Skocz do zawartości

Filtr oleju niebieski vs czarny


andre82

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica między tymi filtrami oprócz różnicy w cenie.  Z tego co się dowiedziałem część ASO nie stosuje niebieskich a jedynie czarne.Różnica w cenie to prawie 100% więc jest jakaś tego przyczyna. Magiczny napis Made in Japan czy parametry filtra czarnego tak odbiegają od niebieskiego że cena 100% wyższa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z tego co się dowiedziałem część ASO nie stosuje niebieskich a jedynie czarne.

byłem na przegladzie  w MTS Dzierżoniów i założyli niebieski. A tam chyba dobrze wiedzą co jest dobre do naszych aut. Kompletnie bym sie tym nie przejmował i nie szukał problemu gdzie go nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry niebieskie 15208AA12A są produkowane w Kanadzie przez firmę Honeywell dla Subaru,  stosowane są na rynku Kanadyjskim, USA a do PL ściąga je oficjalny importer skąd trafiają do salonów a następnie do Waszych samochodów.

 

Na rynku Japońskim w tym samym czasie stosowane były  filtry czarne  nr OEM 15208AA100 produkowane w Japonii przez firmę Tokyo Roki dla Subaru

 

Dlaczego SIP ściąga niebieskie - zapewne  ktoś z dyrekcji się wypowie.

 

Oba filtry są zamienne ze sobą, maja bardzo zbliżone parametry, program do doboru części jako nr filtra wskazuje 15208AA100 w  silnikach 4 cylindrowych EJ

 

Ceny obu filtrów są zbliżone z tego co kojarzę.

 

 

Parametry  filtrów:

 

Czarny Tokyo Roki 15208AA100

OD: 68mm
Length: 64mm
Thread: M20x1.5, Roll-formed
Spring type: Stamped leaf
Bypass Valve: 23 PSID, Metal valve integrated into the end cap on the dome end.
Anti Drain Back Valve: Yes, Nitrile
Media type: Paper
Media Surface area: 470.9668cm2
Beta Ratio: Unknown
Flow Rate: Unknown
Gasket style: "P" ring
Oil inlet hole/s area: Six 6.25mm holes. 184.07mm2 total area.
End caps: Metal
Can side thickness: .48mm

 

Niebieski Honeywell 15208AA12A

OD: 68.3mm
Length: 67mm
Thread: M20x1.5, Roll-formed
Spring type: Stamped leaf
Bypass Valve: 23 PSID, Plastic, located in the stamped spring, positioned at the end cap on the dome end
Anti Drain Back Valve: Yes, Nitrile
Media type: Paper
Media Surface area: 473.7cm2
Beta Ratio: Unknown
Flow Rate: Unknown
Gasket style: "P" ring
Oil inlet hole/s area: Ten 5mm holes. 196.34mm2.
End caps: Engineered media
Can side thickness: .37mm

Edytowane przez szociu
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele lat używany był jedynie filtr 15208AA100 tzn. czarny. Były to piękne czasy gdy nie istniało coś takiego jak diesel i nowsze benzyny z filtrem wkręcanym od góry. Jak w palecie silników subaru znacznie się zagęściło ktoś uznał, że nie może być takiej stagnacji i zmienił numer na 15208AA12A i kolor na niebieski. Na necie ceny są bardzo podobne a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta podkladka to do spustu.mi nie jest potrzebna. A wlasnie przed chwilą w ASO za niebieski zaplacilem 22 pln. Wiec jest rożnica w cenie. A wg info z ASO czarny z koncówką AA100 jest zamienny z niebieskim AA12A.

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...