docencik12 Opublikowano 4 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2016 A czy Łódź jest okolicą Wawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tonyww44 Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 Panowie, mam S-turbo z 99r. Czy mógłby któryś z was uświadomić jak z tą regulacją wygląda u mnie? Prosto :-) Płytki regulacyjne, bez wyjmowania silnika. Idąc tym tropem w forku sg przed liftem 2.0 dohc w którym chyba jest identyczny silnik co w s-turbo sprawa wygląda równie 'łatwo' ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 (edytowane) Tak No to ja już naprawdę nie wiem.. Temat od lat wałkowany jest na tym forum, zarówno w odniesieniu do H4 jak i H6. Konkluzja zawsze była taka - do sprawdzenia nie trzeba wyjmować, do regulacji lepiej/łatwiej jest wyjąć, a samą regulację robi się szlifując szklanki (tudzież płytki w szklankach). Skwaro - mam rozumieć, że w Twoim Forku z silnikiem DOHC EJ 205 regulowałeś zawory wyciągając szklanki i odpowiednio je szlifując, ale wszystko odbywało się na silniku w aucie? Edytowane 5 Października 2016 przez Yanas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 Tak No to ja już naprawdę nie wiem.. Temat od lat wałkowany jest na tym forum, zarówno w odniesieniu do H4 jak i H6. Konkluzja zawsze była taka - do sprawdzenia nie trzeba wyjmować, do regulacji lepiej/łatwiej jest wyjąć, a samą regulację robi się szlifując szklanki (tudzież płytki w szklankach). Skwaro - mam rozumieć, że w Twoim Forku z silnikiem DOHC EJ 205 regulowałeś zawory wyciągając szklanki i odpowiednio je szlifując, ale wszystko odbywało się na silniku w aucie? W EJ205 regulację masz za pomocą płytek regulacyjnych na szklankach. Nie trzeba demontować wałków ani zdejmować szklanek, wyjmujesz tylko płytki. Dlatego można zrobić to na aucie bez wyjmowania silnika. W EJ204, EJ25 czy EZ30D musisz zdemontować wałki i wyjąc szklanki, a do tego trzeba wyjąć silnik. Słyszałem o takich co robili na aucie ale nie wyobrażam sobie poskładania tego poprawnie i bez syfu, bo nie ma podejścia kluczem dynamometrycznym. Ja w EJ205 (EJ20K też :-)) robię zawsze na aucie, inne silniki wyjmuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 Dzięki Skwaro. To trochę zmienia moją dotychczasową wiedzę.. Szkoda tylko,że nie znam żadnego mechanika, który miałby takie podejście do tego tematu, jak Ty. Wszyscy których pytałem traktują w tym względzie ej205 jak te pozostałe silniki wymienione przez Ciebie. Napisz mi jeszcze tylko proszę na czym polega dokładnie regulacja w tym motorze, skoro nie robi się szlifu w samych szklankach. Szlifuje się płytki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 W moim Forku XT też mam EJ205 i ja tam płytek nie widziałem ,szklanki owszem , więc chyba te literki w kodzie silnika po EJ205...... dają pogląd na to jaki to konkretnie sposób regulacji luzu zaworowego jest w danym modelu silnika EJ205. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 (edytowane) Ej205 to Ej205..chyba.. ZTCW w 2004/2005 weszła modyfikacja tego motoru i zyskał AVCS. Ale przecież w Forku SF s-turbo też był ej205 w wersji 170 (z cewką na silniku) i, później 177 koni (z cewkami na świecach). To chyba nie jest możliwe,żeby silnik ten przechodził w latach 98-2005 modyfikacje konstrukcyjne gniazd zaworowych.. Ps. Sprawdziłem na stronie opposedforces i faktycznie silnik 2.0 turbo w Foresterze SF miał blaszki nad szklankami. SG (niestety) ma już trochę inny system i rolę blaszek przejęła zmodyfikowana szklanka o różnej grubości grzybka/płytki wewnątrz. Edytowane 5 Października 2016 przez Yanas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 (edytowane) Koledzy, ponawiam prośbę o kontakt do ogarniętej osoby w okolicach Warszawy lub Białego co sprawnie ogarnie regulację w sturbo. Edytowane 6 Października 2016 przez rademenez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Góral NT zadzwoń do Sącza ale do Carfita, umów się. Zrobią raz, ale przy okazji fachowym okiem ocenią stan auta Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Daleko szuka, a w Rabce jest ktoś... Który nota bene również za super fachowca poleca Pana Edwina, ale temat ogarnia :-) Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
góral NT Opublikowano 6 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Daleko szuka, a w Rabce jest ktoś... Który nota bene również za super fachowca poleca Pana Edwina, ale temat ogarnia :-) Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka Kurcze dzięki stary, już dzwonie do ktosia z Rabki. Tak czy owak dziękuję za cenne porady i wskazówki, póki co muszę się chwilę wstrzymać z tymi szklankami bo nie sądziłem że to taki wydatek, kasę trzeba zbierać i wtedy uderzyć do fachowca. Mam nadzieję że przez ten czas nie polecą kolejne części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Kolego. Forumowicze słusznie kierowali Cię do Pana Edwina. Jeśli faktycznie potrzebujesz jakichś informacji, to zapraszam na PW, a nie sarkazmem tu walisz. Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 7 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2016 Koledzy, spokojnie... A tak na marginesie - również polecam skontaktować się z Carfitem. Fachowo, konkretnie i profesjonalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
góral NT Opublikowano 8 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 Luz nikt tu się przecież nie denerwuje ;-) ja zyskałem cenne informacje oraz namiary wiem już że Pan Edwin to firma Carfit oraz zdobyłem namiar na kogoś bliżej niż NS. Mój mechanik wycenil regulację zaworów na jakieś 500 zł z uszczelkami okazało się że zawory nie są regulowane lecz szklanki ta wiedza kosztowała mnie 450 zł po wycenie auto complex z NT czyli szklanka 90 zł i robocizna min 1000 wiem że chwilowo nie stać mnie na taki wydatek bo forka spłacam jeszcze długo. Muszę zbierać kasę i zgłoszę się do któregoś z fachowców. Jeśli kogoś urazilem przepraszam reszcie dziękuję za cenne informacje wyrozumiałość i fachowość. Pozdrawiam z mroznego Podhala ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 (edytowane) Luz nikt tu się przecież nie denerwuje ;-) ja zyskałem cenne informacje oraz namiary wiem już że Pan Edwin to firma Carfit oraz zdobyłem namiar na kogoś bliżej niż NS. Mój mechanik wycenil regulację zaworów na jakieś 500 zł z uszczelkami okazało się że zawory nie są regulowane lecz szklanki ta wiedza kosztowała mnie 450 zł po wycenie auto complex z NT czyli szklanka 90 zł i robocizna min 1000 wiem że chwilowo nie stać mnie na taki wydatek bo forka spłacam jeszcze długo. Muszę zbierać kasę i zgłoszę się do któregoś z fachowców. Jeśli kogoś urazilem przepraszam reszcie dziękuję za cenne informacje wyrozumiałość i fachowość. Pozdrawiam z mroznego Podhala ;-) poszukaj zakładu, który ma sprzęt do szlifowania szklanek, bo 90zł od szklanki to dużo, bardzo dużo, ale do złożenia daj fachowcowi. Edytowane 8 Października 2016 przez mly96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 Witam wszystkich. Jestem tu nowy dlatego od razu przepraszam jeśli robię coś nie tak. Potrzebuję pomocy, forek 2005 po lifting 2.0 158 KM LPG montowane w Niemczech na wolnych obrotach cała buda się trzęsie mechanik który wymieniał rozrząd stwierdził że trzeba regulować zawory dzisiaj odebrałem auto i mechanik powiedział mi że w tym modelu zawory nie są regulowane że jakieś szklanki zapłaciłem 230 +200 za uszczelki a auto nadal się buja czy ktoś ma ten model i może potwierdzić że tak faktycznie jest? Bardzo dziękuję za odpowiedź. Mój nr VIN gdyby był potrzebny. Pozdrawiam Mariusz Mój Forek, dokładnie ten sam rocznik i ten sam model miał podobny przypadek. Dwa tygodnie go woziłem po warsztatch, az w końcu podjechałem do ASO Mikołów i po godzinie była diagnoza. Wałek rozrządu + wariator. Jak ręką odjął. Ale trzeba pamiętac że każdy przypadek jest inny. Powodzenia Luz nikt tu się przecież nie denerwuje ;-) ja zyskałem cenne informacje oraz namiary wiem już że Pan Edwin to firma Carfit oraz zdobyłem namiar na kogoś bliżej niż NS. Mój mechanik wycenil regulację zaworów na jakieś 500 zł z uszczelkami okazało się że zawory nie są regulowane lecz szklanki ta wiedza kosztowała mnie 450 zł po wycenie auto complex z NT czyli szklanka 90 zł i robocizna min 1000 wiem że chwilowo nie stać mnie na taki wydatek bo forka spłacam jeszcze długo. Muszę zbierać kasę i zgłoszę się do któregoś z fachowców. Jeśli kogoś urazilem przepraszam reszcie dziękuję za cenne informacje wyrozumiałość i fachowość. Pozdrawiam z mroznego Podhala ;-) poszukaj zakładu, który ma sprzęt do szlifowania szklanek, bo 90zł od szklanki to dużo, bardzo dużo, ale do złożenia daj fachowcowi. Czesem można pozamieniać szklanki i nie zawsze potrzebny jest komplet. Szklanki można też znaleźć na znanym portalu .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 To i to zepsute? Wariator z 950zl wałek pewnie podobnie Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 (edytowane) okazało się że zawory nie są regulowane lecz szklanki ta wiedza kosztowała mnie 450 zł Dziwne, że kosztowało to Ciebie, a nie bałwana, który się podjął, choć pojęcia nie miał. Ale skoro zapłaciłeś... Edytowane 9 Października 2016 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSZTAŁ Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
góral NT Opublikowano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Drodzy Panowie mam jeszcze jedno pytanie mój forek jest w automacie i teraz pytanie bo jest duży wybór silników używanych ale nigdzie nie pisze czy automatyczna czy manualna skrzynia, czy to bez znaczenia? Tzn jeśli znajdę silnik do mojego modelu to nie ważne jaka była skrzynia biegów? Z manuala będzie pasować do automatu? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Drodzy Panowie mam jeszcze jedno pytanie mój forek jest w automacie i teraz pytanie bo jest duży wybór silników używanych ale nigdzie nie pisze czy automatyczna czy manualna skrzynia, czy to bez znaczenia? Tzn jeśli znajdę silnik do mojego modelu to nie ważne jaka była skrzynia biegów? Z manuala będzie pasować do automatu? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź. Silnik EJ204 jest identyczny w A/T i manual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
góral NT Opublikowano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Bardzo dziękuję, żałuję tylko że nie zarejestrowałem się na tym forum zaraz po zakupie forka oszczędzilbym dużo pieniędzy i czasu ;-) pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 (edytowane) Witam, podepnę się do tematu Mam s-turbo po lifcie z 2001r. 130kw/177km. Czy do regulacji zaworów trzeba wyjmować silnik ? (bo tak mi powiedział mechanik i od reki strzelił cenę 1000zł za samą robociznę (mam już kupiony rozrząd z pompą, olej, filtr, komplet uszczelek dekli i czegoś tam jeszcze za 300zł) Ma być tylko regulacja i zmiana rozrządu. Dla jasności podam VIN JF1SF5LD31G090564 Wolałbym mieć pewność jak to jest z tym wyjmowaniem silnika, bo coś mi się wydaje, że chce mnie naciągnąć skoro na częściach nie zarobi..... Dzięki Edytowane 16 Listopada 2017 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się