Jump to content
raju

Subaru Forester Boxer Diesel vs Audi Q5 2.0 TDI

Recommended Posts

Praktycznie każdy jeżdżący "Premium" z zazdrością ogląda się np. za starym GieTkiem :P

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy dobrze Cię zrozumiałem, że człowiek jeżdżący "premium" nie obejrzy się za Subaru, czy mam za dużo we krwi

 Obejrzec to może i się obejrzy ale nie kupi tylko wybierze cos droższego, bardziej komfortowego, prestiżowego i z duzym rabatem na wejsciu (pomimo którego auto i tak jest drogie ) Zresztą widac to doskonale na naszych drogach. Nowych audi, mercedesów, bmw jezdzi pełno w szczegolnosci w duzych miastach. Natomiast Subarek ( pomimo ze tańsze i  według niektórych lepsze ;) ) jak na lekarstwo. Za to prawie wszystkie widywane przeze mnie na Polskich drogach nowe Subarki to XT - ale akurat to wcale mnie to nie dziwi bo IMO to najlepszy obecnie model Subarki w gamie

Edited by Karas
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Czy dobrze Cię zrozumiałem, że człowiek jeżdżący "premium" nie obejrzy się za Subaru, czy mam za dużo we krwi

Obejrzec to może i się obejrzy ale nie kupi tylko wybierze cos droższego, bardziej komfortowego, prestiżowego i z duzym rabatem na wejsciu (pomimo którego auto i tak jest drogie )
Tak pytam, bo ja się np przesiadłem z Mercedesa (bezdyskusyjnie premium) Wiem, że z jednej strony pojedyncza osoba nie jest miarodajna, ale z drugiej, aby obalić tezę należy wskazać jeden przypadek, dla którego jest ona nieprawdziwa. Myślę więc, że to trochę bardziej skomplikowane :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

ja się np przesiadłem z Mercedesa

 

z jednej gwiazdy wskoczyles do szesciu

ewidentnie awans do klasy superpremium co by wieczni malkontenci nie gegali ;)

 

tapatalked

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie rozumiem jakie intencje mial autor watku dzielac sie tymi newsami.

od ponad 3 lat jezdze q5 177 KM i totalnie nie widze sensu, zeby je z foresterem porownywac.

zreszta 3 lata temu forka w dieslu w automacie nie bylo.

Na ostatnich plejadach z ciekawosci przymierzylem sie do forestera i na tym moje zainteresowanie foresterem sie zakonczylo.

Edited by Ayo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pozostaje mi nic innego tylko życzyc marce Subaru wiecej takich klientów  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

. do usuniecia

Edited by Ayo

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Również nie rozumiem w jakim celu autor umieścił takie porównanie. Cos w stylu : Dacia Duster, Suzuki Jimny w terenie zachowują sie tak samo dzielnie jak Forester więc czy to znaczy ze kupno Forka to pieniądze wyrzucone w błoto ? 


 

 

Wiem, że tych, którzy kupują konie mechaniczne na papierze, nie przekonam, niemniej jednak polecam, wszystkim tym, którzy przy wyborze pojazdu sugerują się tylko i wyłącznie suchymi danymi technicznymi, przejedźcie się proszę, zanim wydacie swoje ciężko zarobione monety 
  Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Również nie rozumiem w jakim celu autor umieścił takie porównanie.

 

Byl zdziwiony , że auto z podawaną mocą 190 KM jest zdecydowanie wolniejsze od auta z podawana mocą 150 KM...( fakt , że produkcja już po aferze z dieslami :) )  i chciał Pana , Panie Karaś , poinformować o takiej sytuacji  :) ...ale mozna przecież nie czytać i nie odpisywać.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jakie kolega Ayo ma odczucia odnośnie Audi, ale żona użytkuje Q5 z dieslem 177 km od prawie 5 lat, czasami jeżdżę tym autem i nic nadzwyczajnego toto nie jest. Serwisu Audi z miasta na BB też bez rewelacji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

i nic nadzwyczajnego toto nie jest.

wygodny i komfortowy dupowoz, wsiadasz i jedziesz, takie mialem zalozenia i poki co jestem zadowolony.

w srodku cicho, fotele wygodne i fajnie trzymaja w zakretach, w trybie sport calkiem fajnie sie odpycha, dla mnie jest bardzo ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

.

 

Również nie rozumiem w jakim celu autor umieścił takie porównanie.

 

 

Byl zdziwiony , że auto z podawaną mocą 190 KM jest zdecydowanie wolniejsze od auta z podawana mocą 150 KM...( fakt , że produkcja już po aferze z dieslami :) )  i chciał Pana , Panie Karaś , poinformować o takiej sytuacji  :) ...ale mozna przecież nie czytać i nie odpisywać.... :D

Ale nie jest wolniejsze. Załączone wcześniej filmy pokazują wyraźnie, przeciez. Zabawa to jakas? Acha rozumiem juz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie rozumiem jakie intencje mial autor watku dzielac sie tymi newsami (...)

 

niech zgadne: sprzedaz SBD drastycznie spadla? ;):biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Byl zdziwiony , że auto z podawaną mocą 190 KM jest zdecydowanie wolniejsze od auta z podawana mocą 150 KM.

tylko ze nie jest.

 

 

..ale mozna przecież nie czytać i nie odpisywać....

dokładnie tak Panie Andrzeju :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites
zgadzam sie z Raju , ostatnio prowadziłem nówkę A3 sportback z DSG , quatro , z tym samym silnkiem diesla , dramat jakie to wolne ! kompletnie nie jedzie ! jakby był dosłownie zdławiony . Możliwe że to przez dieselgate , bo auto prosto z salonu , ale jest baaardzo slabo jak na 190KM 

 

Panie Karaś , wrażenia osób mających doswiadczenie wskazują , że jednak jest...    :) ...po dieselgate ...bo o to w tym wątku chodzi a nie o to który "lepszy" bo wiadomo , ze Skoda.... :)

Edited by Andrzej Koper

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Praktycznie każdy jeżdżący "Premium" z zazdrością ogląda się np. za starym GieTkiem
 

 

Dokładnie tak, doświadczam tego codziennie :)
Nawet nie chce mi się mnożyć przykładów i wymieniać klientów, którzy zamienili swoje "premium" Audi na Subaru. O właścicielach BMW i Mercedesów nie wspominając. Nie wiem co za dziwne przekonanie, że Subaru to konkurent dla CRV czy RAV4. Odpowiem tak - ani dla RAVki ani dla X3 czy Q5. Rozwiązania technologiczne jak i filozofia firmy czynią nas klasą samą dla siebie. Wybierają nas ludzie pozbawieni kompleksów a ceniący sobie bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy. Nasz marka budzi ciekawość, nie zazdrość. Usiłowanie za wszelką cenę uplasowania nas na poziomie typowych japońskich marek bądź "premium" niemieckich nie ma najmniejszego sensu, ponieważ nie na tym opieramy politykę marki Subaru. Gdybyśmy chieli być konkurencyjni już dawno napęd byłby dołączany a pod maską pracowałby silniki rzędowe lub "fałki"...


 

 

nie rozumiem jakie intencje mial autor watku dzielac sie tymi newsami.


Z czystej ciekawości. Niejednokrotnie doświadczam zarzutów, że nasz Boxer Diesel ma tylko 150 KM. W końcu miałem okazję doświadczyć "prawdziwych" 190 KM...

To, że wybrałeś Audi, zdecydowały na pewno inne parametry jak moc silnika, moment czy też jego ogólna charakterystyka. Wybrałeś Audi, ponieważ odpowiadał Ci prestiż marki, materiały użyte do wykończenia wnętrza, możliwość personalizacji wyposażenia, zgadza się?


 

 

niech zgadne: sprzedaz SBD drastycznie spadla?
 

 

Jak zwykle zabłysnąłeś.


 

 

czy to znaczy ze kupno Forka to pieniądze wyrzucone w błoto ?
 

 

A gdzie ja tak napisałem? Wydawało mi się, że intencje miałem wręcz odwrotne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@raju, ja bym tak nie upraszczał. Jak już kilka osób powyżej sugerowało, po Dieselgate to 190KM w Audi rzeczywiście może być mułowate, ale podejrzewam że przed tą aferą Q5 z tym silnikiem było bardziej dynamiczne od SBD. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Nie twierdzę, że kiedyś nie były szybsze. Niemniej jednak aktualnie jest jak jest i szybsze raczej już nie będą a ja miałem okazję przetestować produkt z aktualnej oferty i porównałem go do aktualnego Forestera Boxer Diesel, niczego tu nie uprościłem. Nasz Boxer Diesel kiedyś też był szybszy... Obiektywnie rzecz ujmując, to samo dotyczy i naszych silników - normy ekologiczne będą z roku na rok ostrzejsze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrakło mi właśnie tego zastrzeżenia, że porównujemy modele, które aktualnie są sprzedawane w salonach. Teraz już wszyscy powinni zrozumieć to zestawienie i nie odnosić się do filmików z YT sprzed Dieselgate.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Nie twierdzę, że kiedyś nie były szybsze. Niemniej jednak aktualnie jest jak jest i szybsze raczej już nie będą a ja miałem okazję przetestować produkt z aktualnej oferty i porównałem go do aktualnego Forestera Boxer Diesel, niczego tu nie uprościłem. Nasz Boxer Diesel kiedyś też był szybszy... Obiektywnie rzecz ujmując, to samo dotyczy i naszych silników - normy ekologiczne będą z roku na rok ostrzejsze.

Dokładnie tak. OBK 08 a OBK 14, oba SBD, co prawda drugi CVT, a jakby dobre 20 kucy różnicy było.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Wybrałeś Audi, ponieważ odpowiadał Ci prestiż marki, materiały użyte do wykończenia wnętrza, możliwość personalizacji wyposażenia, zgadza się?

zgadza sie, dodatkowo subaru nie oferowalo diesla w automacie, kolo SBD i masowo palonych sprzegiel robil sie smrod.

 

 

Praktycznie każdy jeżdżący "Premium" z zazdrością ogląda się np. za starym GieTkiem

bo na niektore rzeczy wystarczy sobie popatrzec, niekoniecznie trzeba je miec ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

OK. Nie twierdzę, że kiedyś nie były szybsze. Niemniej jednak aktualnie jest jak jest i szybsze raczej już nie będą a ja miałem okazję przetestować produkt z aktualnej oferty i porównałem go do aktualnego Forestera Boxer Diesel, niczego tu nie uprościłem. Nasz Boxer Diesel kiedyś też był szybszy... Obiektywnie rzecz ujmując, to samo dotyczy i naszych silników - normy ekologiczne będą z roku na rok ostrzejsze.

Dokładnie tak. OBK 08 a OBK 14, oba SBD, co prawda drugi CVT, a jakby dobre 20 kucy różnicy było.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Przecież to mówię od dawna że fabryczny SBD MY13 "nie jedzie" lub "często nie jedzie" i to w porównaniu do Skody o niemalże takiej samej mocy katalogowej sprzed "VWgate" ;) o Focusie 2.0 TDCI Euro4 bez DPF-u nie wspominając mając w tym wypadku na myśli powtarzalna reakcje na "pedał gazu" oraz szybkość tej reakcji.

 

Tak się jakoś losy potoczyły że SBD poznałem też od strony "niefabrycznego setupu" i jest to całkowicie inne zachowanie tego silnika.

 

 

 

 

 

 

 

tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno już pisałem, że Forek z SBD i CVT bardzo fajnie jedzie. Połączenie właśnie SBD z subarową CVT jest strzałem w dziesiątkę. Do tego jest X-Mode. Szkoda, że nie pokuszono się o SI-DRIVE - myślę, że trzy charakterystyki dałoby się zrobić: głównie chodzi o pracę skrzyni czyli coś ala jazda terenowa, miejska (tryb I) i trasa (tryb S z szybszą reakcją zmiany przełożenia przez skrzynię na naciśnięcie pedału gazu).  

Co do Audi Q5... Na co dzień mam możliwość jazdy tym autem z silnikiem 3,2 TFSI i w porównaniu do FXT to pupy nie urywa. Porównując do aktualnego modelu FXT (ten z brążem w środku, mniam) to w zasadzie nie widzę plusów jedynie sama nazwa marki i emblemat quattro - ale to tylko wizerunkowe atrybuty. Do mojego teścia to auto pasuje chociaż OBK oceniał wyżej ale to ... jakieś tam Subaru ;)

Generalnie wolę Forka z SBD+CVT+60 tysi w ręku niż Q5 2.0 TDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

kolo SBD i masowo palonych sprzegiel robil sie smrod.

 

też słyszałem o masowo palonych sprzęgłach ale w STI......smród ten sam... :rolleyes:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno już pisałem, że Forek z SBD i CVT bardzo fajnie jedzie. Połączenie właśnie SBD z subarową CVT jest strzałem w dziesiątkę. Do tego jest X-Mode. Szkoda, że nie pokuszono się o SI-DRIVE - myślę, że trzy charakterystyki dałoby się zrobić: głównie chodzi o pracę skrzyni czyli coś ala jazda terenowa, miejska (tryb I) i trasa (tryb S z szybszą reakcją zmiany przełożenia przez skrzynię na naciśnięcie pedału gazu).

Co do Audi Q5... Na co dzień mam możliwość jazdy tym autem z silnikiem 3,2 TFSI i w porównaniu do FXT to pupy nie urywa. Porównując do aktualnego modelu FXT (ten z brążem w środku, mniam) to w zasadzie nie widzę plusów jedynie sama nazwa marki i emblemat quattro - ale to tylko wizerunkowe atrybuty. Do mojego teścia to auto pasuje chociaż OBK oceniał wyżej ale to ... jakieś tam Subaru ;)

Generalnie wolę Forka z SBD+CVT+60 tysi w ręku niż Q5 2.0 TDI.

Chyba 3.2 FSI wolnossący, a nie 3.2 TFSI (Turbo). ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...