Skocz do zawartości

Witam Wszystkich !


Alec

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim !

 

Dwie minuty temu po raz pierwszy się zalogowałem, a więc jestem nowy i zupełnie zielony, nie tylko w kwestii forum, ale i samochodów Subaru. Wiem tylko tyle, że bardzo podoba mi się nowy Forester XT i zdążyłem spenetrować już kilka stron dotczących jego danych technicznych oraz - co ważniejsze - możliwości.

6 lat temu kupiłem w salonie Hondę Civic 1.4 (wiem, dla Was to jest mała pchełka, którą trzeba popychać na autostradzie, ale dla mnie 6 lat temu była wymarzonym autem, tak jak teraz Forester). Przez 6 Civic przeżył naprawdę dużo (210 tyś kilometrów, trasy po całej Europie od Nordkappu po przylądek Św. Wincentego w Portugalii, a przede wszystkim 7 tyś km po bezdrożach Islandii w 4 osoby, zawalony bagażami i z 4 rowerami na dachu). Po za eksploatacyjnymi częściami typu klocki, szczęki i opony, wymieniłem tylko tłumik środkowy (bo na Islandii szurałem podwoziem po kamieniach). Słowem jestem bardzo zadowolony. Civic kosztował coś około 45 tyś. Nowy Forester XT kosztuje o około 100 tyś więcej. Moja główna obawa dotyczy tego, czy będą to dobrze wydane pieniądze. Dlatego proszę o kilka informacji od użytkowników Forestera:

1. czy rzeczywiście jest sprzętem, który się nie psuje?

2. jak drogie są przeglądy i jak często trzeba je robić?

3. jak jest z dostępnością części zamiennych (czy długo trzeba na nie czekać)?

4. czy podane w danych technicznych zużycie paliwa jest realne, czy trzeba dodać jeszcze z litr albo dwa?

5. czy ktoś wie jaka jest bezpieczna głębokość brodzenia?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi,

 

Al

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam cie Alec w imieniu wszystkich (moge? :wink: ) na Forum Subaru. Jestem przekonany, ze otrzymasz wyczerpujace odpowiedzi na wszystkie pytania.

Jestes "nowy", ale wierze, ze juz niedlugo poznasz zasady poruszania sie po Forum Subaru :twisted:

Prosze zapoznaj sie z tematami: "Techniczna prośba do wszystkich...." oraz "Dla chcacych zadac pytania Dyrekcji..." na glownym forum - pomoga ci one poruszac sie tutaj, a w razie pytan pisz do mnie - chetnie ci pomoge 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W temacie Foresterów to chyba najbardziej kompetentni będą właściciele takowych : Thanatos (senior i junior na pewno też), duch gór, no i oczywiście Siwy Waldek :)

poza tym już na ten temat co nieco było mówione, poszukaj w starych postach

pozdrawiam z Poznania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale Cie rozumiem i ja mam teraz pchłkę (megane 1.6) i zbieram na Forestera Turbo ( w planach na wiosne/lato 2004 - coby starczylo $ na model 2002) Miałem takie same obawy jak i Ty, ale jeśli masz zapewnioną stałą, normalną pracę i nie masz zacementowanej prawej nogi :wink: to nie masz sie co martwić, no chyba że konkurencją na rynku wtórnym, czyli mną - cobyśmy nie podbijali sobie ceny :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Alec, o Foresterze mógłbym pisać godzinami, ale temat był już wielokrotnie na tym forum poruszany. Poszperaj w tematach - Forester , wady i zalety........" i moje 5 lat z Foresterem " . Znajdziesz tam dużo wypowiedzi na temat spalania ( również w temacie "spalanie......." ) oraz na temat eksploatacji i awaryjności......a właściwie bezawaryjności.

Mogę cię zapewnić że to będą dobrze wydane pieniądze i że raczej przy tej marce już zostaniesz, jak każdy kto raz kupił Subaru. Do takich wypraw jak opisałeś - to jedyne autko.

 

Pozdrawiam Siwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Alec

Także posiadam Hondę Civic 1,5 sedan tyle że rok młodsza i z trochę większym przebiegiem, kto ten samochód miał ten ma wątpliwości do awaryjności innych samochodów :) Niestety nie szykuje się zadne Subaru narazie, prędzej okratowana Vectra ... ale będe walczył o silnik V6 3,2 - jeszcze nie Subaru - już nie Honda tylko ta awaryjność :(

 

pozdrowienia

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym miodku :D jaki przed chwilą nam zaserwowałeś, zacząłem się łamać czy już nie rozglądać się za Foresterkiem :lol: , no ale logika podpowiada; poczekaj zamortyzuje się poprzedni samochód, a za rok kupuisz model 2002 :D - tyle logika, a serce chciało by już dziś. No ale moim idolem był Spock ze StarTrecka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Witamy na Forum :!:

 

Co do pytań, na które - byc może - uzytkownicy Forestera nie będą znali odpowiedzi:

Głebokość brodzenia to oficjalnie 30 cm (faktycznie przy powodzi w K jeździliśmy głębiej :) ). Można nieco poprawić zakładając opony "o numer" wyższe (np. dla Turbo 215/65/16) - jednocześnie o poprawia się nieco prześwit i kąty.

Jeżeli planowane są częstsze wyprawy w teren to "obowiązkowo" płyta pod silnik i tylny dyfer. Ponadto przy takim sposobie użytkowania mozna wziąć pod uwagę wersje bez doładowania (= z redukcją). Wg testu w Auto Bild - Alles Allrad mozna osiągnąć minimalne zużycie paliwa na poziomie 6,6l / 100km (jak oni to zrobili :shock: ), a maksymalne ok 15l (to też potrafię 8) )

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez witam, choc wlasciwie to niepotrzebne, Flip mnie zstapil :wink: .

Rowniez ostatnio przeczytalem test w gazecie w/w przez Dyrekcje. Srednie spalanie w ciagu calego testu wyszlo im 9,9l /100km, co jest warte podkreslenia (wiec 9,9l/100km ).

Postaram sie przypomniec slowa redaktora, gdyz jakbym wypowiedzial moje zdanie....no coz byloby zbyt subiektywne i pewnie bys nie uwierzyl, ze moze istniec tak fantastyczny samochod :wink: :lol:

 

A wiec: jezdzi sie fajnie, spalanie przyzwoite, wiecej miejsca, niz w poprzednim modelu przy mniejszych rozmiarach zewn., pewne trzymanie we wszystkich warunkach, wbrew pozorom dobre wlasciwosci terenowe, dynamiczny silnik (nawet bez turbo), szczegolnie chwalil redukcje w wersji bez automata, praktyczna podwyzszana pozycja kierowcy, latwy przyjemny uklad kierowania, sprawnie dzialajaca klima polautomatyczna, dokladna i prosta zmiana biegow, duzo schowkow, dobre, choc nie rewelacyjne hamulce, kulturalnie pracujacy silnik, pasy trzypunktowe na wszystkich miejscach, swietnie skladajaca sie kanapa tylna.

 

Tyle do zalet. O kurcze, ale tego jest!

 

teraz wady:

trzy osoby z tylu maja troche malo miejsca, przez nadkola stracone miejsce w bagazniku, skrzyzowanie osi za male ( :shock: :roll: :? :?: :idea: :!: :x ), za mala masa maksymalna przyczep, ograniczenie poslizgu tylnego dyferencjalu niedobrze dziala.

 

Dodam jeszcze, ze samochod testowany to pewnie byl model niedotarty, gdyz zmierzono obroty na 5. biegu na wartosc tylko 5000-y i predkosc maksymalna wg. nich to "tylko" 182km/h. Z doswiadczenia wiemy, ze da sie szybciej. :wink:

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

 

 

[tekst napisany za pomoca Seniora] :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Tante Ju !

 

Krytyka wiskozy tylnego dyfra dotyczy porównania z pełną blokadą - takiej w normalnych SUV się nie stosuje.

Ponadto ta krytyka w świetle testu AMS (też wspomniany na tym forum) znacznie traci na wartości.

Prędkość 182 km/godz - o ile pamiętam - odpowiadała obrotom rzędu 5400/min. Praktycznie każdy dotarty XL osiąga min. 5600/min (= ok 189 km/godz); 6000 w wyjatkowo sprzyjających okolicznościach :D

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

To oczywiście ułatwia sprawę :D

Ale myślałem raczej o innych czynnikach (ciśnienie, temperatura i wilgotność powietrza, optymalnie dotarte auto, "niechrzczona benzynka" itd.).

Ale z górki tez się da :D

(do ogranicznika obrotów)

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Czyjest sens tankowania V-power do auta nie-sportowego, tzn. gdy osiągi nie są priorytetem, a raczej zużycie paliwa, ochrona silnika i koszty?

 

Moim osobistym zdaniem to żeby na to pytanie odpowiedzieć trzeba by wiedzieć co to naprawde są te dodatki w V-power, bo sama wyższa liczba oktanowa nikomu jeszcze mocy nie dodała (co innego za niska). Natomiast V-power wydaje się być jakby mniej chszczona i po jej tankowaniu czasem auto lepiej mi jechało (2.0 wolny ssak, 138KM). Swoją drogą niektóre super wykręcone silniki są skazane na V-power ;-) Ale seryjnych chyba takich nie ma.

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vpower są dwa rodzaje 95 jest na bazie polskiego paliwa, 99 jest importowana. Różnica pomiędzy 99 Vpower a wszystkimi innymi paliwami na terenie Polski jest zdecydowana ( jakość ). Jeżdżę tylko na 99. raz miałem "przyjemność " na paliwie z Petro. Płock. Różnica jest taka jak między Forester X a XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VPR99+ zalewany do Lancera Evo V powodowal nastepujace korzysci (w porownaniu do Pb98 z Aral/Statoil/BP):

 

1. Wzrost zuzycia paliwa o 10-15% w miescie i w trasie.

2. Pojawianie sie wyraznego spalania stukowego (na seryjnym komputerze).

3. Frustracje z wyrzucenia kupy forsy w bloto.

 

Po prostu VPR99+ to nie jest benzyna rafinowana jako 99 oktanowa. To jest 98 uszlachetniana w rafinerii (w Niemczech) dodatkami podnoszacymi sztucznie liczbe oktanowa. Jednoczesnie ma duzo roznego "szamponu" do silnika (ja wole Castrol TBE - taniej wychodzi i wiem co leje). Ze wzgledu na te dodatki wartosc energetyczna litra takiej benzyny jest mniejsza niz litra Pb98. Do tego wymagajace silniki jak w Evo sie na te oktany za bardzo nie nabieraja. Mysle ze silniki w Subaru moga tu miec podobne "zdanie".

 

Dlaczego napisalem powyzej o seryjnym komputerze? Niektore samochody w N-4 jezdza (bo taniej) na VPR99+ - ale maja specjalnie napisane pod ta benzyne programy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie da sie ukryć, że to rzuca nowe światło na kwestie stosowania V-power 99+. Ja jednak sprobuje ze "zwyklym" V-power, zmierze zuzycie, sprawdze "na oko" osiągi i zobaczymy. Nawet jak nie pomoże to bedzie wiecej punktow w programie Shella !!!

dzięki za wyjaśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...