Skocz do zawartości

FXT MY2016 - opony zimowe


mirciob

Rekomendowane odpowiedzi

Ja założyłem do FXT  MY16 -Continentale WinterContact TS850 -225/55R18 102V XL i przy  obecnej pogodzie - to jest przepaść do Bridgestone.Uważam że Bridgestone to b.słabe opony do samochodów a do motocykli to jest tragedia Miałem  letnie  Nokiany w Suzuki GV i do 40 tkm ok -potem zrobiły sie głośne i śliskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Uważam że Bridgestone to b.słabe opony do samochodów a do motocykli to jest tragedia

całkowicie się z Tobą nie zgadzam. Bridgestony to bardzo dobre opony. W XT'ku masz opony Bridgestone dueler które mają się sprawdzic w terenie  na szosie w każdych warunkach pogodowych(super uniwersalna opona do wszystkiego) . Niestety jak cos jest do wszystkiego to zazwyczaj jest srednie w każdej dziedzinie. W chwili obecnej kupiłes i założys typową opone zimową klasy premium do aut osobowych więc nic dziwnego że pomiedzy nią a "oponą do wszystiego" jest przepasc. Zresztą mam identyczne odczucia po zmiane seryjnych yokoham geolandar ( również podobnie jak w forku opona do wszystkiego i na każde warunki pogodowe)  na zimówki. Trakcja i pewnosc prowadzenia w porownaniu do kiepskiej pseudo terenowej opony do wszystkiego wzrosła o 100%. 


Zeby miec "prawdziwe"porowanie continentala z fabrycznym bridgestone musiał bys założyc conticross contact -czyli opone do wszystkiego ze stajni continental'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w Suzuki G.V  Bridgestony letnie i zimowe i tam też to była porażka-gdy zmieniłem na Nokiany-to była również przepaść{do 40tkm} w motocyklach Suzuki gsxr 1000, dl 1000 ,Hayabusa ,,- Bridgestony wymienione na Micheliny lub Pirelli i znowu przepaść- przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja trochę dorzucę do pieca :) Wy naprawdę potrzebujecie opon, hmm ... zimowych? Jeżdżąc autem 4WD? Od razu zaznaczę, że nie mówię o osobach mieszkających w głębokim lesie/wsi, gdzie pojawia się kopny śnieg, bo nie wiem jak to wygląda. Ale w obszarach miejskich?? Przecież w mieście "zima" wygląda tak, że przez 95% czasu jeździ się w BREJI stworzonej przez posypany solą śnieg, w związku z czym najlepiej sprawdzają się opony "na mokre", a nie żadne "zimowe". Na autostradzie? Podobnie. A na drogach podrzędnych i tak utkniemy za jakimś fiatem punto ...

 

PS. Pełna zgoda - Dueller to opona REWELACYJNA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja trochę dorzucę do pieca :) Wy naprawdę potrzebujecie opon, hmm ... zimowych? Jeżdżąc autem 4WD? Od razu zaznaczę, że nie mówię o osobach mieszkających w głębokim lesie/wsi, gdzie pojawia się kopny śnieg, bo nie wiem jak to wygląda. Ale w obszarach miejskich?? Przecież w mieście "zima" wygląda tak, że przez 95% czasu jeździ się w BREJI stworzonej przez posypany solą śnieg, w związku z czym najlepiej sprawdzają się opony "na mokre", a nie żadne "zimowe". Na autostradzie? Podobnie. A na drogach podrzędnych i tak utkniemy za jakimś fiatem punto ...

 

PS. Pełna zgoda - Dueller to opona REWELACYJNA.

 

Przepraszam: to żart czy prowokacja  :)

Miałem w Suzuki G.V  Bridgestony letnie i zimowe i tam też to była porażka-gdy zmieniłem na Nokiany-to była również przepaść{do 40tkm} w motocyklach Suzuki gsxr 1000, dl 1000 ,Hayabusa ,,- Bridgestony wymienione na Micheliny lub Pirelli i znowu przepaść- przypadek?

 

 

Każda firma ma swoje lepsze i słabsze produkty. Ocenianie Bridgestona tylko i wyłącznie przez pryzmat opon motocyklowych jest trochę nietrafione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przepraszam: to żart czy prowokacja :)

 

Coś pomiędzy ;) Po prostu żona od 4 lat jeździ na całoroczniakach i przez ten czas ani razu nie słyszałem od niej narzekania na trakcję... I powoli dojrzewam do tego samego - chyba w tym roku zrobię eksperyment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przepraszam: to żart czy prowokacja :)

Coś pomiędzy ;) Po prostu żona od 4 lat jeździ na całoroczniakach i przez ten czas ani razu nie słyszałem od niej narzekania na trakcję... I powoli dojrzewam do tego samego - chyba w tym roku zrobię eksperyment.

Ale całoroczna a deszczówka (na mokre, jak napisałeś) to zupełnie inna grupa.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bridgestony wymienione na Micheliny lub Pirelli i znowu przepaść- przypadek

ja natomiast w zyciu jezdziłem na oponach  zimowych : Vikinga, bf goodrich, bridgestone, continental, debica  letnich yokohama, continental, bridgestone, fulda. michelin i wszystkie były ok, jakiejs "przepasci" pomiedzy nimi nie zauważyłem. Jedne były lepsze na trasie ( cichsze) inne lepsze na mokrym czy sniegu ale każda była  ok na dedykowane warunki pogodowe. Najgorszymi oponami z którymi miałem/mam do czynienia to nieszczęsne geolandary które pod każdym względem są słabe ( mają jedną zaletę tj. nie chcą się  ścierać) Ale nie ma co się dziwić bo to opona "do wszystkiego i na każde warunki pogodowe" taki ultra kompromis.

 

 

Każda firma ma swoje lepsze i słabsze produkty

dokładnie tak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Każda firma ma swoje lepsze i słabsze produkty. Ocenianie Bridgestona tylko i wyłącznie przez pryzmat opon motocyklowych jest trochę

nietrafione. 

 

Oczywiście że ocena tylko  przez pryzmat opon motocyklowych jest nietrafiona ,ale Suzuki Grand Vitara  oraz  Subaru  FXT to nie motocykle , a efekt zmiany ogumienia w tych samochodach oraz motocyklach jest  taki sam-uważam że zmiana jest bardzo odczuwalna - opony letnie i zimowe mniej się ślizgają oraz są cichsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie udało mi się znaleźć wystarczająco świeżego tematu na forum, więc chyba nie zawadzi zapytać :)

Mianowicie, sprawa jest jak w temacie - szukam optymalnych (= klasa premium, jazda głównie po drogach i autostradach, czasami lekki teren + w planie wypady w góry) opon zimowych. Znajomy sprzedający opony znalazł następujące (posortowane rosnąco wg ceny - od niecałych 600zł za Hankook do prawie 800zł za Continentala):

  • Hankook Winter i*cept evo2 SUV
  • Vredestein Wintraxc Xtreme 
  • Nokian WR SUV
  • Bridgestone LM80EVO
  • Continental TS850SUV

Ktokolwiek ma doświadczenia? Osobiście skłaniam się do Bridgestone lub Continental, ale to nie ma poparcia w konkretnej wiedzy a jedynie ogólnej opinii o marce.

 

 

Polecam Hankook Winter i*cept evo2 SUV używam - bardzo dobre trzymanie.

Mam letnie  Bridgestone  i samochód ucieka w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie odgrzać kotleta i przytoczyć kilka danych z AMIS i wspomnianego już przez kogoś testu opon (215/60 R17, oczywiście na Skodzie Yeti):

- Continental TS850P SUV wygrywa delikatnie z Nokian WR D4

- Na śniegu i mokrym Continental ciut lepsza (Nokian oczywiście ciągle dobra)

- Aquaplaning, tutaj króluje Nokian ale Continental też dobry

- Najwieksza różnica na korzyść Continental to "reakcje na ruchy kierownicą" na suchym

- Największą przewagę Nokian ma dla drogi hamowania a suchym + podobno nieco mniejszy szum opon

Edytowane przez mirciob
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...