Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2017


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

A mnie sie wydaje ze Ogier moze mieć problemy ze znalezieniem innego pracodawcy w przyszłym roku zwłaszcza jak sie Mikkelsen z kimś dogada.

tak na dobra sprawe to jedyna opcja to moze za Haninnena lub Lefebvre z tym ze Ogier w Citronie jest spalony do puki rządzi tam Matton wiec tak naprawdę opcji realnych ma mega mało o ile ogóle a to ze 4 krotny mistrz nie specjalnie sie dogaduje z nowym autem ( a przeciez powinien ) tez za pewne ostudził juz zapał dał do myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@turdziGT, Ogier wygrał jeden rajd, wszystkie oprócz Argentyny kończył na podium, prowadzi w mistrzostwach. dodatkowo przyniósł ze sobą do M-Sportu potężną kasę od Red Bulla, do tego ma całe know how VW- na pewno będzie miał problemy ze znalezieniem pracodawcy na przyszły sezon. Nie dramatyzuj, na chwilę obecną każdy zespół wziąłby go z pocałowaniem ręki. Mikkelsen moim zdaniem pojawi się w fabrycznym WRC jeszcze w tym sezonie i mam cichą nadzieję na czwartego i20 WRC. 

Co do samego rajdu to muszę przyznać, że nie sądziłem, że Neuville utrzyma ciśnienie i wygra. Tym większy szacunek i gratulacje. Jeśli chodzi o cały sezon to myślę, że Ogier chce wygrać regularnością, ale jeśli Neuville utrzyma tempo i dojeżdżalność to mistrz będzie musiał mocniej odkręcić palnik, żeby obronić tytuł. 

 

Najbardziej szkoda Meeke'a - ma już swoje lata, młodszy nie będzie i mam wrażenie, że ucieka mu ostatnia szansa ugrania czegokolwiek w WRC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Ogier w tym sezonie to taki Kajto z poprzedniego gdzie nie ryzykował i dowożenie punktów na koniec dało mu pierwsze miejsce.

Co do Mikkelsena to tym zawodnikiem najbardziej powinien zainteresować się Citroen jeżeli chcą coś osiągnąć bo wiadomo, że Kris(lubię chłopaka i mu kibicuje) lubi zorganizować sobie np. podczas odcinka wycieczki po parkingu albo jakąś roleczke strzelić ;) ale raczej pozostanie mu wygrywanie pojedynczych rajdów a nie całej klasyfikacji to samo tyczy się Breena, a Lefebvre to jest w "stajni" bo rodak mimo, że nic ciekawego nie pokazuje i to w sumie za niego widziałbym Andreasa ale to chyba nie wchodzi w opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris miał dla Cytryny wartość podczas rywalizacji z VW. Potrzebny był ktoś, kto podepnie się pod walkę z VW, pojedzie na limicie i przy odrobinie szczęścia wygra odcinek lub nawet rajd. Teraz stawka się wyrównała i zaczyna się liczyć regularność oraz zdobywanie punktów, bo każdy może zostać mistrzem. Mam nadzieję, że Kris utrzyma pozycję w fabryce i dołożą mu Mikkelsena - może wtedy zejdzie mu trochę ciśnienie na wynik i punkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Mikkelsen zostanie kolegą Meeke'a to śmiem twierdzić, że dopiero wtedy wzrośnie mu ciśnienie na wynik i punkty. Teraz nie musi się specjalnie spinać aby być najszybszym z załóg Citroena, a jeśli okaże się, że Andreas leje go takim samym autem, to Krisowi może żyłka pęknąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Tutek napisał:

(...) a jeśli okaże się, że Andreas leje go takim samym autem, to Krisowi może żyłka pęknąć. 

 

Taa... Poniewierał nim będzie, bo Kris to chłopak z pierwszej łapanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie powiedziałem, ale jednak przyznasz, że byłby większym wyzwaniem dla Krisa niż duet Breen/Lefebre. A wiadomo, że najważniejszym rywalem jest kolega z zespołu bo ma takie samo auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tutek napisał:

@turdziGT, Ogier wygrał jeden rajd, wszystkie oprócz Argentyny kończył na podium, prowadzi w mistrzostwach. dodatkowo przyniósł ze sobą do M-Sportu potężną kasę od Red Bulla, do tego ma całe know how VW- na pewno będzie miał problemy ze znalezieniem pracodawcy na przyszły sezon. Nie dramatyzuj, na chwilę obecną każdy zespół wziąłby go z pocałowaniem ręki. Mikkelsen moim zdaniem pojawi się w fabrycznym WRC jeszcze w tym sezonie i mam cichą nadzieję na czwartego i20 WRC. 

Co do samego rajdu to muszę przyznać, że nie sądziłem, że Neuville utrzyma ciśnienie i wygra. Tym większy szacunek i gratulacje. Jeśli chodzi o cały sezon to myślę, że Ogier chce wygrać regularnością, ale jeśli Neuville utrzyma tempo i dojeżdżalność to mistrz będzie musiał mocniej odkręcić palnik, żeby obronić tytuł. 

 

Najbardziej szkoda Meeke'a - ma już swoje lata, młodszy nie będzie i mam wrażenie, że ucieka mu ostatnia szansa ugrania czegokolwiek w WRC. 

Ciezko mi sie z toba zgodzic poniewaz Ogier nie mial specjalnego zainteresowania juz przed sezonem , gdzie jedyna opcja oprocz Msportu to byla Toyota wiec siemiem twierdzic ze w obecnej sutuacji kiedy kazdy widzi i wie ze ma konkurencyjny sprzet i kierowcow jego notowania jeszcze bardziej spadaja i nic poza dwoma powyzszymi nie wydaje sie byc inna opcja po tym zezonie pod warunkiem ze Makinen bedzie chcail zmianic Hanninena.

Citrone odpada do puki rzadzi tam Matton co juz pisalem a Hyundaj ma komplet kierowcow zakontraktowanych na dwa / trzy lata zreszta po co drugi lider skoro Neuville daje rade?

Moim zdanie opcji ma malo ktore jeszcze zaweza Mikkelsen jezeli gdzies dostanie fotel i nawet tu Redbull nie pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed tym sezonem kłopot polegał na tym, że VW wycofał się w ostatniej chwili kiedy wszystko już było klepnięte. Podejrzewam, że zerwanie umów w Citroenie czy Hyundaiu mogłoby się wiązać z karami, lub przynajmniej z wielomiesięcznym smrodem w sądzie. Poza tym za Ogierem ciągnie się łatka gościa, który wygrywał tylko w Polo. 

W tym roku Ogier pokazuje, że nawet słabszym sprzętem (bo M-Sport wyraźnie odstaje od reszty) walczy o najwyższe lokaty, a przynajmniej regularnie dowozi podia.

 

Moim zdaniem jest co najmniej pięciu zawodników, których każdy ogarnięty manager z pocałowaniem ręki zamieniłby na Ogiera lub Mikkelsena (Lefebre, Breen, Sordo, Hanninen, Paddon). Przy czym przy mojej całej sympatii do Andreasa to jednak od pół roku nie siedział w WRC (nie licząc testów dla Hyundaia), więc wszystkie atuty są po stronie Ogiera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Tutek napisał:

(bo M-Sport wyraźnie odstaje od reszty)

 

W którym miejscu? Odstają od nierozwijanego Citroena, czy debiutującej Toyoty, która tuż przed rozpoczęciem sezonu przeszła bardzo duże zmiany, po interwencji Latvati? :D

Pewnie tak, chociaż nie wiem, czy zgodzimy się, że w tę samą stronę...

Edytowane przez Crazy_Ivan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Tutek napisał:

Przed tym sezonem kłopot polegał na tym, że VW wycofał się w ostatniej chwili kiedy wszystko już było klepnięte. Podejrzewam, że zerwanie umów w Citroenie czy Hyundaiu mogłoby się wiązać z karami, lub przynajmniej z wielomiesięcznym smrodem w sądzie. Poza tym za Ogierem ciągnie się łatka gościa, który wygrywał tylko w Polo. 

W tym roku Ogier pokazuje, że nawet słabszym sprzętem (bo M-Sport wyraźnie odstaje od reszty) walczy o najwyższe lokaty, a przynajmniej regularnie dowozi podia.

 

Moim zdaniem jest co najmniej pięciu zawodników, których każdy ogarnięty manager z pocałowaniem ręki zamieniłby na Ogiera lub Mikkelsena (Lefebre, Breen, Sordo, Hanninen, Paddon). Przy czym przy mojej całej sympatii do Andreasa to jednak od pół roku nie siedział w WRC (nie licząc testów dla Hyundaia), więc wszystkie atuty są po stronie Ogiera. 

To nie jest tak do końca tak proste jak tu opisujesz ze każdy ogarnięty menadzer zrobi sobie to czy tamto.Do prawie kazdego kierowcy na sa przypietą tranzakcje wiązane czy to w postaci jakiegoś sponsora czy innych umów lub układów o których my nie wiemy w przeciwnym razie w tych autach nie zasiadali by tacy kierowcy jak Lefebrve czy podobni i to nie takie proste tak sobie ich powymieniac jak ci pasuje.

Odnosnie sytuacji pod koniec tego roku to nie bedzie ona inna niz pod koniec 2016 kiedy VW sie wycofał.

Hultaj jak mówiłem ma wszystkie miejsca zajęte na dwa trzy lata.

W Citroen  Ogiera nie weźmie bo on jest tam spalony po akcji Loebem i z Matton ma z nim na pieńku.Zostaje co najwyżej Toyota jezeli bedą tam jakies ruchy pamietajmy ze zaraz zaczyna Lappi i co najwyżej Msport wiec nie wiem gdzie ty upatrujesz tych innych opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
20 minut temu, zawa napisał:

Czemu Kajto jako urzędujący mistrz ERC ma na samochodzie dopiero numer 6?

Aktualnie zajmuje 9 miejsce w tegorocznej klasyfikacji, ale 3 zawodników mających wyższe miejsca tu nie startuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat
10 minut temu, Dyrekcja napisał:

Aktualnie zajmuje 9 miejsce w tegorocznej klasyfikacji, ale 3 zawodników mających wyższe miejsca tu nie startuje.

 

Dziekuję za wyjaśnienie, byłem przekonany ze mistrz jedzie cały sezon z numerem 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Crazy_Ivan napisał:

 

W którym miejscu? Odstają od nierozwijanego Citroena, czy debiutującej Toyoty, która tuż przed rozpoczęciem sezonu przeszła bardzo duże zmiany, po interwencji Latvati? :D

Pewnie tak, chociaż nie wiem, czy zgodzimy się, że w tę samą stronę...

Chociażby budżetem, zapleczem, dostępem do fabrycznej technologii, wsparciem centrali. Fiesta jest szybka, i konkurencyjna, ale jak długo taka pozostanie? Chociaż i tak uważam, że póki co jest co najwyżej drugim autem w stawce. 

 

4 godziny temu, turdziGT napisał:

To nie jest tak do końca tak proste jak tu opisujesz ze każdy ogarnięty menadzer zrobi sobie to czy tamto.Do prawie kazdego kierowcy na sa przypietą tranzakcje wiązane czy to w postaci jakiegoś sponsora czy innych umów lub układów o których my nie wiemy w przeciwnym razie w tych autach nie zasiadali by tacy kierowcy jak Lefebrve czy podobni i to nie takie proste tak sobie ich powymieniac jak ci pasuje.

Odnosnie sytuacji pod koniec tego roku to nie bedzie ona inna niz pod koniec 2016 kiedy VW sie wycofał.

Hultaj jak mówiłem ma wszystkie miejsca zajęte na dwa trzy lata.

W Citroen  Ogiera nie weźmie bo on jest tam spalony po akcji Loebem i z Matton ma z nim na pieńku.Zostaje co najwyżej Toyota jezeli bedą tam jakies ruchy pamietajmy ze zaraz zaczyna Lappi i co najwyżej Msport wiec nie wiem gdzie ty upatrujesz tych innych opcji.

Jasne, zgadzam się w stu procentach, że tym sportem rządzą układy i układziki, ale jednak twierdzenie, że Ogier po sezonie będzie bezrobotny jest co najmniej ryzykowne. Opcje jakie widzę są następujące:
- najprostsza - Ogier zostaje w M-Sporcie, 
- trochę mniej prosta - zastępuje Hanninena w Toyocie, co prawda przed sezonem wypowiadał się krytycznie o samochodzie, ale podejrzewam, że byłby w stanie przeprosić się z Makinenem, 
- trudna - Citroen - Meeke ma już 38 lat, Breen 27, Lefebvre 25 - jeśli nie jako nowy lider za wiekowego Krisa to Ogier mógłby zastąpić któregoś z młodych wilków. Nigdy nie mów nigdy. Z tego co czytałem Ogier w negocjacjach w ogóle pominął stopień o nazwie Matton i rozmawiał z władzami całej grupy PSA, więc jeśli zdobędzie w tym roku tytuł, który mógł wygrać we francuskim aucie to może się okazać, że i Matton i Ogier zmienią pracodawców. 
- najmniej realna - Hyundai - fakt, Neuville i Paddon są przyszłością rajdów i Nandan byłby głupi gdyby ich się pozbył, ale Sordo od kilku sezonów to druga liga. Niemniej tutaj widzę najmniejsze szanse. 

To są takie moje dywagacje, które mam nadzieję pokazują, że mimo wszystko chyba za wcześnie żeby wysyłać Ogiera na zieloną trawkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lata ciężkiej pracy powodują, że czasami marzenia sie spełniają. Tak też jest z moją skromną osobą - od sezonu 2017 do życia powołany został zespół Mart Styl Rally Team, w którym będę jednym z kierowców ujeżdzając swoją Imprezę Type RA (drugie auto to Impreza GT). Startuje w całym cyklu Szuter Cup, w końcu na profesjonalnym zawiasie. Chciałbym zaprosić Was do polubienia profilu na FB gdzie będziecie mogli zobaczyc Subaraki w akcji, pozdrówki! :) https://www.facebook.com/MartStylRallyTeam/

  • Lajk 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grygo, gratulacje i życzymy sukcesów! Wiadomo, że o sponsora nie jest łatwo.

Ja zapewne dołączam od Warmińskich Szutrów.

 

A temacie Ogiera, to ja nadal nie pojmuję, dlaczego część dyskutujących chce go zwalniać z MSportu i jeszcze wróży mu wcześniejszą emeryturę.

Facet prywatnym samochodem prowadzi (i to z niemałą przewagą) w najsilniej od 15 lat obsadzonych mistrzostwach, jest 4krotnym mistrzem świata, ma dużego sponsora i wiedzę o funkcjonowaniu najlepszego zespołu w historii tego sportu (VW).

O czym my w ogóle rozmawiamy???

OK, nie wygrał ostatnich 4 rajdów, ale kończył je na pozycjach 2-4. Dla przypomnienia w zeszłym roku nie wygrał 6 rajdów z rzędu, a mistrzostwa i tak wygrał z kolosalną przewagą.

 

Wyniki tego sezonu bezdyskusyjnie pokazują, że póki co nadal jest najlepszym kierowcą rajdowym na tej planecie.

Co będzie w dalszej części sezonu nie wiemy, ale zachowajmy jakikolwiek umiar w ocenie tego co dotychczas.

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, grygo napisał:

Lata ciężkiej pracy powodują, że czasami marzenia sie spełniają.

 

Jak się wie czego chce i pracuje nad tym aby to osiągnąć to marzenia można spełniać ;)

 

Gratuluję, życzę sukcesów i trzymam kciuki za projekt!

 

:thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Grzyb wciąż ciut szybciej niż nasz Brią .

Jeśli dobrze pojedzie, a póki co jedzie super, to może nareszcie skończy się gadanie, że upalacz, itp itd.

 

A Łukjaniuk to świetny gość, przecież wiadomo że on się wywodzi z szybkich szutrów, a tu znowu klepie wcale nie słabym lokalesom na krętym asfalcie.

Pytanie oczywiście czy dojedzie, ale za to go właśnie lubimy, że nigdy nie wiadomo co wykona jadąc tym swoim wariackim tempem.

 

Aleks Zawada wygrał OS2 w klasie! Darek Poloński też ładnie ciśnie.

Szkoda Kasperczyka, szczęśliwie bariera zadziałała prawidłowo....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...