Skocz do zawartości

Torque bind w automacie (4eat)


Łukasz Pełszyński

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, kolejny odcinek przygód z Foresterem SH w automacie.

Mam torque bind. Szukałem na forum i nie znalazłem dedykowanego tematu, więc założyłem nowy.

 

Problem do tej pory pojawiał się tylko na parkingach i nawrotach 180 stopni po dłuższej jeździe. Z tym, że teraz spadł śnieg, jest ślisko i koła się kręcą z różnymi prędkościami i mam drżenie samochodu na nawierzchniach typu polbruk, nieodśnieżone ulice. Po dłuższej jeździe z poślizgami czuć w kabinie zapach ATF.

 

Co zrobiłem do tej pory:

1) Wymieniłem ATF (wibracje są mniejsze, nie ma sytuacji że słychać jakieś trzeszczenie z przodu). Po wymianie skrzynia działa dobrze.

2) Włączyłem bezpiecznik FWD i problem od razu znika. Wyczytałem, że ten bezpiecznik działa tak, że podaje prąd na elektrozawór, który wtedy jest otwarty cały czas. Standardowo zawór jest zamknięty. Ten zawór może być wyrobiony lub cewka pod wpływem temperatury może źle działać w trybie pośrednim (ten zawór nie pracuje zero-jedynkowo, pośrednie wartości są uzyskiwane zmiennym napięciem o ile dobrze rozumiem). Gdy cewka zaworu pracuje w trybie pośrednim (pół otwartym przy napięciu zmiennym), z powodu wyrobienia się zaworu (i rzadszego oleju po rozgrzaniu), dostarczane jest więcej oleju pulsacyjnie, co powoduje szarpanie. Przy jeździe na wprost, gdy koła kręcą się równo nie ma znaczenia czy ciśnienie oleju jest stałe czy zmienia się, bo tarcze sprzęgła wielopłytkowego kręcą się tak samo szybko.

 

Tyle się dowiedziałem, jakbym coś pokręcił to proszę o zwrócenie uwagi. Sam więcej nie zrobię. Jakie są orientacyjne koszty naprawy torque bind i gdzie najlepiej naprawiać automaty Subaru?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śnieg się nieco stopił to i torque bind mniejszy ;) W każdym razie, na tę chwilę staram się poprawić jakość spalin. Ale z tym torque bind zauważyłem jedną prawidłowość. Zjawisko nasila się przy ponownym starcie ciepłego silnika. Np. wjeżdzam na parking supermarketu, wypłacam kasę z bankomatu, odpalam z powrotem i mam duży torque bind. A parkując jeszcze go nie było. Liczę na to, że jutro może uda się coś odczytać ze skrzyni w ASO.

 

@slonex - masz tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

 

 

detomastah
mam prawie identyczne objawy jak ty, jezdze tak juz 6 lat, wq.. mnie to niemilosiernie, kazde cofanie na skreconych czy ruszanie do przodu robie delikatnie , najgorsze jest to, ze juz tyle specow w roznych warsztatach sie z tym poddalo, ze chyba predzej auto zmienie niz ktos to u mnie ogarnie;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

I ja mam podobny problem w imprezie 2006 2,5i 4eat, cofając ze skręconymi maksymalnie kołami coś stuka miałem wrażenie że na coś najechałem. Początkowo myślałem, że to przegub, ale teraz jak poczytałem to skłaniam się, że to elektrozawór w skrzyni. Czy znacie kogoś okolicach Warszawy kto umie się tym zająć. tak aby nie wymieniać całego sterownika, bo gdzieś na forum czytałem, że to koszt ok. 8 tyś w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...