artu-44 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Odgrzewam kotleta bo większość postów jest z przed kilku lat - byłem z rodzinką na zimowej przejażdżce po lesie i nie podobają mi się odgłosy z przodu zawieszenia jadąc po nierównościach (tył cichutki a przód już kiepsko jak na moje ucho). Wiem że właściciele Tribec narzekają na twardość zawiechy w beckach ale mi wydaje się że tak nie powinno być. Mój mechanior nic nie stwierdził, co prawda robił to ręcznie nie przy pomocy szarpaków bo takich nie ma. Mam zagadkę - stuka bo taka to uroda tych modeli (mnie to strasznie drażni) czy stuka bo są już wyrobione np. tuleje lub końcówki stabilizatorów chociaż mechanik mówi że jest git? Myślę żeby jeszcze jechać i dobrze go gdzieś wyszarpakować może coś będzie widać lub słychać, Co proponujecie? - co wymienić?, bo wymienię profilaktycznie a dalej będzie podobnie. Co kupić i gdzie (wiem że serwis by tu dał radę ale ja wolę zrobić to taniej i wcale nie gorzej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) jeśli nie ma nigdzie luzów, a coś stuka to będą to gumy stabilizatora, u mnie zwykle są do wymiany co drugi przegląd, tj. ok 30kkm. lubię ciszę w zawieszeniu Edytowane 8 Stycznia 2017 przez vtec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 na skp przód powinni za nie więcej jak 20 zł sprawdzić. Przynajmniej na moim skp około tyle biorą i będziesz wiedzieć na czym stoisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 na skp przód powinni za nie więcej jak 20 zł sprawdzić. Przynajmniej na moim skp około tyle biorą i będziesz wiedzieć na czym stoisz. z tym sprawdzeniem na SKP to różnie bywa, po kupnie Tribeci robiłem przegląd, facet szarpie sprawdza tu i tam, wyłazi z kanału i mówi że OK. Ja wiem że nie OK bo mam stuki na średnich nierównościach i jak dla mnie samochód jest średnio stabilny, ale nic nie mówię żeby podbił przegląd. Podjechałem do domu rodzinnego gdzie mam kanał, wlazłem pod samochód i patrzę jak to wygląda, widać że bardzo dawno albo wcale nic nie było wymieniane w przednim zawieszeniu oprócz tulei stabilizatora. Bez namysłu zamawiam sworznie, końcówki drążków, tuleje wahaczy i łączniki stabilizatorów, po wymianie Tribeca jest stabilna jak po sznurku a leciutkie postukiwanie mam jedynie na dużych wertepach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Moim skromnym zdaniem stuka przekładnia kierownicza . Można powiedzieć ,że TTTM . Problem dotyczy również w dużej mierze Legacy\Outback. Ponoć regeneracja pomaga ,ale nie wiem na jak długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Wątpie żeby to była przekładnia, jeśli by były luzy na przekładni, to były by one odczywalne na kierownicy, u mnie jest twardo i stabilnie. Ja tam stawiam na mocowanie amora, albo gumy na łożu sprężyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artu-44 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi - tylko że dalej mam zagadkę teraz tak: - auto jest stabilne - idzie jak po sznurku - na kierownicy luzu nie ma - jest super i reaguje nawet na najmniejszy ruch kierownicą, więc też przekładni bym nie obstawił - gumy stabilizatora to było by najtaniej i chyba od tego zacznę - ale lutek34 ty możesz mieć też jak najbardziej rację że to mocowanie amora, albo gumy na łożu sprężyny - jak to najprościej sprawdzić ??? Widzę jednak że do jakiegoś rozwiązania przy waszej pomocy dojdziemy Edytowane 8 Stycznia 2017 przez artu-44 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 - auto jest stabilne - idzie jak po sznurku - na kierownicy luzu nie ma - jest super i reaguje nawet na najmniejszy ruch kierownicą, więc też przekładni bym nie obstawił W żony outbacku identycznie ,w grudniu miał przegląd w SKP i wszystko super, kazałem dokładnie przejrzeć wszystko. Nie ma się do czego uczepić a jednak na drobnych wybojach delikatnie stuka. Żona oczywiście nic nie słyszy . W poprzednim Legacy miałem to samo, żadnych luzów a stukało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 - gumy stabilizatora to było by najtaniej i chyba od tego zacznę - ale lutek34 ty możesz mieć też jak najbardziej rację że to mocowanie amora, albo gumy na łożu sprężyny - jak to najprościej sprawdzić ??? Widzę jednak że do jakiegoś rozwiązania przy waszej pomocy dojdziemy tak jak piszesz, zacznij od gum. u siebie wymieniałem jedno z mocowań amora, natomiast stuków nie było podczas jazdy, a objawiało się to "strzałami/trzaskami" podczas manewrowania na parkingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 u siebie wymieniałem jedno z mocowań amora, natomiast stuków nie było podczas jazdy, a objawiało się to "strzałami/trzaskami" podczas manewrowania na parkingu. To są objawy uwalonego łożyska amora, jak mocowanie było OK to wystarczyło samo łożysko wymienić ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorol Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Gumy stabilizatora. Na 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 u siebie wymieniałem jedno z mocowań amora, natomiast stuków nie było podczas jazdy, a objawiało się to "strzałami/trzaskami" podczas manewrowania na parkingu. To są objawy uwalonego łożyska amora, jak mocowanie było OK to wystarczyło samo łożysko wymienić ;-) a może i samo łożysko było wymieniane ... nie pamiętam, sam tego nie robiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artu-44 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Gumy stabilizatora. Na 100% Gumy już zamówiłem więc od tego zacznę!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noyy Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Gumy stabilizatora. Na 100%Gumy już zamówiłem więc od tego zacznę!! Skrzypienie niczym wyrobione łóżko - stawiam na gumy stabilizatorów. Dają o sobie znać min przy najeździe na progi zwalniające (stosowane najczęściej na drogach osiedlowych). Po Twoich postach widzę, że chcesz mieć 100% pewność, czyli widzieć jak to jest sprawdzane. Postaw go na kobyłki, podjedź na podnośnik i zaprzyj łomem o elementy budzące Twój niepokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artu-44 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Fajnie by było żeby zawsze wiedzieć wszystko na 100% ale na szczęście są takie fora jak to i przy waszej pomocy zawsze można zawęzić pole poszukiwań i chociaż zbliżyć się do tej stówki . Mam oprócz mojej beki też forda mustanga i w tym przypadku też korzystam z forum bo bez tego ani rusz nie pojedziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Skrzypienie niczym wyrobione łóżko - stawiam na gumy stabilizatorów. jest to spowodowane tym że gumy zostały założone na sucho. Przy montażu gum trzeba posmarować smarem silikonowym miejsce styku gumy ze stabilizatorem, wtedy nie ma skrzypienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artu-44 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2017 (edytowane) No i niestety - gumy na stabilizatorze wymienione łączniki stabilizatora też a dalej jak stukało tak stuka. Tuleje na wahaczach niby w porządku, końcówki drążków też więc będę musiał szukać dalej. Mechanik mówi że to może wina amorków ale to trzeba wymontować mackpersona i sprawdzić, mówił też że to może jakiś sworzeń który jest tam gdzieś schowany i trudno się do niego dostać żeby stwierdzić czy jest OK jeżeli nie odkręci się wahacza. Poszukiwania trwają!! Ale jak macie jeszcze jakieś pomysły to proszę o porady - zanim powymieniam wszystko i popadnę w koszty. Edytowane 22 Stycznia 2017 przez artu-44 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2017 Wybite sworznie będą stukać, przed wymianą amorów chyba lepiej spróbować z wymianą sworzni. Faktem jest że wymiana sworzni jest lekko problematyczna, zwłaszcza jak dawno to nie było robione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 22 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2017 jak nie ma luzu na sworzniu, to prędzej wskazywałbym na mocowanie/łożysko amora. Stuki z prawej/lewej czy ogólnie z przodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artu-44 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 jak nie ma luzu na sworzniu, to prędzej wskazywałbym na mocowanie/łożysko amora. Stuki z prawej/lewej czy ogólnie z przodu? Tak przód - no mechanik wykluczył mocowanie amorków, ale mówił że jak naciskał przód to było delikatne pukanie i obstawił amortyzator ale mówi że może też być to sworzeń i dźwięk się przenosi na amora. Mówił, że trzeba odkręcić wahacz i wtedy wyjdzie czy to sworzeń czy amortyzator - wolał bym to pierwsze bo amortyzatory miały po około 80 na badaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Jak będzie zdemontowany wahacz z McPersonem, to wymień sworznie, nawet jak mechanikowi będzie się zdawało że są OK. Koszt sworzni nie wielki a żebyś za jakiś czas ponownie nie musiał demontować całości do wymiany sworzni, jak się okaże że wszystko zapieczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artu-44 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Jak będzie zdemontowany wahacz z McPersonem, to wymień sworznie, nawet jak mechanikowi będzie się zdawało że są OK. Koszt sworzni nie wielki a żebyś za jakiś czas ponownie nie musiał demontować całości do wymiany sworzni, jak się okaże że wszystko zapieczone. Ok - dobry pomysł - a jakie proponujecie oczywiście oprócz oryginałów bo to jasna sprawa że OM to OM !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 a jakie proponujecie oczywiście oprócz oryginałów bo to jasna sprawa że OM to OM !!! Tak jak Ci pisałem, ja zamontowałem sworznie i końcówki CTR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artu-44 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Po wyjęciu McPersonów okazało się że jednak luz na mocowaniach amortyzatorów, nie wiem czy można to było ustalić bez wyjmowania i rozkręcania - zamówiłem mocowania Kayaba, podobno dobra firma, sworznie bez luzów, po założeniu i teście na wybojach napiszę jaki będzie efekt. Mam nadzieję że to właśnie to !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 KYB to bardzo dobry zamiennik, ale ja na Twoim miejscu na pewno bym wymieniał przynajmniej sworznie jak masz to teraz wszystko na stole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się