Skocz do zawartości

FXT MY2016 - opony zimowe


mirciob

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie udało mi się znaleźć wystarczająco świeżego tematu na forum, więc chyba nie zawadzi zapytać :)

Mianowicie, sprawa jest jak w temacie - szukam optymalnych (= klasa premium, jazda głównie po drogach i autostradach, czasami lekki teren + w planie wypady w góry) opon zimowych. Znajomy sprzedający opony znalazł następujące (posortowane rosnąco wg ceny - od niecałych 600zł za Hankook do prawie 800zł za Continentala):

  • Hankook Winter i*cept evo2 SUV
  • Vredestein Wintraxc Xtreme 
  • Nokian WR SUV
  • Bridgestone LM80EVO
  • Continental TS850SUV

Ktokolwiek ma doświadczenia? Osobiście skłaniam się do Bridgestone lub Continental, ale to nie ma poparcia w konkretnej wiedzy a jedynie ogólnej opinii o marce.

 

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że się wetnę, ale czemu nie ma w tym zestawieniu Alpin 5? Zeszłą zimę przejeździłem, zmieściły się w 800zł, w piachu i na trawie były w porządku, tylko na prawdziwym śniegu nie miałem okazji sprawdzić :-) Czy jest powód, dla którego to był zły wybór?

EDIT: Ach, nie ma ich w rozmiarze XT-kowym, sorry...

Edytowane przez bvb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz sobie na pytanie gdzie będziesz jeździł a potem dobierz rodzaj opon. np. TS850 to typowa szosowa opona..... Notabene jedna z najlepszych na rynku.

Tak jak w opisie posta- głównie szosa, czasami teren (to raczej przejazd przez las, polną drogą, itd.). Jako, że to zimówki to wymagam dobrego prowadzenia/zachowania także na śniegu czy błocie pośniegowym bo nasi drogowcy lubią jednak przespać opady śniegu :)

Z mojego "rozpoznania" i tego wątku wynika, że Nokian i Continental to faworyci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest ale oni też mają opony do różnych zastosowań. TS850 nie sprawdzi się w nawet lekkim terenie tak dobrze jak opony dedykowane do tego. Prędzej wymieniane wyżej Nokiany

Ok, pytanie, czy w związku z tym Nokian nie jest zauważalnie gorszy na drodze. Wiadomo, że nie można mieć opony idealnej, ale premium ma ten cel przybliżyć :)

Z wypowiedzi w tym wątku rozumiem, że posiadający Nokiany są zadowoleni i nie narzekają także na autostradzie ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale premium ma ten cel przybliżyć

 

w tym przypadku premium oznacza wybitne osiągi do dużych prędkości na asfalcie bez znaczenia czy suchym czy mokrym. W kopnym śniegu może być całkiem odwrotnie. Trzeba poczytać bo nie zgłębiałem osiągów TS 850 pod tym kątem. Ja wstawiam je do STi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź pod uwagę że to jest test 215/65/16 a taka opona całkowicie inaczej zachowuje się na śniegu niż 225/55/18. Zwróć również uwagę, że testowali TS 850 w wersji P (SUV).

 

Zmiana rozmiaru na 225/45/17 i mamy kompletnie inne marki w czołówce.

 

Best tyre for dry roads

  Bridgestone Blizzak LM001 Best tyre for wet roads Uniroyal MS Plus 77 Best tyre for snow Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 The lowest fuel use Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 The most comfortable Dunlop Winter Sport 5
Firestone Winterhawk 3 The best tyre for ice Firestone Winterhawk 3
Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 The lowest wear BFGoodrich gForce Winter 2

 

oczywiście jeżeli wierzyć testom ADAC.

Edytowane przez Adam12
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

weź pod uwagę że to jest test 215/65/16 a taka opona całkowicie inaczej zachowuje się na śniegu niż 225/55/18

Prawda i w związku z tym mam pytanie. Mianowicie, jakie parametry mają tutaj znaczenie do porównania opon? Oczywiście, jeśli to w ogóle możliwe :)

Oczywiście R18 i R16 dzieli sporo, ale R17 już mniej. Jeśli do tego dodać, że testów R18 nie znalazłem to wypada "zadowolić" się porównaniem dla R17. Pytanie, czy większe znaczenie będzie miała podobna szerokość opony, czy "wysoość" (55 w przypadku FXT). 

 

Z innej beczki - ktoś brał zimówki (ciągle R18), ale trochę inne rozmiarowo? Np. szersze/węższe, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Michelin Pilot Alpin PA4, jeżeli będzie zima to się pochwalę osiągami. Interesuje mnie jedna sprawa, jeden kolega pisze o PA5, że nie ma ich w rozmiarze dla XT, a drugi pisze, że jeździł na takich i są do d... , ale o co chodzi, jakieś rozdwojenie jaźni, czy FXT z 2014 miał mniejsze kółeczka ?

Michelin PILOT ALPIN PA4 225/55 R18 102 V XL

Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-alpin-pa4-225-55-r18-102-v-xl#120478731_reviews
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Michelin PILOT ALPIN PA4

Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-alpin-pa4-225-55-r18-102-v-xl#120478731_reviews
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Michelin PILOT ALPIN PA4

Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-alpin-pa4-225-55-r18-102-v-xl#120478731_reviews
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kupiłem Michelin Pilot Alpin PA4, jeżeli będzie zima to się pochwalę osiągami.
   Miałem w 2 samochodach (OBK i Superb). Poprawne, ale bez szaleństwa. Jako nowe dosyć głośne, wraz z przebiegiem wyraźnie się wyciszyły. Osobiście uważam, że trochę za drogie jak na prezentowany poziom, ale absolutnie nie można powiedzieć, że złe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...