Skocz do zawartości

Opiłki metalu? W koszyku pompy paliwa


slim2102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś wymieniłem filtr paliwa w moim forku sh 2.0n/a. Zrobiłem to ponieważ okazało sie ze nigdy nie był wymieniany. Ku mojemu zdziwieniu, na dnie koszyka pompy dostrzegłem srebrne, mieniące się mikro blaszki/opiłki. W wylanej pozostałej benzynie z filtra rownież one były. Dno baku natomiast wydaje sie czyste. Jak i skąd się tam znalazły? Jak temu zapobiec na przyszłość? Czy to normalne?

6a489f595029ca9d7c85d9c857f0246d.jpgf02c1c4569f88b2091a0ea367e825977.jpg8026bfab3f3d5b9913fddcf0a7d8aa08.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości, aby paliwo cofnęło się z silnika do zbiornika.

 

hmm rozumiem że przewód paliwowy powrotny  , nie idzie do zbiornika , tylko wylewany jest na droge ......  ;)  :biglol:

Sorry , ale jak często czytam takie porady , i banialuki , to ja nie wiem co mam myśleć .....wypisać sie z forum ? pisać dalej ? czy się zwyczajnie śmiać , choć w sumie do śmiechu w takim przypadku nie bardzo ..... bo szkoda mi ludzi co to czytają :( i mogą wbrew pozorom z tego korzystać . 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Filtr spełnił swoje zadanie wyłapał syf z baku i tyle.

Ok, tylko ze ten syf został wylany z tej drugiej strony filtra przez te dwie rurki na górze :/

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

To trochę moze zmieniać postać rzeczy, powinien ktoś fachowy sie wypowiedzieć czy jest możliwe aby np. Jakiś syf z powrotem wrócić. Moze napisz do kogoś typu Carfit bądź inni fachowcy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest możliwe , wystarczy wpisać nr.oem 42072SA000 filtra

Mój filtr to nr oem 42072AJ060, czyli na pompie (42021sc000) w zbiorniku.

 

Jak na 23 tys litrów przelanej przez filtr benzyny to i tak nie za duzo tego szitu.

 

Mam nadzieję ze syf nie dostał sie do wtrysków bo jakby nie patrzeć opiłków żadnym dodatkiem nie rozpuszczę.

 

 

Turbinke zmielilo

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Forek 2.0 NA bez turbinki.

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.wypisać sie z forum

Dobry pomysł.

A jak z silnika może wrócić paliwo do zbiornika? Skąd po drodze mogą powstać opiłki?

Dla mnie to jakiś syf po remontach zbiorników na stacji czy cystern. Rozumiał bym, że przewodem powrotnym przyszły opiłki, ale skąd się wziął syf w postaci strych farb i rdzy? Przecież w instalacji paliwowej tylko zbiornik może rdzewieć. Druga sprawa, to może nie opiłki tylko farba srebrzanka tak błyszczy. Ja na przewodzie paliwowym mam dodatkowy filtr przezroczysty

Edytowane przez lojszczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

.wypisać sie z forum

Dobry pomysł.

A jak z silnika może wrócić paliwo do zbiornika? Skąd po drodze mogą powstać opiłki?

Tu na przykładzie Commonrailapost-23105-0-62044300-1478856381.jpg

 

Silnik nie zawsze potrzebuje takiej samej ilości paliwa (patrz prędkość obrotowa) a pompa paliwowa sama nie reguluje swoja praca wiec jest cos takiego jak regulator ciśnienia paliwa i on ma w glownej mierze upuszcac nadmiar paliwa które podaje pompa spowrotem do baku

Mi to wygląda na syf ze zbiorników na stacji

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Silnik nie zawsze potrzebuje takiej samej ilości paliwa (patrz prędkość obrotowa) a pompa paliwowa sama nie reguluje swoja praca wiec jest cos takiego jak regulator ciśnienia paliwa i on ma w glownej mierze upuszcac nadmiar paliwa które podaje pompa spowrotem do baku Mi to wygląda na syf ze zbiorników na stacji

 

Ale w obiegu zasilania i zwrotu nadmiaru paliwa, nie ma takich elementów z których byłyby opiłki i takie śmieci. Dlatego napisałem, że to ewidentnie ze zbiorników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Silnik nie zawsze potrzebuje takiej samej ilości paliwa (patrz prędkość obrotowa) a pompa paliwowa sama nie reguluje swoja praca wiec jest cos takiego jak regulator ciśnienia paliwa i on ma w glownej mierze upuszcac nadmiar paliwa które podaje pompa spowrotem do baku Mi to wygląda na syf ze zbiorników na stacji

Ale w obiegu zasilania i zwrotu nadmiaru paliwa, nie ma takich elementów z których byłyby opiłki i takie śmieci. Dlatego napisałem, że to ewidentnie ze zbiorników

Ale też napisałeś :

 

Ok, tylko ze ten syf został wylany z tej drugiej strony filtra przez te dwie rurki na górze :/

Paliwo ma tylko jeden kierunek. Nie ma możliwości, aby paliwo cofnęło się z silnika do zbiornika. Ten syf dostałeś z paliwem na stacjach.... "

 

I o to chodziło - żeby inni czytający nie powtarzali dalej lub pisali na forach, że" Paliwo ma tylko jeden kierunek. Nie ma możliwości, aby paliwo cofnęło się z silnika do zbiornika.... "

 

I proszę tu nie pisać, że to dobry pomysł, aby Carfit wypisał się z forum, bo tak naprawdę to wielu z nas szuka tu informacji w nadziei, że właśnie ktoś taki jak Carfit, Maras, A.Koper, P.Kociałkowski (przepraszam, że nie wymieniam wszystkich, którzy pomagają i się znają ;-)) zechcą coś tutaj napisać! A, że Im czasem ręce opadają z powodu czytania bzdur.... no cóż, ja się nie dziwię :-)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...