Jump to content

Przekładka hamulce bębnowe / tarczowe


Subirider
 Share

Recommended Posts

Kończą mi sie hamulce z tylu w GC8, łącznie z tarczami kotwicznymi bo juz przegniły. Pytanie brzmi, czy ktoś kiedyś robił przekładkę całych BEBECHÓW z tylnych hamulców bębnowych na tarczowe? Czego szukać i czy to sie opłaca? Będę wdzięczny za podpowiedzi bo jestem Swiezynka

Link to comment
Share on other sites

Można to zrobić. Potrzebujesz jednak całego kompletu na tył, włącznie z linką ręcznego z tego co pamiętam. Przede wszystkim musisz zadać sobie pytanie - po co? Różnica w hamowaniu między bębnem a tarczą z tyłu jest w praktyce niezauważalna, a koszty użytkowania bębna niższe (aż dziw że Ci się zużyły, u mnie dalej jest chyba oryginał albo pierwszy komplet). Tył w Imprezie NA hamuje na tyle słabo, że u niektórych tylne tarcze zachodzą rdzawym nalotem ;) Co więcej, bębny z tyłu zapewniają lepsze działanie ręcznego, więc zimą jest ciut więcej frajdy ;)

 

Główna przewaga tarcz z tyłu nad hamulcami marki Bembno to wygląd, w sumie niewiele więcej :P

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bembno

 

xDD

 

Też to rozkminiałem - szkoda kasy, oprócz estetyki nie zyskujesz nic, a wręcz tracisz jak BelegUS słusznie zauważył. Lepiej odłożyć na dwutłok do przodu a tył zregenerować po taniości. 

Link to comment
Share on other sites

O, o tym zapomniałem - dwutłoczek 277 z GC GT / GD NA, dobra tarcza, klocek i auto staje dęba. Z nowymi tarczami i klockami zmieścisz się w kilku stówach. Świetna modyfikacja, znacznie poprawia hamowanie - jedyne wymaganie to felgi minimum 15 cali.

Link to comment
Share on other sites

Równiez polecam swapa na dwutłoczek pod tarczę 277mm, sam mam taki zestaw od roku, ale powoli kusi swap na duży dwutłok z Forka XT pod tarczę bodajże 294mm, tylko boli zmiana felg. Jak koledzy zauważyli seria z tyłu w zupełności wystarcza, a i ręczny lepiej podcina. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tył w Imprezie NA hamuje na tyle słabo, że u niektórych tylne tarcze zachodzą rdzawym nalotem  Co więcej, bębny z tyłu zapewniają lepsze działanie ręcznego, więc zimą jest ciut więcej frajdy ;)

Jak tarcza rdzewieje to znaczy że cos nie działa.A ręczny przy tarczy też jest w bębnie:p

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tył w Imprezie NA hamuje na tyle słabo, że u niektórych tylne tarcze zachodzą rdzawym nalotem Co więcej, bębny z tyłu zapewniają lepsze działanie ręcznego, więc zimą jest ciut więcej frajdy ;)

Jak tarcza rdzewieje to znaczy że cos nie działa.A ręczny przy tarczy też jest w bębnie:p
prawde mowisz aczkolwiek srednica tego bebna jest duzo mniejsza co sprawia ze skutecznosc recznego jest mniejsza :)

Sam takze polecam upgrade na 2 tloczka z tarcza 277 roznica jest naprawde duza, szczegolnie jak sie zregeneruje zaciski i zarzuci nowe tarcze i klocki :) jak BelgUS powiedzial auto staje deba . A juz mialem sytuacje ze na starych chamulcach napewno bym niewychamowal ( nagle lania sobie postanowila z lasku wyskoczyc )

Edited by Czlapus
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...