Skocz do zawartości

Ciężko wchodzi drugi bieg.


FelipoF1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zauważyłem odkąd zrobiło się zimno że ciężko wchodzi drugi bieg a inne chodzą płynnie- szczególnie po długim postoju. Po przejechaniu paru km wszystko pracuje ok. Nic nie zgrzyta, olej jest wymieniony i stan ok (Motul), sprzęgło ma 4 tyś przebiegu. Hmm macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 1 na 2 wchodzi lepiej niz z 3 na 2? A wyjecie 2 biegu tez jest ciezkie. Na postoju i podczas jazdy jest tak samo? Synchronizator jak pada jest zgrzyt ,sprzeglo jak nie wysprzegla tak samo .

Edytowane przez ursusraketa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...

U mnie przed wymianą oleju zgrzytała jedynka przy szybkim wrzucaniu biegu na rozgrzanym.

Po wymianie na świeżą oliwę Motul Gear 300 75W90 jest dużo lepiej. Czasem odezwie się wsteczny, ale wydaje mi się, że to taki urok skrzyń Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 9.11.2018 o 16:53, Mikołaj Milewicz napisał:

mam tak samo, poradziłeś sobie z tym? 

 

miałem podobny problem w Hawku NA, z 1 - 2 było ciężko, z 2 - 1 bez problemu, pod koniec zeszłego roku wymieniłem olej na Motul Motylgear 75w90 i zapomniałem o problemie, dopiero teraz sobie przypomniałem jak zajrzałem do tematu. Ale u mnie nie było zgrzytu, po prostu ciężko wchodziło jakby miał duży opór. 

 

W dniu 16.11.2016 o 22:21, ursusraketa napisał:

Synchronizator jak pada jest zgrzyt ,sprzeglo jak nie wysprzegla tak samo .

 

Nie koniecznie. Chyba że w Subaru jak pada to zgrzyta. W Oplu padł mi synchronizator 2go biegu bez żadnego zgrzytania, zaczęło się od tego że co jakiś czas miałem problem z redukcją 3 - 2 który z czasem się nasilał. 

Edytowane przez Grzecho
literówka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem w Corolli, tylko że z trójką. Piszę  bo zaznaczyłeś,  że zmieniałeś niedawno sprzęgło,  ja miałem podobnie po wymianie sprzęgła na Valeo (produkowane w Korei), najwyraźniej trafił się jakiś wadliwy egzemplarz. Problem z każdym miesiącem się nasilał i tez zacząłem od zmiany oleju i sprawdzenia linek i mechanizmu zmiany biegów, a jak wyczerpałem możliwości postanowiłem zmienić sprzęgło na Aisina. Po wymontowaniu Valeo widać było po nierównym zużyciu tarczy, że to sprzęgło jest przyczyną. Teraz jest wszystko ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. To nie był wadliwy egzemplarz. Valeo robione w Korei, Tajwanie, Indiach jest gorszym zamiennikiem, to robione w Europie jest zrobione na lepszych komponentach. Jest to szczególnie odczuwalne w zestawach z łożyskiem oporowym które pada bardzo szybko. Dlatego w różnych sklepach czy internecie zestawy o tym samym nr referencji mogą się różnić ceną. To europejskie jest droższe. Szukając zamiennika do japońca szukałbym raczej Exedy, Aisina lub BluePrinta. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy istnieje jakąś regulacja gdzieś przy wybieraku żeby płynniej wskakiwał wsteczny bieg? Co jakiś czas nie mogę wbić wstecznego - muszę wbić jedynke i potem dopiero wsteczny. Zresztą wogule jakos ciężko wbić biegi. Wczoraj rozebrałem kanał przy drążku i tu wszystko jest ok. Krzyżak wybieraka też wydaję się wporządku. Nic nie zgrzyta tylko opór jest.

Edytowane przez FelipoF1
A
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...