Skocz do zawartości
baldbadass

brak ogrzewania Legacy 2005

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie :)

 

jeszcze co prawda swoją Subaryną się nie pochwaliłem na forum (wszystko w swoim czasie) ale mam jeden problem, który trochę mnie nurtuje i zanim pojadę do mechanika chciałbym zasięgnąć Waszej opinii :)

otóż w moim Legacy nie działa ogrzewanie :/ temperatura ustawiona na 29 stopni a leci zimne powietrze... pytanie jest następującej treści - czy to nagrzewnica czy może być to coś innego? jak wymieniałem rozrząd to mechanik powiedział mi żebym spróbował przepłukać nagrzewnicę gorącym sprężonym strumieniem wody (?) ale jakoś nie jestem przekonany... może ktoś miał podobny problem i coś podpowie ;) z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a silniki od sterowania klapkami działają ? bo to też może być przyczyną braku ogrzewania.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzona nagrzewnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a silniki od sterowania klapkami działają ? bo to też może być przyczyną braku ogrzewania.  

 

nie mam pojęcia... jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

a silniki od sterowania klapkami działają ? bo to też może być przyczyną braku ogrzewania.  

 

nie mam pojęcia... jak to sprawdzić?

 

wymontować schowek i sprawdzić zmieniając temperaturę będzie widać czy klapka mieszacza się otwiera czy zamyka 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo bez demontażu- na wyłączonym silniku (kluczyki przekrecone) zmieniasz temp i kierunek nadmuchu- silniczki słychać. Tyle że uslyszysz czy silnik pracuje a nie wiesz czy nie spadło z niego ciegno. I drugie- temp min masz chyba 16 czy 17 stopni także poniżej tej temp w kabinie masz zawsze ustawione na klapkach grzanie

 

Tapataknięte

Edytowane przez recki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo bez demontażu- na wyłączonym silniku (kluczyki przekrecone) zmieniasz temp i kierunek nadmuchu- silniczki słychać. Tyle że uslyszysz czy silnik pracuje a nie wiesz czy nie spadło z niego ciegno. I drugie- temp min masz chyba 16 czy 17 stopni także poniżej tej temp w kabinie masz zawsze ustawione na klapkach grzanie

 

Tapataknięte

 

Wlasnie mialem o to zapytac. Troche sie nipokoilem o moja klime, bo ostatnio zauwazylem, ze jak mam ustawiona temperature na np 18 stopni to z nawiewow idzie cieple powietrze. Dopiero jak ustawiam na min (16 stopni) to zaczyna chlodzic.

Robilem to jako testy, bo zauwazylem to jakis misiac temu jak bylo chlodno. Latem klima na 100% dzialala. Wrzesien opazdziernik w zasadzie nie bylo co chlodzic a teraz zobaczylem przypadkiem ze tak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie klimatronik działa tak że stara sie dojść do żądanej temperatury a czy będzie to robił klima czy grzaniem- jego sprawa. Ty możesz jedynie ręcznie wyłączyć możliwość chłodzenia klima i wtedy zimne powietrze ma temp zewn

 

Tapataknięte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie klimatronik działa tak że stara sie dojść do żądanej temperatury a czy będzie to robił klima czy grzaniem- jego sprawa. Ty możesz jedynie ręcznie wyłączyć możliwość chłodzenia klima i wtedy zimne powietrze ma temp zewn

 

Tapataknięte

 

 

 I dla tego, tak offtopowo, nie lubię klimatroników. Przy niższych temperaturach ciężko jest odparować szyby.

Niby jest przycisk, który załącza nawiew tylko na szybę i włącza A/C ale w obecnych warunkach klima się nie załącza i dopóki nie dmuchnie ciepłym powietrzem szyba zaparowana pozostaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Generalnie klimatronik działa tak że stara sie dojść do żądanej temperatury a czy będzie to robił klima czy grzaniem- jego sprawa. Ty możesz jedynie ręcznie wyłączyć możliwość chłodzenia klima i wtedy zimne powietrze ma temp zewn

 

Tapataknięte

 

 

 I dla tego, tak offtopowo, nie lubię klimatroników. Przy niższych temperaturach ciężko jest odparować szyby.

Niby jest przycisk, który załącza nawiew tylko na szybę i włącza A/C ale w obecnych warunkach klima się nie załącza i dopóki nie dmuchnie ciepłym powietrzem szyba zaparowana pozostaje.

 

 

Sorry ze pociagne OT, ale nie zgodze sie zupelnie. Ostatnio mialem taki przypadek. Po malej imprezce odjezdzalem od kolegi spod domu. widocznosc 0 przez przednia szybe. Wlaczylem nawiew na przod i tak szybko odparowanej szyby w zyciu nie widzialem. To moje ktores tam auto z klimatronikiem, ale tu to bylo mistrzostwo. Nie wiem, moze 15 sek a moze i szybciej i sladu po parze na szybie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Generalnie klimatronik działa tak że stara sie dojść do żądanej temperatury a czy będzie to robił klima czy grzaniem- jego sprawa. Ty możesz jedynie ręcznie wyłączyć możliwość chłodzenia klima i wtedy zimne powietrze ma temp zewn

 

Tapataknięte

 

 

 I dla tego, tak offtopowo, nie lubię klimatroników. Przy niższych temperaturach ciężko jest odparować szyby.

Niby jest przycisk, który załącza nawiew tylko na szybę i włącza A/C ale w obecnych warunkach klima się nie załącza i dopóki nie dmuchnie ciepłym powietrzem szyba zaparowana pozostaje.

 

 

Sorry ze pociagne OT, ale nie zgodze sie zupelnie. Ostatnio mialem taki przypadek. Po malej imprezce odjezdzalem od kolegi spod domu. widocznosc 0 przez przednia szybe. Wlaczylem nawiew na przod i tak szybko odparowanej szyby w zyciu nie widzialem. To moje ktores tam auto z klimatronikiem, ale tu to bylo mistrzostwo. Nie wiem, moze 15 sek a moze i szybciej i sladu po parze na szybie.

 

 

No widzisz. U mnie tak odparowuje szybę jak są wyższe temperatury. Wtedy owszem w kilka sekund znika mgła z szyby, ale teraz zupełnie to nie działa. 

Wieczór jak z pracy wychodzę, to szyba robi się przejrzysta po kilku km dopiero, jak silnik się rozgrzeje troszkę. 

 

Az dziś poobserwuję czy klima się załącza w tym trybie, ale wydaje mi się, że nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy zimnym silniku faktycznie klima wlacza sie dopiero po jakims czasie, ale tylko w trybie auto przy ustawionej temperaturze pow 18 stopni. Jak obnize temperature lub przejde na manual, to klime moge wlaczyc od razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a jak jest zimno, poniżej 0, to przecież para siadajaca na szybie odrazu zamarza i tworzy zamarznięta mgielke. Żeby toto zeszło to musi dmuchnac ciepłym przecież! A jak kolega odmraza przez klime to cienko to idzie! A odmrazanie z ac jest tylko skuteczne przy dodatniej temp szyby!

Ją przy ujemnych robię tak że włączam odszranianie i odrazy wylaczam ac. Dzięki temu mam nawiew tylko na szybę, temp oczywiście na maks

 

Tapataknięte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciez klima moze rowniez dmuchac cieplym. Ja wlaczam klime (AC sie swieci) ustawiam na maxa nawiew na przednia szybe i kilkanascie sekund i pary nie ma. Temperatura zwykle nie ma znaczenia (ok 20stopni). Oczywiscie odmrazanie szyby to inna sprawa i tu tak szybko to nie zadziala. Ale pary na szybie nawet w mrozach nie mialem nigdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ją miałem nawet dzisiaj rano. I nie z wilgoci w aucie bo pojawia sie po kilku minutach od wsiadniecia ale tylko przy mocno ujemnej temp na zewnątrz i zimnej szybie (calonocny postój na mrozie). Chyba że ja mam jakiś szronowy huh?:)

Z innej beczki- jak u was działa odmrazanie wycieraczki? Ten guzik przy lewym kolanie z ikonka przedniej szyby? Bo chyba mam coś z tym nie za teges bo działania nie widzę a zdajesie powinno to grzac dol przedniej szyby?

 

Tapataknięte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat. Ciepły nadmuch zniknął.

Zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym brakowało płynu dolałem. Próbowałem odpowietrzyć układ, w chłodnicy płynu full.

Jednym z objawów jest bardzo późne załączanie się gazu (sekwencja). Do tego chłodnica jest tylko ciepła, górny wąż również, a dolny zimny. Dodam tylko, że wskaźnik temp pokazuje odpowiednią temperaturę (w środku skali).

Ktoś coś poradzi? Czy od razu do speca?

Edytowane przez bullet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat. Ciepły nadmuch zniknął.

Zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym brakowało płynu dolałem. Próbowałem odpowietrzyć układ, w chłodnicy płynu full.

Jednym z objawów jest bardzo późne załączanie się gazu (sekwencja). Do tego chłodnica jest tylko ciepła, górny wąż również, a dolny zimny. Dodam tylko, że wskaźnik temp pokazuje odpowiednią temperaturę (w środku skali).

Ktoś coś poradzi? Czy od razu do speca?

Jak długo się nagrzewa? Termostat do sprawdzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Podłączę się pod temat. Ciepły nadmuch zniknął.

Zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym brakowało płynu dolałem. Próbowałem odpowietrzyć układ, w chłodnicy płynu full.

Jednym z objawów jest bardzo późne załączanie się gazu (sekwencja). Do tego chłodnica jest tylko ciepła, górny wąż również, a dolny zimny. Dodam tylko, że wskaźnik temp pokazuje odpowiednią temperaturę (w środku skali).

Ktoś coś poradzi? Czy od razu do speca?

Jak długo się nagrzewa? Termostat do sprawdzenia

 

Długo, dłużej niż zwykle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I po tym nagrzaniu, nawet długim ciepła nic a nic? Długie nagrzewanie to raczej termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I po tym nagrzaniu, nawet długim ciepła nic a nic? Długie nagrzewanie to raczej termostat.

Ani nic... Próbowałem nawet się nim przejechać, rozhulać go, ale nic. Dalej wieje letnio. Temperatura też nie wpada na czerwone. A gaz to się baaardzo późno załącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

I po tym nagrzaniu, nawet długim ciepła nic a nic? Długie nagrzewanie to raczej termostat.

Ani nic... Próbowałem nawet się nim przejechać, rozhulać go, ale nic. Dalej wieje letnio. Temperatura też nie wpada na czerwone. A gaz to się baaardzo późno załącza.
Sprawdź termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W razie wątpliwości - przejedź się gdzieś intensywnie po autostradzie z kilkoma mocnymi przyśpieszeniami i dużą prędkością przez jakieś 15km. Jeśli po zjechaniu i zwolnieniu do "miejskiej" prędkości temperatura szybko wzrośnie i wywali płyn, to ...drżyjcie narody. Ale pewnie to termostat. B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat ok. Chyba źle odpowietrzyłem, rada Kambola, byłaby tu najlepsza, po paronastu km ogrzewanie zaskoczylo i jakby wszystko wróciło do normy, jak zmierzałem do warsztatu. Tam zdiagnozowano mikrowycieki płynu przy opaskach. UPG jest w porządku (m. in. test CO2).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to możliwe to podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego. U mnie ogrzewanie działa dobrze, klaplki chodzą - włączają lub wyłączają poszczególnie nawiewy itp.

Problem polega na tym że na środkowej konsoli nawiewu z lewej leci ciepłe z prawej chłodne, to samo dotyczy się nawiewu na nogi. Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mojej Legacy tak jak u tt5, prawa strona ledwo grzeje - lewa bez zarzutu. Klapki pracują, mieszają nawiewami tzn. przy zmniejszeniu temperatury ewidentnie schładza się nawiew po ustawieniu na HI ledwo ciepły - przy aktualnych temperaturach na zewnątrz ( - 15) to dość uciążliwe. Doradźcie proszę!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×