jack7606 57 Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Witam kumplowi wywaliło kody o takich numerach, P2B20,P2104,P0316 możecie pomóc w rozkodowaniu dodam że było to po zatankowaniu ujechał jakieś 10 km i wywaliło czeka kontrole trakcji i tempomat. Link to post Share on other sites
STRAZAK 13 Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 niech już więcej nie tankuje na tej stacji !! Link to post Share on other sites
alx 37 Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Witam kumplowi wywaliło kody o takich numerach, P2B20,P2104,P0316 możecie pomóc w rozkodowaniu dodam że było to po zatankowaniu ujechał jakieś 10 km i wywaliło czeka kontrole trakcji i tempomat.Jeśli miga tempomat a check engine i kontrola trakcji świecą ciągle to proponuję sprawdzić czy korek wlewu paliwa został mocno dokrecony, powinien kliknąć.U mnie te 3 lampki zapalily się 2 razy, ok rok temu to był właśnie korek wlewu i drugi raz jakiś miesiąc temu i świeciło przez kilka dni po czym zgaslo (dokrecenie korka nie pomagało) Link to post Share on other sites
Peter90 0 Posted November 10, 2016 Share Posted November 10, 2016 Witam , u mnie byly takie same objawy rownież po wizycie na stacji benzynowej, przypuszczam , że przyczyną jest złej jakości paliwo. Po ponownym zatankowaniu na innej stacji , problem już nie wystąpił. Pozdrawiam Link to post Share on other sites
jack7606 57 Posted November 10, 2016 Author Share Posted November 10, 2016 ok.a macie może jakiś kabelek sprawdzony co by się podpiąć do obd w celu sprawdzenia i skasowania błędów? Link to post Share on other sites
jack7606 57 Posted November 15, 2016 Author Share Posted November 15, 2016 nikt nie diagnozował forka sh? Link to post Share on other sites
Łukasz Pełszyński 1 Posted November 15, 2016 Share Posted November 15, 2016 Ja sprawdzałem swojego za pomocą ELM327 - ogólnie trzeba kupić z tego co się zorientowałem kabel KKL aby mieć dostęp do większości parametrów. W przypadku ELM327 jesteś ograniczony do zdefiniowanych przez producenta parametrów, których w Subaru jest niewiele. Odczytasz lambdę, stft, ltft, map, maf, jaki cykl silnika. Link to post Share on other sites
jack7606 57 Posted November 17, 2016 Author Share Posted November 17, 2016 Ja sprawdzałem swojego za pomocą ELM327 - ogólnie trzeba kupić z tego co się zorientowałem kabel KKL aby mieć dostęp do większości parametrów. W przypadku ELM327 jesteś ograniczony do zdefiniowanych przez producenta parametrów, których w Subaru jest niewiele. Odczytasz lambdę, stft, ltft, map, maf, jaki cykl silnika. ok.pytałe gościa na alledrogo o kkl ale napisał że nie będzie działać w forku. Link to post Share on other sites
Łukasz Pełszyński 1 Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Na razie mam tylko ELM327. KKL mam w drodzę, chcę podłączyć do Legacy III które przygasa przy dojeździe do stopu. Sprawdzę czy działa z SH. Byłem na odczycie z Foresterem SH w ASO, mogą odczytać więcej parametrów, mam 6 stron wydruków parametrów typu napięcie czujnika lambda 1 (ELM327 pokazuje tylko współczynnik lambda 1), ale w ostatecznym rachunku można te parametry wyliczyć sobie samemu z tego co pokazuje ELM327 (oczywiście nie wszystkie, ale po przejrzeniu odczytów z ASO uznałem, że w sumie wiem dokładnie tyle ile sam zobaczyłem na ELMie). Przez ELM327 odczytasz kilkanaście parametrów, cykl pracy, kontrola emisji oraz błędy. Czy wszystkie możliwe błędy, to nie wiem. Warto aby ktoś to potwierdził. Błędy możesz też skasować. Nie wiem czy nie taniej będzie Ci podjechać do ASO bo oprócz tego, że z własnego czytnika dostaniesz liczby, to trzeba je jeszcze umieć zinterpretować, a to już inna bajka. Link to post Share on other sites
jack7606 57 Posted November 18, 2016 Author Share Posted November 18, 2016 Na razie mam tylko ELM327. KKL mam w drodzę, chcę podłączyć do Legacy III które przygasa przy dojeździe do stopu. Sprawdzę czy działa z SH. Byłem na odczycie z Foresterem SH w ASO, mogą odczytać więcej parametrów, mam 6 stron wydruków parametrów typu napięcie czujnika lambda 1 (ELM327 pokazuje tylko współczynnik lambda 1), ale w ostatecznym rachunku można te parametry wyliczyć sobie samemu z tego co pokazuje ELM327 (oczywiście nie wszystkie, ale po przejrzeniu odczytów z ASO uznałem, że w sumie wiem dokładnie tyle ile sam zobaczyłem na ELMie). Przez ELM327 odczytasz kilkanaście parametrów, cykl pracy, kontrola emisji oraz błędy. Czy wszystkie możliwe błędy, to nie wiem. Warto aby ktoś to potwierdził. Błędy możesz też skasować. Nie wiem czy nie taniej będzie Ci podjechać do ASO bo oprócz tego, że z własnego czytnika dostaniesz liczby, to trzeba je jeszcze umieć zinterpretować, a to już inna bajka. ok.jak sprawdzisz tego kkl-a to daj znać Link to post Share on other sites
Luke Skywalker 201 Posted November 19, 2016 Share Posted November 19, 2016 Cześć Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu. Forek SH 2.0D Zdrówka! Luke Link to post Share on other sites
jack7606 57 Posted November 20, 2016 Author Share Posted November 20, 2016 Cześć Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu. Forek SH 2.0D Zdrówka! Luke dzięki i wzajemnie Cześć Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu. Forek SH 2.0D Zdrówka! Luke dzięki i wzajemnie a podłączenie pod kompa masz na usb czy comRS232-podobno stabilniejsze? Link to post Share on other sites
Luke Skywalker 201 Posted November 20, 2016 Share Posted November 20, 2016 Hej. Normalne USB. Bezproblemowo. Zdrówka! Ł. Link to post Share on other sites
jack7606 57 Posted November 20, 2016 Author Share Posted November 20, 2016 ok. i dzięki. Link to post Share on other sites
jack7606 57 Posted December 2, 2016 Author Share Posted December 2, 2016 Cześć Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu. Forek SH 2.0D Zdrówka! Luke dzięki i wzajemnie Cześć Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu. Forek SH 2.0D Zdrówka! Luke dzięki i wzajemnie a podłączenie pod kompa masz na usb czy comRS232-podobno stabilniejsze? Czy RomRaidera trzeba jakoś specjalnie konfigurować lub dogrywać coś pod konkretny model auta? Link to post Share on other sites
Luke Skywalker 201 Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Czy RomRaidera trzeba jakoś specjalnie konfigurować lub dogrywać coś pod konkretny model auta? Hej, W przeciwieństwie do FreeSSM, RomRaider wszystko sam rozpoznał (tzn... u mnie rozpoznał ) Pozdro! Ł. Link to post Share on other sites
jack7606 57 Posted December 7, 2016 Author Share Posted December 7, 2016 Czy RomRaidera trzeba jakoś specjalnie konfigurować lub dogrywać coś pod konkretny model auta? Hej, W przeciwieństwie do FreeSSM, RomRaider wszystko sam rozpoznał (tzn... u mnie rozpoznał ) Pozdro! Ł. ok,a czy da się nim również kasować błędy? pozdro jacek. Link to post Share on other sites
Luke Skywalker 201 Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 (edited) Cześć! Tak, ma funkcję kasowania błędów, ale nigdy z niej nie korzystałem (nie musiałem nic kasować... ) - mówię o FreeSSM. RomRaidera używam do robienia logów z jazdy / diagnostyki. Ł. Edited December 7, 2016 by Luke Skywalker Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now