Jump to content

Legacy / Outback H6 245KM przed zakupem


Recommended Posts

Moi drodzy,

 

Chcę kupić Legacy lub Outback 3,0 H6 automat.

 

I tu prośba do WAS - tych co mają / mieli lub ciut bardziej się znają  ;)

 

 

Na co zwrócić uwagę?  

 

Czego się bać?

 

Przy jakich przebiegach mogą pojawić się awarie / usterki / kosztowne wymiany? (jakieś regulację- np zaworów)

 

Auta z racji wieku 8-13 lat mają już swoje przebiegi (200 - 300tyś lub więcej) i może ktoś ma doświadczenie  przy jakich przebiegach jest ryzyko że szykuje sie kosztowny serwis?

 

 

Może ktoś z WAS ma może książkę serwisową z wyszczególnieniem eksploatacyjnych wymian i przeglądów zgodnie z przebiegiem pojazdu - będę wdzięczny za KAŻDĄ opinię  :)

 

 

pozdrawiam

 

Jacek

Link to post
Share on other sites

Jak nie zapomnę to zrobię Ci zdjęcie książki. Generalnie, to poza standardowym czy bezwypadkowy, bez rdzy itp., zwróć uwagę na:

-Pompę wspomagania, lubi wyć, głośno pracować. Niektórym pomaga wymiana uszczelki za parę złotych (np mi :)) inni mają mniej szczęścia

-hamulce. Czy nie ściąga i nie bije. Oryginalne tarcze są dobre tylko trzeba je umiejętnie ułożyć. Niektórzy narzekają, że się krzywią, ale według mojego mechanika mieli źle ułożone tarcze. Legacy ma większe tarcze z przodu (316 mm vs 294mm w OBK)

-Wydech, czy nie pierdzi i ma dziur

-Błąd P0420, coś o niskiej sprawności katalizatora. Można go łatwo wywołać jadąc np 60, na wysokim biegu pod lekką górkę. Wyjścia są trzy: tuleja do sondy, regeneracja kata, nowy kat. Polecam tuleje.

-Zapytaj kiedy wymienione były świece, jest ich 6, irydowe trochę kosztują.

-Skrzynia, Mam at zmienia biegi miękko i płynnie, podane przebiegi powinna znieść bez problemu. Ja mam ledwo 137kkm więc u mnie gra. Trzeba pilnować wymian co 60kkm lub 4 lata.

-Wycieki z napędów, manszet przegubów itp. Nie że to jakaś wada tych aut, tylko po co masz się bawić w wymianę. Ja już wymieniłem dwie manszety z przodu, mam pewnie pecha :)

 

Opinia? Idzie nam 4 rok razem, 35kkm nim zrobiliśmy. Zero awarii, jedynie zwykły serwis. Prowadzenie marzenie, idealne auto na trasy :) Mogło by być ciszej w środku przy > 160 km/h, zwłaszcza z tyłu.

Edited by msi
Link to post
Share on other sites

Ostrożnie z autami z LPG. Może być baaardzo różnie i nie ma żadnych reguł. Wszystko zależy od gaźnika i użytkownika a usterki są to rzeczy trudne do zdiagnozowania w momencie zakupu.

Link to post
Share on other sites

Ostrożnie z autami z LPG. Może być baaardzo różnie i nie ma żadnych reguł. Wszystko zależy od gaźnika i użytkownika a usterki są to rzeczy trudne do zdiagnozowania w momencie zakupu.

 

Dzięki za info - tych z gazem na razie chcę uniknąć - pomijając kwestię samego montażu: kto i jak montował dochodzi ponoć kwestia kosztó regulacji zaworów.

 

Przy okazji co ile w H6 trzeba regulować zawory (bez gazu)?

 

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Będę wdzięczny za książkę serwisową - kopię/ skan / foto :)

 

A regulacja zaworów?

 

P.S Nie będziesz Swojego H6 sprzedawać (jak jest w dobrym stanie ) ;):) ?

Regulacja zaworów na benzynie to temat chyba nieznany :) Chodziła za mną sprzedaż i kupno jakiegoś zwykłego kombi (zostałem tatą, więc nagle bagażnik stał się mały), ale finalnie mieścimy się :)

 

Stan mechaniczny mam bardzo dobry, z lakierem gorzej, kilka rys i wgniotek :) Ale skoro nie sprzedaje to nie ma znaczenia. O książce pamiętam, tylko teraz nie mam czasu jej szukać :)

 

W dziale sprzedam są dwie H6, chyba oba spec B więc "krem de la krem" :)

Edited by msi
Link to post
Share on other sites

Uszczelka pod glowica. Poziom plynu w chlodnicy. Wszelkie anomalie temperaturowa. Moze luzy na wycieraczkach. Silowniki zamkow. Klapy bagaznika. Akumulator. Rozrusznik. Tyle mi przyszlo do glowy.

Ps

Manual jest swietny. Jezdzi sie super.

Edited by euyot
Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim stan podwozia - korozja i te sprawy. Jak sprzedawałem swojego w ASO znaleźli że mocno skorodowane mocowanie zbiornika. Ze względu na masę auta warto zwrócić uwagę na tylne tuleje czy nic na wahaczach nie puka. Jeżeli hamulce OEM to hamowanie nieciekawe, szczególnie jak wymieniane sporo km temu. Jak będzie książka sprawdź kiedy olej w skrzyni i dyfrach i jeżeli już o dyfrze mowa to tylna pokrywa właśnie czy nie przepuszcza. Jeżeli wymiany płynów regularnie to skrzynia pancerna i napędy posłużą jakiś czas. Jak jeszcze coś byś chciał wiedzieć to wal na PW :)  

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...