ada///m Posted October 28, 2016 Share Posted October 28, 2016 Koledzy co to za kapsztyfikator ? I jakie jest jego zadanie? Siedzę piję piwko i patrzę,dumam i nic mi do głowy nie przychodzi do czego to jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted October 28, 2016 Share Posted October 28, 2016 Mocowanie przewodu by nie latał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ada///m Posted October 29, 2016 Author Share Posted October 29, 2016 Mocowanie jest parę centymetrów na prawo,czarna opaska, a to co zaznaczyłem to jakiś ciężarek przykrecony opaską do rurki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wally666 Posted October 31, 2016 Share Posted October 31, 2016 magnetyzer... ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ada///m Posted November 2, 2016 Author Share Posted November 2, 2016 Hmmm magnetyzer... no nie wiem. Ja myślę że to bulbulator mocy,hehe. Może na tym zdjęciu lepiej go widać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted November 3, 2016 Share Posted November 3, 2016 Chyba komuś rurka dziwne dźwięki wydawała(drgania) i poradził sobie w ten sposób, innego sensownego rozwiązania nie widzę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ada///m Posted November 3, 2016 Author Share Posted November 3, 2016 To było montowane fabrycznie. Drugie zdjęcie znalazłem na necie i ten bulbulator mocy jest w tym samym miejscu co u mnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4444 Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 a z ciekawości sprawdź czy to magnesuje klucz, śrubokręt itp. jeżeli tak to jest to magnetyczna pułapka na ewentualne opiłki ze zużywających się elementów ruchomych w układzie zamkniętym. często się to stosuje w celu uniknięcia zabrudzenia w dalszych elementach = szczególnie w automatyce i sterowaniach układów; masz nawet w misce olejowej, w układach paliwowych, w układach kontrolnych zużycia układu, np. w lotnictwie jedna z szybszych diagnoz o zużyciu łożysk w silnikach. Więc piwko wypij, metal w dłoń i sprawdzamy przyciąganie... Daj znać czy nie przewróciło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ada///m Posted November 25, 2016 Author Share Posted November 25, 2016 Ok, więc jak kolega wyżej zasugerował, wziąłem w jedną dłoń piwko a w drugą klucz no i sprawdzam... po 2 piwach nic, po 5 czuje lekkie przyciąganie, po 8 mocne przechyły w stronę kolektora ssącego. Wniosek jest jeden "Każde piwo, które jest w lodówce po zamknięciu sklepów, to dobre piwo" A tak na poważnie to bardziej bym obstawiał że ten cyngwajs to coś tego typu jak: "Ochrona katodowa – jedna z elektrochemicznych metod ochrony metali przed korozją elektrochemiczną, która polega na tym, że do chronionej konstrukcji dołącza się zewnętrzną anodę. Powierzchnia chronionego metalu staje się katodą – elektrodą, na której zachodzą reakcje redukcji depolaryzatora, a nie zachodzi utlenianie metalu, czyli jego korozja." Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 jeśli dobrze kojarzę to w tym wypadku powinno być zewnętrzne źródło prądu jeszcze do tego.A te przewody to chyba alu i trudno je chronić w ten sposób. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tremba Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 jeśli dobrze kojarzę to w tym wypadku powinno być zewnętrzne źródło prądu jeszcze do tego.A te przewody to chyba alu i trudno je chronić w ten sposób. Tylko w przypadku systemu aktywnego. Przy pasywnej ochronie stosuje sie metal o nizszym potencjale elektrochemicznym (czy jakos tak)-wtedy nie potrzeba pradu bo koroduje metal mniej "szlachetny". Tyle pamietam ze szkoly . Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 jeśli dobrze kojarzę to w tym wypadku powinno być zewnętrzne źródło prądu jeszcze do tego.A te przewody to chyba alu i trudno je chronić w ten sposób. Tylko w przypadku systemu aktywnego. Przy pasywnej ochronie stosuje sie metal o nizszym potencjale elektrochemicznym (czy jakos tak)-wtedy nie potrzeba pradu bo koroduje metal mniej "szlachetny". Tyle pamietam ze szkoly . Owszem, ale działanie tego kawałka metalu nie ma aż takiej "mocy" by objąć swym zasięgiem całą rurkę. Podobnie pokrywa się cynkiem cały element nadwozia by był chroniony, a nie tylko jego fragment. Myślę, że "4444" jest najbliżej prawidłowego rozwiązania zagadki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karenz Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 (edited) to na pewno nie magnes bo tam jest za duże ciśnienie pewnie to jakiś odważnik który ma eliminować drgania tej rurki Edited November 27, 2016 by Karenz Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 to na pewno nie magnes bo tam jest za duże ciśnienie Ciśnienie statyczne nie przeszkadza w przechwytywaniu zanieczyszczeń , tylko prędkość przepływu. Tylko w przypadku systemu aktywnego. Przy pasywnej ochronie stosuje sie metal o nizszym potencjale elektrochemicznym (czy jakos tak)-wtedy nie potrzeba pradu bo koroduje metal mniej "szlachetny". Nie wiem co uważasz za pasywną ochronę. Metal mniej szlachetny koroduje, dlatego nie musi być w pełnego pokrycia części chronionych jak dla ochrony metalami bardziej szlachetnymi. Ale z tego co wiem to musiałby być prąd, bo nie ma tu elektrolitu , którym jest gleba albo woda. @@ada///m, zdemontuj to i zobacz czy nie jest to lekki metal -magnez ( nie magnes ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now