Marcin Simiński 1 Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Witajcie, z racji że ostatnio moja GC troszku na śniegu powalczyła razem ze mną aby nabrać doświadczenia większego na nawierzchniach śliskich, doszedłem do wniosku że na oryginalnym układzie nie wyrobię machaniem rąk I teraz pytanie, czy jest sposób który nie będzie kosztował np 2,5 tyś zł tylko mniej.. ale skróci zakres obracania.Np takie 2,2-2,5 lock to lock to byłbym człowiekiem szczęśliwym ale na takie efekty to pewnie trzeba wyrzucić na stół z 6k Czy zmiana układu ze STI New Age pasuje P&P ? Czy jakieś rzeźbienie jest? Nie ukrywam że wolałbym takie rzeczy bez zbyt drastycznych przeróbek . Link to post Share on other sites
mly96 376 Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 magiel z sti new age to chyba najtańsze rozwiązanie, ale ma 2.6 lock to lock, są przekładnie od PRS, sam taką planuję, ale nie wiem czy pasują P&P do gc. Link to post Share on other sites
Marcin Simiński 1 Posted January 8, 2017 Author Share Posted January 8, 2017 No taki 2.6 lock to lock to też już o wiele lepiej. Ciekawe jak to cenowo wygląda u PRS , trzeba się dowiedzieć.Zastanawia mnie kwestia jeszcze pompy, pewnie też trzeba z STI przekładać. Link to post Share on other sites
mly96 376 Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 2.6 ze sprawną pompą pewnie trochę podziała, ale PRS ma chyba 2.2 i podobno bez chłodnicy płynu się nie obejdzie. Link to post Share on other sites
Marcin Simiński 1 Posted January 8, 2017 Author Share Posted January 8, 2017 Gdyby ktoś był zainteresowany PRS 2.2 to 3700 zł + koszt wysyłki i pasuje P&P (Cena świeżo ogarnięta wprost od właściciela firmy ) Link to post Share on other sites
mly96 376 Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 myślałem, że jest trochę tańszy... Link to post Share on other sites
code 0 Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 (edited) Gwoli wyjaśnienia - cena podana powyżej to cena netto (chyba że coś się ostatnio zmieniło) ewentualnie ciut taniej jeżeli zwrócimy starą przekładnię. Można jeszcze wrzucić przekładnię z STI - ale nie jest to do końca P&P (inny krzyżak albo podmienić jeszcze kolumnę kierowniczą na tą z STI) Edited January 8, 2017 by code Link to post Share on other sites
Turbo 615 Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Dobrze się jeździ na takim krótkim maglu na co dzień? Link to post Share on other sites
Polak821 191 Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 W modelu WRX z lat 05-07 macie magiel z przełożeniem 2,7 na pewno będzie tańszy niż z STI, a różnica 0,1 w przełożeniu niezauważalna. Link to post Share on other sites
seba553 306 Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Ja mam krótką z PRS i daje radę Link to post Share on other sites
uxon 18 Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Jak ktos szuka krotkiej, to moze warto zainteresowac sie maglem z sti 2015 (jest krotszy, niz wszystkie poprzednie, przelozenie chyba 13:1). Widzialem, na ktoryms z anglojezycznych forow relacje z przeszczepu takiego magla do wrx gd, zakonczona sukcesem. Ktos sie orientuje ile kosztuje taki nowy magiel? Link to post Share on other sites
diuk 88 Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 jakby ktoś z krk lub okolic chciał sprawdzić co daje magiel z sti w gt to mogę się umówić na test porównawczy. sam jestem ciekaw na ile jest lepiej, niestety nie wyczułem tego po zmianie u siebie, bo przez czas przekładki jeździłem mx-5 który też ma coś 2.6 tylko ma mniejszy rozstaw osi, przez co efekt jest jeszcze lepszy. Link to post Share on other sites
Gaceq 654 Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Jak ktos szuka krotkiej, to moze warto zainteresowac sie maglem z sti 2015 (jest krotszy, niz wszystkie poprzednie, przelozenie chyba 13:1). Widzialem, na ktoryms z anglojezycznych forow relacje z przeszczepu takiego magla do wrx gd, zakonczona sukcesem. Ktos sie orientuje ile kosztuje taki nowy magiel? Z podobnym info się również spotkałem, tyle że tam chodziło o swap magla z my15 do Lanosa STI. Podobno wykonalne i bardzo polecane. Z drugiej jeszcze strony... skoro magiel z my15 pasuje do GD i do Lanosa, to logicznym byłoby że zapasuje jakoś również do GC8 Jak myślicie? Jeśli tak to byłby hit na rynku wtórnym Link to post Share on other sites
pegi 650 Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Słowo "jakoś" jest słowem kluczem Pogadaj z Kubą Link to post Share on other sites
PatiKTP 68 Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Skoro z my15 pasuje do GD, i jeśli z GD pasuje do GC, to przez analogię, z my15 będzie pasował do GC Link to post Share on other sites
Gaceq 654 Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Właśnie jest ta analogia Ciekawe jak to w praktyce Pogadaj z Kubą Mi tego nie trzeba bo ja już mam magiel 2,25 ale temat mnie zainteresował jako taka ciekawostka Link to post Share on other sites
pegi 650 Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 (edited) Kuba Ci właśnie te ciekowostki opowie Edited January 9, 2017 by pegi Link to post Share on other sites
Gaceq 654 Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 (edited) Znalazłem foto takiego magla z rozbiórki i wygląda tak: A kosztował... 2400 Więc cena jak za oem z symbolicznym przebiegiem 2,4 obrotu... niezła http://allegro.pl/subaru-sti-2014-maglownica-przekladnia-2-4-obotu-i6571131852.html#thumb/1 Edited January 9, 2017 by Gaceq Link to post Share on other sites
uxon 18 Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Słowo "jakoś" jest słowem kluczem Pogadaj z Kubą pegi, jak wiesz cos wiecej w temacie, to sie z nami podziel wiedza Link to post Share on other sites
szociu 102 Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Magiel z STI 2015 pasuje P&P do Lanosa i Forka 08+ i jest to fajna modyfikacja. Nie pasuje do GC8/Newage, tj da się zamontować ale trzeba przerzeźbić całą belkę, zupełnie innaczej są zrobione mocowania magla - także wymagana jest spora ingerencja. 1 Link to post Share on other sites
pegi 650 Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Ja wiem tyle, że znajomy mechanik taki mod opanował, ale szczegółów nie znam. Wiem, że mocno kombinował, właśnie z powodów, które opisał szociu, ale coś wykombinował Link to post Share on other sites
woyt 228 Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Krótki magiel jest fajną sprawą na tor z wiadomych powodów. Z racji nieużytkowania auta jako dupowoza, trudno jest powiedzieć, czy w ruchu ulicznym zda egzamin na dłuższą metę....ale... ... czasami wyskoczę na miasto czy dojadę na jakiś bliski tor i raczej problemów nie mam. Trzeba jednak uważać, bo po przesiadce z "normalnego" auta, reakcje na ruchy kierownicą mogą narobić problemów - auto po prostu reaguje na każdy ruch kierownicy! Link to post Share on other sites
pegi 650 Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Jeśli w nowym STI jest "krótki", to da się jeździć z takim cywilnie. Nawet bardzo się da U Gacqa jest jeszcze krótszy i też się da . Nawet jeszcze bardziej się da Link to post Share on other sites
Simon WRC 1809 Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Niedawno rozpoznawałem temat krótkiego magla i rozmawiałem z PRS. W GD są różne i tak jak @ napisał jedna kosztuje 3700, ale też jest ponoć rzadziej spotykana wersja i to już koszt 5200. Oczywiście ja mam farta i mam tą droższą . Natomiast wszystkie przez nich produkowane są P&P i seryjna pompa z WRX czy STI spokojnie daje sobie radę bez dodatkowej chłodnicy. Aktualnie mam przekładnię 2,7 WRX i wydaje mi się, że muszę się nieźle nakręcić więc nawet 2,6 z STI taka super nie jest . Link to post Share on other sites
diuk 88 Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 tak jest - ja mam z STi 2,6 czy 2,65 i szczerze mówiąc d..y nie urywa, a na pewno w porównaniu do MX-5. ponadto po zmianie najprawdopodobniej zwiększył się minimalny promień skrętu, efekt jest taki, że na manewrując na parkingach trzeba czasem robić zawracanie nie na 3 a na 5 razy. nie jestem oczywiście pewien, możliwe że to moje odczucie, ale jakby ktoś chciał zrobić test porównawczy to się mogę umówić na kiełbaskach albo gokartach. i jeszcze jedno - w lecie moja chłodniczka (kawałek rurki - bez żeberek) niestety nie wyrabia, jest czasem bardzo gorąca i przy gwałtowniejszych ruchach czuć większy opór - to oczywiście jak już się płyn rozgrzeje, bo na zimnym po uruchomieniu - nie ma problemu. pompa wspomagania również z STi w ruchu miejskim czy też w trasie nie ma żadnego problemu z mniejszym przełożeniem przekładni Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now