Jump to content
seito88

Duże zużycie oleju...

Recommended Posts

Jako nowy na forum w pierwszej kolejności chciałem się przywitać: dzień dobry ;)
 

A teraz do rzeczy. Od roku posiadam Legacy Celebration 2005 z silnikiem EJ20, przebieg 250 000 km i ostatnio zaczął podbierać olej na poziomie około 700 ml na 1000 km. Olej to Lotos 5W-30. Spędziłem dość sporo czasu czytając forum i nie tylko. Aby naprawić problem planuję wymianę pierścieni tłokowych, ale przy tym narzuca mi się pytanie. Jak już silnik będzie rozebrany co jeszcze warto wymienić? Zastanawia mnie też ile taki zabieg kosztowałby w ASO (najbliżej mam do Gdańska)?

 

P.S. Czy to prawda, że w Subaru można wyjąć tłoki bez wyciągania silnika z auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

P.S. Czy to prawda, że w Subaru można wyjąć tłoki bez wyciągania silnika z auta?

Copperfield podobno kiedyś tego dokonał ;)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

P.S. Czy to prawda, że w Subaru można wyjąć tłoki bez wyciągania silnika z auta?
pewnie, że można - pytanie tylko, kto Ci potem poskłada samochód ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Copperfield podobno kiedyś tego dokonał ;)

 

Hehe... Ciekawe ile bierze za taką naprawę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@seito88, jak ruszysz pierścienie, to pewnie i cylindry trzeba będzie szlifować, bo na bank przy tym przebiegu masz jajko. Generalnie silnik na stół i można robić remont. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to bym pierw wymienił olej na czysty, i po wymianie sprawdził zużycie oleju przy normalnej jeździe bez deptania na zimnym (niedogrzanym oleju).

 

U mnie po wymianie przez ~3000km jest kompletny brak zużycia oleju (w 2.5 Turbo). Później zależnie od jazdy raz więcej raz mniej.

 

Choć myślę, że przy deptaniu na niedogrzanym oleju ~700ml jest do osiągnięcia na 1000km. Choć pewnie co innego by się popsuło szybciej.

 

ps. poczytaj o postach gdzie po "robocie" silnika nie poprawia się zużycie oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to bym pierw wymienił olej na czysty, i po wymianie sprawdził zużycie oleju przy normalnej jeździe bez deptania na zimnym (niedogrzanym oleju).

 

U mnie po wymianie przez ~3000km jest kompletny brak zużycia oleju (w 2.5 Turbo). Później zależnie od jazdy raz więcej raz mniej.

 

Choć myślę, że przy deptaniu na niedogrzanym oleju ~700ml jest do osiągnięcia na 1000km. Choć pewnie co innego by się popsuło szybciej.

 

ps. poczytaj o postach gdzie po "robocie" silnika nie poprawia się zużycie oleju.

 

 

No właśnie zapomniałem napisać, że olej jest świeży (około 2000 km) zwyczajowy cykl jaki auto przechodzi to odpalenie -> wyjazd z garażu (na reduktorze) -> jazda pod górkę (już bez reduktora oczywiście) aż do 90 km/h (tu się górka kończy). Do miasta mam 8 km więc w mieście silnik już jest nagrzany. Obroty trzymam między 2 a 3 tysiące.

 

No właśnie widziałem, że po wymianie pierścieni potrafi się zużycie oleju nawet pogorszyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Lać coś innego niż ten śmietnik.

2. Wymienić zaworek PCV.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmień olej zanim zaczniesz wchodzić w duże koszty , bo z takimi wiąże się remont takiej jednostki.  Zalej na próbę Mobil 5W50 i zobaczysz jakie będzie zużycie. U mnie po zmianie z Motula 0W40 zużycie spadło o połowę.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2. Wymienić zaworek PCV.

 

Ten odpowietrzający skrzynię korbową?

 

 

Zmień olej zanim zaczniesz wchodzić w duże koszty , bo z takimi wiąże się remont takiej jednostki.  Zalej na próbę Mobil 5W50 i zobaczysz jakie będzie zużycie. U mnie po zmianie z Motula 0W40 zużycie spadło o połowę.

 

Spróbuję tego Mobilka, nie sądziłem, że Lotos jest taki zły, różnica w cenie w zasadzie niewielka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

nie sądziłem, że Lotos jest taki zły,
Zły to pewnie nie jest ale moim skromnym zdaniem nie odpowiedni przy tym przebiegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmień olej zanim zaczniesz wchodzić w duże koszty , bo z takimi wiąże się remont takiej jednostki.  Zalej na próbę Mobil 5W50 i zobaczysz jakie będzie zużycie. U mnie po zmianie z Motula 0W40 zużycie spadło o połowę.

Dokładnie. Zmień najpierw olej na bardziej gęsty i obstawiam, że znikanie zmniejszy się o połowę, a 300 ml na 1000 km to jeszcze nie tragedia.

 

Na pewno będzie to tańsze rozwiązanie w stosunku do remontu.

 

Ja miałem zużycie oleju 5w30 na poziomie 200 ml na 1000 km, po zmianie na 5w40 zużycia praktycznie nie zauważyłem. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ten odpowietrzający skrzynię korbową?

Dokładnie tak. Groszowa sprawa a potrafi znacznie wpływać na zużycie oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, dzięki wszystkim za pomoc, zastosuję się do porad i dam znać co z tego wyniknie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 mobila1 5w50  valvoline maxlife 5w40 ( olej dla aut starszych ) obniżał znaczaco pobory oleju w starszych hondach wiec niewykluczone ze u Ciebie też poprawi się sytuacja z braniem po zmianie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czym ze środków dostępnych w Polsce mógłbym zastąpić Three Bond 1105 do uszczelnienia zaworka PCV?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czemu chcesz go kurde uszczelniać, jak nowy OEM kosztuje 40zł...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czemu chcesz go kurde uszczelniać, jak nowy OEM kosztuje 40zł...?

 O ile dobrze zrozumiałem, to chodzi o materiał do uszczelnienia zaworka PCV przy wkręcaniu w blok silnika, serwisówka podaje właśnie Three Bond 1105, ja u siebie dawałem Reinzosil, akurat taka mi została po składaniu silnika do Civica. Działa ok, nic nie cieknie, także proponuje podjechać do motoryzacyjnego i zapytać o silikon do pokryw zaworów i misek olejowych (tak zwana uszczelka w płynie), pewnie każda da radę (oczywiście przeznaczona do silników samochodowych).

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ale czemu chcesz go kurde uszczelniać, jak nowy OEM kosztuje 40zł...?

 O ile dobrze zrozumiałem, to chodzi o materiał do uszczelnienia zaworka PCV przy wkręcaniu w blok silnika, serwisówka podaje właśnie Three Bond 1105, ja u siebie dawałem Reinzosil, akurat taka mi została po składaniu silnika do Civica. Działa ok, nic nie cieknie, także proponuje podjechać do motoryzacyjnego i zapytać o silikon do pokryw zaworów i misek olejowych (tak zwana uszczelka w płynie), pewnie każda da radę (oczywiście przeznaczona do silników samochodowych).

 

O to mi właśnie chodziło, dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastosowałem się do Waszych rad tj. wymieniłem zaworek PCV z Rinzosilem na gwint (popuszczał na pewno, było po nim widać), wymieniłem olej na Mobil 5W50, razem z filterm oleju oczywiście. Od tej pory po jakichś 5000 km zużycie oleju zerowe, aż się zaczynam zastanawiać czy to normalne w Subaru ;) Dziękuję wszystkim za pomoc ;)

Edited by seito88
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

u mnie auto jest po wymianie oleju i filtru i zrobiłem jak na razie 4600km i dolewka wyszła 2.7L

To jest dużo czy bardzo dużo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo dużo

Share this post


Link to post
Share on other sites

;-)

mechanik mi powiedział że jest ochlapany dół jak się zdejmował plastikową osłonę silnika przy wymianie oleju.

Gdzie może być ten wyciek ?

Edited by CZAJA48

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...