Paku Opublikowano 1 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Od niedawna jeżdżę OBK'12 i coraz bardzie irytuje mnie kwestia "krzywej" kierownicy. Kierownica jest "krzywa" razem z całą kolumną tzn wajchy od kierunków czy wycieraczek są tak samo przekręcone (w prawo). Znam kwestię skrzywienia kierownicy w przypadku złej geometrii, ale wtedy dotyczy to wyłącznie kierownicy. Pytanie jest lekko idiotyczne, ale czy da się obrócić całą kolumnę w OBK, tak żeby kierownica i kierunki/wycieraczki były równo ?? Samochód wydaje się że jeździ prosto ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 1 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Wajchy (przynajmniej w Forku, ale tu wyglądają identycznie) nie są symetryczne - prawa jest niżej od lewej w wyjściowym położeniu. Imho - masz źle wycentrowaną kierownicę - zamiast względem ogólnego poziomu to względem wajch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paku Opublikowano 1 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Wajchy (przynajmniej w Forku, ale tu wyglądają identycznie) nie są symetryczne A to ważna informacja ... to może jednak geometria ... Z tego co wiem to OBKi mają elektryczne wspomaganie ... czy centrowanie kierownicy czymś się różni w takim przypadku w stosunku do klasycznego układu hydraulicznego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 1 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Raczej nie, regulacja jest na drążkach kierowniczych za pomocą śrub, we wszystkich autach jakie znam tak to jest rozwiązane, a Subaru w tych względach jest dość konserwatywne . Jeśli masz wątpliwości, to niektóre zakłady na kierownicę zakładają poziomicę, dopiero jak jest idealnie równo to blokują ją i zabierają się za ustawienie reszty geometrii. Trudno jest samodzielnie ustawić kierownicę idealnie równo, czasem to jest mocno subiektywne... ale z tego zdjęcia które wkleiłeś, to mi się wydaje że jest lekko w prawo obrócona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paku Opublikowano 1 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Wiem jak to się robi i mam też doświadczenie co do kiepskiej skuteczności wycentrowania kierownicy. Mówiąc prawdę to nie zdarzyło mi się żeby kierownica była dobrze ustawiona po geometrii. A swego czasu poddałem się chyba po 4 próbie ... Zastanawiam się tylko czy elektryczne wspomaganie coś zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 1 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Mimo wszystko pojechałbym na geometrię do Pana Sylwka. Dobrucki Auto. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paku Opublikowano 1 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Są też inne rozwiązania ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AmeAgaru Opublikowano 1 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Mam ten problem w obk 08 , tyle że Pan Sylwek już raz to naprawiał było ok , po roku to samo. Ciekaw jestem czy to nie kwestia zużycia , wyrobienia jakiegoś elementu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paku Opublikowano 1 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Czasem wystarczy większa dziura w drodze,albo różnica ciśnień w oponach. Pytanie na ile trwała jest maglownica, jak dostanie luzów na grzebieniu to kierownica może mieć tendencję do uciekania w którąś stronę. Pewnie skończę na geometrii ... byle coś wyszło za pierwszym razem ... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woocash2 Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 Nie wiem jak w subaru, ale w volvo można też wyregulować wieniec kierownicy na wieloklinie. Jeśli geometria jest ustawiona, a kierownica "przekoszona", to można ją ustawić właśnie poprzez ten wieloklin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paku Opublikowano 2 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 właśnie ..... ale chyba trzeba dobrać się do samej kierownicy i ją zdjąć/przestawić. Tyle że skok jest jakiś oczywiście per ząbek jak rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woocash2 Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 No tak, zdejmujesz poduszkę (na odłączonym akumulatorze) i przestawiasz sam wieniec na wieloklinie. Tylko koła niech będą wyprostowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paku Opublikowano 2 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 WRX chyba .. jak widać nawet jest znaczek jak ma być założone i NIE pasuje .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart81 Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Miałem coś podobnego w innym aucie. Wystarczyli ustawić kat nachylenia cźy jakoś tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 To kwestia ustawienia maglownicy. Niestety konieczne jest doświadczenie mechanika i kilka prób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paku Opublikowano 31 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Dla potomności - ćwierć obrotu na końcówkach, symetrycznie obie strony oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Jeśli zbieżność masz teraz dobrą ,to miałeś magiel przestawiony ( no albo zbieżność lewą i prawą ). Jeśli nie miałeś na geometrii kiery równo ,to żle to robili, bo mają zablokować kierę centralnie po wyśrodkowaniu magla. A to się nagle tak stało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paku Opublikowano 31 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Oczywiście że magiel był przestawiony z tego całe to zamieszanie. Co do blokowania kiery to trzeba to robić, ale ogólnie mało to nie daje - za dużo jest luzów wokół zera (doświadczenie z kilku samochodów różnych marek).Naprężenia przy najeżdżaniu na stanowisko są takie że zera nigdy nie trafisz. Nie nagle, kupiłem z taką kierownicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maszynek Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 hej, mam to samo w Levorgu MY 18. w zeszłym tygodniu ustawiali zbieżność - minimalne odchyły były, ale w ramach tolerancji. Po "poprawieniu" zbieżności (250 pln) kierownica nadal jest lekko przekoszona w prawo.. I miałem tak od odbioru nowego auta w salonie (teraz ma 30 tys km), tylko jakoś czasu nie maiłem z tym pojechać do serwisu. Dam znać jak kiedyś w końcu to poprawią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się