Jump to content
Dehnel

Rajdowe dyskusje - sezon 2017

Recommended Posts

5 minut temu, Bosman napisał:

Pytanie oczywiście czy dojedzie, ale za to go właśnie lubimy, że nigdy nie wiadomo co wykona jadąc tym swoim wariackim tempem.

 

Nie jest tak źle, ma bardzo dobre statystyki a że lubi pocisnąć i pojechać z fantazją, jak piszesz, za to się lubi takich kierowców. 

 

https://www.ewrc-results.com/profile.php?p=16873

 

W ubiegłym roku zapoznanie sobie Ładziarą zobił ;)

 

recce-11.jpg

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo czemu Łukja dostał +10 sek do wyników? Spóźnił się na PKC, czy jumpstart?

Coś Bryan też cieniutko, przed rajdem spodziewałem się walki Kajto-Bouffier-Lukjaniuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Falstart. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, chojny napisał:

 

Nie jest tak źle, ma bardzo dobre statystyki a że lubi pocisnąć i pojechać z fantazją, jak piszesz, za to się lubi takich kierowców. 

 

https://www.ewrc-results.com/profile.php?p=16873

 

 

Hmmm, no nie wiem.... 37% nieukończonych rajdów, to chyba nie tyle "bardzo dobrze", co raczej "absolutna katastrofa" :-)))

Ale dzięki za fajny link!!!

 

Poszperałem dla porównania i wg tego źródła Loeb, Ogier czy nawet Kajto mają po 12-13%.

A uważany za dzwonnika Latvala ma 19%.

Natomiast ideał do którego ten typ zawodników dąży, czyli sp. Colin McRae miał 36%, czyli w tym temacie Aleksiej już przerósł mistrza. Kris Meeke musi jeszcze nadgonić bo ma dopiero 33%, hehe :-)

Chociaż rzeczywiste statystyki Colina były dużo lepsze, bo w jego czasach nie było superrally, a Kris czy Aleksiej to mimo superrally mają więcej niż co trzeci rajd nieukończony...

 

Tak jak sądziłem absolutnym mistrzem jest tu jednak Filip Nivette (ponad 50% nieukończonych).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te procenty to również awarie czy jazda w rajdzie ale nie jako zawodnik a np. auto funkcyjne, czy pokazowe (course car, race without times), więc nieukończony rajd to nie zawsze dzwon a najczęściej awarie.  ;)

 

 

 

 

12 minut temu, Bosman napisał:

Ale dzięki za fajny link!!!

 

Spoko, bardzo fajna kopalnia wiedzy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miał szczęście, że barierka wytrzymała ...

Czerny miał mniej szczęścia - wylądował daleko od szosy.

36555_18268397_1306742076029117_52634649

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, Bosman napisał:

Dzwon Kasperczyka, chyba źle opisane bo jakoś tak super optymistycznie wszedł

 

https://www.youtube.com/watch?v=1FXfClBq5MQ

 

 

miał dużo szczęścia.

 

bardzo ciekawa rywalizacja pomiędzy Kajto i Łukjaniukiem, Boufier coś słabo :( 

 

 

Suarez duża strata na 4 os-ie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, szubaru napisał:

bardzo ciekawa rywalizacja pomiędzy Kajto i Łukjaniukiem

Na razie dość jednostronna - Kajto ma problemy z hamulcami ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 3 pierwszy os-ach różnice nie były tak duże jak na 4 i 5 :(

 

Kajto spada na 3 miejsce w generalce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, beben napisał:

Kajto drugi ale przegrywa oesy dość wyraźnie.

Narzekał od OS4, że mu się hamulce skończyły.

Wcześniej się trzymał w kontakcie, więc może to jest przyczyna...

hmmmm, no tak...

ale to nie moja reakcja... to super-wolny net ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łukjaniuk jak Robert 4 lata temu, wyciągnął wszystkie oesy z pierwszego dnia. Brawo, jest o 1 ligę wyżej od innych jeśli weźmiemy pod uwagę samo tempo. Tylko niech juź dowiezie w końcu wynik do mety :D

Po Kajtku spodziewałem się więcej, szkoda problemów z hamulcami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie narzekać, tylko trzymać kciuki za Kajto jutro !

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Bosman napisał:

 

Hmmm, no nie wiem.... 37% nieukończonych rajdów, to chyba nie tyle "bardzo dobrze", co raczej "absolutna katastrofa" :-)))

Ale dzięki za fajny link!!!

 

Poszperałem dla porównania i wg tego źródła Loeb, Ogier czy nawet Kajto mają po 12-13%.

A uważany za dzwonnika Latvala ma 19%.

Natomiast ideał do którego ten typ zawodników dąży, czyli sp. Colin McRae miał 36%, czyli w tym temacie Aleksiej już przerósł mistrza. Kris Meeke musi jeszcze nadgonić bo ma dopiero 33%, hehe :-)

Chociaż rzeczywiste statystyki Colina były dużo lepsze, bo w jego czasach nie było superrally, a Kris czy Aleksiej to mimo superrally mają więcej niż co trzeci rajd nieukończony...

 

Tak jak sądziłem absolutnym mistrzem jest tu jednak Filip Nivette (ponad 50% nieukończonych).

 

Mimo wszystko, nawet w statystykach WRC podawali jako ciekawostkę, że największym dzwonnikiem tamtej ery rajdów był.... Tommi Makinen ;) 4-krotny mistrz świata ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Bosman napisał:

w najsilniej od 15 lat obsadzonych mistrzostwach

 

Cooo?

 

19 godzin temu, Bosman napisał:

najlepszego zespołu w historii tego sportu (VW)

 

Cooooooo?

 

19 godzin temu, Bosman napisał:

Wyniki tego sezonu bezdyskusyjnie pokazują, że póki co nadal jest najlepszym kierowcą rajdowym na tej planecie.

 

Ja nawet nie wiem, jak się do tego odnieść :D Rozumiem, że piszesz o czynnych kierowcach i opierasz swoją opinię na ilości punktów w mistrzostwach, w tym momencie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lyk 7:0 w odcinkach reszta jest tłem , nie mam pytań !!! Gość miażdży , trzymam kciuki żeby dojechał do mety !!!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratki dla Kajto - drugie miejsce i jeden wygrany odcinek.! Rosjanin mega ale do pokonania regularniością.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 5/6/2017 o 08:19, Crazy_Ivan napisał:

 

Cooo?

 

OK, może nie od 15, a od 11 lat to najlepiej obsadzone mistrzostwa.

 

Dnia 5/6/2017 o 08:19, Crazy_Ivan napisał:

 

Cooooooo?

 

Tak, w mojej opinii VW było najlepszym zespołem WRC w historii.

Mam na myśli poziom budżetowy, organizacyjny, szeroko pojęty profesjonalizm oraz sposób w jaki zdominowali mistrzostwa nie tylko kierowców ale i producentów od pierwszego rajdu w którym wystartowali aż do ostatniego i to mimo "anti-Ogier law" (przecieranie trasy przez 2 dni przez lidera mistrzostw).

 

Dnia 5/6/2017 o 08:19, Crazy_Ivan napisał:

 

Ja nawet nie wiem, jak się do tego odnieść :D Rozumiem, że piszesz o czynnych kierowcach i opierasz swoją opinię na ilości punktów w mistrzostwach, w tym momencie?

 

To forum dyskusyjne, więc jakoś się tam odnieść możesz, wręcz byłoby miło skoro dyskutujemy :)

Tak, oczywiście, mam na myśli czynnych kierowców, bo pisałem w kontekście tego, że niektórzy chcą już Ogiera zwalniać z MSportu i wysyłają go na emeryturę, bo zajął 4te miejsce w Argentynie.

A opinie swoją opieram na obecnej sytuacji w mistrzostwach, 4 poprzednich sezonach oraz fakcie, że w tym roku prowadzi w tych mistrzostwach jadąc jedynym prywatnym autem w stawce.

 

Jasne, ze porównanie czy jest lepszy od dawnych mistrzów nie ma sensu, bo porównać się nie da.

Ale biorąc pod uwagę, że rajdy jak każdy sport rozwijają się (tak jak w pływaniu czy bieganiu bite są kolejne stare rekordy), to można rozsądnie pokusić się o całkiem teoretyczną tezę, że generalnie obecni kierowcy są prawdopodobnie lepsi od dawnych.

Taka mała prowokacja, hehe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt Ogiera z Msportu Nie zwolnienia a wręcz przeciwnie a temat jego "słabych" występów był poruszony w kwesti długości jego kontraktu na ktory on sam nalegał i jest tylko na rok prawdopodobnie po to zeby nie zamykać sobie drzwi do lepszych opcji.

I tu zaczyna sie dyskusja i gdybanie bo co jesli tytułu w tym roku nie bedzie ?

ok prowadzi na razie ale nie dlatego ze był najszybszy tylko ze ci szybsi i lepsi popełnili błędy.A jezeli tytuł ucieknie to nie bedzie to takie oczywiste ze po sezonie bedzie wolne miejsce skoro konkurencja nadrobiła różnice sprzętowa czyli to co ewidentne było najwieksza przewraga ogiera za czasów VW.

tak ze nikt nikogo nie zwalnia ale dla mnie nie jest to takie oczywiste ze bedzie sobie przebierał w ofertach na koniec sezonu a paradoksalnie kiepski sezon w Msporcie moze mu tylko bardziej zaszkodzić.Jak bedzie zobaczymy juz niedługo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turdzi, też nie przepadam za Ogierem i jego dominacją, ale którzy to są ci "szybsi i lepsi"? Jasne, Neuville jest szybki w tym roku, ale po tym co wykonał w MC i Szwecji, to z tym "lepszy" bym nie przesadzał.

JML póki co raczej solidny niż szybki (pomijając Szwecję). A Meeke.............. szkoda gadać.

 

Tytułu ciężko oczekiwać. Różnica budżetu i potencjału do fabryk jest zbyt duża, by to się udało w skali całego sezonu (chociaż byłoby wspaniale z uwagi na Malcolma).

Ale to jest piękne w tym sezonie, że w przeciwieństwie do ostatnich kilkunastu lat kompletnie nie wiadomo jak się sytuacja rozwinie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, Lukyanuk mówił przed Kanarami, ze dużo pracował nad psychika od ostatniego występu i to widocznie zaprocentowało. Nie liczy sie samo tempo, liczy sie pełna koncentracja zarówno pod presja, jak i bez niej. Szacunekndla niego, oby mu tak zostało :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

czapeczka Kajta się niektórym nie podoba :(

HOŁEEEK !!! nosił taką w 1996 roku i jeszcze jakie bączki na mecie kręcił :

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale chłop zamiatał :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...