Skocz do zawartości

OBK 05 drgania .


leonard17

Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na drganiach (wibracjach) szczególnie odczuwalnych pod pedałem gazu oraz pod tyłkiem na siedzeniu. Drgania występują od momentu ruszania z miejsca (i są największe tak do 80 km/h) przy przyśpieszaniu na obciążonym silniku. Dodam że na postoju kiedy auto chodzi na wolnych obrotach delikatnie autem buja na boki (czuję to w fotelu).

Podejrzewam:

-poduszka silnika lub skrzyni

-przeguby, półosie

-wał

 

Dodam że silnik pracuje na wolnych obrotach dość stabilnie , dziwi mnie jednak że obroty wolne pracują w zakresie 400/min, w innych autach wolne obroty to ok. 800, czy w OBK 400 to norma czy za niskie?

 

Proszę o wskazówki, sugestie, może ktoś z kolegów miał podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizyta na kanale i okazało się że w poduszce pod skrzynią czegoś brakuje na trzpieniu który mocuje się do poniższej blachy/wspornika co powoduje luz ok 1cm, myślę ze to ten problem powoduje drgania bo tuż obok jest wał .


Problem w tym że sama poducha chyba nie ma tego trzpienia gwintowanego który idzie w dół i mocowany jest na nakrętkę od spodu do takiego wspornika. Dziura w tym wsporniku ma jakieś 14-18mm a trzpień gwintowany M10 i wydaje mi się że brakuje tam jakiejś gumy na tym pręcie gwintowanym która wypadła??? To własnie ten luz śruba-otwór. Chyba czeka mnie wizyta w ASO bo samą poduszkę można kupić natomiast nie wiem jak to wygląda z tym trzpieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odbyłem wizytę w ASO w Poznaniu. Panowie stwierdzili że wszystkie poduchy są ok. Stwierdzili też że na 90 procent za drgania/wibracje karoserii podczas jazdy odpowiedzialne są zużyte tuleje wahacza przedniego (te mniejsze przednie) wszystkie pozostałe są w porządku. Kilka dni wcześniej byłem na stacji diagnostycznej i wraz z diagnostą sprawdzaliśmy te tuleje i diagnosta nie stwierdził najmniejszych luzów na tych tulejach. Dla pewności pojechałem jeszcze raz do innego warsztatu gdzie mechanik zbadał stan tych samych tulei i także nie stwierdził niedomagań. Panowie w ASO są innego zdania, niestety nie mieli na miejscu tych części i nie udało się ich wymienić. W przyszłym tygodniu je wymienię i zobaczymy czy drgania ustąpią, osobiście nie chce mi się wierzyć ale komu tu zaufać jak nie specjalistom z ASO. Będę na bieżąco pisał o wynikach mojej walki z wibracjami, jeżeli ktoś miał problem z podobnym zjawiskiem proszę o pomoc.


Wizyta na kanale i okazało się że w poduszce pod skrzynią czegoś brakuje na trzpieniu który mocuje się do poniższej blachy/wspornika co powoduje luz ok 1cm, myślę ze to ten problem powoduje drgania bo tuż obok jest wał .


Problem w tym że sama poducha chyba nie ma tego trzpienia gwintowanego który idzie w dół i mocowany jest na nakrętkę od spodu do takiego wspornika. Dziura w tym wsporniku ma jakieś 14-18mm a trzpień gwintowany M10 i wydaje mi się że brakuje tam jakiejś gumy na tym pręcie gwintowanym która wypadła??? To własnie ten luz śruba-otwór. Chyba czeka mnie wizyta w ASO bo samą poduszkę można kupić natomiast nie wiem jak to wygląda z tym trzpieniem.

Na podstawie schematu który posiadam i na podstawie oględzin przez pracownika ASO nie ma brakujących części w miejscu poducha skrzyni-mocowanie, jest jednak luz który mnie nadal niepokoi, panowie w serwisie powiedzieli że tak musi być, spróbuję w warsztacie podłożyć tam jakąś gumę i skręcić to do kupy aby nie było luzu i wtedy przeprowadzę jazdę próbną po czym poinformuję o wyniku eksperymentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się poczyta amerykańskie fora, to za tego typu wibracje w większości przypadków odpowiadają półosie/ przeguby wewnętrzne. Ale niech się wypowiedzą fachowcy;)

Tak masz rację , najczęściej tak jest. Problem w tym że wszystko zaczyna się już na postoju na wolnych obrotach , czuję w siedzeniu jak buja fotelem lewo-prawo, potem ruszanie z miejsca i dochodzi drganie pod pedałem gazu , kolega jest pewny że wychodzi to z silnika lub skrzyni, jak położę rękę na silniku to też czuję takie dziwne drgania, takie objawy zużytej dwumasy ale w tym silniku raczej nie występuje bo to sprzęgło hydrokinetyczne.

 

Na gwint od poduchy skrzyni założyłem taką podkładkę gumową i wyeliminowałem luz po czym drgania prawie całkowicie ustąpiły.

Edytowane przez leonard17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...