mirciob Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Witam, Nie udało mi się znaleźć wystarczająco świeżego tematu na forum, więc chyba nie zawadzi zapytać Mianowicie, sprawa jest jak w temacie - szukam optymalnych (= klasa premium, jazda głównie po drogach i autostradach, czasami lekki teren + w planie wypady w góry) opon zimowych. Znajomy sprzedający opony znalazł następujące (posortowane rosnąco wg ceny - od niecałych 600zł za Hankook do prawie 800zł za Continentala): Hankook Winter i*cept evo2 SUV Vredestein Wintraxc Xtreme Nokian WR SUV Bridgestone LM80EVO Continental TS850SUV Ktokolwiek ma doświadczenia? Osobiście skłaniam się do Bridgestone lub Continental, ale to nie ma poparcia w konkretnej wiedzy a jedynie ogólnej opinii o marce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Nokian WR SUV jeszcze z cyferką 3. Bardzo przyzwoita opona, teraz będzie na 3-ci sezon. A co do opon jestem czepialski 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 (edytowane) Przepraszam, że się wetnę, ale czemu nie ma w tym zestawieniu Alpin 5? Zeszłą zimę przejeździłem, zmieściły się w 800zł, w piachu i na trawie były w porządku, tylko na prawdziwym śniegu nie miałem okazji sprawdzić :-) Czy jest powód, dla którego to był zły wybór?EDIT: Ach, nie ma ich w rozmiarze XT-kowym, sorry... Edytowane 14 Października 2016 przez bvb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirciob Opublikowano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 czemu nie ma w tym zestawieniu Alpine 5? Bez powodu ... znajomy szukał opon 225/55 R18 i takie zaproponował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 ja do FXT wybralem Vredesteiny (co prawda rozmiar 225/60-17) - sa XL, maja rant ochronny, no i fajnie wygladaja czekam na dostawe, jak pojezdze napisze cos wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 U mnie drugi sezon Winter SOTTOZERO SERIE II 225/60-17. Po śniegu i mokrym idą jak burza. Poprzednie miałem Alpin 5 to było jakieś nieporozumienie - ciche ale na śniegu jak na letnich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Również mam Nokiany i są naprawdę dobre. Jedyny problem to taki, że część produkcji jest z Rosji i takie partie mogą być gorsze jakościowo... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Na forku mam takie Bridgestone 80EVO (225/60R17) a w Ssangyongu Continentale (245/70R16) - polecam tyko Continentale. Bridgestone nie są jakieś bardzo złe auta są różne, ale drugi raz kupił bym tylko conti. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirciob Opublikowano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 polecam tyko Continentale Opinie w necie też wydają się wskazywać na Continentala, co jest rozsądne bo w końcu najdroższy w tym rozdaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 odpowiedz sobie na pytanie gdzie będziesz jeździł a potem dobierz rodzaj opon. np. TS850 to typowa szosowa opona..... Notabene jedna z najlepszych na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Ten blizzak 80 evo to też typowa szosa na Europę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirciob Opublikowano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 odpowiedz sobie na pytanie gdzie będziesz jeździł a potem dobierz rodzaj opon. np. TS850 to typowa szosowa opona..... Notabene jedna z najlepszych na rynku. Tak jak w opisie posta- głównie szosa, czasami teren (to raczej przejazd przez las, polną drogą, itd.). Jako, że to zimówki to wymagam dobrego prowadzenia/zachowania także na śniegu czy błocie pośniegowym bo nasi drogowcy lubią jednak przespać opady śniegu Z mojego "rozpoznania" i tego wątku wynika, że Nokian i Continental to faworyci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 tak jest ale oni też mają opony do różnych zastosowań. TS850 nie sprawdzi się w nawet lekkim terenie tak dobrze jak opony dedykowane do tego. Prędzej wymieniane wyżej Nokiany 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirciob Opublikowano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 tak jest ale oni też mają opony do różnych zastosowań. TS850 nie sprawdzi się w nawet lekkim terenie tak dobrze jak opony dedykowane do tego. Prędzej wymieniane wyżej Nokiany Ok, pytanie, czy w związku z tym Nokian nie jest zauważalnie gorszy na drodze. Wiadomo, że nie można mieć opony idealnej, ale premium ma ten cel przybliżyć Z wypowiedzi w tym wątku rozumiem, że posiadający Nokiany są zadowoleni i nie narzekają także na autostradzie ... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 ale premium ma ten cel przybliżyć w tym przypadku premium oznacza wybitne osiągi do dużych prędkości na asfalcie bez znaczenia czy suchym czy mokrym. W kopnym śniegu może być całkiem odwrotnie. Trzeba poczytać bo nie zgłębiałem osiągów TS 850 pod tym kątem. Ja wstawiam je do STi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirciob Opublikowano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Ciekawy test http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-Auto-Bild-SUV-Winter-Tyre-Test.htm Rok wstecz i dla R16, ale wynika z niego, że na śniegu Continental nie jest gorszy od Nokiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 (edytowane) weź pod uwagę że to jest test 215/65/16 a taka opona całkowicie inaczej zachowuje się na śniegu niż 225/55/18. Zwróć również uwagę, że testowali TS 850 w wersji P (SUV). Zmiana rozmiaru na 225/45/17 i mamy kompletnie inne marki w czołówce. Best tyre for dry roads Bridgestone Blizzak LM001 Best tyre for wet roads Uniroyal MS Plus 77 Best tyre for snow Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 The lowest fuel use Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 The most comfortable Dunlop Winter Sport 5Firestone Winterhawk 3 The best tyre for ice Firestone Winterhawk 3Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 The lowest wear BFGoodrich gForce Winter 2 oczywiście jeżeli wierzyć testom ADAC. Edytowane 16 Października 2016 przez Adam12 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirciob Opublikowano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 weź pod uwagę że to jest test 215/65/16 a taka opona całkowicie inaczej zachowuje się na śniegu niż 225/55/18 Prawda i w związku z tym mam pytanie. Mianowicie, jakie parametry mają tutaj znaczenie do porównania opon? Oczywiście, jeśli to w ogóle możliwe Oczywiście R18 i R16 dzieli sporo, ale R17 już mniej. Jeśli do tego dodać, że testów R18 nie znalazłem to wypada "zadowolić" się porównaniem dla R17. Pytanie, czy większe znaczenie będzie miała podobna szerokość opony, czy "wysoość" (55 w przypadku FXT). Z innej beczki - ktoś brał zimówki (ciągle R18), ale trochę inne rozmiarowo? Np. szersze/węższe, etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
missim Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Kupiłem Michelin Pilot Alpin PA4, jeżeli będzie zima to się pochwalę osiągami. Interesuje mnie jedna sprawa, jeden kolega pisze o PA5, że nie ma ich w rozmiarze dla XT, a drugi pisze, że jeździł na takich i są do d... , ale o co chodzi, jakieś rozdwojenie jaźni, czy FXT z 2014 miał mniejsze kółeczka ? Michelin PILOT ALPIN PA4 225/55 R18 102 V XLCzytaj więcej: http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-alpin-pa4-225-55-r18-102-v-xl#120478731_reviewsPowyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A. Michelin PILOT ALPIN PA4Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-alpin-pa4-225-55-r18-102-v-xl#120478731_reviewsPowyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A. Michelin PILOT ALPIN PA4Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-alpin-pa4-225-55-r18-102-v-xl#120478731_reviewsPowyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Jeśli o moją opinię chodzi to po prostu jeździłem na za małych bo mi zostały z poprzedniego forka nie zmienia to jednak faktu że nie nadają się na śnieg. Ich największą zaletą jest cicha praca nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Kupiłem Michelin Pilot Alpin PA4, jeżeli będzie zima to się pochwalę osiągami. Miałem w 2 samochodach (OBK i Superb). Poprawne, ale bez szaleństwa. Jako nowe dosyć głośne, wraz z przebiegiem wyraźnie się wyciszyły. Osobiście uważam, że trochę za drogie jak na prezentowany poziom, ale absolutnie nie można powiedzieć, że złe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Również polecam Nokiana, dobry stosunek jakości do ceny. Od wielu lat jeżdżę na nokianach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Nokiany są naprawdę wszechstronne. Sprawdzają się w zmiennych warunkach i "terenie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirciob Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 A czy Nokiany to tylko Rosyjskiej produkcji, bo widzę, że nie tylko tutaj ktoś zwraca na to uwagę Albo inaczej, ktoś gdzieś dostał inne niż od wschodnich sąsiadów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wierzba6 Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 a co sadzicie o yokohamach w.drive?takie dostalem do forka, to moje pierwsze z tej stajni kapcie i zastanawiam sie czy dali bo dobre czy dali bo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się