Skocz do zawartości

Kody błędów forek SH.


jack7606

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kumplowi wywaliło kody o takich numerach, P2B20,P2104,P0316 możecie pomóc w rozkodowaniu dodam że było to po zatankowaniu ujechał jakieś 10 km i wywaliło czeka kontrole trakcji i tempomat.

Jeśli miga tempomat a check engine i kontrola trakcji świecą ciągle to proponuję sprawdzić czy korek wlewu paliwa został mocno dokrecony, powinien kliknąć.

U mnie te 3 lampki zapalily się 2 razy, ok rok temu to był właśnie korek wlewu i drugi raz jakiś miesiąc temu i świeciło przez kilka dni po czym zgaslo (dokrecenie korka nie pomagało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzałem swojego za pomocą ELM327 - ogólnie trzeba kupić z tego co się zorientowałem kabel KKL aby mieć dostęp do większości parametrów. W przypadku ELM327 jesteś ograniczony do zdefiniowanych przez producenta parametrów, których w Subaru jest niewiele. Odczytasz lambdę, stft, ltft, map, maf, jaki cykl silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzałem swojego za pomocą ELM327 - ogólnie trzeba kupić z tego co się zorientowałem kabel KKL aby mieć dostęp do większości parametrów. W przypadku ELM327 jesteś ograniczony do zdefiniowanych przez producenta parametrów, których w Subaru jest niewiele. Odczytasz lambdę, stft, ltft, map, maf, jaki cykl silnika.

ok.pytałe gościa na alledrogo o kkl ale napisał że nie będzie działać w forku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie mam tylko ELM327. KKL mam w drodzę, chcę podłączyć do Legacy III które przygasa przy dojeździe do stopu. Sprawdzę czy działa z SH. Byłem na odczycie z Foresterem SH w ASO, mogą odczytać więcej parametrów, mam 6 stron wydruków parametrów typu napięcie czujnika lambda 1 (ELM327 pokazuje tylko współczynnik lambda 1), ale w ostatecznym rachunku można te parametry wyliczyć sobie samemu z tego co pokazuje ELM327 (oczywiście nie wszystkie, ale po przejrzeniu odczytów z ASO uznałem, że w sumie wiem dokładnie tyle ile sam zobaczyłem na ELMie). Przez ELM327 odczytasz kilkanaście parametrów, cykl pracy, kontrola emisji oraz błędy. Czy wszystkie możliwe błędy, to nie wiem. Warto aby ktoś to potwierdził. Błędy możesz też skasować.

 

Nie wiem czy nie taniej będzie Ci podjechać do ASO bo oprócz tego, że z własnego czytnika dostaniesz liczby, to trzeba je jeszcze umieć zinterpretować, a to już inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie mam tylko ELM327. KKL mam w drodzę, chcę podłączyć do Legacy III które przygasa przy dojeździe do stopu. Sprawdzę czy działa z SH. Byłem na odczycie z Foresterem SH w ASO, mogą odczytać więcej parametrów, mam 6 stron wydruków parametrów typu napięcie czujnika lambda 1 (ELM327 pokazuje tylko współczynnik lambda 1), ale w ostatecznym rachunku można te parametry wyliczyć sobie samemu z tego co pokazuje ELM327 (oczywiście nie wszystkie, ale po przejrzeniu odczytów z ASO uznałem, że w sumie wiem dokładnie tyle ile sam zobaczyłem na ELMie). Przez ELM327 odczytasz kilkanaście parametrów, cykl pracy, kontrola emisji oraz błędy. Czy wszystkie możliwe błędy, to nie wiem. Warto aby ktoś to potwierdził. Błędy możesz też skasować.

 

Nie wiem czy nie taniej będzie Ci podjechać do ASO bo oprócz tego, że z własnego czytnika dostaniesz liczby, to trzeba je jeszcze umieć zinterpretować, a to już inna bajka.

ok.jak sprawdzisz tego kkl-a to daj znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu.

 

Forek SH 2.0D :)

 

Zdrówka!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu.

 

Forek SH 2.0D :)

 

Zdrówka!

Luke

dzięki i wzajemnie ;)

 

Cześć

 

Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu.

 

Forek SH 2.0D :)

 

Zdrówka!

Luke

dzięki i wzajemnie ;)

 

a podłączenie pod kompa masz na usb czy comRS232-podobno stabilniejsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Cześć

 

Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu.

 

Forek SH 2.0D :)

 

Zdrówka!

Luke

dzięki i wzajemnie ;)

 

Cześć

 

Używam interfejsu KKL by Viaken (alledrogo) + FreeSSM & RomRaider. Wszystkie parametry widoczne, jest opcja kasowania błędów (nie korzystałem, bo nie musiałem nic kasować...). RomRaider na moje potrzeby jest wystarczający. Można nawet tworzyć profile interesujących Cię grup parametrów aby upierdliwie nie szukać ich każdorazowo w długiej liście (FreeSSM). Tworzenie logów z jazdy live bardzo pomaga w analizie osiągów i parametrów samochodu.

 

Forek SH 2.0D :)

 

Zdrówka!

Luke

dzięki i wzajemnie ;)

 

a podłączenie pod kompa masz na usb czy comRS232-podobno stabilniejsze?

 

Czy RomRaidera trzeba jakoś specjalnie konfigurować lub dogrywać coś pod konkretny model auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy RomRaidera trzeba jakoś specjalnie konfigurować lub dogrywać coś pod konkretny model auta?

 

Hej,

W przeciwieństwie do FreeSSM, RomRaider wszystko sam rozpoznał (tzn... u mnie rozpoznał ;) )

 

Pozdro!

Ł.

 

ok,a czy da się nim również kasować błędy? pozdro jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...