Jump to content

Kupno subaru impreza GD 2.0 125KM 2001 kombi


człowiek85
 Share

Recommended Posts

Witam, Przymierzam się do kupna subaru GD 2.0 125KM  2001r w wersji kombi. Chciałbym zapytać na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego auta, do tej pory jeżdziłem tylko niemcami(grupa vw)  i postanowiłem spróbować czegoś innego. Czy subarynka nadaje się na  daily car, robię do 15000 km rocznie (pół na pół miasto trasa), chodzi o spalanie i awaryjność bo czytałem różne opinie. Jak jest z tymi cenami części zamiennych i serwisu czy są tak drogie jak się słyszy. W mojej okolicy subaru to "egzotyk" więc nie mam gdzie zasięgnąć opinii. Przekopałem chyba pół google w poszukiwaniu jakichś odpowiedzi ale ciężko coś wykopać, jeśli temat jest następnym z wielu powielających się to proszę o usunięcie będę kopał dalej. Z góry dzięki za rady.

Link to comment
Share on other sites

Blacha lubi zardzewieć więc dokładnie obejrzyj auto i zbij na tym cenę. Wiskozę sprawdź bo to też dość drogi element. 

Awaryjność jak to w każdym aucie, zależy jak samochód był traktowany. Na pewno nie licz na to że będziesz zadowolony z najtańszych egzemplarzy za 8 koła.

Części nie są drogie.

Polecam obejrzeć ten filmik od początku do końca: 

Autor wyciągnął wnioski za Ciebie. :)

Zrobienie rozrządu w boxerze jedynie jest droższym zabiegiem.

Link to comment
Share on other sites

Największy wróg to korozja, tylne nadkola ,podłoga progi . Silnik jest z tych pancernych, rozrząd co 100kkm po za tym problemów brak no chyba ,że auto umęczone i bez serwisu.Jeszcze centralny dyfer  sprawdzić podczas jazd próbnych a reszta jak przy zakupie typowego auta.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli zamierzasz robić 15 tyś km rocznie i jeździć tym autem dłużej niż rok to pomyśl o instalacji LPG. Te motory dobrze znoszą gaz i całe szczęście, bo wadą jest dosyć spory apetyt na paliwo jak na tą moc. 

Link to comment
Share on other sites

Z jakich okolic podlaskiego jesteś że mówisz że Subaru to egzotyk? 

Dzięki za tak szybkie odpowiedzi, Jestem z okolic Suwałk, subarak to rzadkość, większość śmiga germańskimi autami. Ktoś może zweryfikować spalanie tego modelu jakiego muszę się spodziewać

Link to comment
Share on other sites

-Blacha lubi zardzewieć

-Na pewno nie licz na to że będziesz zadowolony z najtańszych egzemplarzy za 8 koła

-Zrobienie rozrządu w boxerze jedynie jest droższym zabiegiem.

-Największy wróg to korozja, tylne nadkola ,podłoga progi . Silnik jest z tych pancernych, rozrząd co 100kkm po za tym problemów brak no chyba ,że auto umęczone i bez serwisu.Jeszcze centralny dyfer sprawdzić podczas jazd próbnych a reszta jak przy zakupie typowego auta.

-Jeżeli zamierzasz robić 15 tyś km rocznie i jeździć tym autem dłużej niż rok to pomyśl o instalacji LPG. Te motory dobrze znoszą gaz

 

 

Wobec powyższych stwierdzeń nie pozostaje mi nic jak tylko zaproponować imprezę, którą chcę sprzedać - a do której link mam w swojej sygnaturce poniżej.

Samochód ze Szwajcarii, nie sypią tam soli w zimie - więc rdzy brak, nie jest za 8 koła :P , jest po rozrządzie w zeszłym roku, ma historię serwisową.

Sorry za prywatę. Mam teraz niespodziewanie 4 samochody i (co prawda) od przybytku głowa nie boli ale...

Link to comment
Share on other sites

-Blacha lubi zardzewieć

-Na pewno nie licz na to że będziesz zadowolony z najtańszych egzemplarzy za 8 koła

-Zrobienie rozrządu w boxerze jedynie jest droższym zabiegiem.

-Największy wróg to korozja, tylne nadkola ,podłoga progi . Silnik jest z tych pancernych, rozrząd co 100kkm po za tym problemów brak no chyba ,że auto umęczone i bez serwisu.Jeszcze centralny dyfer sprawdzić podczas jazd próbnych a reszta jak przy zakupie typowego auta.

-Jeżeli zamierzasz robić 15 tyś km rocznie i jeździć tym autem dłużej niż rok to pomyśl o instalacji LPG. Te motory dobrze znoszą gaz

 

 

Wobec powyższych stwierdzeń nie pozostaje mi nic jak tylko zaproponować imprezę, którą chcę sprzedać - a do której link mam w swojej sygnaturce poniżej.

Samochód ze Szwajcarii, nie sypią tam soli w zimie - więc rdzy brak, nie jest za 8 koła :P , jest po rozrządzie w zeszłym roku, ma historię serwisową.

Sorry za prywatę. Mam teraz niespodziewanie 4 samochody i (co prawda) od przybytku głowa nie boli ale...

Dzięki za propozycję ale szukam auta w manualu. Jak to jest z tą regulacją zaworów jakie koszta i jak często w tym silniku bo się naczytałem różnych opinii. Jeszcze raz dzięki wszystkim za tak szybki odzew

Link to comment
Share on other sites

Z tym, ze egzemplarz za 8k nie bedzie dobry to sie nie zgodze.

Oczywiscie ciezko bedzie upolowac ideal za mniej jak dyche, ale to nie znaczy, ze taki za 2x tyle musi byc lepszy, a juz na pewno nie bedzie 2x lepszy.

Jezeli Ci sie nie pali z zakupem, to obejrzyj kilka i porownaj ze soba takie za 8 i 15 (nie pije tu do Fali ;).

Moze sie okazac, ze taki za 8 po wlozeniu 3 bedzie lepszy niz taki za 15 i przy okazji wiesz co masz.

Podobnie mialem z Impreza i Foresterem. Ogladalem takie od 5-15 i na prawde bylem w szoku, ze ktos moze chciec o 10k wiecej za auto, ktore nie jest wybitnie lepsze.

Podsumowujac; Jezeli szukasz dobrego Subaraka za rozsadne pieniadze:

1. Zarezerwuj duzo czasu na poszukiwania (albo miej sporo szczescia ;)

2. Omijaj handlarzy bo w kwestii Subaru to sami nie wiedza co sprzedaja (np. wajcha obok recznego to nie blokada dyferencjalow jak pisze co drugi ;)

3. Jezeli bedziesz mial daleko po auto to popros jakiegos forumowicza z okolicy sprzedajacego o ogledziny przed Twoim przyjazdem i zdanie obiektywnej relacji (na pewno na tym forum znajda sie chetni do pomocy)

4. Jezeli nie chcesz stosowac sie do powyzszych rad to kup Passata.

Bedziesz mial ogromny wybor wygladajac przez okno :)

Powodzonka

Link to comment
Share on other sites

 (np. wajcha obok recznego to nie blokada dyferencjalow jak pisze co drugi ;)

No nie blokada, bo to "załanczanie" napędów. Tego się kiedyś z jednego ogłoszenia dowiedziałem    :biglol:

 

A żeby nie było offtopowo.

Uzbrojenie się w cierpliwość to podstawa. Oglądaj jak najwięcej - im więcej obejrzysz, tym większa szansa na znalezienie tej właściwej.

Przeglądaj Zakup Kontrolowany, często wypowiadają się ludzie, którzy dany egzemplarz oglądali i coś są w stanie naświetlić temat.

Link to comment
Share on other sites

Zapraszam do 3City - odbiorę z dworca ;)

 

 

Daleko jakoś specjalnie nie masz, a auto Krisa wydaje się być fajnie doinwestowane :)

 

A no i zapomniał bym...ten bulgot...muzyka dla uszu  :)

Edited by przemowrc
Link to comment
Share on other sites

Ja korzystając z okazji że jest zima poprosiłbym sprzedającego by samochód był zimny przy oględzinach i sprawdziłbym czy piston slap daje już we znaki. I przy okazji sprawdziłbym stan płynu chłodniczego pod korkiem (w zbiorniczku też), i sprawdził olej. Po co masz kupować auto które ma żur w układzie i jeżdżone było bez oleju. Niby nie powinno się nic stać w n/a ale warto sprawdzić. 

Link to comment
Share on other sites

Panowie byłem na oględzinach jednego subaraka, sprowadzony z rajchu, jeden właściciel, według książki serwis do 2015, po opłatach, 188000 tys przelotu. Auto po wstępnych oględzinach naprawdę zadbane, wnętrze jak nowe dosłownie zero zużycia a oglądałem sporo aut różnych marek i nie wiem czy subaru ma tak dobre materiały wnętrza, motor pracuje bardzo cicho jest suchy tak jak napędy. Początek korozji na tylnych błotnikach, reszta wolna od korozji. Z wad to po jakimś czasie na desce zapalił się check engine i nie wiem co może być uszkodzone(silnik pracuje równo i wkręca się na obroty. Cena 10 tys z hakiem. Szczerze to byłem pod wrażeniem stanu auta, nie wiem czy subaraki tak się dobrze trzymają bo to mój pierwszy japoniec jakiego szukam, auto nie wygląda na picowane, chociaż wszystko możliwe. Ogólnie zakochałem się w tym aucie :wub:

Edited by człowiek85
Link to comment
Share on other sites

Ja pracuje jako lakiernik, także bude mogłem sobie oblukać bo wiem co jest grane, a jeśli chodzi o mechanikę to podstawowe podzespoły mniej więcej ogarniam, największą niewiadomą jest silnik bo nie miałem z takim do czynienia(chodzi o ten check engine). Jeśli chodzi o wnętrze to nie wiem czy ktoś tak to do picował czy jak (widziałem kilka sztuczek)materiały nie zużyte, żadnych rys zadrapań. Być może jutro zabiorę to na podnośnik. Jeśli chodzi o tą kontrolkę silnika ktoś wie co może być przyczyną, najlepiej było by pewnie jechać na kompa

Link to comment
Share on other sites

W tym silniku 125KM regulacja zaworów to koszt około 200 do 400zl, zależy od warsztatu - przynajmniej w mojej okolicy . Regulacja jest na śrubki, najprostsza z możliwych, bez wyciągania silnika

200 to normalna cena za ta usługe wraz z wymianą uszczelek dekli.

Link to comment
Share on other sites

Jezeli chodzi o check engine to moze byc wszystko, ale dam se uciac maly palec lewej stopy, ze to blad czujnika spalania stukowego, jak w niejednym Subaru :(

Kupujac oba Subaraki bylem mocno wyczulony na tym punkcie, bo jezeli to stukowiec i tylko swieci, a nie wplywa na prace silnika to nic tylko sie cieszyc, jezeli jednak bylyby jakies objawy to warto zglebic ten temat:

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-dławienie-20-na-2-3-tys-rpm-coś-nowego/

Forka z tym samym silnikiem z jakim masz zamiar kupic Impreze kupilem z takim wlasnie zapalajacym sie checkiem, ale bylem tego swiadomy i wiedzialem, ze to stukowiec, ktory na szczescie nie ma wplywu na prace silnika i zapala sie na chwile, raz na kilkanascie odpalen. Jechalem natomiast kilkoma Forkami i Imprezami z nierozwiazywalnym syndromem zamulania miedzy 2-3k rpm i powiem, ze za darmo nie wzialbym takiego auta.

Edited by pajac_am
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...