Jump to content

Kody błędów forek SH.


Recommended Posts

Witam kumplowi wywaliło kody o takich numerach, P2B20,P2104,P0316 możecie pomóc w rozkodowaniu dodam że było to po zatankowaniu ujechał jakieś 10 km i wywaliło czeka kontrole trakcji i tempomat.

Link to post
Share on other sites

Witam kumplowi wywaliło kody o takich numerach, P2B20,P2104,P0316 możecie pomóc w rozkodowaniu dodam że było to po zatankowaniu ujechał jakieś 10 km i wywaliło czeka kontrole trakcji i tempomat.

Jeśli miga tempomat a check engine i kontrola trakcji świecą ciągle to proponuję sprawdzić czy korek wlewu paliwa został mocno dokrecony, powinien kliknąć.

U mnie te 3 lampki zapalily się 2 razy, ok rok temu to był właśnie korek wlewu i drugi raz jakiś miesiąc temu i świeciło przez kilka dni po czym zgaslo (dokrecenie korka nie pomagało)

Link to post
Share on other sites

Witam , u mnie byly takie same objawy rownież po wizycie na stacji benzynowej, przypuszczam , że przyczyną jest złej jakości paliwo. Po ponownym zatankowaniu na innej stacji , problem już nie wystąpił.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Ja sprawdzałem swojego za pomocą ELM327 - ogólnie trzeba kupić z tego co się zorientowałem kabel KKL aby mieć dostęp do większości parametrów. W przypadku ELM327 jesteś ograniczony do zdefiniowanych przez producenta parametrów, których w Subaru jest niewiele. Odczytasz lambdę, stft, ltft, map, maf, jaki cykl silnika.

Link to post
Share on other sites

Ja sprawdzałem swojego za pomocą ELM327 - ogólnie trzeba kupić z tego co się zorientowałem kabel KKL aby mieć dostęp do większości parametrów. W przypadku ELM327 jesteś ograniczony do zdefiniowanych przez producenta parametrów, których w Subaru jest niewiele. Odczytasz lambdę, stft, ltft, map, maf, jaki cykl silnika.

ok.pytałe gościa na alledrogo o kkl ale napisał że nie będzie działać w forku.

Link to post
Share on other sites

Na razie mam tylko ELM327. KKL mam w drodzę, chcę podłączyć do Legacy III które przygasa przy dojeździe do stopu. Sprawdzę czy działa z SH. Byłem na odczycie z Foresterem SH w ASO, mogą odczytać więcej parametrów, mam 6 stron wydruków parametrów typu napięcie czujnika lambda 1 (ELM327 pokazuje tylko współczynnik lambda 1), ale w ostatecznym rachunku można te parametry wyliczyć sobie samemu z tego co pokazuje ELM327 (oczywiście nie wszystkie, ale po przejrzeniu odczytów z ASO uznałem, że w sumie wiem dokładnie tyle ile sam zobaczyłem na ELMie). Przez ELM327 odczytasz kilkanaście parametrów, cykl pracy, kontrola emisji oraz błędy. Czy wszystkie możliwe błędy, to nie wiem. Warto aby ktoś to potwierdził. Błędy możesz też skasować.

 

Nie wiem czy nie taniej będzie Ci podjechać do ASO bo oprócz tego, że z własnego czytnika dostaniesz liczby, to trzeba je jeszcze umieć zinterpretować, a to już inna bajka.

Link to post
Share on other sites

Na razie mam tylko ELM327. KKL mam w drodzę, chcę podłączyć do Legacy III które przygasa przy dojeździe do stopu. Sprawdzę czy działa z SH. Byłem na odczycie z Foresterem SH w ASO, mogą odczytać więcej parametrów, mam 6 stron wydruków parametrów typu napięcie czujnika lambda 1 (ELM327 pokazuje tylko współczynnik lambda 1), ale w ostatecznym rachunku można te parametry wyliczyć sobie samemu z tego co pokazuje ELM327 (oczywiście nie wszystkie, ale po przejrzeniu odczytów z ASO uznałem, że w sumie wiem dokładnie tyle ile sam zobaczyłem na ELMie). Przez ELM327 odczytasz kilkanaście parametrów, cykl pracy, kontrola emisji oraz błędy. Czy wszystkie możliwe błędy, to nie wiem. Warto aby ktoś to potwierdził. Błędy możesz też skasować.

 

Nie wiem czy nie taniej będzie Ci podjechać do ASO bo oprócz tego, że z własnego czytnika dostaniesz liczby, to trzeba je jeszcze umieć zinterpretować, a to już inna bajka.

ok.jak sprawdzisz tego kkl-a to daj znać

Link to post
Share on other sites

Cześć

 

Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu.

 

Forek SH 2.0D :)

 

Zdrówka!

Luke

Link to post
Share on other sites

Cześć

 

Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu.

 

Forek SH 2.0D :)

 

Zdrówka!

Luke

dzięki i wzajemnie ;)

 

Cześć

 

Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu.

 

Forek SH 2.0D :)

 

Zdrówka!

Luke

dzięki i wzajemnie ;)

 

a podłączenie pod kompa masz na usb czy comRS232-podobno stabilniejsze?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

 

Cześć

 

Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu.

 

Forek SH 2.0D :)

 

Zdrówka!

Luke

dzięki i wzajemnie ;)

 

Cześć

 

Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu.

 

Forek SH 2.0D :)

 

Zdrówka!

Luke

dzięki i wzajemnie ;)

 

a podłączenie pod kompa masz na usb czy comRS232-podobno stabilniejsze?

 

Czy RomRaidera trzeba jakoś specjalnie konfigurować lub dogrywać coś pod konkretny model auta?

Link to post
Share on other sites

 

Czy RomRaidera trzeba jakoś specjalnie konfigurować lub dogrywać coś pod konkretny model auta?

 

Hej,

W przeciwieństwie do FreeSSM, RomRaider wszystko sam rozpoznał (tzn... u mnie rozpoznał ;) )

 

Pozdro!

Ł.

 

ok,a czy da się nim również kasować błędy? pozdro jacek.

Link to post
Share on other sites

Cześć!

Tak, ma funkcję kasowania błędów, ale nigdy z niej nie korzystałem (nie musiałem nic kasować... ;)  ) - mówię o FreeSSM. RomRaidera używam do robienia logów z jazdy / diagnostyki.

Ł.

Edited by Luke Skywalker
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...