Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2017


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, Szokers napisał:

Tänak oficjalnie w Toyocie od przyszłego sezonu.

 

 

 

 

Welcome to the TOYOTA GAZOO Racing WRT in 2018 Ott Tänak! Read 

 

 

http://toyotagazooracing.com/release/2017/wrc/1018-01.html

 

 

Grubo :)

1 minutę temu, Adi napisał:

Coś Malcolm łatwo wypuszcza diamenty spod swoich skrzydeł. Puścił Neuvilla, teraz Tanaka, zaraz Ogiera. Wszyscy u niego tylko na chwilę, w drodze do pełnej fabryki.

 

Gdzieś ostatnio słyszałem jak mówił, że priorytetem dla niego jest firma. Przychodzą kierowcy z kasą to jadą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adi napisał:

Coś Malcolm łatwo wypuszcza diamenty spod swoich skrzydeł. Puścił Neuvilla, teraz Tanaka, zaraz Ogiera. Wszyscy u niego tylko na chwilę, w drodze do pełnej fabryki.

Mysle ze Tanak juz wystarczajaco zasilil konto M-sportu i w koncu chcail by zeby ktos zaczal placic mu za jego uslugi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa wypowiedź Łukasza Habaja. 

 

 

 

Lukasz Habaj Raczej unikam zabierania glosu w dyskusji dlaczego rajdy w Polsce wygladaja tak a nie inaczej ale jak czytam to biadolenie to juz nie moge wiec prosze poswieccie chwile i przeczytajcie jak jest na prawde. 1. Nie ma kasy? To jest bzdura najwieksza na swiecie. Kasy na rynku dzisiaj jest wiecej niz kiedykolwiek. Ludzie i firmy nie wiedza co z nia robic. Ale jak dac kase na cos co nie ma nawet aktualnej strony internetowej a kanal na YT w trakcie trwania imprezy zapelnia sie az dwoma filmami? Nie mowie juz o promocji poszczegolnych imprez w miejscach ich rozgrywania (tutaj prym zdecydowanie wiedzie Rajd Gdanski :)) Jak to mozliwe, ze wlasciciel cyklu pt. RSMP lub jego promotor nie potrafi zadbac o najbardziej podstawowe sprawy? Jak ma sie znalezc kasa? Nalezy zadac sobie podstawowe pytanie - po co komu w ogole sa potrzebne rajdy i komu mialoby zalezec na tym zeby byly w dobrej kondycji? Odpowiedz jest prosta: oprocz zawodnikow, ktorym zalezy bo chca sobie pojezdzic, powinno zalezec komus kto na tym zarobi hajs. Czasy, ze ludzie robia rzeczy po pracy jako dzialacze w wolnych chwilach lub jako hobbysci juz dawno minely. Dzisiaj zeby cos dzialalo musi byc nastawione na komercjalizacje a wiec musi sie tym zajmowac ktos kto widzi w tym ekonomiczny interes i nikt nie powinien miec o to do niego pretensji. Dlaczego ERC przezywa renesans? Dlatego, ze zajmuje sie tym cyklem prywatna firma w ktorej pracuja wyksztalceni menadzerowie nastawieni na maksymalizacje zysku. Wlasciciel RSMP ma wszelkie mozliwosci zorganizowania tego w taki sposob zeby ktos mogl na tym zarabiac i tylko wtedy jest jakakolwiek szansa na powodzenie tego przedsiewziecia. Trzeba zajmowac sie tym od rana do wieczora i traktowac jako regularna zarobkowa dzialalnosc. Nie bede tu wymienial co trzeba zrobic zeby to zadzialalo (choc doskonale wiem). Z punktu widzenia przedsiebiorcy moge jedynie powiedziec, ze dzialanie w warunkach ograniczonej konkurencji (wszak konkurowac trzeba tylko z innymi dyscyplinami a nie z jakas inna rajdowa liga) i majac grono stalych wiernych klientow odniesienie sukcesu jest relatywnie proste.
Poziom zawodnikow. Niestety z przykroscia musze stwierdzic, ze specyfika polskich oesow (poza Rajdem Polski) w zaden sposob nie przygotowuje zawodnikow do rywalizacji gdziekolwiek poza naszym podworkiem. WIem to z wlasnego doswiadczenia a wyniki jakie osiagali i osiagaja polscy kierowcy potwierdzaja tylko moja teze. Patrzac realnie to na dzien dzisiejszy nie mamy ani jednego zawodnika, ktory ma jakakolwiek realna szanse zaistnienia w WRC. Co gorsza nie ma zadnej formuly, zadnego pomyslu ani programu szkolenia mlodych zawodnikow w sposob, ktory przygotowywalby ich do startow na arenie miedzynarodowej. Zeby podniesc frekwencje i dac szanse mlodym zawodnikom wystarczyloby stworzyc puchar R2 ktorego zwyciezca, ktory nie ukonczyl 25 lat mialby mozliwosc wystartowania w Pucharze Peugeota we Francji, zdobywca drugiego miejsca w Pucharze Opla w Niemczech a trzeciego miejsca w Pucharze Cotroena R1 we Francji (podaje przykladowe mozliwosci). Zobaczcie na liste zgloszen w Rajdzie Du Var 2016 w klasie R2. W polowie sklada sie ona z zawodnikow z Finlandii, Wloch, Belgii i innych krajow, ktorzy jezdza po calej Europie zbierajac doswiadczenie. Tam sa obecne fabryki i ludzie, ktorzy obserwuja mlodych kierowcow i daja im szanse. Zobaczcie na Pepe Lopeza (zwyciezce Volant Peugeot z zesz roku, czy Suareza, ktory wygral w 2015). 
Podsumowujac - zadne pomysly oraz inicjatywy czy to zawodnikow czy PZMotu polegajace na drobnych zmianach pod tytułem ograniczenia liczby kilometrow albo ograniczenia klas i zostawienia tylko oski, nie dadza absolutnie nic i nic nie zmienia. Trzeba zastosowac glebokie systemowe zmiany i nie moze tego zrobic nikt inny jak wlasciciel cyklu. Ja osobiscie sugerowalbym zmiane obecnego promotora i rozpoczalbym poszukiwania przede wszystkim wsrod koncernow, ktore maja dostep do mediow, gdyz im najlatwiej bedzie zbudowac zasieg i dotrzec do duzej liczby odbiorcow. 
Tak jak napisalem na poczatku, rzadko zabieram glos w tych sprawach, poniewaz nie czuje abym mial moralne prawo oceniac prace i dokonania innych w momencie kiedy sam nic nie zrobilem ale z drugiej strony patrzac zrobilem tyle ile moglem czyli po prostu startowalem w RSMP i czulem, ze w ten sposob wypelniam swoj obowiazek i robie tyle ile moge. Mam nadzieje, ze jeszcze uda mi sie wystartowac zanim ten serial nie zniknie calkowicie z mapy znaczacych sportowych imprez w naszym kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanak, JML i Lappi - bardzo mocny skład Toyoty na przyszły sezon. Podobnie lub nawet lepiej prezentuje się Hyundai. Coraz bardziej nieciekawie robi się dla Mattona, bo jeśli nie podkupi Ogiera to zostanie z tegorocznym składem, który moim zdaniem prochu nie wymyśli, a zarząd PSA nie pozwoli raczej na kolejny sezon w ogonie. M-Sport zatrudni pewnie znowu Evansa i dwóch pay driverów. Szkoda, że Ford nie chce sypnąć groszem na takiego gotowca jakim jest M-Sport. 

Edytowane przez Tutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest w sumie niesamowite.Maja podane wszystko na tacy nic tylko wejść stanąć trochę $$$ i przebić pieczątkę Ford.Jestem pewien że wielu producentów by ustawiono się w kolejce na taki układ bo przecież wystartowała z takim projektem to majątek i lata poświęcona na rozwój i zbieranie doświadczeń.Az dziś bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, elmo napisał:

Fakt, że nawet imprezy typu SuperoOES w Kielcach mają lepsza oprawę medialną na YT niż RSMP  :unsure:

Dokładnie to samo ostatnio stwierdziliśmy z kumplem. Że mogliby pozbierać ludzi, którzy kręcą filmy na KJS-ach i ci zrobiliby dobrą robotę dla RSMP ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malcolm "wypuszcza" dobrych zawodnikow, bo bez wsparcia Forda nie ma mozliwosci zapewnic im wynagrodzenia jakie dają fabryki.
To jest chore, ale paradoksalnie może być tak, że Msport ma za dobre wyniki by zachęcić Forda do zaangażowania. Jeśli wyjmą oba tytuły (czego im życzę), to 99 procent odbiorcow i tak zrozumie że wygral Ogier Fordem Fiesta, a nie że jakis Msport.To samo jak wygrywają rajdy. No to po co Ford ma więcej płacić skoro marketingowo już osiąga max co mozna z WRC wyciągnąć.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że Robcio nie pojechał , w końcu ma dwa Wurce w garażu , ale w tej sytuacji oczywiście było to by mega nierozsądne pukając w drzwi F1 !

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...