Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2017


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, Bosman napisał:

Pytanie oczywiście czy dojedzie, ale za to go właśnie lubimy, że nigdy nie wiadomo co wykona jadąc tym swoim wariackim tempem.

 

Nie jest tak źle, ma bardzo dobre statystyki a że lubi pocisnąć i pojechać z fantazją, jak piszesz, za to się lubi takich kierowców. 

 

https://www.ewrc-results.com/profile.php?p=16873

 

W ubiegłym roku zapoznanie sobie Ładziarą zobił ;)

 

recce-11.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, chojny napisał:

 

Nie jest tak źle, ma bardzo dobre statystyki a że lubi pocisnąć i pojechać z fantazją, jak piszesz, za to się lubi takich kierowców. 

 

https://www.ewrc-results.com/profile.php?p=16873

 

 

Hmmm, no nie wiem.... 37% nieukończonych rajdów, to chyba nie tyle "bardzo dobrze", co raczej "absolutna katastrofa" :-)))

Ale dzięki za fajny link!!!

 

Poszperałem dla porównania i wg tego źródła Loeb, Ogier czy nawet Kajto mają po 12-13%.

A uważany za dzwonnika Latvala ma 19%.

Natomiast ideał do którego ten typ zawodników dąży, czyli sp. Colin McRae miał 36%, czyli w tym temacie Aleksiej już przerósł mistrza. Kris Meeke musi jeszcze nadgonić bo ma dopiero 33%, hehe :-)

Chociaż rzeczywiste statystyki Colina były dużo lepsze, bo w jego czasach nie było superrally, a Kris czy Aleksiej to mimo superrally mają więcej niż co trzeci rajd nieukończony...

 

Tak jak sądziłem absolutnym mistrzem jest tu jednak Filip Nivette (ponad 50% nieukończonych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te procenty to również awarie czy jazda w rajdzie ale nie jako zawodnik a np. auto funkcyjne, czy pokazowe (course car, race without times), więc nieukończony rajd to nie zawsze dzwon a najczęściej awarie.  ;)

 

 

 

 

12 minut temu, Bosman napisał:

Ale dzięki za fajny link!!!

 

Spoko, bardzo fajna kopalnia wiedzy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Bosman napisał:

Dzwon Kasperczyka, chyba źle opisane bo jakoś tak super optymistycznie wszedł

 

https://www.youtube.com/watch?v=1FXfClBq5MQ

 

 

miał dużo szczęścia.

 

bardzo ciekawa rywalizacja pomiędzy Kajto i Łukjaniukiem, Boufier coś słabo :( 

 

 

Suarez duża strata na 4 os-ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, beben napisał:

Kajto drugi ale przegrywa oesy dość wyraźnie.

Narzekał od OS4, że mu się hamulce skończyły.

Wcześniej się trzymał w kontakcie, więc może to jest przyczyna...

hmmmm, no tak...

ale to nie moja reakcja... to super-wolny net ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukjaniuk jak Robert 4 lata temu, wyciągnął wszystkie oesy z pierwszego dnia. Brawo, jest o 1 ligę wyżej od innych jeśli weźmiemy pod uwagę samo tempo. Tylko niech juź dowiezie w końcu wynik do mety :D

Po Kajtku spodziewałem się więcej, szkoda problemów z hamulcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Bosman napisał:

 

Hmmm, no nie wiem.... 37% nieukończonych rajdów, to chyba nie tyle "bardzo dobrze", co raczej "absolutna katastrofa" :-)))

Ale dzięki za fajny link!!!

 

Poszperałem dla porównania i wg tego źródła Loeb, Ogier czy nawet Kajto mają po 12-13%.

A uważany za dzwonnika Latvala ma 19%.

Natomiast ideał do którego ten typ zawodników dąży, czyli sp. Colin McRae miał 36%, czyli w tym temacie Aleksiej już przerósł mistrza. Kris Meeke musi jeszcze nadgonić bo ma dopiero 33%, hehe :-)

Chociaż rzeczywiste statystyki Colina były dużo lepsze, bo w jego czasach nie było superrally, a Kris czy Aleksiej to mimo superrally mają więcej niż co trzeci rajd nieukończony...

 

Tak jak sądziłem absolutnym mistrzem jest tu jednak Filip Nivette (ponad 50% nieukończonych).

 

Mimo wszystko, nawet w statystykach WRC podawali jako ciekawostkę, że największym dzwonnikiem tamtej ery rajdów był.... Tommi Makinen ;) 4-krotny mistrz świata ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Bosman napisał:

w najsilniej od 15 lat obsadzonych mistrzostwach

 

Cooo?

 

19 godzin temu, Bosman napisał:

najlepszego zespołu w historii tego sportu (VW)

 

Cooooooo?

 

19 godzin temu, Bosman napisał:

Wyniki tego sezonu bezdyskusyjnie pokazują, że póki co nadal jest najlepszym kierowcą rajdowym na tej planecie.

 

Ja nawet nie wiem, jak się do tego odnieść :D Rozumiem, że piszesz o czynnych kierowcach i opierasz swoją opinię na ilości punktów w mistrzostwach, w tym momencie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lyk 7:0 w odcinkach reszta jest tłem , nie mam pytań !!! Gość miażdży , trzymam kciuki żeby dojechał do mety !!!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5/6/2017 o 08:19, Crazy_Ivan napisał:

 

Cooo?

 

OK, może nie od 15, a od 11 lat to najlepiej obsadzone mistrzostwa.

 

Dnia 5/6/2017 o 08:19, Crazy_Ivan napisał:

 

Cooooooo?

 

Tak, w mojej opinii VW było najlepszym zespołem WRC w historii.

Mam na myśli poziom budżetowy, organizacyjny, szeroko pojęty profesjonalizm oraz sposób w jaki zdominowali mistrzostwa nie tylko kierowców ale i producentów od pierwszego rajdu w którym wystartowali aż do ostatniego i to mimo "anti-Ogier law" (przecieranie trasy przez 2 dni przez lidera mistrzostw).

 

Dnia 5/6/2017 o 08:19, Crazy_Ivan napisał:

 

Ja nawet nie wiem, jak się do tego odnieść :D Rozumiem, że piszesz o czynnych kierowcach i opierasz swoją opinię na ilości punktów w mistrzostwach, w tym momencie?

 

To forum dyskusyjne, więc jakoś się tam odnieść możesz, wręcz byłoby miło skoro dyskutujemy :)

Tak, oczywiście, mam na myśli czynnych kierowców, bo pisałem w kontekście tego, że niektórzy chcą już Ogiera zwalniać z MSportu i wysyłają go na emeryturę, bo zajął 4te miejsce w Argentynie.

A opinie swoją opieram na obecnej sytuacji w mistrzostwach, 4 poprzednich sezonach oraz fakcie, że w tym roku prowadzi w tych mistrzostwach jadąc jedynym prywatnym autem w stawce.

 

Jasne, ze porównanie czy jest lepszy od dawnych mistrzów nie ma sensu, bo porównać się nie da.

Ale biorąc pod uwagę, że rajdy jak każdy sport rozwijają się (tak jak w pływaniu czy bieganiu bite są kolejne stare rekordy), to można rozsądnie pokusić się o całkiem teoretyczną tezę, że generalnie obecni kierowcy są prawdopodobnie lepsi od dawnych.

Taka mała prowokacja, hehe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ogiera z Msportu Nie zwolnienia a wręcz przeciwnie a temat jego "słabych" występów był poruszony w kwesti długości jego kontraktu na ktory on sam nalegał i jest tylko na rok prawdopodobnie po to zeby nie zamykać sobie drzwi do lepszych opcji.

I tu zaczyna sie dyskusja i gdybanie bo co jesli tytułu w tym roku nie bedzie ?

ok prowadzi na razie ale nie dlatego ze był najszybszy tylko ze ci szybsi i lepsi popełnili błędy.A jezeli tytuł ucieknie to nie bedzie to takie oczywiste ze po sezonie bedzie wolne miejsce skoro konkurencja nadrobiła różnice sprzętowa czyli to co ewidentne było najwieksza przewraga ogiera za czasów VW.

tak ze nikt nikogo nie zwalnia ale dla mnie nie jest to takie oczywiste ze bedzie sobie przebierał w ofertach na koniec sezonu a paradoksalnie kiepski sezon w Msporcie moze mu tylko bardziej zaszkodzić.Jak bedzie zobaczymy juz niedługo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turdzi, też nie przepadam za Ogierem i jego dominacją, ale którzy to są ci "szybsi i lepsi"? Jasne, Neuville jest szybki w tym roku, ale po tym co wykonał w MC i Szwecji, to z tym "lepszy" bym nie przesadzał.

JML póki co raczej solidny niż szybki (pomijając Szwecję). A Meeke.............. szkoda gadać.

 

Tytułu ciężko oczekiwać. Różnica budżetu i potencjału do fabryk jest zbyt duża, by to się udało w skali całego sezonu (chociaż byłoby wspaniale z uwagi na Malcolma).

Ale to jest piękne w tym sezonie, że w przeciwieństwie do ostatnich kilkunastu lat kompletnie nie wiadomo jak się sytuacja rozwinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, Lukyanuk mówił przed Kanarami, ze dużo pracował nad psychika od ostatniego występu i to widocznie zaprocentowało. Nie liczy sie samo tempo, liczy sie pełna koncentracja zarówno pod presja, jak i bez niej. Szacunekndla niego, oby mu tak zostało :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...