Jump to content
Kościk

Tylne łożysko

Recommended Posts

Pacjent - FOrester SG 2.0XT 2005r., objawy wskazujące na zużycie tylnego łożyska koła.Przeglądam ofertę częsci zamiennych i widzę zę sa same łożyska jak i łożyska razem z piastą. Jak jest w przypadku tego modelu? Ktoś już pewnie wymieniał więc pytanie z kategorii łatwe :)

Edited by Kościk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są tylko z piastą i nie kupuj zamienników tylko ori. Zamienniki się rozsypują po roku, nie przyoszczędzisz na tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

można tanio kupić orygnały 

 

przy okazji rozważ wymianę kotwic na te z wrx to wtedy p&p pasuje zacisk 2 tłoczek z wrx plus tarcza 290mm na tyle.

 

przód 4 tłoczek pasuje bez żadnych modyfikacji.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są tylko z piastą i nie kupuj zamienników tylko ori. Zamienniki się rozsypują po roku, nie przyoszczędzisz na tym.

Z tego co widzę są nie tylko z piastą, te tylko z piastą są do SG po-lifta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Kościk, 

Jeśli masz auto takie jak w avartarze, to masz samo łożysko:).

Też mam przedlifta i też wymieniałem samo łożysko.

 

Pozdrawiam

Rafał 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli do mojego forka jest łożysko z piastą? :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 7.02.2017 o 15:33, Adaśko napisał:

Czyli do mojego forka jest łożysko z piastą? :mellow:

Podbijam pytanie, bo się trochę pogubiłem. Forek SG polift: samo łożysko z uszczelniaczami ? czy łożysko z piastą ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, gorion napisał:

Wymienia się łożysko, choć to trudna robota i pewnie nie wszystkie śruby przeżyją tą operacje. Po tym trzeba ustawić obowiązkowo zbieżność.

Dzięki.

Ustawić zbieżność na tylnej osi ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącze się, bo chyba niebawem czeka mnie podobna operacja. Czy można oznaczyć położenie śrub tak,żeby ponowne robienie zbieżności nie było konieczne? Ile powinna kosztować wymiana jednego łożyska w nie-aso? Wiem,że problemem bywa długa śruba spinająca wahacze poprzeczne, ale u mnie ona jest nowa, niedawno wymieniana, więc powinna puścić..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Yanas napisał:

Podłącze się, bo chyba niebawem czeka mnie podobna operacja. Czy można oznaczyć położenie śrub tak,żeby ponowne robienie zbieżności nie było konieczne? Ile powinna kosztować wymiana jednego łożyska w nie-aso? Wiem,że problemem bywa długa śruba spinająca wahacze poprzeczne, ale u mnie ona jest nowa, niedawno wymieniana, więc powinna puścić..

Koszt w przykładowym nie-ASO to 150 robota + 160 łożysko + ewentualnie śruba/śruby, więc wcale nie mało, jak zresztą większość pozornie banalnych rzeczy w Subaraku :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, gorion napisał:

u mnie też ta śruba była nowa gdyz wczesniej wymieniałem poliuretany w wahaczu poprzecznym, ale nie przeżyła inna: zapieczona i zardzewiała śruba od regulacji zbieżności. koszt tej śruby nie jest duży, chyba 50-60zl.

Ta u mnie nie przeżyła z kolei wymiany wszystkich tulei :) Tak czy owak mam wszystkie tuleje nowe i nowe śruby.. Tylko to cholerne łożysko zaczyna się odzywać.

 

5 minut temu, rydzada napisał:

Koszt w przykładowym nie-ASO to 150 robota + 160 łożysko + ewentualnie śruba/śruby, więc wcale nie mało, jak zresztą większość pozornie banalnych rzeczy w Subaraku :(

No niemało, chociaż i tak taniej, niż wymiana razem z piastą, jak w nowszych Forkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniałem łożysko jakoś na pużną zimą 176zł cały zestaw wraz z uszczelniaczami+robota 160zł,u mnie udało się odkręcić tą tragiczną śrubę od wahaczy,ale była ponoć męka,zamiast tej śruby można odmierzyć sobie tą śrubę i dobrać jakąś w sklepie z metalurgią chociaż jakąś 8.8 to by było git,ja tak miałem robić ,ale udało się chłopakom to odkręcić:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj mechanicy, zamiast męczyć się ze śrubą można zdjąć z wachaczem bez cięcia i zakładania podejrzanych środków zastępczych. Zbieżność trzeba zrobić tak czy tak.

Chyba, że ma się zestaw do wymiany łożyska bez zdejmowania piasty ;)

Edited by szamann1

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, szamann1 napisał:

Oj mechanicy, zamiast męczyć się ze śrubą można zdjąć z wachaczem bez cięcia i zakładania podejrzanych środków zastępczych. Zbieżność trzeba zrobić tak czy tak.

Chyba, że ma się zestaw do wymiany łożyska bez zdejmowania piasty ;)

Gdzie szukać warsztatu z takim zestawem? Wymiana wyszła by znacznie taniej.. Są zakłady specjalizujące się w zawieszeniach itp.?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.06.2017 o 18:31, Adaśko napisał:

ponoć męka,zamiast tej śruby można odmierzyć sobie tą śrubę i dobrać jakąś w sklepie z metalurgią chociaż jakąś 8.8 to by było git

Wpisując na allegro "oś koła m14" wyskakuje wam pełno takich śrub o różnych długościach w cenie 20zł z nakrętką i wysyłką. Orginalna kosztuję 80zł sama lub z nakrętką. Są to śruby do motocykli. U mnie w forku SG '04 siedzi m14x240mm.

Edited by yaroz

Share this post


Link to post
Share on other sites

O widzisz śruby do motocykli do ośmiu są nawet twardsze co niektóre od tych 8.8 ale po co płacić za przesyłkę, skoro można w zwykłym sklepie kupić i nie pierdzielisz się z odkręcaniem tej podejrzewam śruby tylko ciąć i zakładać nową 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale tu też tylko obcinasz łeb i nakrętkę(jak nie idzie) i wybijasz starą długą i zakładasz tą nową długą o której pisałem i 60zł do przodu w stosunku do oryginalnej długiej śruby, to miałem na myśli :thumbup:

Edited by yaroz

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.01.2019 o 17:22, yaroz napisał:

Ale tu też tylko obcinasz łeb i nakrętkę(jak nie idzie) i wybijasz starą długą i zakładasz tą nową długą o której pisałem i 60zł do przodu w stosunku do oryginalnej długiej śruby, to miałem na myśli :thumbup:

A no w sumiee masz rację,można też tak zrobić,ale ta śruba jest strasznie ciężka do wygarnięcia xD

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psikanie jakimiś odrdzewiaczami obowiązkowe. Swoją drogą to zastanawiam się po kiego grzyba FHI odsłoniło większą część tej śruby w zwrotnicy? 

Edited by yaroz

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, yaroz napisał:

Psikanie jakimiś odrdzewiaczami obowiązkowe. Swoją drogą to zastanawiam się po kiego grzyba FHI odsłoniło większą część tej śruby w zwrotnicy? 

Akurat w tym odsłoniętym miejscu łatwo można ją oczyścić. Ja miesiąc temu wymieniałem dwie strony. Jedna puściła bez większych oporów. Druga zapiekła się na tulejach i trzeba było ciąć w kilku miejscach :D(nawet laga 3m jej nie ruszyła)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...