Skocz do zawartości

Tylne łożysko


Kościk

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent - FOrester SG 2.0XT 2005r., objawy wskazujące na zużycie tylnego łożyska koła.Przeglądam ofertę częsci zamiennych i widzę zę sa same łożyska jak i łożyska razem z piastą. Jak jest w przypadku tego modelu? Ktoś już pewnie wymieniał więc pytanie z kategorii łatwe :)

Edytowane przez Kościk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czyli do mojego forka jest łożysko z piastą? :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Dnia 7.02.2017 o 15:33, Adaśko napisał:

Czyli do mojego forka jest łożysko z piastą? :mellow:

Podbijam pytanie, bo się trochę pogubiłem. Forek SG polift: samo łożysko z uszczelniaczami ? czy łożysko z piastą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, gorion napisał:

Wymienia się łożysko, choć to trudna robota i pewnie nie wszystkie śruby przeżyją tą operacje. Po tym trzeba ustawić obowiązkowo zbieżność.

Dzięki.

Ustawić zbieżność na tylnej osi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się, bo chyba niebawem czeka mnie podobna operacja. Czy można oznaczyć położenie śrub tak,żeby ponowne robienie zbieżności nie było konieczne? Ile powinna kosztować wymiana jednego łożyska w nie-aso? Wiem,że problemem bywa długa śruba spinająca wahacze poprzeczne, ale u mnie ona jest nowa, niedawno wymieniana, więc powinna puścić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Yanas napisał:

Podłącze się, bo chyba niebawem czeka mnie podobna operacja. Czy można oznaczyć położenie śrub tak,żeby ponowne robienie zbieżności nie było konieczne? Ile powinna kosztować wymiana jednego łożyska w nie-aso? Wiem,że problemem bywa długa śruba spinająca wahacze poprzeczne, ale u mnie ona jest nowa, niedawno wymieniana, więc powinna puścić..

Koszt w przykładowym nie-ASO to 150 robota + 160 łożysko + ewentualnie śruba/śruby, więc wcale nie mało, jak zresztą większość pozornie banalnych rzeczy w Subaraku :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, gorion napisał:

u mnie też ta śruba była nowa gdyz wczesniej wymieniałem poliuretany w wahaczu poprzecznym, ale nie przeżyła inna: zapieczona i zardzewiała śruba od regulacji zbieżności. koszt tej śruby nie jest duży, chyba 50-60zl.

Ta u mnie nie przeżyła z kolei wymiany wszystkich tulei :) Tak czy owak mam wszystkie tuleje nowe i nowe śruby.. Tylko to cholerne łożysko zaczyna się odzywać.

 

5 minut temu, rydzada napisał:

Koszt w przykładowym nie-ASO to 150 robota + 160 łożysko + ewentualnie śruba/śruby, więc wcale nie mało, jak zresztą większość pozornie banalnych rzeczy w Subaraku :(

No niemało, chociaż i tak taniej, niż wymiana razem z piastą, jak w nowszych Forkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem łożysko jakoś na pużną zimą 176zł cały zestaw wraz z uszczelniaczami+robota 160zł,u mnie udało się odkręcić tą tragiczną śrubę od wahaczy,ale była ponoć męka,zamiast tej śruby można odmierzyć sobie tą śrubę i dobrać jakąś w sklepie z metalurgią chociaż jakąś 8.8 to by było git,ja tak miałem robić ,ale udało się chłopakom to odkręcić:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj mechanicy, zamiast męczyć się ze śrubą można zdjąć z wachaczem bez cięcia i zakładania podejrzanych środków zastępczych. Zbieżność trzeba zrobić tak czy tak.

Chyba, że ma się zestaw do wymiany łożyska bez zdejmowania piasty ;)

Edytowane przez szamann1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, szamann1 napisał:

Oj mechanicy, zamiast męczyć się ze śrubą można zdjąć z wachaczem bez cięcia i zakładania podejrzanych środków zastępczych. Zbieżność trzeba zrobić tak czy tak.

Chyba, że ma się zestaw do wymiany łożyska bez zdejmowania piasty ;)

Gdzie szukać warsztatu z takim zestawem? Wymiana wyszła by znacznie taniej.. Są zakłady specjalizujące się w zawieszeniach itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to w sumie proste, byle mechanior nie walił młotkiem po łożysku ( wiem z własnego doświadczenia )

Każdy ogarnięty mechanik ma coś w tym stylu:

https://www.uni-max.com.pl/zestaw-do-wymiany-lozysk-17-szt/d/

Lub demontuje z wachaczem i wymienia na prasie, ale czasami ręczny przeszkadza w odpowiednim montażu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 24.06.2017 o 18:31, Adaśko napisał:

ponoć męka,zamiast tej śruby można odmierzyć sobie tą śrubę i dobrać jakąś w sklepie z metalurgią chociaż jakąś 8.8 to by było git

Wpisując na allegro "oś koła m14" wyskakuje wam pełno takich śrub o różnych długościach w cenie 20zł z nakrętką i wysyłką. Orginalna kosztuję 80zł sama lub z nakrętką. Są to śruby do motocykli. U mnie w forku SG '04 siedzi m14x240mm.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz śruby do motocykli do ośmiu są nawet twardsze co niektóre od tych 8.8 ale po co płacić za przesyłkę, skoro można w zwykłym sklepie kupić i nie pierdzielisz się z odkręcaniem tej podejrzewam śruby tylko ciąć i zakładać nową 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 29.01.2019 o 17:22, yaroz napisał:

Ale tu też tylko obcinasz łeb i nakrętkę(jak nie idzie) i wybijasz starą długą i zakładasz tą nową długą o której pisałem i 60zł do przodu w stosunku do oryginalnej długiej śruby, to miałem na myśli :thumbup:

A no w sumiee masz rację,można też tak zrobić,ale ta śruba jest strasznie ciężka do wygarnięcia xD

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, yaroz napisał:

Psikanie jakimiś odrdzewiaczami obowiązkowe. Swoją drogą to zastanawiam się po kiego grzyba FHI odsłoniło większą część tej śruby w zwrotnicy? 

Akurat w tym odsłoniętym miejscu łatwo można ją oczyścić. Ja miesiąc temu wymieniałem dwie strony. Jedna puściła bez większych oporów. Druga zapiekła się na tulejach i trzeba było ciąć w kilku miejscach :D(nawet laga 3m jej nie ruszyła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...