Jump to content

regulacja zaworów w forku e204


Recommended Posts

 

 

Panowie, mam S-turbo z 99r. Czy mógłby któryś z was uświadomić jak z tą regulacją wygląda u mnie?

Prosto :-) Płytki regulacyjne, bez wyjmowania silnika.

Idąc tym tropem w forku sg przed liftem 2.0 dohc w którym chyba jest identyczny silnik co w s-turbo sprawa wygląda równie 'łatwo' ?

Link to post
Share on other sites

Tak

 

No to ja już naprawdę nie wiem.. Temat od lat wałkowany jest na tym forum, zarówno w odniesieniu do H4 jak i H6. Konkluzja zawsze była taka - do sprawdzenia nie trzeba wyjmować, do regulacji lepiej/łatwiej jest wyjąć, a samą regulację robi się szlifując szklanki (tudzież płytki w szklankach). Skwaro - mam rozumieć, że w Twoim Forku z silnikiem DOHC EJ 205 regulowałeś zawory wyciągając szklanki i odpowiednio je szlifując, ale wszystko odbywało się na silniku w aucie?

Edited by Yanas
Link to post
Share on other sites

 

Tak

 

No to ja już naprawdę nie wiem.. Temat od lat wałkowany jest na tym forum, zarówno w odniesieniu do H4 jak i H6. Konkluzja zawsze była taka - do sprawdzenia nie trzeba wyjmować, do regulacji lepiej/łatwiej jest wyjąć, a samą regulację robi się szlifując szklanki (tudzież płytki w szklankach). Skwaro - mam rozumieć, że w Twoim Forku z silnikiem DOHC EJ 205 regulowałeś zawory wyciągając szklanki i odpowiednio je szlifując, ale wszystko odbywało się na silniku w aucie?

 

W EJ205 regulację masz za pomocą płytek regulacyjnych na szklankach. Nie trzeba demontować wałków ani zdejmować szklanek, wyjmujesz tylko płytki. Dlatego można zrobić to na aucie bez wyjmowania silnika. W EJ204, EJ25 czy EZ30D musisz zdemontować wałki i wyjąc szklanki, a do tego trzeba wyjąć silnik. Słyszałem o takich co robili na aucie ale nie wyobrażam sobie poskładania tego poprawnie i bez syfu, bo nie ma podejścia kluczem dynamometrycznym. Ja w EJ205 (EJ20K też :-)) robię zawsze na aucie, inne silniki wyjmuję.

Link to post
Share on other sites

Dzięki Skwaro. To trochę zmienia moją dotychczasową wiedzę.. Szkoda tylko,że nie znam żadnego mechanika, który miałby takie podejście do tego tematu, jak Ty. Wszyscy których pytałem traktują w tym względzie ej205 jak te pozostałe silniki wymienione przez Ciebie. Napisz mi jeszcze tylko proszę na czym polega dokładnie regulacja w tym motorze, skoro nie robi się szlifu w samych szklankach. Szlifuje się płytki?

Link to post
Share on other sites

W moim Forku XT też mam EJ205 i ja tam płytek nie widziałem :P  ,szklanki owszem , więc chyba te literki w kodzie silnika po EJ205...... dają pogląd na to jaki to konkretnie sposób regulacji luzu zaworowego jest w danym modelu silnika EJ205.

Link to post
Share on other sites

Ej205 to Ej205..chyba.. ZTCW w 2004/2005 weszła modyfikacja tego motoru i zyskał AVCS. Ale przecież w Forku SF s-turbo też był ej205 w wersji 170 (z cewką na silniku) i, później 177 koni (z cewkami na świecach). To chyba nie jest możliwe,żeby silnik ten przechodził w latach 98-2005 modyfikacje konstrukcyjne gniazd zaworowych..

 

Ps. Sprawdziłem na stronie opposedforces i faktycznie silnik 2.0 turbo w Foresterze SF miał blaszki nad szklankami. SG (niestety) ma już trochę inny system i rolę blaszek przejęła zmodyfikowana szklanka o różnej grubości grzybka/płytki wewnątrz.

Edited by Yanas
Link to post
Share on other sites

Góral NT zadzwoń do Sącza ale do Carfita, umów się. Zrobią raz, ale przy okazji fachowym okiem ocenią stan auta :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Daleko szuka, a w Rabce jest ktoś... Który nota bene również za super fachowca poleca Pana Edwina, ale temat ogarnia :-)

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Daleko szuka, a w Rabce jest ktoś... Który nota bene również za super fachowca poleca Pana Edwina, ale temat ogarnia :-)

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Kurcze dzięki stary, już dzwonie do ktosia z Rabki.

Tak czy owak dziękuję za cenne porady i wskazówki, póki co muszę się chwilę wstrzymać z tymi szklankami bo nie sądziłem że to taki wydatek, kasę trzeba zbierać i wtedy uderzyć do fachowca. Mam nadzieję że przez ten czas nie polecą kolejne części. 

Link to post
Share on other sites

Kolego. Forumowicze słusznie kierowali Cię do Pana Edwina. Jeśli faktycznie potrzebujesz jakichś informacji, to zapraszam na PW, a nie sarkazmem tu walisz.

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Koledzy, spokojnie...  :)

A tak na marginesie - również polecam skontaktować się z Carfitem. Fachowo, konkretnie i profesjonalnie.

Link to post
Share on other sites

Luz nikt tu się przecież nie denerwuje ;-) ja zyskałem cenne informacje oraz namiary wiem już że Pan Edwin to firma Carfit oraz zdobyłem namiar na kogoś bliżej niż NS. Mój mechanik wycenil regulację zaworów na jakieś 500 zł z uszczelkami okazało się że zawory nie są regulowane lecz szklanki ta wiedza kosztowała mnie 450 zł po wycenie auto complex z NT czyli szklanka 90 zł i robocizna min 1000 wiem że chwilowo nie stać mnie na taki wydatek bo forka spłacam jeszcze długo. Muszę zbierać kasę i zgłoszę się do któregoś z fachowców. Jeśli kogoś urazilem przepraszam reszcie dziękuję za cenne informacje wyrozumiałość i fachowość. Pozdrawiam z mroznego Podhala ;-)

Link to post
Share on other sites

Luz nikt tu się przecież nie denerwuje ;-) ja zyskałem cenne informacje oraz namiary wiem już że Pan Edwin to firma Carfit oraz zdobyłem namiar na kogoś bliżej niż NS. Mój mechanik wycenil regulację zaworów na jakieś 500 zł z uszczelkami okazało się że zawory nie są regulowane lecz szklanki ta wiedza kosztowała mnie 450 zł po wycenie auto complex z NT czyli szklanka 90 zł i robocizna min 1000 wiem że chwilowo nie stać mnie na taki wydatek bo forka spłacam jeszcze długo. Muszę zbierać kasę i zgłoszę się do któregoś z fachowców. Jeśli kogoś urazilem przepraszam reszcie dziękuję za cenne informacje wyrozumiałość i fachowość. Pozdrawiam z mroznego Podhala ;-)

poszukaj zakładu, który ma sprzęt do szlifowania szklanek, bo 90zł od szklanki to dużo, bardzo dużo, ale do złożenia daj fachowcowi.

Edited by mly96
Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Jestem tu nowy dlatego od razu przepraszam jeśli robię coś nie tak. Potrzebuję pomocy, forek 2005 po lifting 2.0 158 KM LPG montowane w Niemczech na wolnych obrotach cała buda się trzęsie mechanik który wymieniał rozrząd stwierdził że trzeba regulować zawory dzisiaj odebrałem auto i mechanik powiedział mi że w tym modelu zawory nie są regulowane że jakieś szklanki zapłaciłem 230 +200 za uszczelki a auto nadal się buja czy ktoś ma ten model i może potwierdzić że tak faktycznie jest? Bardzo dziękuję za odpowiedź. Mój nr VIN gdyby był potrzebny. Pozdrawiam Mariusz

Mój Forek, dokładnie ten sam rocznik i ten sam model miał podobny przypadek. Dwa tygodnie go woziłem po warsztatch, az w końcu podjechałem do ASO Mikołów i po godzinie była diagnoza. Wałek rozrządu + wariator. Jak ręką odjął. Ale trzeba pamiętac że każdy przypadek jest inny. Powodzenia 

 

Luz nikt tu się przecież nie denerwuje ;-) ja zyskałem cenne informacje oraz namiary wiem już że Pan Edwin to firma Carfit oraz zdobyłem namiar na kogoś bliżej niż NS. Mój mechanik wycenil regulację zaworów na jakieś 500 zł z uszczelkami okazało się że zawory nie są regulowane lecz szklanki ta wiedza kosztowała mnie 450 zł po wycenie auto complex z NT czyli szklanka 90 zł i robocizna min 1000 wiem że chwilowo nie stać mnie na taki wydatek bo forka spłacam jeszcze długo. Muszę zbierać kasę i zgłoszę się do któregoś z fachowców. Jeśli kogoś urazilem przepraszam reszcie dziękuję za cenne informacje wyrozumiałość i fachowość. Pozdrawiam z mroznego Podhala ;-)

poszukaj zakładu, który ma sprzęt do szlifowania szklanek, bo 90zł od szklanki to dużo, bardzo dużo, ale do złożenia daj fachowcowi.

 

Czesem można pozamieniać szklanki i nie zawsze potrzebny jest komplet. Szklanki można też znaleźć na znanym portalu ....

Link to post
Share on other sites
okazało się że zawory nie są regulowane lecz szklanki ta wiedza kosztowała mnie 450 zł

Dziwne, że kosztowało to Ciebie, a nie bałwana, który się podjął, choć pojęcia nie miał. Ale skoro zapłaciłeś...

Edited by Kambol
Link to post
Share on other sites

pw

Link to post
Share on other sites

Drodzy Panowie mam jeszcze jedno pytanie mój forek jest w automacie i teraz pytanie bo jest duży wybór silników używanych ale nigdzie nie pisze czy automatyczna czy manualna skrzynia, czy to bez znaczenia? Tzn jeśli znajdę silnik do mojego modelu to nie ważne jaka była skrzynia biegów? Z manuala będzie pasować do automatu? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

Link to post
Share on other sites

Drodzy Panowie mam jeszcze jedno pytanie mój forek jest w automacie i teraz pytanie bo jest duży wybór silników używanych ale nigdzie nie pisze czy automatyczna czy manualna skrzynia, czy to bez znaczenia? Tzn jeśli znajdę silnik do mojego modelu to nie ważne jaka była skrzynia biegów? Z manuala będzie pasować do automatu? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

Silnik EJ204 jest identyczny w A/T i manual :) 

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Witam, podepnę się do tematu

 

Mam s-turbo po lifcie z 2001r. 130kw/177km. Czy do regulacji zaworów trzeba wyjmować silnik ? (bo tak mi powiedział mechanik i od reki strzelił cenę 1000zł za samą robociznę (mam już kupiony rozrząd z pompą, olej, filtr, komplet uszczelek dekli i czegoś tam jeszcze za 300zł) Ma być tylko regulacja i zmiana rozrządu.

Dla jasności podam VIN JF1SF5LD31G090564

Wolałbym mieć pewność jak to jest z tym wyjmowaniem silnika, bo coś mi się wydaje, że chce mnie naciągnąć skoro na częściach nie zarobi.....

 

Dzięki

Edited by klev
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...