Skocz do zawartości

Witam Wszystkich !


Alec

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Odpowiedź do JOYa,

 

Cześć JOY. Pracę mam stałą, bo prowadzę małą firemkę :oops: i dlatego będę chciał kupić Forestera z homologacją na ciężarówkę, choć nie znoszę kratek :cry: , a bardziej od nich - metalowej blachy za tylnymi siedzeniami. Co do nogi, to raczej nie przyspieszam gwałtownie, ale lubię wiedzieć, że mam zapas i w razie potrzeby mogę depnąć... w trasie to się bardzo przydaje. Zresztą mam 23 punkt :wink: i od szybkiej jazdy na razie muszę się odzwyczaić, bo właśnie za nią wszystkie je zdobyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź do Siwego,

 

Dzięki, zwłaszcza za zapewnienie, co do dobrze wydanych pieniędzy i przyszłej lojalności do marki Subaru. Przeczytałem sugerowane przez Ciebie posty i jedyne czego nie wiem, to info o dostępności części zamiennych i czasu oczekiwania na nie. Nie wiem na ile zaopatrzony jest magazyn w Niemczech :?: . O eksploatacji i jej kosztach jeszcze nic nie znalazłem, ale jeszcze poszukam w starych postach.

Zastanawiam się też, czy na pewno muszę mieć XT, czy nie wystarczyłby mi XL, choć brak systemu EBD (elektroniczny podział siły hamowania) w XL skłania mnie do kupna XT, choć to mnóstwo kasy :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź do Wojtka,

 

Nie bardzo wiem, czy jesteś z Civica zadowolony czy nie. Mój się nie psuje, choć wiem, że niedługo zacznie, bo na Islandii trochę za bardzo go wyeksploatowałem. Prawda jest taka, że co nie wymagało nigdy w nim wymiany, to działa bez zarzutu. Cokolwiek w nim wymieniałem, odbija się czkawką, bo znowu się psuje, ale to oznacza, że jest beznadziejny serwis (i to nie tylko w Poslce - we Francji wstawiali mi szybę boczną od tamtego czasu mam z nią problemy, z którymi ani mechanicy, ani szklarze nie mogą sobie poradzić). To są oczywiście głupoty, ale nie nastawia mnie to optymistycznie, jeżeli zacznie się psuć coś większego. Stąd jednym z głównych pytań dotyczących nieznanej mi marki Subaru - JAKI JEST SERWIS, czy np. w Wawie lub Krakowie pracują ludzie z powołania, tacy prawdziwi zapaleńcy, czy jak w Oplu, goście którzy kiedyś młotkiem naprawiali Polonezy i z tym samym młotkiem startują teraz do Opli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź do Dyrekcji

 

Witam Dyrekcję i bardzo się cieszę, że odpowiada na moje pytania. Mam jeszcze parę spraw. Czy zwiększenie rozmiaru opon (co prawda raptem o 5 mm) nie spowoduje osłabienia przyczepności na zakrętach, czy też będzie to zmiana o wartości dla mnie niezauważalne. Pytam, bo kiedyś chciałem założyć większe opony w Hondzie i stanowczo mi tego odradzano. I najważniejsze sprawa: wybór XL czy XT. Dyrekcja sugeruje XL ze względu na redukcję, czy XT mimo znacznie większej mocy będzie sobie gorzej radził na stromych (powiedzmy 18%-20%) podjazdach niż XL z redukcją? XL według opisu nie ma systemu EBD, czy jest szansa, że będzie miał za pół roku ( w takim czasie planuję dokonać zakupu)? I jeszcze jedna sprawa - koszty i częstotliwość przeglądów. Wiem, że koszty mogą się różnić pomiędzy serwisami, ale załóżmy, że rozmawiamy o Krakowie. Tak na marginesie będę w Krakowie 29.01 i 30.01 i postaram się zajrzeć do SIP. Czy stoją tam jakieś Foresterki? I jeszcze pytanie o klimę: w XT jest półautomatyczna czy automatyczna i jaka jest między nimi różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź do ThanJu

 

Dzięki za wady i zalety. A czy mogę Cię prosić o Twoją, jak określiłeś subiektywną ocenę, bo przecież jeździsz nim na co dzień, a nie jak redaktorzy z gazety, którzy mają swoje góra 45 minut i twierdzą, że już wszystko wiedzą i że główną wadą jest popielniczka nie w tym miejscu co trzeba albo brak miejsca dla matki z dzieckiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: No ładnie - może Ty jesteś jakimś bratem bliźniakiem o którym nie wiem :lol: JA MAM DOKŁADNIE TĄ SAMĄ SYTUACJE ( firma, kratka ) i DOKŁADNIE takie same odczucia. Miałem te same wątpliwości, ale zapewniam Cię, że jak przejedziesz się TURBO nie będziesz już o niczym innym myślał tylko o tym JAK NAJSZYBCIEJ uzbierać mamonkę :lol: Czego Tobie i sobie życzę :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe. Nie musisz koniecznie pisac do kazdego po jednym poscie. Ale domyslam sie, ze to Twoj pierwszy raz na forum i dlatego po prostu Ci pomoge :wink: . Jesli wlasnie chcesz odpoiwedziec paru osobom, to wystarczy zrobic cos takiego:

 

Waldek: (tutaj, co chcesz napisac)

 

EVO: (tutaj znowu, co chcesz napisac, ale oczywiscie do odpowiedniej osoby :lol: )

 

Rafal: (tutaj...)

 

etc.

 

 

Mozna to robic w jednym poscie. :wink:

 

A co do pytania o subiektywne odczucia. Hmm, ja mam 15 lat, wiec trudno mi jest cokolwiek powiedziec. Niestety moj ojciec, ktory sie tu rowniez udziela na forum, nie ma zbyt duzo czasu, ale poprosze go wieczorem , zeby wpadl i podzielil sie wrazeniami :!:

 

 

Zycze milego pobytu na forum i kupna Forysia :D ,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Alec, sorry dawno nie odwiedzałem tego tematu. Dzisiaj przeczytałem od dechy do dechy. Ale to nawet dobrze się złożyło bo mam pewne świeże informacje. Najświeższa to taka, że jeżeli planujesz kupno Forestera za pół roku, to musisz zadrzeć kiecke i zasuwać do salonu.

Zamawiałem właśnie nowego XT i wiem że terminy realizacji są dosyć długie. W zależności od wersji - koniec czerwca połowa lipca 9 zamówienie skaładałem 19.02 ). Co do kosztów przglądów ( co 12,5 tys km ) to utrzymują się w zakresie stanów średnich ale dokładnych danych ci nie podam ponieważ z zasady nie czytam faktur, bo to nudne jak flaki z olejem, a tak prawde mówiąc to zawsze robiłem coś ekstra i w związku z tym nie schodzę poniżej 2 tys.

A przgląd po 50 tys faktycznie kosztuje około 2 400. Ale z tego co zauważyłe, to wymieniają wszystko z wyją tkiem karoserii.

 

pozdro Siwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Odpowiedź po ponad miesiącu - wstyd okrutny :oops:

Na wytłumaczenie moge tylko powiedzieć, że niestety nie zawsze mam czas przeglądać wszystkie wątki - stąd tez prośba o zadawanie pytań bezpośrednio w "działce" Pytania do Dyrekcji.

A teraz ad medias res:

Regularnie stosujemy opony '65 w warunakch zimowych. Przyczepność jako taka pozostaje bez zmian; zamochód naturalnie minimalnie bardziej się przechyla przy ostrym pokonywaniu zakrętów, lecz jest to zauwazalne tylko przy naprawdę b.energicznej jeździe.

Przy podjazdach czesto trzeba zachowac ostrożność = jechać wolno. A w takiej sytuacji Turbo - ze względu na dłuzsze przełożenia generalnie i brak redukcji może mieć faktycznie znacznie niższy moment obrotowy na kołach, niż wersja z silnikiem atmosferycznym. Ponadto przy stromych zjazdach hamowanie silnikiem przy użyciu redukcji jest bardziej efektywne. Stąd moja sugestia.

Forestery są wyposażone w klimatyzację automatyczną (półautomatyczna nie dokonuje automatycznego rozdziału kierunku przepływu powietrza).

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest to ciekawe dlaczego w modelach z turbiną nie ma reduktora :wink: To samo jest w Imprezach, moje stare 1.8 ma reduktorek(świetna rzecz :D ) tak samo 2.0 i bez znaczenia stare czy nowe mają :!: Natomiast Turbo nie :( a szkoda. Ja osobiscie uwelbiam mieszać biegami, na niewielkich predkosciach mozna lepiej dobrac przełożenie.

 

legenda

Te niewielkie prędkosci to mniejwiecej 80-90 bo na reduktorku nie pojedzie wiecej niz 110-115......a moze i wiecej, ale jeszcze nigdy nie jechałem piątką na odcienciu 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatnim tuningu, mój Forester zamiast odcinać, chowa podwozie. Umówiłem się już na następne przeróbki. Będzie małokalibrowy karabinek i dwie rakiety PATRIOT - (powietrze - ziemia) .......ma już zaproszenie do Iraku na naloty próbne.

 

Siwy PATRIOT-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatnim tuningu, mój Forester zamiast odcinać, chowa podwozie. Umówiłem się już na następne przeróbki. Będzie małokalibrowy karabinek i dwie rakiety PATRIOT - (powietrze - ziemia) .......ma już zaproszenie do Iraku na naloty próbne.

 

Siwy PATRIOT-a

 

 

Patriot to rakieta ziemia - powietrze.... z reszta już dość przestarzała.

 

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Reduktora bez sprzęgła istotnie ruszac nie należy - chyba że chce się zasilić kasę serwisu :twisted:

W innym przypadku jest to mozliwe - dokładnie tak, jak przy normalnej zmianie biegów.

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcje są różne :D . Ale reduktora brak. Charakter bardziej sportowo-szosowy niż wersji bez turbo.pzdr.

 

Trudno. Ale co tam - TWARDY BĘDĘ - nie poddam się, reduktora nie będzie, ale TURBO MUSI BYĆ :D

 

 

Najwyżej pchać będę :wink:

JOY

 

PS

O! Patrzcie! Mały jubileusz - 50 post :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"W ZWIĄZKU Z JUBEL EUSZEM JOYA"

 

Nie wiem czego Ci Joy-u życzyć w związku z jubileuszem,

I może nawet coś bym Ci życzył ,ale na szczęście nie muszem.

Ale ponieważ okazja jest , to "sto lat " Ci zafałszuje,

Przegryzę ogórkiem i z tej okazji......alkoholem organizm zatruje

 

Ale to wszystko pikuś mały

mnie się trzy trójki pokazały.

 

mój portfel dłużej takich imprez nie zdzierży

Już czas pomyśleć o własnej oberży

 

Siwy przed zatruciem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JOY wszystkim ślicznie dziękuje,

A wnet, za rok - Forysia kupuje.

Wiru w baku się obawia,

Więc wszystko na jedną kartę stawia.

Będzie kasa - będzie TURBO

Przy jej braku - powie - TRUDNO

Ale Turbo już być musi,

Nic innego go nie skusi.

 

------ prawiepoeta JOY ------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...