Skocz do zawartości

Kupno subaru impreza GD 2.0 125KM 2001 kombi


człowiek85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Przymierzam się do kupna subaru GD 2.0 125KM  2001r w wersji kombi. Chciałbym zapytać na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego auta, do tej pory jeżdziłem tylko niemcami(grupa vw)  i postanowiłem spróbować czegoś innego. Czy subarynka nadaje się na  daily car, robię do 15000 km rocznie (pół na pół miasto trasa), chodzi o spalanie i awaryjność bo czytałem różne opinie. Jak jest z tymi cenami części zamiennych i serwisu czy są tak drogie jak się słyszy. W mojej okolicy subaru to "egzotyk" więc nie mam gdzie zasięgnąć opinii. Przekopałem chyba pół google w poszukiwaniu jakichś odpowiedzi ale ciężko coś wykopać, jeśli temat jest następnym z wielu powielających się to proszę o usunięcie będę kopał dalej. Z góry dzięki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blacha lubi zardzewieć więc dokładnie obejrzyj auto i zbij na tym cenę. Wiskozę sprawdź bo to też dość drogi element. 

Awaryjność jak to w każdym aucie, zależy jak samochód był traktowany. Na pewno nie licz na to że będziesz zadowolony z najtańszych egzemplarzy za 8 koła.

Części nie są drogie.

Polecam obejrzeć ten filmik od początku do końca: 

Autor wyciągnął wnioski za Ciebie. :)

Zrobienie rozrządu w boxerze jedynie jest droższym zabiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największy wróg to korozja, tylne nadkola ,podłoga progi . Silnik jest z tych pancernych, rozrząd co 100kkm po za tym problemów brak no chyba ,że auto umęczone i bez serwisu.Jeszcze centralny dyfer  sprawdzić podczas jazd próbnych a reszta jak przy zakupie typowego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakich okolic podlaskiego jesteś że mówisz że Subaru to egzotyk? 

Dzięki za tak szybkie odpowiedzi, Jestem z okolic Suwałk, subarak to rzadkość, większość śmiga germańskimi autami. Ktoś może zweryfikować spalanie tego modelu jakiego muszę się spodziewać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Blacha lubi zardzewieć

-Na pewno nie licz na to że będziesz zadowolony z najtańszych egzemplarzy za 8 koła

-Zrobienie rozrządu w boxerze jedynie jest droższym zabiegiem.

-Największy wróg to korozja, tylne nadkola ,podłoga progi . Silnik jest z tych pancernych, rozrząd co 100kkm po za tym problemów brak no chyba ,że auto umęczone i bez serwisu.Jeszcze centralny dyfer sprawdzić podczas jazd próbnych a reszta jak przy zakupie typowego auta.

-Jeżeli zamierzasz robić 15 tyś km rocznie i jeździć tym autem dłużej niż rok to pomyśl o instalacji LPG. Te motory dobrze znoszą gaz

 

 

Wobec powyższych stwierdzeń nie pozostaje mi nic jak tylko zaproponować imprezę, którą chcę sprzedać - a do której link mam w swojej sygnaturce poniżej.

Samochód ze Szwajcarii, nie sypią tam soli w zimie - więc rdzy brak, nie jest za 8 koła :P , jest po rozrządzie w zeszłym roku, ma historię serwisową.

Sorry za prywatę. Mam teraz niespodziewanie 4 samochody i (co prawda) od przybytku głowa nie boli ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Blacha lubi zardzewieć

-Na pewno nie licz na to że będziesz zadowolony z najtańszych egzemplarzy za 8 koła

-Zrobienie rozrządu w boxerze jedynie jest droższym zabiegiem.

-Największy wróg to korozja, tylne nadkola ,podłoga progi . Silnik jest z tych pancernych, rozrząd co 100kkm po za tym problemów brak no chyba ,że auto umęczone i bez serwisu.Jeszcze centralny dyfer sprawdzić podczas jazd próbnych a reszta jak przy zakupie typowego auta.

-Jeżeli zamierzasz robić 15 tyś km rocznie i jeździć tym autem dłużej niż rok to pomyśl o instalacji LPG. Te motory dobrze znoszą gaz

 

 

Wobec powyższych stwierdzeń nie pozostaje mi nic jak tylko zaproponować imprezę, którą chcę sprzedać - a do której link mam w swojej sygnaturce poniżej.

Samochód ze Szwajcarii, nie sypią tam soli w zimie - więc rdzy brak, nie jest za 8 koła :P , jest po rozrządzie w zeszłym roku, ma historię serwisową.

Sorry za prywatę. Mam teraz niespodziewanie 4 samochody i (co prawda) od przybytku głowa nie boli ale...

Dzięki za propozycję ale szukam auta w manualu. Jak to jest z tą regulacją zaworów jakie koszta i jak często w tym silniku bo się naczytałem różnych opinii. Jeszcze raz dzięki wszystkim za tak szybki odzew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja również mogę zaproponować swojego bulgota z podtlenkiem LPG ;)

 

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/90456-impreza-gx-2001-na-125km-lpg/

Edytowane przez KrisKristoffers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, ze egzemplarz za 8k nie bedzie dobry to sie nie zgodze.

Oczywiscie ciezko bedzie upolowac ideal za mniej jak dyche, ale to nie znaczy, ze taki za 2x tyle musi byc lepszy, a juz na pewno nie bedzie 2x lepszy.

Jezeli Ci sie nie pali z zakupem, to obejrzyj kilka i porownaj ze soba takie za 8 i 15 (nie pije tu do Fali ;).

Moze sie okazac, ze taki za 8 po wlozeniu 3 bedzie lepszy niz taki za 15 i przy okazji wiesz co masz.

Podobnie mialem z Impreza i Foresterem. Ogladalem takie od 5-15 i na prawde bylem w szoku, ze ktos moze chciec o 10k wiecej za auto, ktore nie jest wybitnie lepsze.

Podsumowujac; Jezeli szukasz dobrego Subaraka za rozsadne pieniadze:

1. Zarezerwuj duzo czasu na poszukiwania (albo miej sporo szczescia ;)

2. Omijaj handlarzy bo w kwestii Subaru to sami nie wiedza co sprzedaja (np. wajcha obok recznego to nie blokada dyferencjalow jak pisze co drugi ;)

3. Jezeli bedziesz mial daleko po auto to popros jakiegos forumowicza z okolicy sprzedajacego o ogledziny przed Twoim przyjazdem i zdanie obiektywnej relacji (na pewno na tym forum znajda sie chetni do pomocy)

4. Jezeli nie chcesz stosowac sie do powyzszych rad to kup Passata.

Bedziesz mial ogromny wybor wygladajac przez okno :)

Powodzonka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 (np. wajcha obok recznego to nie blokada dyferencjalow jak pisze co drugi ;)

No nie blokada, bo to "załanczanie" napędów. Tego się kiedyś z jednego ogłoszenia dowiedziałem    :biglol:

 

A żeby nie było offtopowo.

Uzbrojenie się w cierpliwość to podstawa. Oglądaj jak najwięcej - im więcej obejrzysz, tym większa szansa na znalezienie tej właściwej.

Przeglądaj Zakup Kontrolowany, często wypowiadają się ludzie, którzy dany egzemplarz oglądali i coś są w stanie naświetlić temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystając z okazji że jest zima poprosiłbym sprzedającego by samochód był zimny przy oględzinach i sprawdziłbym czy piston slap daje już we znaki. I przy okazji sprawdziłbym stan płynu chłodniczego pod korkiem (w zbiorniczku też), i sprawdził olej. Po co masz kupować auto które ma żur w układzie i jeżdżone było bez oleju. Niby nie powinno się nic stać w n/a ale warto sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie byłem na oględzinach jednego subaraka, sprowadzony z rajchu, jeden właściciel, według książki serwis do 2015, po opłatach, 188000 tys przelotu. Auto po wstępnych oględzinach naprawdę zadbane, wnętrze jak nowe dosłownie zero zużycia a oglądałem sporo aut różnych marek i nie wiem czy subaru ma tak dobre materiały wnętrza, motor pracuje bardzo cicho jest suchy tak jak napędy. Początek korozji na tylnych błotnikach, reszta wolna od korozji. Z wad to po jakimś czasie na desce zapalił się check engine i nie wiem co może być uszkodzone(silnik pracuje równo i wkręca się na obroty. Cena 10 tys z hakiem. Szczerze to byłem pod wrażeniem stanu auta, nie wiem czy subaraki tak się dobrze trzymają bo to mój pierwszy japoniec jakiego szukam, auto nie wygląda na picowane, chociaż wszystko możliwe. Ogólnie zakochałem się w tym aucie :wub:

Edytowane przez człowiek85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pracuje jako lakiernik, także bude mogłem sobie oblukać bo wiem co jest grane, a jeśli chodzi o mechanikę to podstawowe podzespoły mniej więcej ogarniam, największą niewiadomą jest silnik bo nie miałem z takim do czynienia(chodzi o ten check engine). Jeśli chodzi o wnętrze to nie wiem czy ktoś tak to do picował czy jak (widziałem kilka sztuczek)materiały nie zużyte, żadnych rys zadrapań. Być może jutro zabiorę to na podnośnik. Jeśli chodzi o tą kontrolkę silnika ktoś wie co może być przyczyną, najlepiej było by pewnie jechać na kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku 125KM regulacja zaworów to koszt około 200 do 400zl, zależy od warsztatu - przynajmniej w mojej okolicy . Regulacja jest na śrubki, najprostsza z możliwych, bez wyciągania silnika

200 to normalna cena za ta usługe wraz z wymianą uszczelek dekli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o check engine to moze byc wszystko, ale dam se uciac maly palec lewej stopy, ze to blad czujnika spalania stukowego, jak w niejednym Subaru :(

Kupujac oba Subaraki bylem mocno wyczulony na tym punkcie, bo jezeli to stukowiec i tylko swieci, a nie wplywa na prace silnika to nic tylko sie cieszyc, jezeli jednak bylyby jakies objawy to warto zglebic ten temat:

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-dławienie-20-na-2-3-tys-rpm-coś-nowego/

Forka z tym samym silnikiem z jakim masz zamiar kupic Impreze kupilem z takim wlasnie zapalajacym sie checkiem, ale bylem tego swiadomy i wiedzialem, ze to stukowiec, ktory na szczescie nie ma wplywu na prace silnika i zapala sie na chwile, raz na kilkanascie odpalen. Jechalem natomiast kilkoma Forkami i Imprezami z nierozwiazywalnym syndromem zamulania miedzy 2-3k rpm i powiem, ze za darmo nie wzialbym takiego auta.

Edytowane przez pajac_am
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...