konik_80 Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Witam. Planuję deczko podnieść mizerną moc w Imprezce 1.5. Planowo miał być swap na 2.5 ale póki co nici z planu więc na jakiś czas chciałbym wzmocnić ori silnik. Przepustnica z 2.0 już siedzi i deczko odetkała górę a do tego poprawiła się reakcja na pedał także na plus ale chcę jeszcze wymienić wałki na te z 2.0 - PYTANIE czy ktoś już coś takiego robił i ma jakieś doświadczenie czy będą wałki kompatybilne tak samo jak przepustnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 pytanie ile km takim zabiegiem uzyskasz i czy będzie to adekwatne do kosztów jakie poniesiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 (edytowane) W Subaru nie mam pojęcia jaki przyrost mocy będzie ale ten sam patent był stosowany w Fordach z lat 90tych i przykłądowo silnik 1.6 Zetec (90km) na wałkach i przepustnicy z 2.0 (136km) dociągał do 115km czyli przyrost 25km a to trochę jest. Co do kosztów to przepustnica kosztowała mnie 150zł a wałki kosztują około 500zł plus koszty przesyłek - robotę zrobię sobie sam. Myślę , że Imprezka z fabrycznych 107km powinna na takim setupie wejść na około 130km a to na chwilkę wystarczy Jak się trafi dawca 2.5 to wtedy zmienię cały silnik. Edytowane 28 Października 2016 przez konik_80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Optymistyczne podejście... To nie Honda niestety.. ja bym bardziej w kierunku jakiegoś soft-turbo poszedł albo kompresorka - skoro robotę ogarniesz sobie sam.Napiszę coś, co pewnie zaraz i tak padłoby w tym temacie: hamownia or didn't happpen Dopiero wtedy można coś mówić o tym, czy przepustnica coś faktycznie dała, cz wałki coś dadzą itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Nie przepadam za dmuchawkami - wole większą pojemność i więcej cylindrów ale to moje zdanie. Co dają wałki i przepustnica to przerobiłem także w Fordzie Mondeo 1.8 bo też zmieniłem wałki i gardziel od 2.0 - przyrost nie był taki jak w 1.6 ale dynamika auta bardzo przyjemnie się poprawiła jak i Vmax wzrósł - prawdopodobnie moc zwiększyła się o około 15km i parę Nm też przybyło. Wrócę do tematu bo zaraz będzie 100 postów Po Co, na Co , bez sensu itp. a zero konkretów. Jeśli ktoś posiada wiedzę czy wałki z EJ20 DOHC podejdą do EL15 to prosiłbym o podzielenie się wiedzą - może ktoś już coś takiego robił ? Jak nie to sam przetrę szlaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 (edytowane) Witam Ponownie. Dla zainteresowanych napiszę, że w swoim Lanosie 1.5 wykonałem swap wałków od Forestera 2.0. W zasadzie przełożyłem tylko wałki ssące bo miały o 0.6mm wyższe krzywki niż te w 1.5 a ku mojemu zdziwieniu wałki wydechowe 2.0 miały niższe krzywki niż w 1.5... Prawdopodobnie głowica 2.0 ma szersze kanały w głowicy i nie potrzebuje wysokich wałków ale wynika z tego, że można poprawić 2.0 stosując wałki z 1.5 (ale tylko te wydechowe). Przy okazji całej rozbiórki podregulowałem sobie luzy zaworowe - mój silnik w oryginale miał 94tys mil a luzów nikt nie ruszał - okazało się , że tylko 4 zawory wymagają regulacji bo miały poniżej zaleceń producenta więc podciąłem szklanki od spodu o 0.05mm. Wykonałem to na wiertarce stołowej stosując diamentową tarczkę przewidzianą do szlifowania szkła - dała radę bez problemu a miałem cały komplet kupiony za grosze. Dodam, że przy podcinaniu szklanki wcale się nie tworzyła wysoka temperatura. Szklanki od spodu mają "stożek" także można spokojnie je podcinać. Na koniec zamontowałem świece BRISK EOR15LGS i przy okazji wymieniłem sprzęgło na BluePrint (kit o nr: ADS73022) przewidzianym bodajże do starszych WRXów i Lanosów 2.0 - oczywiście pasował bez problemów (co ciekawe kit był znacznie tańszy niż ten dedykowany do 1.5) Wrażenia takie, że silnik chodzi teraz bardzo równo. Wcześniej zaczynał cokolwiek się rozpędzać od 2500 obrotów - teraz od około 2000-2200 już się buja. Lepiej radzi sobie z obciążeniem - czyli górkami lub mocnym wiatrem w czoło. Kręci się też do odcinki bez zadyszki - wcześniej powyżej 6000 wyraźnie tracił parę. Szału nie ma ale jest lepiej - jeśli ktoś będzie się decydował na regulacje luzów zaworowych to warto wydać parę zeta na wałki i oczywiście przepustnicę z 2.0. Najbardziej jestem zadowolony z kultury pracy i z nowego sprzęgła bo jest mega lepsze od tego co miałem wcześniej Pozdrawiam i przy okazji życzę wszystkim maniakom motoryzacji wszystkiego NajMocniejszego w Nowym Roku!!! Edytowane 1 Stycznia 2017 przez konik_80 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) Dnia 31.12.2016 o 14:36, konik_80 napisał: Witam Ponownie. Dla zainteresowanych napiszę, że w swoim Lanosie 1.5 wykonałem swap wałków od Forestera 2.0. W zasadzie przełożyłem tylko wałki ssące bo miały o 0.6mm wyższe krzywki niż te w 1.5 a ku mojemu zdziwieniu wałki wydechowe 2.0 miały niższe krzywki niż w 1.5... Prawdopodobnie głowica 2.0 ma szersze kanały w głowicy i nie potrzebuje wysokich wałków ale wynika z tego, że można poprawić 2.0 stosując wałki z 1.5 (ale tylko te wydechowe). Przy okazji całej rozbiórki podregulowałem sobie luzy zaworowe - mój silnik w oryginale miał 94tys mil a luzów nikt nie ruszał - okazało się , że tylko 4 zawory wymagają regulacji bo miały poniżej zaleceń producenta więc podciąłem szklanki od spodu o 0.05mm. Wykonałem to na wiertarce stołowej stosując diamentową tarczkę przewidzianą do szlifowania szkła - dała radę bez problemu a miałem cały komplet kupiony za grosze. Dodam, że przy podcinaniu szklanki wcale się nie tworzyła wysoka temperatura. Szklanki od spodu mają "stożek" także można spokojnie je podcinać. Na koniec zamontowałem świece BRISK EOR15LGS i przy okazji wymieniłem sprzęgło na BluePrint (kit o nr: ADS73022) przewidzianym bodajże do starszych WRXów i Lanosów 2.0 - oczywiście pasował bez problemów (co ciekawe kit był znacznie tańszy niż ten dedykowany do 1.5) Wrażenia takie, że silnik chodzi teraz bardzo równo. Wcześniej zaczynał cokolwiek się rozpędzać od 2500 obrotów - teraz od około 2000-2200 już się buja. Lepiej radzi sobie z obciążeniem - czyli górkami lub mocnym wiatrem w czoło. Kręci się też do odcinki bez zadyszki - wcześniej powyżej 6000 wyraźnie tracił parę. Szału nie ma ale jest lepiej - jeśli ktoś będzie się decydował na regulacje luzów zaworowych to warto wydać parę zeta na wałki i oczywiście przepustnicę z 2.0. Najbardziej jestem zadowolony z kultury pracy i z nowego sprzęgła bo jest mega lepsze od tego co miałem wcześniej Pozdrawiam i przy okazji życzę wszystkim maniakom motoryzacji wszystkiego NajMocniejszego w Nowym Roku!!! Pojawiło się światełko w tunelu! Orientujesz się czy w Lanosie 1.5na można dokonać zamiany na 2.0na na zasadzie p&p? Mam w garażu 2.0na 125hp i zastanawiam się czy nie kupić takowej imprezki i nie zamienić serducha. Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez thomson0073 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) . Sorry pomylilem tematy Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez Grooby78 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się