aflinta Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Te wszystkie moce 300+ w Volvo to z silnikiem 2.0T czy coś większego albo hybrydowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Ostatnio byłem w salonie Volvo mieli tylko silniki o pojemności 2.0. T8 to raczej hybryda. W ofercie brak 5 cylindrówek. Ktoś z Was jedzie na targi do Poznania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Jedyne jak dla mnie trochę lipa że nie będzie możliwości pneumatycznego zawieszenia jak w XC60 Podobnie jak w A4 i BMW 3. Jednak fakt, trochę szkoda. Te wszystkie moce 300+ w Volvo to z silnikiem 2.0T czy coś większego albo hybrydowe? T6 i T8 mają być hybrydami plug-in. Silniki 2.0 ltr. W XC60 mam T5 i jeszcze mi mocy nie brakowało. Nawet z lawetą około 1500 kg zero problemu z wyprzedzaniem maruderów. Brakuje tylko fajnego dźwięku. I zapewne nowe v60 z mocnym silnikiem będzie kosztować 300k plus. Zanim zaczną dawać sensowne upusty znów minie z rok, półtora. Cennik będzie podobny pewnie do XC60. T6 w podstawie pewnie w okolicach 230-250 tys. a T8 260-280 tys. Jednak z sensownym wyposażeniem na bank 300+. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 (edytowane) Wersja T8 390 KM AWD to bodajże od 247 tys. zł, czyli dokładnie tak jak piszesz @matros1. Edytowane 2 Kwietnia 2018 przez Qóba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Godzinę temu, aflinta napisał: Te wszystkie moce 300+ w Volvo to z silnikiem 2.0T czy coś większego albo hybrydowe? Słabsze 300KM to 2.0 turbo kompresor te na 400 to ten sam silnik wspomagany motorem elektrycznym. O ile sie nie mylę to T6 to benzyna 320 a T8 to hybryda 407 gdzie baza jest ten sam silnik. 40 minut temu, matros1 napisał: Podobnie jak w A4 i BMW 3. Jednak fakt, trochę szkoda. T6 i T8 mają być hybrydami plug-in. Silniki 2.0 ltr. W XC60 mam T5 i jeszcze mi mocy nie brakowało. Nawet z lawetą około 1500 kg zero problemu z wyprzedzaniem maruderów. Brakuje tylko fajnego dźwięku. Cennik będzie podobny pewnie do XC60. T6 w podstawie pewnie w okolicach 230-250 tys. a T8 260-280 tys. Jednak z sensownym wyposażeniem na bank 300+. Matros T6 to niec hybryda hybryda jest tylko T8. T5 to 2.0 turbo 254 KM T6 to 2.0 turbo kompresor 320 KM T8 to 2.0 turbo kompresor + el.motor 407 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Matros T6 to niec hybryda hybryda jest tylko T8. T5 to 2.0 turbo 254 KM T6 to 2.0 turbo kompresor 320 KM T8 to 2.0 turbo kompresor + el.motor 407 KM W serii 90 oraz XC60 tak jest. W V60 T6 i T8 mają być hybrydami i będą miały nieco inną moc. A dokładniej mają być dwie opcje dla T6 (hybryda i benzynowa), o dwóch mocach ~340 koni i ~310. Wynika to z polityki elektryfikacji wszystkich Volvo do któregoś tam roku. https://www.google.pl/amp/s/jalopnik.com/the-2019-volvo-v60-is-a-gorgeous-390-horsepower-hybrid-1823185659/amp Also available on the new V60 will be a 340 HP T6 Twin Engine AWD plug-in hybrid, a 310 HP T6 AWD gas option, a 150 HP front-drive D3 diesel and a 190 HP front-drive D4. A regular front-wheel drive T5 gas car will also be an option, though Volvo doesn’t mention output (for reference, in other Volvo products, the T5 makes roughly 250 HP). https://autokult.pl/30864,najpiekniejsze-kombi-od-lat-oto-nowe-volvo-v60 V60 (jak i większa rodzina 90) jest stworzona na skalowalnej płycie SPA. Zgodnie z polityką Szwedów za napęd odpowiadać będą czterocylindrowe jednostki o pojemności 2 litrów. Silniki benzynowe (T5 i T6) mają odpowiednio 254 i 310 KM. Hybrydowe T6 i T8 to już poziom 340 i 390 KM. Klienci preferujący motory wysokoprężne zdecydują się na auta z oznaczeniami D3 (150 KM) i D4 (190 KM). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 3 godziny temu, matros1 napisał: V60 już jest 11go Kwietnia będzie oficjalna prezentacja u nas w kraju. Dostaliśmy informację z zaproszeniem od naszego dealera. T6 ma mieć 335 koni a T8 385 koni. Oba z AWD. Jechałem teraz przez Szwecję i widzalem mnóstwo V90 i XC60.Sa na prawde śliczne ale najładniejsze jest zdecydowanie bedzie V60 bo jest bardziej kompaktowe.Wyglada mega. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 2 godziny temu, Tsunetomo napisał: I zapewne nowe v60 z mocnym silnikiem będzie kosztować 300k plus. Zanim zaczną dawać sensowne upusty znów minie z rok, półtora. 1 godzinę temu, matros1 napisał: Cennik będzie podobny pewnie do XC60. T6 w podstawie pewnie w okolicach 230-250 tys. a T8 260-280 tys. Jednak z sensownym wyposażeniem na bank 300+. Z benzyną 310 KM raczej na wypasie poniżej 300 tys. Mi wychodzi mniej niż za podobnie skonfigurowane XC60. 1 godzinę temu, matros1 napisał: Podobnie jak w A4 i BMW 3. Jednak fakt, trochę szkoda. Wiem, dlatego mogliby zrobić coś lepiej Godzinę temu, turdziGT napisał: Matros T6 to niec hybryda hybryda jest tylko T8. T5 to 2.0 turbo 254 KM T6 to 2.0 turbo kompresor 320 KM T8 to 2.0 turbo kompresor + el.motor 407 KM W V60 T6 będzie w 2 odmianach, benzynowej i również hybrydowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 55 minut temu, matros1 napisał: W serii 90 oraz XC60 tak jest. W V60 T6 i T8 mają być hybrydami i będą miały nieco inną moc. A dokładniej mają być dwie opcje dla T6 (hybryda i benzynowa), o dwóch mocach ~340 koni i ~310. Wynika to z polityki elektryfikacji wszystkich Volvo do któregoś tam roku. https://www.google.pl/amp/s/jalopnik.com/the-2019-volvo-v60-is-a-gorgeous-390-horsepower-hybrid-1823185659/amp https://autokult.pl/30864,najpiekniejsze-kombi-od-lat-oto-nowe-volvo-v60 Ok czyli w V60 T6 bedzie i jako tradycyjny motor i jako Twin Engine.Niewiedzalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 benzyną 310 KM raczej na wypasie poniżej 300 tys. Mi wychodzi mniej niż za podobnie skonfigurowane XC60. Wszystko zależy od tego co kto rozumie przez wypas. My z T5 spokojnie dobilibyśmy do 300 ale postanowiliśmy jednak kilku okienek na liście opcji nie odhaczać Z T6 spokojnie 300 by wyszło z tym co mamy na pokładzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 V60-ka jest naprawdę swietna i w dodatku największa w klasie, jeżeli jest to kryterium wyboru. Poniżej wymiary wersji kombi (dlugość, szerokość, rozstaw osi). Volvo V60: 4761 mm 1850 mm 2872 mm Audi A4: 4725 mm 1842 mm 2820 mm Mercedes C: 4702 mm 1810 mm 2840 mm BMW 3: 4633 mm 1811 mm 2810 mm W każdym razie fajnie, że jest z czego wybierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 http://youtu.be/IwIZITJOchU Ciekawie wyglada ta hybryda. Jedyne do czego mogę sie przyczepić i mieć jakies uwagi to obsługa wyświetlacza i multimediów nie wyglada na intuicyjna na przerwany rzut oka ale Myse ze to kwestia przyzwyczajenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 10 minut temu, turdziGT napisał: http://youtu.be/IwIZITJOchU Jakoś nigdy sie nie interesowałem Volvo , ale zawsze myślałem że V60 to bardziej konkurent A6, BMW5, E-KLASS itd. Przynajmniej na tym filmie wygląda jako bardzo duże , i nie zdradza że ma tylko 4.75 metra . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 (edytowane) 2 godziny temu, matros1 napisał: Wszystko zależy od tego co kto rozumie przez wypas. My z T5 spokojnie dobilibyśmy do 300 ale postanowiliśmy jednak kilku okienek na liście opcji nie odhaczać Z T6 spokojnie 300 by wyszło z tym co mamy na pokładzie. brałem wszystkie systemy wspomagania, czyli aktywne tempomat, asystenty ruchu itp, panoramiczny dach, ogrzewanie postojowe, 4 strefową klimę, skórę nappa z pełną elektryką ogrzewaniem i wentylacją, navi, ledy, bezkluczykowy dostęp, elektryczną tylną klapę, headupa, itp. Z droższych rzeczy co nie brałem to lepsze audio, tylko podstawowe, kamerę cofania zwykłą nie 360 st i bez asystenta parkowania, jeszcze z tego co ty masz to nie brałem haka holowniczego i pneumatyki z racji że nie ma. Zbytnio z droższych opcji nic więcej nie widzę. Przy T6 benzynie wyszło mi 280 tys. 1 godzinę temu, carfit napisał: Jakoś nigdy sie nie interesowałem Volvo , ale zawsze myślałem że V60 to bardziej konkurent A6, BMW5, E-KLASS itd. Przynajmniej na tym filmie wygląda jako bardzo duże , i nie zdradza że ma tylko 4.75 metra . 60 to klasa A4, C, 3, S/V90 to A6, E, 5. Wcześniej była to S/V70, a w klasie tych mniejszych S/V50. @matros1 zrobiłem teraz konfiguracje na chyba pełnym wyposażeniu, jedynie bez haka i z audio Harman Kardon, nie Bowers Wilkins i bez że tak powiem akcesoriów w stylu osłon na fotele dla dzieci, jakiś poduszeczek pod szyje, kolorowych obudów na kluczyk, boxów dachowych itp i wyszło 305 tys Edytowane 2 Kwietnia 2018 przez radekk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 [mention=16237]matros1[/mention] zrobiłem teraz konfiguracje na chyba pełnym wyposażeniu, jedynie bez haka i z audio Harman Kardon, nie Bowers Wilkins i bez że tak powiem akcesoriów w stylu osłon na fotele dla dzieci, jakiś poduszeczek pod szyje, kolorowych obudów na kluczyk, boxów dachowych itp i wyszło 305 tys T6 bez pneumatyki i haka ale z innymi duperelami które mamy w tym lakier bez dopłaty (bez poduszeczek, boxów, standardowe radio, fotele bez masażu, bez panoramicznego dachu, bez asystenta parkowania, bez podgrzewanej szyby przedniej, bez webasto, bez CD, bez HarmanKardon, bez Bowers Wilkins, bez pakietów serwisowych itd itp). Także z kilkoma rzeczami ciągle do odhaczenia na liście, 300 pęka mi bez problemu. Dlatego mówię, że wszystko zależy co kto rozumie przez wypas. Ja uważam że mój samochód jest wyposażony dobrze ale do wypasu brakuje kilku opcji Z drugiej strony jak porównam go z meganką czy OBK to jest full wypas+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Tylko że, za taką kasę to można pokusić się już o 2 x OBK. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 3 godziny temu, matros1 napisał: T6 bez pneumatyki i haka ale z innymi duperelami które mamy w tym lakier bez dopłaty (bez poduszeczek, boxów, standardowe radio, fotele bez masażu, bez panoramicznego dachu, bez asystenta parkowania, bez podgrzewanej szyby przedniej, bez webasto, bez CD, bez HarmanKardon, bez Bowers Wilkins, bez pakietów serwisowych itd itp). Także z kilkoma rzeczami ciągle do odhaczenia na liście, 300 pęka mi bez problemu. Dlatego mówię, że wszystko zależy co kto rozumie przez wypas. Ja uważam że mój samochód jest wyposażony dobrze ale do wypasu brakuje kilku opcji Z drugiej strony jak porównam go z meganką czy OBK to jest full wypas+ Co pokazuje jedynie ze producenci w tej chwili wyżej cenowo pozycjonuje SUVy o jakieś 15%-20%. Sytuacja wyceny XC60 i V60 to pokazuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 (edytowane) 2 godziny temu, aflinta napisał: Tylko że, za taką kasę to można pokusić się już o 2 x OBK. Albo 4x Dacia Duster Gdyby OBK miał dostępny jakiś benzynowy silnik z 300-350 Nm to byłby wysoko na naszej liście zakupowej. Niestety z tym co jest dostępne nawet na tej liście się nie znalazł ☹️ Dla nas ze względu na to że mamy małe dziecko i od czasu do czasu muszę jeździć z lawetą, podstawowe wymogi były następujące: - SUV lub podwyższone kombi z 4x4, bo mieszkamy na wsi i czasem się trzeba przebić przez nieodśnieżone drogi do asfaltu. Do tego ruszanie pod śliską górkę z lawetą mając 4x4 jest dużo łatwiejsze (np. wyjazd na dwupasmówkę z Toru Kielce) - DMC samochodu ~2400 kg (warunkowo mógłbym dopuścić DMC ~2100-2200, ale wtedy cała reszta wymogów musiałaby zostać w 100% spełniona + samochód musiałby się nam naprawdę podobać - to wyklucza np. FXT ) - Skrzynia automatyczna (najlepiej tradycyjny hydrokinetyk) - Silnik benzynowy z nie mniej niż 300-350 Nm - Żebym mógł zmieścić wózek spacerówkę w bagażniku z dwoma walizkami i posadzić dzieciaka w foteliku nie miażdżąc mu nóg fotelem w którym siedzę Cała reszta to już mniejsze lub większe „widzimisię”. Niestety wybór takich samochodów jest mocno ograniczony w segmencie z normalnym budżetem (ja poza kilkoma vanami nie znalazłem nic sensownego). Zostaje premium a tam ceny są jakie są. Edytowane 3 Kwietnia 2018 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Godzinę temu, matros1 napisał: Gdyby OBK miał dostępny jakiś benzynowy silnik z 300-350 Nm to byłby wysoko na naszej liście zakupowej. To v Subaru se nevrati Może kiedyś jakaś hybryda... Godzinę temu, matros1 napisał: Albo 4x Dacia Duster W zasadzie wystarczyłby mi jeden OBK i coś mniejszego... No ale nie ciągam przyczep. Spacerówkę miałem Recaro Zen... to się mieściło wszędzie, ale była potrzebna przy pierwszym dziecku, drugie już nie chciało korzystać, wolało noszenie w chuście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 1 godzinę temu, matros1 napisał: Albo 4x Dacia Duster Gdyby OBK miał dostępny jakiś benzynowy silnik z 300-350 Nm to byłby wysoko na naszej liście zakupowej. Niestety z tym co jest dostępne nawet na tej liście się nie znalazł ☹️ Dla nas ze względu na to że muszę jeździć od czasu do czasu z lawetą podstawowe wymogi to były: - SUV lub podwyższone kombi z 4x4 bo na wsi mieszkamy i czasem się trzeba przebić przez nieodśnieżone drogi do asfaltu. Do tego ruszanie pod śliską górkę z lawetą mając 4x4 jest dużo łatwiejsze (np. wyjazd na dwupasmówkę z Toru Kielce) - DMC samochodu ~2400 kg (warunkowo mógłbym dopuścić DMC ~2100-2200, ale wtedy cała reszta wymogów musiałaby zostać w 100% spełniona) - Skrzynia automatyczna (najlepiej tradycyjny hydrokinetyk) - Silnik benzynowy z nie mniej niż 300-350 Nm - Żebym mógł zmieścić wózek spacerówkę w bagażniku z dwoma walizkami i posadzić dzieciaka w foteliku nie miażdżąc mu nóg fotelem w którym siedzę Cała reszta to już mniejsze lub większe „widzimisię”. Niestety wybór takich samochodów jest mocno ograniczony w segmencie z normalnym budżetem (ja poza kilkoma vanami nie znalazłem nic sensownego). Zostaje premium a tam ceny są jakie są. Nie musisz nawet mieć potrzeby żeby ciągnąć lawete.Jezeli chcesz AWD +/- 300KM i kombi to poza Skoda , Seatem czy VW jesteś niemalże skazany na Premium 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 (edytowane) 8 godzin temu, matros1 napisał: T6 bez pneumatyki i haka ale z innymi duperelami które mamy w tym lakier bez dopłaty (bez poduszeczek, boxów, standardowe radio, fotele bez masażu, bez panoramicznego dachu, bez asystenta parkowania, bez podgrzewanej szyby przedniej, bez webasto, bez CD, bez HarmanKardon, bez Bowers Wilkins, bez pakietów serwisowych itd itp). Także z kilkoma rzeczami ciągle do odhaczenia na liście, 300 pęka mi bez problemu. ale przecież ja pisałem wyżej że XC60 wychodzi drożej niż V60 przy takim samym wyposażeniu i to z dość sporą różnicą. I nie ma znaczenia rozumienia 8 godzin temu, matros1 napisał: Dlatego mówię, że wszystko zależy co kto rozumie przez wypas. nie ma znaczenia co kto rozumie, bo mówimy o pełnym wyposażeniu powyższego samochodu, tak samo jak i XC60, oba praktycznie niczym się nie różnią, poza braku pneumatyki w Vce, a tak to to samo. A pisaliście tu że takie V60 na wypasie to spokojnie ponad 300 tys, z czym się nie zgadzam, bo jak widać przy pełnym wyposażeniu pęka odrobinę ponad, a be problemu już naprawdę dobrze wyposażone można zrobić poniżej 300 tys. Edytowane 3 Kwietnia 2018 przez radekk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Ale konfigurujesz obecny stary model czy już nowy? Stary model ma jeszcze dobre ceny, nowy już nie będzie taki atrakcyjny, choć powinien być nieznacznie tańszy od XC60. EDIT: Mi nowe V60 T6 w wersji benzynowej 310 koni wychodzi jednak blisko 300 tyś ze zbliżonym wyposażeniem do mojego XC60 (bez haka i pneumatyki) i ciągle z kilkoma grubymi opcjami do odhaczenia (typu lepsze audio, dach panoramiczny, masaże foteli itp. itd.) T6 hybryda 340 koni jest o 18tyś droższa, więc 300 pęka. Choć i tak różnica blisko 20tyś do xc60 jest zaskakująco spora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Godzinę temu, matros1 napisał: Ale konfigurujesz obecny stary model czy już nowy? Stary model ma jeszcze dobre ceny, nowy już nie będzie taki atrakcyjny, choć powinien być nieznacznie tańszy od XC60. nowy, nowy, na starego nawet nie patrzę Godzinę temu, matros1 napisał: Mi nowe V60 wychodzi jednak blisko 300 tyś ze zbliżonym wyposażeniem do mojego XC60 (bez haka i pneumatyki). Choć i tak różnica blisko 20tyś jest zaskakująco spora. mi podobnie, ewentualnie rezygnując jeszcze z audio HK mogę zejść do ok 280-290 tys. nie wiem jak też aktywne zawieszenie, bo jakoś nie przemawia to do mnie, w tym co jeździłem za małe różnice i jak dla mnie wyrzucanie kasy. Albo seria albo pneumatyka której niestety tu nie ma. Również stwierdzam że spora różnica między Vką a XC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Miejmy nadzieje, że będzie wersja R-Design ... bo na razie tylko Momentum i Inscirption. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 6 godzin temu, subleo napisał: Miejmy nadzieje, że będzie wersja R-Design ... bo na razie tylko Momentum i Inscirption. A jakoś znacząco jest lepsza/inna od pozostałych bo jakoś nie widzę poza innym zderzakiem z przodu i z tylu, a reszta to wyposażenie które można dołożyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się