Alec Opublikowano 23 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2003 Odpowiedź do Wielkopolanina, Dzięki , do starych postów już zajrzałem. Z właścicielami Foresterów postaram się skontaktować indywidualnie - dzięki za podpowiedź którzy to szczęśliwcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alec Opublikowano 23 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2003 Odpowiedź do JOYa, Cześć JOY. Pracę mam stałą, bo prowadzę małą firemkę i dlatego będę chciał kupić Forestera z homologacją na ciężarówkę, choć nie znoszę kratek , a bardziej od nich - metalowej blachy za tylnymi siedzeniami. Co do nogi, to raczej nie przyspieszam gwałtownie, ale lubię wiedzieć, że mam zapas i w razie potrzeby mogę depnąć... w trasie to się bardzo przydaje. Zresztą mam 23 punkt :wink: i od szybkiej jazdy na razie muszę się odzwyczaić, bo właśnie za nią wszystkie je zdobyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alec Opublikowano 23 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2003 Odpowiedź do Siwego, Dzięki, zwłaszcza za zapewnienie, co do dobrze wydanych pieniędzy i przyszłej lojalności do marki Subaru. Przeczytałem sugerowane przez Ciebie posty i jedyne czego nie wiem, to info o dostępności części zamiennych i czasu oczekiwania na nie. Nie wiem na ile zaopatrzony jest magazyn w Niemczech :?: . O eksploatacji i jej kosztach jeszcze nic nie znalazłem, ale jeszcze poszukam w starych postach. Zastanawiam się też, czy na pewno muszę mieć XT, czy nie wystarczyłby mi XL, choć brak systemu EBD (elektroniczny podział siły hamowania) w XL skłania mnie do kupna XT, choć to mnóstwo kasy :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alec Opublikowano 23 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2003 Odpowiedź do Wojtka, Nie bardzo wiem, czy jesteś z Civica zadowolony czy nie. Mój się nie psuje, choć wiem, że niedługo zacznie, bo na Islandii trochę za bardzo go wyeksploatowałem. Prawda jest taka, że co nie wymagało nigdy w nim wymiany, to działa bez zarzutu. Cokolwiek w nim wymieniałem, odbija się czkawką, bo znowu się psuje, ale to oznacza, że jest beznadziejny serwis (i to nie tylko w Poslce - we Francji wstawiali mi szybę boczną od tamtego czasu mam z nią problemy, z którymi ani mechanicy, ani szklarze nie mogą sobie poradzić). To są oczywiście głupoty, ale nie nastawia mnie to optymistycznie, jeżeli zacznie się psuć coś większego. Stąd jednym z głównych pytań dotyczących nieznanej mi marki Subaru - JAKI JEST SERWIS, czy np. w Wawie lub Krakowie pracują ludzie z powołania, tacy prawdziwi zapaleńcy, czy jak w Oplu, goście którzy kiedyś młotkiem naprawiali Polonezy i z tym samym młotkiem startują teraz do Opli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alec Opublikowano 23 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2003 Odpowiedź do Dyrekcji Witam Dyrekcję i bardzo się cieszę, że odpowiada na moje pytania. Mam jeszcze parę spraw. Czy zwiększenie rozmiaru opon (co prawda raptem o 5 mm) nie spowoduje osłabienia przyczepności na zakrętach, czy też będzie to zmiana o wartości dla mnie niezauważalne. Pytam, bo kiedyś chciałem założyć większe opony w Hondzie i stanowczo mi tego odradzano. I najważniejsze sprawa: wybór XL czy XT. Dyrekcja sugeruje XL ze względu na redukcję, czy XT mimo znacznie większej mocy będzie sobie gorzej radził na stromych (powiedzmy 18%-20%) podjazdach niż XL z redukcją? XL według opisu nie ma systemu EBD, czy jest szansa, że będzie miał za pół roku ( w takim czasie planuję dokonać zakupu)? I jeszcze jedna sprawa - koszty i częstotliwość przeglądów. Wiem, że koszty mogą się różnić pomiędzy serwisami, ale załóżmy, że rozmawiamy o Krakowie. Tak na marginesie będę w Krakowie 29.01 i 30.01 i postaram się zajrzeć do SIP. Czy stoją tam jakieś Foresterki? I jeszcze pytanie o klimę: w XT jest półautomatyczna czy automatyczna i jaka jest między nimi różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alec Opublikowano 23 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2003 Odpowiedź do ThanJu Dzięki za wady i zalety. A czy mogę Cię prosić o Twoją, jak określiłeś subiektywną ocenę, bo przecież jeździsz nim na co dzień, a nie jak redaktorzy z gazety, którzy mają swoje góra 45 minut i twierdzą, że już wszystko wiedzą i że główną wadą jest popielniczka nie w tym miejscu co trzeba albo brak miejsca dla matki z dzieckiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alec Opublikowano 23 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2003 Jeszcze słówko do ThanJu, W sumie to nie wiem, jak często siedzisz w Foresterze, ale na pewno częściej niż redaktorzy i więcej od nich możesz na temat tego samochodu napisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOY Opublikowano 23 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2003 No ładnie - może Ty jesteś jakimś bratem bliźniakiem o którym nie wiem JA MAM DOKŁADNIE TĄ SAMĄ SYTUACJE ( firma, kratka ) i DOKŁADNIE takie same odczucia. Miałem te same wątpliwości, ale zapewniam Cię, że jak przejedziesz się TURBO nie będziesz już o niczym innym myślał tylko o tym JAK NAJSZYBCIEJ uzbierać mamonkę Czego Tobie i sobie życzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 23 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2003 Hehe. Nie musisz koniecznie pisac do kazdego po jednym poscie. Ale domyslam sie, ze to Twoj pierwszy raz na forum i dlatego po prostu Ci pomoge :wink: . Jesli wlasnie chcesz odpoiwedziec paru osobom, to wystarczy zrobic cos takiego: Waldek: (tutaj, co chcesz napisac) EVO: (tutaj znowu, co chcesz napisac, ale oczywiscie do odpowiedniej osoby ) Rafal: (tutaj...) etc. Mozna to robic w jednym poscie. :wink: A co do pytania o subiektywne odczucia. Hmm, ja mam 15 lat, wiec trudno mi jest cokolwiek powiedziec. Niestety moj ojciec, ktory sie tu rowniez udziela na forum, nie ma zbyt duzo czasu, ale poprosze go wieczorem , zeby wpadl i podzielil sie wrazeniami :!: Zycze milego pobytu na forum i kupna Forysia , ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 26 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2003 Alec, sorry dawno nie odwiedzałem tego tematu. Dzisiaj przeczytałem od dechy do dechy. Ale to nawet dobrze się złożyło bo mam pewne świeże informacje. Najświeższa to taka, że jeżeli planujesz kupno Forestera za pół roku, to musisz zadrzeć kiecke i zasuwać do salonu. Zamawiałem właśnie nowego XT i wiem że terminy realizacji są dosyć długie. W zależności od wersji - koniec czerwca połowa lipca 9 zamówienie skaładałem 19.02 ). Co do kosztów przglądów ( co 12,5 tys km ) to utrzymują się w zakresie stanów średnich ale dokładnych danych ci nie podam ponieważ z zasady nie czytam faktur, bo to nudne jak flaki z olejem, a tak prawde mówiąc to zawsze robiłem coś ekstra i w związku z tym nie schodzę poniżej 2 tys. A przgląd po 50 tys faktycznie kosztuje około 2 400. Ale z tego co zauważyłe, to wymieniają wszystko z wyją tkiem karoserii. pozdro Siwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 27 Lutego 2003 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 Odpowiedź po ponad miesiącu - wstyd okrutny Na wytłumaczenie moge tylko powiedzieć, że niestety nie zawsze mam czas przeglądać wszystkie wątki - stąd tez prośba o zadawanie pytań bezpośrednio w "działce" Pytania do Dyrekcji. A teraz ad medias res: Regularnie stosujemy opony '65 w warunakch zimowych. Przyczepność jako taka pozostaje bez zmian; zamochód naturalnie minimalnie bardziej się przechyla przy ostrym pokonywaniu zakrętów, lecz jest to zauwazalne tylko przy naprawdę b.energicznej jeździe. Przy podjazdach czesto trzeba zachowac ostrożność = jechać wolno. A w takiej sytuacji Turbo - ze względu na dłuzsze przełożenia generalnie i brak redukcji może mieć faktycznie znacznie niższy moment obrotowy na kołach, niż wersja z silnikiem atmosferycznym. Ponadto przy stromych zjazdach hamowanie silnikiem przy użyciu redukcji jest bardziej efektywne. Stąd moja sugestia. Forestery są wyposażone w klimatyzację automatyczną (półautomatyczna nie dokonuje automatycznego rozdziału kierunku przepływu powietrza). pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOY Opublikowano 27 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 Turbo - ze względu na dłuzsze przełożenia generalnie i brak redukcji Zaraz, zaraz w turbo nie ma reduktora, ani nawet opcji ? Zalchajmerzony i zdziwiony JOY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 27 Lutego 2003 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 Opcje są różne . Ale reduktora brak. Charakter bardziej sportowo-szosowy niż wersji bez turbo. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 27 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 A jest to ciekawe dlaczego w modelach z turbiną nie ma reduktora :wink: To samo jest w Imprezach, moje stare 1.8 ma reduktorek(świetna rzecz ) tak samo 2.0 i bez znaczenia stare czy nowe mają :!: Natomiast Turbo nie a szkoda. Ja osobiscie uwelbiam mieszać biegami, na niewielkich predkosciach mozna lepiej dobrac przełożenie. legenda Te niewielkie prędkosci to mniejwiecej 80-90 bo na reduktorku nie pojedzie wiecej niz 110-115......a moze i wiecej, ale jeszcze nigdy nie jechałem piątką na odcienciu 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korsarz Opublikowano 27 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 A po cóż na odcięciu :shock: Jak się obroty kończą wystarczy wyłączyć redukcję i dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 27 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 Po ostatnim tuningu, mój Forester zamiast odcinać, chowa podwozie. Umówiłem się już na następne przeróbki. Będzie małokalibrowy karabinek i dwie rakiety PATRIOT - (powietrze - ziemia) .......ma już zaproszenie do Iraku na naloty próbne. Siwy PATRIOT-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 Po ostatnim tuningu, mój Forester zamiast odcinać, chowa podwozie. Umówiłem się już na następne przeróbki. Będzie małokalibrowy karabinek i dwie rakiety PATRIOT - (powietrze - ziemia) .......ma już zaproszenie do Iraku na naloty próbne. Siwy PATRIOT-a Patriot to rakieta ziemia - powietrze.... z reszta już dość przestarzała. Azrael Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korsarz Opublikowano 27 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 Tak z ciekawości - czy Auto-Casco pokrywa szkody wynikające z tworzenia dziurek w karoserii :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Właściciel Browaru Opublikowano 27 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 Mnie się wydaje, że to zależy od tego, kto te dziurki tworzy i w jaki sposób... Ale jeżeli mówisz o Patriotach Sz.P. Waldemara, to wyraz "dziurka" jest tutaj co najmniej nie na miejscu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 27 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 Jak się obroty kończą wystarczy wyłączyć redukcję i dalej Gdzieś czytałem abo słyszałem ze nie powinno sie ruszac reduktora podczas jazdy. Ale moze to bajki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 27 Lutego 2003 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 Reduktora bez sprzęgła istotnie ruszac nie należy - chyba że chce się zasilić kasę serwisu W innym przypadku jest to mozliwe - dokładnie tak, jak przy normalnej zmianie biegów. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOY Opublikowano 28 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2003 Opcje są różne . Ale reduktora brak. Charakter bardziej sportowo-szosowy niż wersji bez turbo.pzdr. Trudno. Ale co tam - TWARDY BĘDĘ - nie poddam się, reduktora nie będzie, ale TURBO MUSI BYĆ Najwyżej pchać będę :wink: JOY PS O! Patrzcie! Mały jubileusz - 50 post Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 28 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2003 "W ZWIĄZKU Z JUBEL EUSZEM JOYA" Nie wiem czego Ci Joy-u życzyć w związku z jubileuszem, I może nawet coś bym Ci życzył ,ale na szczęście nie muszem. Ale ponieważ okazja jest , to "sto lat " Ci zafałszuje, Przegryzę ogórkiem i z tej okazji......alkoholem organizm zatruje Ale to wszystko pikuś mały mnie się trzy trójki pokazały. mój portfel dłużej takich imprez nie zdzierży Już czas pomyśleć o własnej oberży Siwy przed zatruciem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 28 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2003 Do JOY-a: Ja tyz bym zamienił reduktorek na turbo, tylko bałbym sie pewnego odgłosu przy dodawaniu gazu..........ciiiiiiiiiiuuu wir w baku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOY Opublikowano 28 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2003 JOY wszystkim ślicznie dziękuje, A wnet, za rok - Forysia kupuje. Wiru w baku się obawia, Więc wszystko na jedną kartę stawia. Będzie kasa - będzie TURBO Przy jej braku - powie - TRUDNO Ale Turbo już być musi, Nic innego go nie skusi. ------ prawiepoeta JOY ------------------ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się