Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, beben napisał:

 

Na pewno Panamery nie traktowałbym jako zabawki. Tak samo jak ghibli, nie nadaje się zapewne do szaleństwa ale nie po to jest. Kiedyś wjechałem ghibli na tor kielce ( w przerwie na obiad na jakimś subarakowym upalanku). To było ciekawe przeżycie, słoń w składadzie porcelany. Kompletnie się do tego nie nadawał. Jego żywioł to połykanie kilometrów i tu sprawdza się perfekcyjnie. Długie trasy autostradowe to jego dom. Tego typu auto ma dać frajdę jazdy czymś oryginalnym ale być dość uniwersalne, całoroczne. Prosie robi się coraz bardziej popularne na polskich drogach ale jednak do ilości merców, audi czy beemek to jeszcze im brakuje ... więc dla mnie jest bardzo ciekawą opcją :D

To na pewno i mysle ze połykanie kilometrów tam idzie jeszcze lepiej. Trzeba przyznać ze Porsche jest najlepsze w robieniu pojazdów ktore niesamowicie ukrywają swoją wagę i wręcz przeczą prawa fizyki jak zadne inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, turdziGT napisał:

No tak ale jezeli ktos ma taki oczekiwania to mozna mu od razu powiedzieć ze bedzie rozczarowany. To samo RS6/4 , M5 , AMG i inne. To sa mega auta na drogę , niektore nadają sie na szybkie tory ale to nie sa auta do zabawy.

 

Może głupie pytanie ale ja nie mam tak dużego obycia z samochodami sportowymi. Jak według Ciebie wypada w tym kontekście Stelvio Q , wiem że SUV ale często mówią że jest lekki i jeździ jak hot hatch jeździłeś tyloma samochodami jak to wygląda? bo Gulia Q to chyba jak najbardziej spełnia kryteria samochodu zabawki ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, turdziGT napisał:

Tego to nikt chyba na razie nie wie i nie będzie wiedział do puki ktoś nie rozbierze silnika żeby się dowiedzieć.

Drugim elementem o potencjalnie niższej trwałości wydaje się sprzegło przenoszące moment na tylna oś, szczegółnie że tylni dyfer ma inne przełożenie niż przedni (w celu realizacji rozkładu 30:70).
Wie ktoś jak się takie rozwiązanie sprawuje np w Fokusie RS?

Ps: Obiecali mi że jutro będę mogł obejrzeć GR-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jaszyn napisał:

 

Może głupie pytanie ale ja nie mam tak dużego obycia z samochodami sportowymi. Jak według Ciebie wypada w tym kontekście Stelvio Q , wiem że SUV ale często mówią że jest lekki i jeździ jak hot hatch jeździłeś tyloma samochodami jak to wygląda? bo Gulia Q to chyba jak najbardziej spełnia kryteria samochodu zabawki ? 

Wiesz co ciężko powiedzieć bo mysle producent na pewno nie projektował go z takim przeznaczeniem. Lekkość prowadzenia wynika z lekkiej masy. To jedno z najlżejszych aut w segmencie ale z kolei gabaryty i wyższy środek ciężkości dzialaja na niekorzyść. Na torze sobie spokojnie poradzi tak jak większość tych aut. Ja tez byłem RS4 na paru track dayach ale jeżeli ma być szczery to wole sobie wynająć 911 czy inne tego typu auto i tym zrobić pare kolek. Daje jednak bezporownywalnie więcej przyjemnośći. Natomiast na późny wieczór na ośnieżonej drodze RS4 wymiata koncertowo mimo ze tez sa lepsze samochody do tego ale tu na pewno nie zabrał bym 911.  Mam nadzieję że widzisz do czego to zmierza. Kazdy samochod ma swoje główne przeznaczenie i obszary w których tez dobrze sie sprawdza czy daje sobie radę ale jest to zawsze kosztem czegoś innego.

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, turdziGT napisał:

Wiesz co ciężko powiedzieć bo mysle producent na pewno nie projektował go z takim przeznaczeniem. Lekkość prowadzenia wynika z lekkiej masy. To jedno z najlżejszych aut w segmencie ale z kolei gabaryty i wyższy środek ciężkości działają na niekorzyść. Na torze sobie spokojnie poradzi tak jak większość tych aut. Ja tez byłem RS4 na paru track dayach ale jeżeli ma być szczery to wole sobie wynająć 911 czy inne tego typu auto i tym zrobić pare kolek. Daje jednak bezporownywalnie więcej przyjemnośći. Natomiast na późny wieczór na ośnieżonej drodze RS4 wymiata koncertowo mimo ze tez sa lepsze samochody do tego ale tu na pewno nie zabrał bym 911.  Mam nadzieję że widzisz do czego to zmierza. Kazdy samochod ma swoje główne przeznaczenie i obszary w których tez dobrze sie sprawdza czy daje sobie radę ale jest to zawsze kosztem czegoś innego.

 ok dzięki rozumiem,  nie ma aut idealnych  do wszystkiego.  A Gulie  Q jak byś pozycjonował bardziej jako zabawkę czy może auto  rodzinne ;) ,?  no chyba że nie jeździłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2020 o 04:14, GRAF napisał:

Carfit a masz jakies info o trwałości silnika? bo blok jest otwarty i sciany zewnetrzne sa cienkie. Czy ten sam silnik jest uzywany w WRC? Pytam bo sam sie zastanawiam nad zamówieniem Yarka a nie chciałbym aby dopadla go przypdałość STI 2.5.

 

 

https://toyota-club.net/files/faq/20-10-20_faq_g16-engine_en.htm

  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Ygrek napisał:

Co do Ferrari, to sobotę spędziłem na testach drogowych nowej Romy, jak dla mnie baby Ferrari napsuje krwi TurboS, oj napsuje. 
Przy okazji pomacałem 1 w PL SF90 Stradale (1000KM 4x4), ale to inny poziom abstrakcji, zarówno w osiągach jak i pieniądzach 

Jak spojrzałem teraz na profil Ferrari Polska na FB to te demówki Romy w takiej ilości, że nawet pod ASO Skody tyle aut do objeżdżania nie stoi :-P

 

=> 126612133_4680851171986596_3083745490679

 

EDIT: Srebrne i czarne idealne dla szybkiego handlowca. Może w końcu Skody nie będą najszybsze :-)

Edytowane przez NonPhixion
Link
  • Super! 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, turdziGT napisał:

No tak ale jezeli ktos ma taki oczekiwania to mozna mu od razu powiedzieć ze bedzie rozczarowany. To samo RS6/4 , M5 , AMG i inne. To sa mega auta na drogę , niektore nadają sie na szybkie tory ale to nie sa auta do zabawy. To sa auta dla ludzi ktorzy chcą bardzo szybkie auto do połykania kilometrów albo jedno auto ktore spełni wiele zadań. Od zabawki po środek transportu na wakacje czy w gory po ciężkim tygodniu pracy. Nawet mała mazda MX5 daje wiecej frajdy na krętej drodze z 1/4 tej mocy. 

 

Nie chodzi o oczekiwania, tylko trzeba wiedzieć, że Panama nie da takiej frajdy, nawet w wersji TurboS, jak chociażby zwykły Cayman, który jest genialnym gokartem. Ludzie czasami chcą kupić auto do wszystkiego, no sorki ale się nie da i już. Kumpel sprzedał, bo brakowało mu dźwięku (jeb... OPF), ot takie dylematy nowego świata :D

Co do RS/AMG/M, to i tutaj są rodzynki :) M2 jest mega fajna, A45S też niczego sobie, a Audi nie lubię :P

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Ygrek napisał:

Ludzie czasami chcą kupić auto do wszystkiego, no sorki ale się nie da i już.

I to jest najlepsze podsumowanie tematu :)

Trochę jak z pytaniem - czy opona całoroczna ma sens?

Ma, ale zimą trzeba jechać trochę wolniej bo się wyleci a latem trochę wolniej bo się zużyje.

Czy można przechodzić cały rok w tej samej kurtce. 

Można, ale zimą się czasem zmarznie a wiosną trochę spoci. ;)

 

Czy można pojechać na tor Panamerą? Można, ale po co... ;)

Koncepcja "szwajcarskiego scyzoryka" jest fajna, dopóki nie potrzeba jakiejkolwiek funkcjonalności wykorzystywać na poziomie "wyżej niż podstawowa".

  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, subleo napisał:

 

 Nie wiem, nie wiem ... wszystko zależy jakie ma DMC dla przyczepy ;) 

Na NR widziałem typa w Cayenne...

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

.

.

.

.

.

.

...a na przyczepie miał 458 Italia Challenge :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, subleo napisał:

 

 Nie wiem, nie wiem ... wszystko zależy jakie ma DMC dla przyczepy ;) 

https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_12xQ0CpFB78FWu5BLSvoKeHi3meklGwz,w1200h627f.jpg

 

Panamera ciągnie Avka na przyczepie i to w PL.

 

Edytowane przez NonPhixion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, beben napisał:

Prosie robi się coraz bardziej popularne na polskich drogach ale jednak do ilości merców, audi czy beemek to jeszcze im brakuje ... więc dla mnie jest bardzo ciekawą opcją :D

To się nie zmieni. Audi, Mercedesy i BMW to premium masówki. Próg wejścia w Porsche jest zdecydowanie wyższy, a ilość modeli mniejsza.

Nawet Macan z silnikiem od Golfa nie zmienia tej sytuacji ;) 

Edytowane przez Zyzol
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, NonPhixion napisał:

EDIT: Srebrne i czarne idealne dla szybkiego handlowca. Może w końcu Skody nie będą najszybsze :-)

 

Jeszcze nie powstało auto, które jest w stanie dorównać osiągami Skodzie Fabi jak za kierownicą siedzi handlowiec FMCG, no może poza Fordem Focusem :biglol::biglol::biglol:

 

16 minut temu, Zyzol napisał:

To się nie zmieni. Audi, Mercedesy i BMW to premium masówki. Próg wejścia w Porsche jest zdecydowanie wyższy, a ilość modeli mniejsza.

Nawet Macan z silnikiem od Golfa nie zmienia tej sytuacji ;) 

 

Poza tym, że Macan jest najlepiej prowadzącym się SUVem na rynku, niezależnie od silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zyzol napisał:

To się nie zmieni. Audi, Mercedesy i BMW to premium masówki. Próg wejścia w Porsche jest zdecydowanie wyższy, a ilość modeli mniejsza.

Nawet Macan z silnikiem od Golfa nie zmienia tej sytuacji ;) 


 

Koszt wejścia nie jest problem tak bardzo jak koszty serwisu, gdzie za „olejowy” płacisz 20-25tys. pln. Jak do tego dojdą klocki i tarcze to masz koszt małej, nowej Skody ;)  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ygrek napisał:

Jeszcze nie powstało auto, które jest w stanie dorównać osiągami Skodzie Fabi jak za kierownicą siedzi handlowiec FMCG, no może poza Fordem Focusem :biglol::biglol::biglol:

 

Napiszę teraz co budzi grozę na polskich ekspresówkach/autostradach: Rapid 1.6 z magicznym TDI.

 

3 minuty temu, chojny napisał:

Koszt wejścia nie jest problem tak bardzo jak koszty serwisu, gdzie za „olejowy” płacisz 20-25tys. pln. Jak do tego dojdą klocki i tarcze to masz koszt małej, nowej Skody ;)  

W tym miejscu po raz drugi mamy do czynienia z abstrakcją jeżeli chodzi o drogą motoryzację. Mam wrażenie, że takie poziomy cen są tylko po to, aby odsiać Januszy Byznesu od tych co ich rzeczywiście na te auta stać, a przysłowiowy Kowalski jakiegoś Prosiaka za ponad 1 mln raczej za gotówkę nie kupuje.

 

P.S. Nie mam nic do imienia Janusz, ale tak się przyjęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Adi napisał:

 

Znajomy ma Testarossę. W tym roku przejechał nią 200 km. Za co zapłacił kilkanaście tysięcy...bo przy okazji zrobił przegląd i wymiany płynów ;) 

Jeżeli w Testarossie wymiana oleju wygląda tak to się nie dziwię :-) =>

123441082_4598459126892468_1427104670028

 

Foto z serwisu Ferrari z profilu na FB

Edytowane przez NonPhixion
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Adi napisał:

 

Znajomy ma Testarossę. W tym roku przejechał nią 200 km. Za co zapłacił kilkanaście tysięcy...bo przy okazji zrobił przegląd i wymiany płynów ;) 

Dobrze, że to nie sprzęgło w F50 :)

Changing The Clutch On A Ferrari F50 Is Not Easy!

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Lepiej niż Stelvio QV?

Mogę tylko porównać Macana GTS do Stelvio Veloce, więc to nie lvl Stelvio Q, no i to moja subiektywna ocena, ale tak. Zrobiłem autem ponad 40k km, a kupując przetestowałem większość małych SUV'ów na rynku. Poza prowadzeniem, wyborem wersji itd itp, to żaden samochód na rynku (w podobnym budżecie), nie ma takiej jakości wykonanina i materiałów jak Prosie. Jedyne do czego można się przyczepić, to dodatki multimedialne, bardzo zachowawczo podchodzą do tematu ;)

Poza tym, co do prowadzenia się Macana, to jest też opinia większości gazet, portali i dziennikarzy motoryzacyjnych.

 

27 minut temu, chojny napisał:


 

Koszt wejścia nie jest problem tak bardzo jak koszty serwisu, gdzie za „olejowy” płacisz 20-25tys. pln. Jak do tego dojdą klocki i tarcze to masz koszt małej, nowej Skody ;)  

 

@chojny przepraszam, ale kto Ci takich głupot naopowiadał ?!? Chcesz zobaczyć f-ry z Połczyńskiej za tzw mały i duży przegląd ? Gwarantuje Ci, że są to ceny podobne do Merca, BMW itd

 

19 minut temu, NonPhixion napisał:

Jeżeli w Testarossie wymiana oleju wygląda tak to się nie dziwię :-) =>

123441082_4598459126892468_1427104670028

 

Foto z serwisu Ferrari z profilu na FB

 

Przegląd większości supercarów, to inna bajka, tam śrubka kosztuje parę stówek :D
Co prawda 964 to nie supercar, ale też już legenda i tam np. komplet oryginalnych gumowych przewodów do chłodnicy itp itd kosztuje, uwaga, prawie 6k PLN... ;)  No, ale mówimy o częściach do auta z lat 70tych, bo do Merca W109 też można nadal kupić nowe części z katalogu, koszty podobne. 

To bardzo fajne i długie dyskusję są na zlotach PCP przy "rudej".

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Ygrek napisał:

@chojny przepraszam, ale kto Ci takich głupot naopowiadał ?!? Chcesz zobaczyć f-ry z Połczyńskiej za tzw mały i duży przegląd ? Gwarantuje Ci, że są to ceny podobne do Merca, BMW itd


No to w Warszawie macie taniej. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...