Jump to content
Dehnel

Rajdowe dyskusje - sezon 2017

Recommended Posts

Niezła walka o P2 się na jutro zapowiada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 kierowców w 5,5s się mieści, oby wszyscy byli na mecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwróciłem uwage na ciekawa rzecz.Dziwnym trafem samochod ktory teoretycznie powinien najłatwiej sie prowadzić na tych drogach ze względu na duży rozstaw osi prowadzi sie słabo a auto ktore teoretycznie powinno byc tu bardzo nerwowe ze względu na bardzo mały rozstaw ( mam tu na myśli Yarisa ) jest tu najszybsze.Z kolei Yaris nie lubi bardzo technicznych i krętych znow wbrew fizyce a Hyundai wręcz przeciwnie.Ciekawe dlaczego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, turdziGT napisał:

Ciekawe dlaczego.

Moim zdaniem to pakiet aero , toyota ma najbardziej rozbudowany , a średnia na oesie czesto przekracza 130km/h i wtedy pakiet aero działa najwięcej . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, 4mamut napisał:

Póki co w tojocie są chyba wszyscy tj angole, japonce, jest francuz , jest Polak , i pewnie inni co daje to ciekawa mieszankę .

Zupełnie jak w Hyundaiu ;]

 

 

Brak słów na pecha JML :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logiczne wytłumaczenie ;) 

14 minut temu, carfit napisał:

Moim zdaniem to pakiet aero , toyota ma najbardziej rozbudowany , a średnia na oesie czesto przekracza 130km/h i wtedy pakiet aero działa najwięcej . 

 

Logiczne wytlumaczenie.Z drugiej strony Tomi w jakimś wywiadzie narzekał ze przez bardzo małe gabaryty sa troche ograniczeni wybraniu optymalnych punktów mocowań przednich kolumn wiec zapewne kat wyprzedzenia pi położenie golenia amortyzatory sprawia ze yaris nie lubi krętych oesow.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, carfit napisał:

Moim zdaniem to pakiet aero , toyota ma najbardziej rozbudowany , a średnia na oesie czesto przekracza 130km/h i wtedy pakiet aero działa najwięcej . 

Można tak założyć, ale w PL średnie były niewiele mniejsze, a z Toyot tylko JML się podpinał pod walkę, a EPL można powiedzieć, obstawiał tyły. I jeszcze na mokrym aero powinno jeszcze bardziej mieć znaczenie.

Tymczasem najdziwniejsze, że Hyundai, tzn Neuville, nie istnieje w Fince. Mówi, że ne ma zastrzeżeń sdo swojej jazdy, zwyczajnie samochód nie idzie w tych warunkach. Potwierdzeniem jest jego słaba- stała dyspozycja. Jakby był na jednym oesie 10, a na następnym 2, to by oznaczało, że jest potencjał, ale brak równości, wyczucia etc.

To nie był nigdy ulubiony rajd HY, żadnego podium, a Tierry, w Fordzie potrafił dojeżdżać wyżej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suninen coś nabroił, stracił 19s i marzenia o podium.

został PS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, turdziGT napisał:

Masakra on na takiego pecha nie zasługuje.

 

Bez przesady, awarie się zdarzają. Trzeba to wziąć na klatę i walczyć dalej. Podobno problem był z ECU, część pochodziła od poddostawcy, więc albo teraz zmienią poddostawcę albo sami zaczną to robić. 

Co do dyskusji o tym dlaczego Toyota jest szybka akurat tu, a nie gdzie indziej przypominam, że Finowie jeżdżą dookoła własnego trzepaka. A jak wiadomo gospodarzom pomagają nawet ściany. 

 

Lappi wymiata, w równej walce dotrzymywał kroku, a nawet przez długi czas wygrywał z "mocarnym" Latvalą. Ciekawe czy to Lappi jest tak dobry czy Latvala się starzeje, że nie mógł mu odjechać. 

Forma Neuville'a i Meeke'a to porażka. Nie zdziwiłbym się jakby w przyszłym sezonie Suninen zastąpił Krisa w Citroenie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suninen:

DF-NNWBWsAApXW2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Tutek napisał:

Lappi wymiata, w równej walce dotrzymywał kroku, a nawet przez długi czas wygrywał z "mocarnym" Latvalą.

 

Tak naprawdę w równej walce jechali tylko w sobotę i do momentu odpadnięcia Latvali, Lappi tracił 0,18 s/km. Co na takim szybkim rajdzie jak Finka jest sporą stratą. Ale i tak duże brawa dla Esapekki, bo wiadomo, że Latvala u siebie jest często nie do wyjęcia (jak ma wszystko poukładane w głowie).

Zwycięstwo będzie w pełni zasłużone.

 

Niesamowity pojedynek nam się szykuję o 2 miejsce. Haninnen walczy o swoją przysżłość w Toyocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kto wygra PS: Latvala, Tanak, Neuville, Evans, Hanninen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evans drugi !

Coz Lappi i Makinen rozwalili dzisiaj system mega gratulacje dla obu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

brawo Lappi !!!

 

dużo emocji w walce o podium ostatecznie Evans drugi ale Suninen będzie groźny w kolejnych rajdach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suninena trzeba obserwować to kolejna wzrastająca gwiazda i mega zmotywowany koleś.Bedzie mega groźny.Ogolnie rajd mega.

Ogier i Neuville po 160 punktów czyli walka zaczyna sie od nowa i kazdy rajd i punkt się liczy.Musze przyznać ze miałem i mam mieszane uczucia co do Neuville na tym rajdzie.Ja lubię kierowcow kompletnych ktorzy sa szybcy na kazdym rajdzie i warunkach i tylko tacy dla mnie zasługują na mistrza ale z drugiej strony Neuville to profesjonalista i dojrzały kierowca.Przyja to na klatę ze nie jest tu szybki a i tak dostał prezent bo nie ugral by wiecej w równej walce z Sebem wiec mimo uszczerbku rajd dla niego ułożył sie mega.

Z kolei ciekaw jestem jak Seb poradzi sobie z ciśnieniem bo mysle ze w karierze jeszcze takiego nie miał i jak widac zaczyna go troche stres odpadać i robi błędy.Mysle ze szykuje nam sie wspaniała końcówka sezonu ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lappi wygrywa, może nie sensacja ale na pewno niespodzianka :)
Bankowo przyszły mistrz świata

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tylko tyle, że tegoroczny sezon WRC jest przepiękny i chyba najlepszy od wielu wielu lat!

Co rajd to jakiś zwrot akcji. Dramaty, pierwsze zwycięstwa, wyrównana rywalizacja, brak dominacji to wszystko jest.

 

Brawo Esapekka ! W pełni zasłużone zwycięstwo.

Toyota imponujące tempo na swojej ziemi. :bowdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noto sezon się zaczyna, 160 do 160 i jedziemy od początku ;)

Przy dyspozycji liderów, nie trudno byłoby postawić na Mistrza w tym roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brawo Lappi! To się nazywa wejść do WRC z przytupem. :faja:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suninen to obrócił sie tylko dzwonią pięknego zaliczył.Frat ze pojechał dale bo z nagrań to słabo wyglądało.

Zmieniając temat wyglada na to ze Ogierowi sie bardzo zawężają opcje na fabryczny team w 2018.Toyota ma zakontraktować swoj skład na dnich i nic nie wskazuje na to aby było tam miejsce dla francuza.Jedyna niewiadoma jest Haninnen i Suninen.

Jestem przekonany ze Ogier w głębi ducha żałuje decyzji z toyota patrząc jak ten samochod teraz jeździ i jaki ma potencjał ale drzwi i tu i w Hyundaiu sa juz zamknięte zostaje tylko Citroen ale to w tej chwili jedna wielka niewiadoma.

ogolnie niesamowicie sie sytuacja odwróciła.Samochod ktory w przedsezonowych testach prezentował sie najsłabiej jest jednym z lepszym a ten prezentujący sie najmocniej jest najgorszy.Az nie do wiary ze taki team z takim doświadczeniem i histora potrafił zrobic taka wpade.Morale w zespole przyzwyczajonym do wygrywania musza byc całkowicie na dnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...