Jump to content

FXT MY2016 - opony zimowe


Recommended Posts

Ja założyłem do FXT  MY16 -Continentale WinterContact TS850 -225/55R18 102V XL i przy  obecnej pogodzie - to jest przepaść do Bridgestone.Uważam że Bridgestone to b.słabe opony do samochodów a do motocykli to jest tragedia Miałem  letnie  Nokiany w Suzuki GV i do 40 tkm ok -potem zrobiły sie głośne i śliskie.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Chyba dokladnie naodwrot: nizsze temp. - bardziej miekka mieszanka (opony nordyckie), wyzsze temp. - twardsza mieszanka (opony srodkowo- i zachodnio-europejskie)

jeszcze z cyferką 3. Bardzo przyzwoita opona, teraz będzie na 3-ci sezon. A co do opon jestem czepialski

Również mam Nokiany i są naprawdę dobre. Jedyny problem to taki, że część produkcji jest z Rosji i takie partie mogą być gorsze jakościowo...

 

 

Uważam że Bridgestone to b.słabe opony do samochodów a do motocykli to jest tragedia

całkowicie się z Tobą nie zgadzam. Bridgestony to bardzo dobre opony. W XT'ku masz opony Bridgestone dueler które mają się sprawdzic w terenie  na szosie w każdych warunkach pogodowych(super uniwersalna opona do wszystkiego) . Niestety jak cos jest do wszystkiego to zazwyczaj jest srednie w każdej dziedzinie. W chwili obecnej kupiłes i założys typową opone zimową klasy premium do aut osobowych więc nic dziwnego że pomiedzy nią a "oponą do wszystiego" jest przepasc. Zresztą mam identyczne odczucia po zmiane seryjnych yokoham geolandar ( również podobnie jak w forku opona do wszystkiego i na każde warunki pogodowe)  na zimówki. Trakcja i pewnosc prowadzenia w porownaniu do kiepskiej pseudo terenowej opony do wszystkiego wzrosła o 100%. 


Zeby miec "prawdziwe"porowanie continentala z fabrycznym bridgestone musiał bys założyc conticross contact -czyli opone do wszystkiego ze stajni continental'a

Link to post
Share on other sites

Miałem w Suzuki G.V  Bridgestony letnie i zimowe i tam też to była porażka-gdy zmieniłem na Nokiany-to była również przepaść{do 40tkm} w motocyklach Suzuki gsxr 1000, dl 1000 ,Hayabusa ,,- Bridgestony wymienione na Micheliny lub Pirelli i znowu przepaść- przypadek?

Link to post
Share on other sites

To ja trochę dorzucę do pieca :) Wy naprawdę potrzebujecie opon, hmm ... zimowych? Jeżdżąc autem 4WD? Od razu zaznaczę, że nie mówię o osobach mieszkających w głębokim lesie/wsi, gdzie pojawia się kopny śnieg, bo nie wiem jak to wygląda. Ale w obszarach miejskich?? Przecież w mieście "zima" wygląda tak, że przez 95% czasu jeździ się w BREJI stworzonej przez posypany solą śnieg, w związku z czym najlepiej sprawdzają się opony "na mokre", a nie żadne "zimowe". Na autostradzie? Podobnie. A na drogach podrzędnych i tak utkniemy za jakimś fiatem punto ...

 

PS. Pełna zgoda - Dueller to opona REWELACYJNA.

Link to post
Share on other sites

To ja trochę dorzucę do pieca :) Wy naprawdę potrzebujecie opon, hmm ... zimowych? Jeżdżąc autem 4WD? Od razu zaznaczę, że nie mówię o osobach mieszkających w głębokim lesie/wsi, gdzie pojawia się kopny śnieg, bo nie wiem jak to wygląda. Ale w obszarach miejskich?? Przecież w mieście "zima" wygląda tak, że przez 95% czasu jeździ się w BREJI stworzonej przez posypany solą śnieg, w związku z czym najlepiej sprawdzają się opony "na mokre", a nie żadne "zimowe". Na autostradzie? Podobnie. A na drogach podrzędnych i tak utkniemy za jakimś fiatem punto ...

 

PS. Pełna zgoda - Dueller to opona REWELACYJNA.

 

Przepraszam: to żart czy prowokacja  :)

Miałem w Suzuki G.V  Bridgestony letnie i zimowe i tam też to była porażka-gdy zmieniłem na Nokiany-to była również przepaść{do 40tkm} w motocyklach Suzuki gsxr 1000, dl 1000 ,Hayabusa ,,- Bridgestony wymienione na Micheliny lub Pirelli i znowu przepaść- przypadek?

 

 

Każda firma ma swoje lepsze i słabsze produkty. Ocenianie Bridgestona tylko i wyłącznie przez pryzmat opon motocyklowych jest trochę nietrafione. 

Link to post
Share on other sites

 

 

Przepraszam: to żart czy prowokacja :)

 

Coś pomiędzy ;) Po prostu żona od 4 lat jeździ na całoroczniakach i przez ten czas ani razu nie słyszałem od niej narzekania na trakcję... I powoli dojrzewam do tego samego - chyba w tym roku zrobię eksperyment.

Link to post
Share on other sites

 

Przepraszam: to żart czy prowokacja :)

Coś pomiędzy ;) Po prostu żona od 4 lat jeździ na całoroczniakach i przez ten czas ani razu nie słyszałem od niej narzekania na trakcję... I powoli dojrzewam do tego samego - chyba w tym roku zrobię eksperyment.

Ale całoroczna a deszczówka (na mokre, jak napisałeś) to zupełnie inna grupa.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

 

 

Bridgestony wymienione na Micheliny lub Pirelli i znowu przepaść- przypadek

ja natomiast w zyciu jezdziłem na oponach  zimowych : Vikinga, bf goodrich, bridgestone, continental, debica  letnich yokohama, continental, bridgestone, fulda. michelin i wszystkie były ok, jakiejs "przepasci" pomiedzy nimi nie zauważyłem. Jedne były lepsze na trasie ( cichsze) inne lepsze na mokrym czy sniegu ale każda była  ok na dedykowane warunki pogodowe. Najgorszymi oponami z którymi miałem/mam do czynienia to nieszczęsne geolandary które pod każdym względem są słabe ( mają jedną zaletę tj. nie chcą się  ścierać) Ale nie ma co się dziwić bo to opona "do wszystkiego i na każde warunki pogodowe" taki ultra kompromis.

 

 

Każda firma ma swoje lepsze i słabsze produkty

dokładnie tak 

Link to post
Share on other sites

 

 

Każda firma ma swoje lepsze i słabsze produkty. Ocenianie Bridgestona tylko i wyłącznie przez pryzmat opon motocyklowych jest trochę

nietrafione. 

 

Oczywiście że ocena tylko  przez pryzmat opon motocyklowych jest nietrafiona ,ale Suzuki Grand Vitara  oraz  Subaru  FXT to nie motocykle , a efekt zmiany ogumienia w tych samochodach oraz motocyklach jest  taki sam-uważam że zmiana jest bardzo odczuwalna - opony letnie i zimowe mniej się ślizgają oraz są cichsze.

Link to post
Share on other sites

Witam,

Nie udało mi się znaleźć wystarczająco świeżego tematu na forum, więc chyba nie zawadzi zapytać :)

Mianowicie, sprawa jest jak w temacie - szukam optymalnych (= klasa premium, jazda głównie po drogach i autostradach, czasami lekki teren + w planie wypady w góry) opon zimowych. Znajomy sprzedający opony znalazł następujące (posortowane rosnąco wg ceny - od niecałych 600zł za Hankook do prawie 800zł za Continentala):

  • Hankook Winter i*cept evo2 SUV
  • Vredestein Wintraxc Xtreme 
  • Nokian WR SUV
  • Bridgestone LM80EVO
  • Continental TS850SUV

Ktokolwiek ma doświadczenia? Osobiście skłaniam się do Bridgestone lub Continental, ale to nie ma poparcia w konkretnej wiedzy a jedynie ogólnej opinii o marce.

 

 

Polecam Hankook Winter i*cept evo2 SUV używam - bardzo dobre trzymanie.

Mam letnie  Bridgestone  i samochód ucieka w zakrętach.

Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie odgrzać kotleta i przytoczyć kilka danych z AMIS i wspomnianego już przez kogoś testu opon (215/60 R17, oczywiście na Skodzie Yeti):

- Continental TS850P SUV wygrywa delikatnie z Nokian WR D4

- Na śniegu i mokrym Continental ciut lepsza (Nokian oczywiście ciągle dobra)

- Aquaplaning, tutaj króluje Nokian ale Continental też dobry

- Najwieksza różnica na korzyść Continental to "reakcje na ruchy kierownicą" na suchym

- Największą przewagę Nokian ma dla drogi hamowania a suchym + podobno nieco mniejszy szum opon

Edited by mirciob
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...