Mixer83 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Witam, czy jest planowana akcja wyprzedażowa rocznika 2016? Jeżeli tak na kiedy taka akcja jest planowana i na jakie upusty można będzie liczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 To chyba kwestia dillera nie SIP-u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr123456 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Jak sobie poogladasz to 10% upustu jest u dilerów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Jak sobie poogladasz to 10% upustu jest u dilerów.Ciekawostka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 na głównej stronie SIP chwalą sie , że: "Wielka wyprzedaż samochodów z rocznika 2016 RABATY DO 20 000zł" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 9 Stycznia 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 czy jest planowana akcja wyprzedażowa rocznika 2016? Tak, jest w trakcie. To chyba kwestia dillera nie SIP-u Nie. Albowiem : Jak sobie poogladasz to 10% upustu jest u dilerów. przy takich rabatach bez wsparcia ze strony SIP dealer .... musiałby splajtować. na głównej stronie SIP chwalą sie , że: "Wielka wyprzedaż samochodów z rocznika 2016 RABATY DO 20 000zł Nie "chwalą się" , lecz informują ( jak co roku ). Pozdrowienia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr123456 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Jak sobie poogladasz to 10% upustu jest u dilerów.Ciekawostka... Ciekawostka czego? 10% rabatu dostał mój brat,plus dodatkowa gwarancja w cenie,byłem przy kupnie auta. Można?Można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Brawo Ty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Najdroższe auto w cenniku Subaru to lekko ponad 200k zł. Rabaty do 20k, ktore ogłasza na swoje stronie Subaru to w tym przypadku da jakieś 10%. Co w tym ciekawego? Dużo? Mało? Wydaje się to standardową praktyką rynkową na naszym rynku w przypadku aut z poprzedniego roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 11 Stycznia 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 10% rabatu dostał mój brat,plus dodatkowa gwarancja w cenie,byłem przy kupnie auta Takie coś jest możliwe : - gdy chodzi o demo dealera; - gdy nastąpi znaczny wzrost kursu PLN/Euro, a dealer ma samochód kupiony wcześniej, po niższym kursie; - w okresie wyprzedaży; - w kraju, gdzie marże dealerskie są znacząco wyższe niż w Polsce. W normalnych warunkach nie jest to możliwe, albowiem - jak wyżej wyjaśnione - oznaczałoby dla dealera stratę ( = długofalowo bankructwo ). Aż do udowodnienia mi, że się mylę, powyższe pozostaje w mocy. Pozdrowienia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr123456 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Zgadza się,auto było w okresie wyprzedaży,nie było to auto demo dealera,przebieg symboliczny.Ogólnie cena dobra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Czyli czasem10% można uzyskać. Osobiście co do zasady podoba mi się polityka "sztywnego" cennika. Nie mam czasu ani ochoty zawracać głowy sobie i ludziom negocjując po 500 zł upustów z trzema Sprzedawcami danej marki. Po drugie jak zapłacę za auto np. 150k (cennik), a potem dowiaduje się, ze mój znajomy który nie ma takich oporów przed "zawracaniem głowy" kupił to samo z rabatem 12% bo wymęczył rzeczonych 3 Sprzedawców, czuje się jak frajer. Nie do końca natomiast popieram politykę cennika w euro. Rozumiem, ze importerowi daje to "odporność na ryzyka kursowe", natomiast z perspektywy klienta daje duża niepewność co do ceny przy planowaniu zakupu. Pomijam fakt, ze przy dzisiejszym kursie Subaru jest relatywnie drogie (przy kursie 3,8 byłoby relatywnie tanie) Nie zauważyłem drastycznych podwyżek w innych markach w związku z osłabieniem złotego wobec euro i dolara. Nie mi wnikać w politykę importera, co nie zmienia faktu, ze cennik waloryzowany w euro to ewenement i raczej nie ułatwia życia Klientom. Z drugiej strony: "wyróżnij się albo zgiń" Powodzenia w zakupach klientom i w sprzedaży Importerowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr123456 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Można uzyskać 10% rabatu,ale na auta z 2016 roku,jest okres wyprzedaży.Na nowe auto z 2017 roku 10% nie dadzą,nie w Subaru. Z drugiej strony czy jest sens płacić 16 tys więcej za auto z 2017,według mnie nie,chyba ,ze jest to całkiem nowy model.A nowy Forester dopiero w przyszłym roku ma się pojawić i to z tego co krąży po internecie to ma być tylko odświeżony.Chcesz rabaty,to Hyundai daje spore,tylko jakość aut pozostawia wiele do życzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Można uzyskać 10% rabatu,ale na auta z 2016 roku,jest okres wyprzedaży.Na nowe auto z 2017 roku 10% nie dadzą,nie w Subaru. Z drugiej strony czy jest sens płacić 16 tys więcej za auto z 2017,według mnie nie,chyba ,ze jest to całkiem nowy model.A nowy Forester dopiero w przyszłym roku ma się pojawić i to z tego co krąży po internecie to ma być tylko odświeżony.Chcesz rabaty,to Hyundai daje spore,tylko jakość aut pozostawia wiele do życzenia. Dokładnie. Kupujmy auta, nie rabaty. Z drugiej strony każdy lubi się czuć super, ze "wyrwał taka super cenę" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Wysokość rabatów jest uzależniona i bezpośrednio powiązana z marżą. Jeżeli SIP pisze że przy rabacie 10% dealer byłby stratny to znaczy że marża jest w subaru bardzo niska, poniżej tych 10%. Ale tak jest ze wszystkimi Japończykami, toyota ma marżę na poziomie 4%. Nic dziwnego że jest tak mało salonów Subaru bo nie dość że marża na auta niska to i na częściach pewnie też, dodajmy że części też są relatywnie tanie oraz dość małą awaryjność samochodów, więc nic dziwnego że inwestorzy nie są zainteresowani otwieraniem nowych salonów Subaru. Lepiej jest w markach premium niemieckich producentów, tam marże są naprawdę wysokie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgt Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 na częściach pewnie też, akurat ta marża zdecydowanie przewyższa tę na samochodach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Ale tak jest ze wszystkimi Japończykami, toyota ma marżę na poziomie 4% Nie dotyczy to tylko japońskich marek. Wbrew powszechnemu mniemaniu na sprzedaży aut nie zarabia się kokosów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 12 Stycznia 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 (edytowane) ,nie było to auto demo dealera,przebieg symbolicznyObawiam się, że tego nie rozumiem. Jeżeli nie demo, to skąd przebieg ? ( pomijam te kilometry w drodze na statek etc ). Nie do końca natomiast popieram politykę cennika w euro. Rozumiem, ze importerowi daje to "odporność na ryzyka kursowe", natomiast z perspektywy klienta daje duża niepewność co do ceny przy planowaniu zakupu Oczywiście że jest to pewnym problemem i nie zawsze wygodne dla nabywcy. Należy jednak pamiętać, że zgodnie z kc w przypadku pogorszenia kursów pomiędzy chwilą zamówienia ( = wyższe cena w złotówkach), a dostarczeniem samochodu konsument ma prawo do zrezygnowania z zakupu. Przyczyną takiej a nie innej polityki jest m.in. fakt, że mamy ..... dobrze wykształconych, inteligentnych klientów. To co z jednej strony cieszy ( i to bardzo !) z drugiej sprawia, że ich doskonała orientacja wirtualna ( WEB ) jak i faktyczna w dzisiejszym świecie, nie ograniczona tylko do Polski, umożliwia najróżniejsze porównania z warunkami oferowanymi w innych krajach. A my chcemy auta sprzedawać i serwisować w Polsce. Chcemy móc z naszymi klientami spotykać się wirtualnie ( choćby tu na Forum) , ale i w "realu" na Zlocie, Subariadach czy przy okazji startów SPRT. Stara zasada - think global, act local. Tak więc aut nie eksportujemy, ale ew. import "równoległy" też nas nie zachwyca. A aby być odpornym na obydwa zjawiska musimy niejako stale dopasowywać ceny odpowiednio do kursów waluty wiodącej. Czyli - za ew. niewygodę przepraszam, ale proszę też o zrozumienie Pozdrowienia Edytowane 12 Stycznia 2017 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 (edytowane) 10% rabatu dostał mój brat,plus dodatkowa gwarancja w cenie,byłem przy kupnie auta. Można?Można. a "można" uzyskać informację który to dealer ? chciałem brata tam podesłać... Edytowane 12 Stycznia 2017 przez Andrzej Koper 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr123456 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 ,nie było to auto demo dealera,przebieg symbolicznyObawiam się, że tego nie rozumiem. Jeżeli nie demo, to skąd przebieg ? ( pomijam te kilometry w drodze na statek etc ). Nie do końca natomiast popieram politykę cennika w euro. Rozumiem, ze importerowi daje to "odporność na ryzyka kursowe", natomiast z perspektywy klienta daje duża niepewność co do ceny przy planowaniu zakupu Oczywiście że jest to pewnym problemem i nie zawsze wygodne dla nabywcy. Należy jednak pamiętać, że zgodnie z kc w przypadku pogorszenia kursów pomiędzy chwilą zamówienia ( = wyższe cena w złotówkach), a dostarczeniem samochodu konsument ma prawo do zrezygnowania z zakupu. Przyczyną takiej a nie innej polityki jest m.in. fakt, że mamy ..... dobrze wykształconych, inteligentnych klientów. To co z jednej strony cieszy ( i to bardzo !) z drugiej sprawia, że ich doskonała orientacja wirtualna ( WEB ) jak i faktyczna w dzisiejszym świecie, nie ograniczona tylko do Polski, umożliwia najróżniejsze porównania z warunkami oferowanymi w innych krajach. A my chcemy auta sprzedawać i serwisować w Polsce. Chcemy móc z naszymi klientami spotykać się wirtualnie ( choćby tu na Forum) , ale i w "realu" na Zlocie, Subariadach czy przy okazji startów SPRT. Stara zasada - think global, act local. Tak więc aut nie eksportujemy, ale ew. import "równoległy" też nas nie zachwyca. A aby być odpornym na obydwa zjawiska musimy niejako stale dopasowywać ceny odpowiednio do kursów waluty wiodącej. Czyli - za ew. niewygodę przepraszam, ale proszę też o zrozumienie Pozdrowienia Przebieg był niecałe 100 km,(96km)więc raczej jak na demo to chyba za mało. Zresztą nawet jeżeli był dem to prawie nie jeździł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Zresztą nawet jeżeli był dem to prawie nie jeździł. "można" na PW... 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 (edytowane) ,nie było to auto demo dealera,przebieg symbolicznyObawiam się, że tego nie rozumiem. Jeżeli nie demo, to skąd przebieg ? ( pomijam te kilometry w drodze na statek etc ).Nie do końca natomiast popieram politykę cennika w euro. Rozumiem, ze importerowi daje to "odporność na ryzyka kursowe", natomiast z perspektywy klienta daje duża niepewność co do ceny przy planowaniu zakupuOczywiście że jest to pewnym problemem i nie zawsze wygodne dla nabywcy.Należy jednak pamiętać, że zgodnie z kc w przypadku pogorszenia kursów pomiędzy chwilą zamówienia ( = wyższe cena w złotówkach), a dostarczeniem samochodu konsument ma prawo do zrezygnowania z zakupu. Przyczyną takiej a nie innej polityki jest m.in. fakt, że mamy ..... dobrze wykształconych, inteligentnych klientów. To co z jednej strony cieszy ( i to bardzo !) z drugiej sprawia, że ich doskonała orientacja wirtualna ( WEB ) jak i faktyczna w dzisiejszym świecie, nie ograniczona tylko do Polski, umożliwia najróżniejsze porównania z warunkami oferowanymi w innych krajach. A my chcemy auta sprzedawać i serwisować w Polsce. Chcemy móc z naszymi klientami spotykać się wirtualnie ( choćby tu na Forum) , ale i w "realu" na Zlocie, Subariadach czy przy okazji startów SPRT. Stara zasada - think global, act local. Tak więc aut nie eksportujemy, ale ew. import "równoległy" też nas nie zachwyca. A aby być odpornym na obydwa zjawiska musimy niejako stale dopasowywać ceny odpowiednio do kursów waluty wiodącej. Czyli - za ew. niewygodę przepraszam, ale proszę też o zrozumienie Pozdrowienia Cieszy, ze Szanowna Dyrekcja tak wysoko ocenia inteligencję swoich nabywców Z rezygnacją z zakupu fajna sprawa, gorzej, ze jak się czeka, czasem nawet 6 miesięcy, trudno w piątym zrezygnować i kupić coś innego (czekają kolejne ile? 3-4 miesiące?). Zakładam, ze BMW i szereg innych importerów ocenia równie wysoko intelekt swoich Klientów, jednakowoż cenniki podając w PLN, czyli w walucie, w której w Polsce zarabiamy (zazwyczaj) i płacimy. Idąc ta droga, moznaby cennik części tez podawać w Euro (robociznę zaś chyba w PLN, bo w końcu pracuje Polak). Proszę nie odebrać tego głosu jako jakiejkolwiek krytyki. Tak jak napisałem, polityka polegająca na względnie sztywnym cenniku bardzo mi odpowiada. Pisząc "nie do końca popieram politykę cennika w Euro" mialem na myśli wskazanie na pewne niedogodności dla Klienta, który zapewne w znakomitej większości jednak zarabia w lokalnej walucie. Motywacje Importera są dla mnie oczywiste, jak rownież to, ze istnieje pełna swoboda kształtowania polityki swojej firmy (za wyjątkiem np. działalności nadzorowanej przez KNF). Pozdrawiam i życzę udanego biznesowo roku. Edytowane 12 Stycznia 2017 przez Tsunetomo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Jak sobie poogladasz to 10% upustu jest u dilerów.Ciekawostka... Ciekawostka czego?10% rabatu dostał mój brat,plus dodatkowa gwarancja w cenie,byłem przy kupnie auta. Można?Można. A no w świetle nowych "faktow" to rzeczywiście "mozna" ;-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Pokazówka to nie nowy , ale lepiej sobie wmawiać że 100 km to prawie 5 i zrobiło się interes życia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Stycznia 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Z rezygnacją z zakupu fajna sprawa, gorzej, ze jak się czeka, czasem nawet 6 miesięcy, trudno w piątym zrezygnować i kupić coś innego (czekają kolejne ile? 3-4 miesiące?) Naturalnie można sobie zapewnić cenę poprzez : 1. Wpłacenia zadatku w maksymalnej dopuszczalnej wysokości; 2. Nabycie Euro na resztę płatności ( przyjmujemy jak najbardziej także płatność w Euro. Idąc ta droga, moznaby cennik części tez podawać w Euro Części kupujemy w Yenach. Oczekiwanie, że klienci wiedzą co i kiedy się zepsuje oraz że zabezpieczają się nabywając Yeny ... byłoby znaczną przesadą. Ponadto przepisy nie zezwalają na przyjmowanie płatności w tej walucie na terenie kraju. Zakładam, ze BMW i szereg innych importerów ocenia równie wysoko intelekt swoich Klientów Cóż, gdybym napisał "tak nie jest", to zapewne pojawiłyby się życzenia, aby taką tezę udowodnić ( skądinąd słusznie). A to nie mogłoby z wielu względów zostać wykonane, bez łamania zasad biznesowych, a być może i prawa. Napiszę więc inaczej - jestem głęboko przekonany, że spośród wszystkich "szefów" importerów w Polsce mam najwięcej kontaktów ( wirtualnych - jak tu, oraz bezpośrednich) z p.t. Klientami. Stąd moje przekonanie bazuje na doświadczeniach osobistych, nie na ..... formalnym przekazie marketingowym. Proszę nie odebrać tego głosu jako jakiejkolwiek krytyki Dlaczego ? Krytyka jest jak najbardziej dozwolona. Niejednokrotnie wyrażona na Forum krytyka pozwoliła na rozwiązanie problemu Ponadto (konstruktywna) krytyka często może być motorem postępu. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się