Skocz do zawartości

Powrót do kalibracji nawiewu legacy V


subaruczek

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym wrócić do tematu http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/91836-kalibracja-nawiewu-legacy-v/ 

Wszystko sprawdzone klapki działają bez zarzutu, silniczki również działają bez zarzutu a problem został. 

Czy na przykład problem może wiec być w instalacji LPG. Posiadam fabryczną instalację i zauważyłem że przewód z parownika idzie bezpośrednio do zasilania nagrzewnicy. Czy to może osłabić na tyle ogrzewanie ? 

Proszę mądrzejsze głowy o rozwiązanie problemu.

Pozdrawiam Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak fabryczne lpg w Subaru, jest deallerskie i jest to holenderski zdajesie teleflex czy jakoś tak. Mało kto w pl ma to opanowane.

To że silniczki na kompie pokazują dobre wartości nie znaczy że klapki którymi steruja też się tak wychylaja- może coś spadło albo się wyczepilo- zaczalbym tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak fabryczne lpg w Subaru, jest deallerskie i jest to holenderski zdajesie teleflex czy jakoś tak. Mało kto w pl ma to opanowane.

To że silniczki na kompie pokazują dobre wartości nie znaczy że klapki którymi steruja też się tak wychylaja- może coś spadło albo się wyczepilo- zaczalbym tutaj.

Rozebrany cały schowek na wierzchu silniczki i klapki sprawdzone organoleptycznie  mechanik mówił, że sie otwierają i zamykają do końca. Posiadam również książkę oryginalna subaru LPG i instrukcja i serwisem. Instalacja BRC,  Mozliwe że deallerskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a drugi termometr? Ja mam jednostrefowa ale na logikę przy 2 strefach to powinien być 2 pomiary, bo dwóch nagrzewnic to chyba nie ma zęby między nimi jakiś zator powstal

No właśnie oto jest pytanie czy jest drugi czujnik temperatury? nagrzewnica jedna. Jak jest drugi to gdzie ? Czy ktoś może na to pytanie odpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hmmm a drugi termometr? Ja mam jednostrefowa ale na logikę przy 2 strefach to powinien być 2 pomiary, bo dwóch nagrzewnic to chyba nie ma zęby między nimi jakiś zator powstal

No właśnie oto jest pytanie czy jest drugi czujnik temperatury? nagrzewnica jedna. Jak jest drugi to gdzie ? Czy ktoś może na to pytanie odpowie?

 

Różnica między jedno, a dwu strefową jest tylko w dodatkowym silniczku po stronie kierowcy. Ewentualnie w najbogatszej wersji 3.0L występował dodatkowy silniczek nawiewu na tylne siedzenia. Ilość czujników jest taka sama.

post-13696-0-96715700-1479934620_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Hmmm a drugi termometr? Ja mam jednostrefowa ale na logikę przy 2 strefach to powinien być 2 pomiary, bo dwóch nagrzewnic to chyba nie ma zęby między nimi jakiś zator powstal

No właśnie oto jest pytanie czy jest drugi czujnik temperatury? nagrzewnica jedna. Jak jest drugi to gdzie ? Czy ktoś może na to pytanie odpowie?

 

Różnica między jedno, a dwu strefową jest tylko w dodatkowym silniczku po stronie kierowcy. Ewentualnie w najbogatszej wersji 3.0L występował dodatkowy silniczek nawiewu na tylne siedzenia. Ilość czujników jest taka sama.

 

Dziękuje bardzo za odpowiedź będę sprawdzał od początku. Kolego który ma dużo wiedzy o subaru mówił, że byc może zamienione są przewody od nagrzewnicy, co może skutkować słaba wydajnością ale nie wiedział nic o instalacji gazowej. Dlatego jak zobaczyłem że parownik jest wpięty w zasilanie nagrzewnicy to pomyslałem właśnie o tej słabej wydajności. W piątek będę kombinował w przewodami od nagrzewnicy. Bardzo proszę o dalsze spostrzeżenia. A co do podróbek to rzeczywiście prawdziwe subaru  się kończy Smutne ale chyba prawda.

Witam ponownie,

Problem rozwiązany. Hura. Nie czujnik temperatury, nie klapki, nie silniczek. Zamieniłem przewody na nagrzewnicy, odpowietrzyłem i działa. 

Dziękuję wszystkim za spostrzeżenia i porady, jakby się pojawił problem na forum można zacząć od tego.

Pozdrawiam Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Hmmm a drugi termometr? Ja mam jednostrefowa ale na logikę przy 2 strefach to powinien być 2 pomiary, bo dwóch nagrzewnic to chyba nie ma zęby między nimi jakiś zator powstal

No właśnie oto jest pytanie czy jest drugi czujnik temperatury? nagrzewnica jedna. Jak jest drugi to gdzie ? Czy ktoś może na to pytanie odpowie?

 

Różnica między jedno, a dwu strefową jest tylko w dodatkowym silniczku po stronie kierowcy. Ewentualnie w najbogatszej wersji 3.0L występował dodatkowy silniczek nawiewu na tylne siedzenia. Ilość czujników jest taka sama.

 

Dziękuje bardzo za odpowiedź będę sprawdzał od początku. Kolego który ma dużo wiedzy o subaru mówił, że byc może zamienione są przewody od nagrzewnicy, co może skutkować słaba wydajnością ale nie wiedział nic o instalacji gazowej. Dlatego jak zobaczyłem że parownik jest wpięty w zasilanie nagrzewnicy to pomyslałem właśnie o tej słabej wydajności. W piątek będę kombinował w przewodami od nagrzewnicy. Bardzo proszę o dalsze spostrzeżenia. A co do podróbek to rzeczywiście prawdziwe subaru  się kończy Smutne ale chyba prawda.

Witam ponownie,

Problem rozwiązany. Hura. Nie czujnik temperatury, nie klapki, nie silniczek. Zamieniłem przewody na nagrzewnicy, odpowietrzyłem i działa. 

Dziękuję wszystkim za spostrzeżenia i porady, jakby się pojawił problem na forum można zacząć od tego.

Pozdrawiam Adam

 

Wrzuć fotkę tych przewodów z krótkim opisem, jak było, a jak powinno być. Zostanie dla potomnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Hmmm a drugi termometr? Ja mam jednostrefowa ale na logikę przy 2 strefach to powinien być 2 pomiary, bo dwóch nagrzewnic to chyba nie ma zęby między nimi jakiś zator powstal

No właśnie oto jest pytanie czy jest drugi czujnik temperatury? nagrzewnica jedna. Jak jest drugi to gdzie ? Czy ktoś może na to pytanie odpowie?

 

Różnica między jedno, a dwu strefową jest tylko w dodatkowym silniczku po stronie kierowcy. Ewentualnie w najbogatszej wersji 3.0L występował dodatkowy silniczek nawiewu na tylne siedzenia. Ilość czujników jest taka sama.

 

Dziękuje bardzo za odpowiedź będę sprawdzał od początku. Kolego który ma dużo wiedzy o subaru mówił, że byc może zamienione są przewody od nagrzewnicy, co może skutkować słaba wydajnością ale nie wiedział nic o instalacji gazowej. Dlatego jak zobaczyłem że parownik jest wpięty w zasilanie nagrzewnicy to pomyslałem właśnie o tej słabej wydajności. W piątek będę kombinował w przewodami od nagrzewnicy. Bardzo proszę o dalsze spostrzeżenia. A co do podróbek to rzeczywiście prawdziwe subaru  się kończy Smutne ale chyba prawda.

Witam ponownie,

Problem rozwiązany. Hura. Nie czujnik temperatury, nie klapki, nie silniczek. Zamieniłem przewody na nagrzewnicy, odpowietrzyłem i działa. 

Dziękuję wszystkim za spostrzeżenia i porady, jakby się pojawił problem na forum można zacząć od tego.

Pozdrawiam Adam

 

Wrzuć fotkę tych przewodów z krótkim opisem, jak było, a jak powinno być. Zostanie dla potomnych.

 

Jasne. Tylko w przyszłym tygodniu bo rano wyjeżdżam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakim cudem przewody,się zamieniły? Zmieniłeś nagrzewnice? I jakim sposobem pasażer słabiej grzał niz kierowca? Może ktoś obtrzaskany wyjaśni bo zima idzie i może się przydać. I jak odpowietrzales bo wszędzie piszą że samo się odpowietrza!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakim cudem przewody,się zamieniły? Zmieniłeś nagrzewnice? I jakim sposobem pasażer słabiej grzał niz kierowca? Może ktoś obtrzaskany wyjaśni bo zima idzie i może się przydać. I jak odpowietrzales bo wszędzie piszą że samo się odpowietrza!

Byc może podczas instalacji gazu. Może był silnik był wyjmowany nie wiem, mam go miesiąc. W każdym bądź razie takie cuda się zdarzają skoro kolega z serwisu tak zasugerował i miał rację. Jutro jadę do niego w dobrą flaszką. Z odpowietrzeniem mam praktykę bo jak mi instalacje gazową skopali (patrz moje poprzednie posty) w H6 (wydmuchało uszczelkę pod głowicą) to odpowietrzam ze dwie godziny (ze strachu). A więc stawiam auto na podjeździe maską do góry kąt około 40 st. (taki mam podjazd) kolega ma specjalny lej który zakładam na chłodnicę (nie przelewa się z chłodnicy) i powoli odpowietrzam na wolnych potem tak do 2-2.5.tys. obrotów. najlepiej zostawic niech sobie chodzi na wolnych. 

Edytowane przez subaruczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mówię że garaż u podnóża mount everestu to fajna sprawa:-) Dobrze że działa, a mało rzeczy cieszy jak naprawa samemu (dlatego dlubie sam a potem przez tydzień laze dumny ze filolog a auto umie naprawić);-) Rozumiem że odpowietrzajac odkrecasz korki od chłodnicy i zbiorniczka i uzupełniasz? A lejek żeby chłodnica nie obzygala wszystkiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mówię że garaż u podnóża mount everestu to fajna sprawa:-) Dobrze że działa, a mało rzeczy cieszy jak naprawa samemu (dlatego dlubie sam a potem przez tydzień laze dumny ze filolog a auto umie naprawić);-) Rozumiem że odpowietrzajac odkrecasz korki od chłodnicy i zbiorniczka i uzupełniasz? A lejek żeby chłodnica nie obzygala wszystkiego?

Dokładnie tak, a  nadmiar płynu za zbiorniczka odciągam strzykawą z wężykiem ale dopiera na drugi dzień tak żeby sobie wciągnął ile trzeba i zostawiam na kresce max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...