Jump to content
Sign in to follow this  
Ermenegildo

Szyberdach - nie domknął się, zatrzymuje się w tym samym miejscu

Recommended Posts

Witajcie!

 

Jadąc w nocy chciałem chwilowo zapalić światło w podsufitce, ale zamiast tego dotknąłem przycisk szyberdachu i rozsunął się. Chcąc zasunąć to jak wciskam "closed" do podsuwa się 2-3cm i zatrzymuje się, wciskam znowu przycisk i ponownie podjeżdża te 2-3cm i znowu staje. Rozsuwa się za to płynnie. Maksymalnie zasuwa się do momentu jak na zdjęciu: http://tufotki.pl/yhLsR

 

Czy można go jakoś dosunąć ręcznie? Samochód odstawiłem do garażu, bo z niedomkniętym szyberdachem nie chcę jeździć w obie, ze w każdej chwili może zacząć padać deszcz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki! :)  pójdę i sprawdzę. Wiesz może, gdzie zamontowany jest silniczek od szybra?

Edited by Ermenegildo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie masz uszkodzone domykania owiewki i blkuja. Moze to byc inna machaniczna przyczyna. Pierwszy krok to sprezarka i za przeproszeniem, wydmuchac prowadnice.  Nie smarowac proncie boze zadnym stalym smarem bo to zbiera syf i niemilo ja w sloncu smar zaczyna kapac na glowe. Pomimo ze WD40 nie jest produktem zmasujacym to potrafi skutecznie wyczyscic prowadnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ręcznie można zamknąć kluczem imbusowym. Jest w instrukcji ;p , było kilka razy na forum, np.:

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/79052-pierwsze-słońce-dach-padł-tragedia/?p=2221384

 

Otwór pod zaślepką wygląda tak: http://tufotki.pl/egZHk Na pewno grzebać tam imbusem? Bo nie przypomina to kształtu imbusa ^_^
Imbus do szyberdachu powinien być w pokrowcu razem z kluczem do kół

 

Wysłane z Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być też linka albo połamały się takie plastikowe elementy prowadnic. Miałem podobnie w poprzednim forku. W ASO dowiesz się, że trzeba cały dach wymieniać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieszkańcy Warszawy mają rzekomo świetnego fachowca od szybrów polecanego na wielu forach, mowa o: http://www.szyberdachy.waw.pl/

U mnie na mazurach nikt nawet nie chce rozmawiać o szyberdachu, bo totalnie nie ogarniają. Ja chcę go tylko zamknąć i nie ruszać nigdy więcej :D

Edited by Ermenegildo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otwór pod zaślepką wygląda tak: http://tufotki.pl/egZHk Na pewno grzebać tam imbusem? Bo nie przypomina to kształtu imbusa ^_^

 

Na pewno ;) Może już taki zjechany od zamykania :) Tak jak pisze Fiku, w fabrycznym zestawie powinien być ten imbus. Właśnie zmierzyłem - to jest 5mm.

 

A próbowałeś ręcznie położyć owiewkę, równocześnie wciskając przycisk zamykania? U mnie czasem silnik stwierdza, że kładzenie owiewki sprawia nadmierny opór i cofa kilkanaście centymetrów (czyli objaw nieco inny). Najprostszym rozwiązaniem jest rozpędzenie się powyżej 120 km/h, wtedy problem przestaje występować :-)

Ja chcę go tylko zamknąć i nie ruszać nigdy więcej :D

 

Nie zniechęcaj się tak szybko :D Wielki szyber obok przycisku Brajt jest głównym sensem posiadania Subara :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem dziesiątki razy i za każdym razem zatrzymuje się przed samą owiewką, zawsze w tym samym miejscu. Dzisiaj wyczyściłem, wręcz wypolerowałem prowadnice, co było mozolne, bo masa zakamarków i nic nie pomogło. Rano spróbuję z tym imbusem. Dzięki za ustalenie jaki to numer :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten imbus po wyjęciu zaślepki wkładasz w przekładnię napędu szybra. Myślę ,że u Ciebie kończą się szczotki w silniczku ,który napędza mechanizm i nie ma pełnej mocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może sposobem będzie, próba zamknięcia go jednocześnie elektrycznie z pomocą mechaniczną(imbus) druga osoba do pomocy niezbędna powodzonka...

 

Wysłane z Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raz jeszcze dzięki za pomoc! Imbusem 5mm domknąłem :D Jak ustalę, gdzie zamontowany jest silniczek to go wygrzebię i wyślę do regeneracji.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...