Skocz do zawartości

Dziwnie "krzywa" kierownica


Paku

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna jeżdżę OBK'12 i coraz bardzie irytuje mnie kwestia "krzywej" kierownicy.

Kierownica jest "krzywa" razem z całą kolumną tzn wajchy od kierunków czy wycieraczek są tak samo przekręcone (w prawo).

Znam kwestię skrzywienia kierownicy w przypadku złej geometrii, ale wtedy dotyczy to wyłącznie kierownicy.

 

Pytanie jest lekko idiotyczne, ale czy da się obrócić całą kolumnę w OBK, tak żeby kierownica i kierunki/wycieraczki były równo ??

Samochód wydaje się że jeździ prosto ... 

 

WP_20161001_002222.jpg?psid=1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wajchy (przynajmniej w Forku, ale tu wyglądają identycznie) nie są symetryczne

 

A to ważna informacja ... to może jednak geometria ...

 

Z tego co wiem to OBKi mają elektryczne wspomaganie ... czy centrowanie kierownicy czymś się różni w takim przypadku w stosunku do klasycznego układu hydraulicznego ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, regulacja jest na drążkach kierowniczych za pomocą śrub, we wszystkich autach jakie znam tak to jest rozwiązane, a Subaru w tych względach jest dość konserwatywne :). Jeśli masz wątpliwości, to niektóre zakłady na kierownicę zakładają poziomicę, dopiero jak jest idealnie równo to blokują ją i zabierają się za ustawienie reszty geometrii. Trudno jest samodzielnie ustawić kierownicę idealnie równo, czasem to jest mocno subiektywne... ale z tego zdjęcia które wkleiłeś, to mi się wydaje że jest lekko w prawo obrócona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak to się robi i mam też doświadczenie co do kiepskiej skuteczności wycentrowania kierownicy. Mówiąc prawdę to nie zdarzyło mi się żeby kierownica była dobrze ustawiona po geometrii. A swego czasu poddałem się chyba po 4 próbie ...

Zastanawiam się tylko czy elektryczne wspomaganie coś zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem wystarczy większa dziura w drodze,albo różnica ciśnień w oponach.

Pytanie na ile trwała jest maglownica, jak dostanie luzów na grzebieniu to kierownica może mieć tendencję do uciekania w którąś stronę.

Pewnie skończę na geometrii ... byle coś wyszło za pierwszym razem ...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli zbieżność masz teraz dobrą ,to miałeś magiel przestawiony ( no albo zbieżność lewą i prawą ). Jeśli nie miałeś na geometrii kiery równo ,to żle to robili, bo mają zablokować kierę centralnie po wyśrodkowaniu magla.

A to  się nagle tak stało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że magiel był przestawiony z tego całe to zamieszanie. Co do blokowania kiery to trzeba to robić, ale ogólnie mało to nie daje - za dużo jest luzów wokół zera (doświadczenie z kilku samochodów różnych marek).Naprężenia przy najeżdżaniu na stanowisko są takie że zera nigdy nie trafisz.

 

Nie nagle, kupiłem z taką kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

hej, mam to samo w Levorgu MY 18. w zeszłym tygodniu ustawiali zbieżność - minimalne odchyły były, ale w ramach tolerancji. Po "poprawieniu" zbieżności (250 pln) kierownica nadal jest lekko przekoszona w prawo..

I miałem tak od odbioru nowego auta w salonie (teraz ma 30 tys km), tylko jakoś czasu nie maiłem z tym pojechać do serwisu.

Dam znać jak kiedyś w końcu to poprawią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...