Skocz do zawartości

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


herrkam

Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, koziolek napisał:

Druga część będzie zamiast tylnych foteli, do szybkiego demontażu, bo fotele czasem się przydająB)

Będzie to skrzynia na torby z ciuchami plus rozkładana część sypialna.

 

5 minut temu, coocer napisał:

Torby /skrzynki na górę zabudowy?

Na razie, dwie torby przypięte nigdzie nie polecą, docelowo wszystkie bagaże będą w skrzyni która będzie zamiast tylnych foteli.

Namiot dachowy, po rozważeniu za i przeciw, nie pasuje do mojej koncepcji.

Kloc na dachu, który składa się pół godziny, biegając w amoku wokół auta to nie dla mnie, mam na dachu dużo gratów i muszą tam zostać.

Namiot 2 sekundowy i ewentualne spanie na zabudowie przy trudnych warunkach, reszta hoteleB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny zestaw, ale nie kumam kilku rzeczy, po wała taka wielka zabudowa, żeby mieć dwie szufladki? Na górę w zasadzie nic się nie da położyć.

Druga sprawa, ten wyświetlacz ładowania aku jest moim zdaniem całkowicie zbędny, nie interesuje mnie co i kiedy jest ładowane, ma być naładowane.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, .Misza. napisał:

Dodałbym, że te złącza z błotnika można było wyrzucić na zderzak.

 

11 minut temu, coocer napisał:

Zderzak można urwać :)

Te rzeczy pomijam, firma robi custom zabudowy, klient nasz Pan:bowdown:

Patrząc na ich inne projekty cena za zabudowę "jak moja" to 4 tyś dolców, zarobiony jestem:dance:

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Than_Junior napisał:

 

 

Nie jestem fanem zabudowy bo nie akceptuję dodatkowych kilogramów które w terenie nie pomogą. Druga sprawa to niewykorzystana przestrzeń między zabudową, a ścianami bagażnika i miejsce między szufladami. Dodatkowo auto przestaje być uniwersalne. Nie wiem kto ile jeździ na wyprawy ale raczej dwa trzy razy do roku max, chyba, że przewodnik prowadzący wyprawy 4x4. Ja po prostu mieszczę się w aucie, przestrzeń bagażową podzieliłem półką. Wszystko ma swoje miejsce, a dodatkowy ciężar to jedynie bagaż, a nie szafki.

Ale są oczywiście fani zabudowy, co kto lubi.

 

Co do Forestera z filmiku, to siadł. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W USA Subaru to tanie auta wiec nie zdziwiłbym się jak to jesy weekendowa zabawka :) i myśle ze tam nie koniec modow bo chyba nawet opon terenowych nie ma. Zreszta słusznie: wpierw montujesz akcesoria i wyposażenie, potem zmieniasz zawieszenie, odpowiednio dopasowane do dodatkowych kg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, mechanik napisał:

Jak tam autko na nowych gumach? 

Wrzucisz fotki? Jeździłeś w terenie? 

 

Jeździłem, a jakże. Na razie testuję, sprawdzam. Pierwsze odczucia są takie że auto przejeżdża wszystko :blink:.

W sobotę rajd Terenwizji. Będzie więcej co opowiadać.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 10.09.2020 o 15:02, Tommo napisał:

 

Jeździłem, a jakże. Na razie testuję, sprawdzam. Pierwsze odczucia są takie że auto przejeżdża wszystko :blink:.

W sobotę rajd Terenwizji. Będzie więcej co opowiadać.

Jak było? Powrót o własnych siłach, pierwsze miejsce w nowej kategorii: SUV na MTkach? ;)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do opon, doświadczenie mam małe więc mnie skorygujecie, w naszych warunkach geograficznych gdzie 95% terenu to piaski lub glina AT zakleja się niewiele później niż zimówka(AT ma niesymetryczny bieżnik i mniej lamell), dopiero MT ma odpowiednią rzeźbę by się odpychać i oczyszczać. AT jest na utwardzone i kamieniste szlaki gdzie liczy się wytrzymałość na niskich ciśnieniach. Skoro ktoś chce ganiać świnie w błocie to AT mają wątpliwe zastosowanie.. 

Co do wagi opony w rozmiarze 225/75/16:

AT - All-Terrain T/A KO2 - 19,3kg

AT - Discoverer ST MAXX - 20kg

AT - Geolandar A/T G015 - 17,9kg

MT - Discoverer STT PRO - 19,5kg

MT - Dynapro M/T - 20,0 kg

MT - Wrangler DuraTrac - 17,7kg (sic!)

nie ma różnic między MT a AT 

zimówka do SUVa/ciężarówki:

Long Trail T/A Tour - 16,7kg

 

Edytowane przez Totem
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Totem napisał:

Wracając do opon, doświadczenie mam małe więc może mnie skorygujecie, w naszych warunkach geograficznych gdzie 95% terenu to piaski lub glina AT zakleja się niewiele później niż zimówka(AT ma niesymetryczny bieżnik i mniej lamell), dopiero MT ma odpowiednią rzeźbę by się odpychać i oczyszczać. AT jest na utwardzone i kamieniste szlaki gdzie liczy się wytrzymałość na niskich ciśnieniach. Skoro ktoś chce ganiać świnie w błocie to AT mają wątpliwe zastosowanie.. 

Co do wagi:

Jest przepaść między AT a zimówka w błocie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Totem napisał:

Jak było? Powrót o własnych siłach, pierwsze miejsce w nowej kategorii: SUV na MTkach? ;)

Byłem pierwszy raz na takiej imprezie i powiem szczerze zabawa niesamowita ale wyczerpującą. Trochę za dużo załóg bo miejscami zatory się robiły i dodatkowe utrudnienia związane z omijaniem innych załóg. 

Co do samochodu to spisał się dzielnie. Nic się nie popsuło. Z mojej winy zgiąłem rurę wydechową, która mi potem krwi napsuła i jedna wgniotka na błotniku, nie wiem nawet kiedy się zrobiła. Sporo się nauczyłem, pilot też, fajnie, bakcyl połknięty. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś doradzi default_smile.png

Siadły mi sprężyny z przodu i trzeba je wymienić i mam dylemat default_smile.png

 

1) kupić normalne i zostawić podkładki

2) kupić sprężyny z liftem +35 mm - Tu proszę o pomoc w doborze sprężyna i amor

3) kupić sprężyny z liftem +35 mm I jeszcze upchnąć z 1 lub 2 cm na podkładkach default_smile.png

 

No I w sumie opcja 4 komplet przód i tył :)

Opcja 3 mi najbardziej podchodzi.

Myślałem o sprężynach Ironman tylko jak dobrać amory? Bo pewnie te które mam nie podejdą (o ile są jeszcze dobre)

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, coocer napisał:

Może ktoś doradzi default_smile.png

Siadły mi sprężyny z przodu i trzeba je wymienić i mam dylemat default_smile.png

 

1) kupić normalne i zostawić podkładki

2) kupić sprężyny z liftem +35 mm - Tu proszę o pomoc w doborze sprężyna i amor

3) kupić sprężyny z liftem +35 mm I jeszcze upchnąć z 1 lub 2 cm na podkładkach default_smile.png

 

No I w sumie opcja 4 komplet przód i tył :)

Opcja 3 mi najbardziej podchodzi.

Myślałem o sprężynach Ironman tylko jak dobrać amory? Bo pewnie te które mam nie podejdą (o ile są jeszcze dobre)

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 


Podpytywałem różnych magików w tej kwestii i z tego co się dowiedziałem do sprężyn ironmana +35 spokojnie pasują standardowe amorki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, coocer napisał:

3) kupić sprężyny z liftem +35 mm I jeszcze upchnąć z 1 lub 2 cm na podkładkach default_smile.png

Amortyzatory spokojnie zostają, o ile są sprawne. Na tył kayaby o ile jeszcze masz sls.

Ja na ironmanach zrobiłem niewiele ponad 15 tyś km, i jestem bardzo zadowolony, twardo i zwarto.

Bierzcie pod uwagę, że każda miękka sprężyna bez względu na wysokość liftu dalej będzie miękka i po załadowaniu auta, dupa z liftu, bo sprężyny siadły:blink:

Miałem Lesjoforsy HD i były ok, ale po załadowaniu auta na 3 tygodniowy wyjazd dupa siadła, na Ironmanach puste auto jest trochę brutalne na leżących policjantach, ale załadowane do jazdy nie siada a dalej jest twarde i zwarte.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory spokojnie zostają, o ile są sprawne. Na tył kayaby o ile jeszcze masz sls.
Ja na ironmanach zrobiłem niewiele ponad 15 tyś km, i jestem bardzo zadowolony, twardo i zwarto.
Bierzcie pod uwagę, że każda miękka sprężyna bez względu na wysokość liftu dalej będzie miękka i po załadowaniu auta, dupa z liftu, bo sprężyny siadły:blink:
Miałem Lesjoforsy HD i były ok, ale po załadowaniu auta na 3 tygodniowy wyjazd dupa siadła, na Ironmanach puste auto jest trochę brutalne na leżących policjantach, ale załadowane do jazdy nie siada a dalej jest twarde i zwarte.
 
Mnie chodzi o przód. Tył jest wysoko a że auto z US to są zwykle amorki :)

Przy okazji, czy przy twardej sprężynie nie ma problemów z wykrzyżem, chociaż ciężko będzie porównać bo nie mam już stabilizatora.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, coocer napisał:

Może ktoś doradzi default_smile.png

Siadły mi sprężyny z przodu i trzeba je wymienić i mam dylemat default_smile.png

 

1) kupić normalne i zostawić podkładki

2) kupić sprężyny z liftem +35 mm - Tu proszę o pomoc w doborze sprężyna i amor

3) kupić sprężyny z liftem +35 mm I jeszcze upchnąć z 1 lub 2 cm na podkładkach default_smile.png

 

No I w sumie opcja 4 komplet przód i tył :)

Opcja 3 mi najbardziej podchodzi.

Myślałem o sprężynach Ironman tylko jak dobrać amory? Bo pewnie te które mam nie podejdą (o ile są jeszcze dobre)

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Wybierz bramkę nr 3, grubo albo wcale. 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, coocer napisał:

Mnie chodzi o przód. Tył jest wysoko a że auto z US to są zwykle amorki :)

Przy okazji, czy przy twardej sprężynie nie ma problemów z wykrzyżem, chociaż ciężko będzie porównać bo nie mam już stabilizatora.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Kup Ironmeny komplet na 4 koła z wkładami tymi co masz. Ja niestety bałem się i Ironmenów i kupiłem Lesjoforsy HD plus podkładki 3 cm i niestety tył na Subariadach przy załadowaniu  4 osobach i LPG przysiada.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...