Jump to content

Krótki magiel, gdzie ogarnąć co i jak.


Recommended Posts

Witajcie, z racji że ostatnio moja GC troszku na śniegu powalczyła razem ze mną aby nabrać doświadczenia większego na nawierzchniach śliskich, doszedłem do wniosku że na oryginalnym układzie nie wyrobię machaniem rąk :D I teraz pytanie, czy jest sposób który nie będzie kosztował np 2,5 tyś zł tylko mniej.. ale skróci zakres obracania.Np takie 2,2-2,5 lock to lock to byłbym człowiekiem szczęśliwym ale na takie efekty to pewnie trzeba wyrzucić na stół z 6k :D Czy zmiana układu ze STI New Age pasuje P&P ? Czy jakieś rzeźbienie jest? Nie ukrywam że wolałbym takie rzeczy bez zbyt drastycznych przeróbek .

Link to post
Share on other sites

magiel z sti new age to chyba najtańsze rozwiązanie, ale ma 2.6 lock to lock, są przekładnie od PRS, sam taką planuję, ale nie wiem czy pasują P&P do gc.

Link to post
Share on other sites

2.6 ze sprawną pompą pewnie trochę podziała, ale PRS ma chyba 2.2 i podobno bez chłodnicy płynu się nie obejdzie.

Link to post
Share on other sites

Gwoli wyjaśnienia - cena podana powyżej to cena netto (chyba że coś się ostatnio zmieniło) ewentualnie ciut taniej jeżeli zwrócimy starą przekładnię.

Można jeszcze wrzucić przekładnię z STI - ale nie jest to do końca P&P (inny krzyżak albo podmienić jeszcze kolumnę kierowniczą na tą z STI)

Edited by code
Link to post
Share on other sites

Jak ktos szuka krotkiej, to moze warto zainteresowac sie maglem z sti 2015 (jest krotszy, niz wszystkie poprzednie, przelozenie chyba 13:1). Widzialem, na ktoryms z anglojezycznych forow relacje z przeszczepu takiego magla do wrx gd, zakonczona sukcesem. Ktos sie orientuje ile kosztuje taki nowy magiel?

Link to post
Share on other sites

jakby ktoś z krk lub okolic chciał sprawdzić co daje magiel z sti w gt to mogę się umówić na test porównawczy. sam jestem ciekaw na ile jest lepiej, niestety nie wyczułem tego po zmianie u siebie, bo przez czas przekładki jeździłem mx-5 który też ma coś 2.6 tylko ma mniejszy rozstaw osi, przez co efekt jest jeszcze lepszy.

Link to post
Share on other sites

Jak ktos szuka krotkiej, to moze warto zainteresowac sie maglem z sti 2015 (jest krotszy, niz wszystkie poprzednie, przelozenie chyba 13:1). Widzialem, na ktoryms z anglojezycznych forow relacje z przeszczepu takiego magla do wrx gd, zakonczona sukcesem. Ktos sie orientuje ile kosztuje taki nowy magiel?

 

Z podobnym info się również spotkałem, tyle że tam chodziło o swap magla z my15 do Lanosa STI. Podobno wykonalne i bardzo polecane.

Z drugiej jeszcze strony... skoro magiel z my15 pasuje do GD i do Lanosa, to logicznym byłoby że zapasuje jakoś również do GC8 :D Jak myślicie? Jeśli tak to byłby hit na rynku wtórnym  ;) 

Link to post
Share on other sites

Właśnie jest ta analogia :) Ciekawe jak to w praktyce ;)

 

 

 

Pogadaj z Kubą ;)

 

Mi tego nie trzeba bo ja już mam magiel 2,25 ale temat mnie zainteresował jako taka ciekawostka  ;) 

Link to post
Share on other sites

Znalazłem foto takiego magla z rozbiórki i wygląda tak:

post-12117-0-60622300-1483991792_thumb.jpg

 

A kosztował... 2400 :rolleyes: Więc cena jak za oem z symbolicznym przebiegiem 2,4 obrotu... niezła ;)

http://allegro.pl/subaru-sti-2014-maglownica-przekladnia-2-4-obotu-i6571131852.html#thumb/1

Edited by Gaceq
Link to post
Share on other sites

Magiel z STI 2015  pasuje P&P do Lanosa i Forka 08+   i jest to fajna modyfikacja.

 

Nie pasuje do GC8/Newage, tj da się zamontować ale trzeba przerzeźbić całą belkę, zupełnie innaczej są zrobione mocowania magla - także wymagana jest spora ingerencja.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ja wiem tyle, że znajomy mechanik taki mod opanował, ale szczegółów nie znam. Wiem, że mocno kombinował, właśnie z powodów, które opisał szociu, ale coś wykombinował ;)  

Link to post
Share on other sites

Krótki magiel jest fajną sprawą na tor z wiadomych powodów.

Z racji nieużytkowania auta jako dupowoza, trudno jest powiedzieć, czy w ruchu ulicznym zda egzamin na dłuższą metę....ale...

... czasami wyskoczę na miasto czy dojadę na jakiś bliski tor i raczej problemów nie mam.

Trzeba jednak uważać, bo po przesiadce z "normalnego" auta, reakcje na ruchy kierownicą mogą narobić problemów - auto po prostu reaguje na każdy ruch kierownicy!

Link to post
Share on other sites

Jeśli w nowym STI jest "krótki", to da się jeździć z takim cywilnie. Nawet bardzo się da ;) U Gacqa jest jeszcze krótszy i też się da . Nawet jeszcze bardziej się da  ;)

Link to post
Share on other sites

Niedawno rozpoznawałem temat krótkiego magla i rozmawiałem z PRS. W GD są różne i tak jak @ napisał jedna kosztuje 3700, ale też jest ponoć rzadziej spotykana wersja i to już koszt 5200. Oczywiście ja mam farta i mam tą droższą :).

Natomiast wszystkie przez nich produkowane są P&P i seryjna pompa z WRX czy STI spokojnie daje sobie radę bez dodatkowej chłodnicy.

Aktualnie mam przekładnię 2,7 WRX i wydaje mi się, że muszę się nieźle nakręcić więc nawet 2,6 z STI taka super nie jest ;).

Link to post
Share on other sites

tak jest - ja mam z STi 2,6 czy 2,65 i szczerze mówiąc d..y nie urywa, a na pewno w porównaniu do MX-5.

ponadto po zmianie najprawdopodobniej zwiększył się minimalny promień skrętu, efekt jest taki, że na manewrując na parkingach trzeba czasem robić zawracanie nie na 3 a na 5 razy. nie jestem oczywiście pewien, możliwe że to moje odczucie, ale jakby ktoś chciał zrobić test porównawczy to się mogę umówić na kiełbaskach albo gokartach.

 

i jeszcze jedno - w lecie moja chłodniczka (kawałek rurki - bez żeberek) niestety nie wyrabia, jest czasem bardzo gorąca i przy gwałtowniejszych ruchach czuć większy opór - to oczywiście jak już się płyn rozgrzeje, bo na zimnym po uruchomieniu - nie ma problemu. pompa wspomagania również z STi

 

w ruchu miejskim czy też w trasie nie ma żadnego problemu z mniejszym przełożeniem przekładni

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...