Skocz do zawartości

VIAKEN + FreeSSM - problem z połączeniem


vtec

Rekomendowane odpowiedzi

ogólny wątek o LPG jest tak duży ze znaleźć coś temu "konia z rzędem".

chyba że założę swój wątek o Tribeca ...

plan jest taki:

1. Wymiana wtrysku - GW.

2. Jak wystąpi podobny przypadek na wymienionym wtrysku lub innym, wymiana wszystkich na inne.

3. Wymiana kostek przy wtryskach paliwa, bo szczerze powiem ta nierówna praca silnika nawet na benzynie jest wg mnie bardzo trafna diagnoza, obstawiam szanse na 80%.

4. Regulacja zaworów powyżej 42kPa przy MAP na gazie.

5. Inne, ewentualne tzw. niespodzianki związane z sytuacją opisywaną powyżej.

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 rok później...

Podłączał ktoś kabel vag kkl pod Forestera 2.0 n/a MY04 używając programu Freessm? Nie mogę się połączyć. Porty ustawione takie same w menadżerze urządzeń jak i Freessm. Kabel sprawdzałem z vcds lite i vag com w aucie grupy vag i działa poprawnie. 

Kabel kupiłem na tej aukcji:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7336003298

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, yaroz napisał:

Kabel kupiłem na tej aukcji:

 

dokładnie takim kablem łącze się bezproblemowo z Tribecą. Może w Twoim przypadku masz problem z którymś z pinów w gnieździe OBD. Inne urządzenia łącza się Twoim samochodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki system macie na lapkach? Może Subaru nie lubi windows 8? A może to wina chipu kabla w menadżerze pokazuje mi ch340?A może wina instalki Freessm? Skąd ściągaliscie Freessm?Kabel sprawdzałem na 2 autach, VW Golf Plus i VW Polo i łączy się z nimi poprzez vcds lite i vag com. Nie wiem dlaczego z moim Forester'em ma problem.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam Win7 x64, ale może zanim wyrzucisz lapka przez okno, pożycz od kogoś inny kabel VAG. Ja na początku kupiłem kabel Viaken KKL, który według sprzedawcy miał się łączyć z Subaru. Za cholerę nie szło skomunikować się z samochodem. Pożyczyłem od znajomka własnie taki niebieski kabel i bum z automatu wszystko się połączyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odswieże temat choć z innej strony. Zakupiłem taki kabel 

https://viaken.pl/pl/interfejs-diagnostyczny-subaru-1999-2009-usb-we-wtyku-obd2.html

Forek 2.0 manulal 2005.

Zgodnie z zaleceniem mam zainstalowany FreeSSm. Sterowniki są zainstalowane prawidłowo, wszystko łączy się poprawnie, mogę ustawić podglad parametrów pracy. 

Nie działają dwie rzeczy. Nie mogę skasować żadnego błędu (mam tylko od pompy powietrza wtórnego i w sumie dlatego kupiłem interfejs, pojawił się od przepustnicy ale została wyczyszczona i jest Ok tyle ze błąd został w pamięci bo jako świeży już się nie pojawia). Druga rzecz to nie mogę wykonać żadnego z dostępnych w programie testów bo wyskakuje brak połączenia. Śle skoro brak połączenia to jakim cudem mogę odczytać inne rzeczy. 

Pisalem do Viakena. Jedno ze powinienem uruchomić program jako administrator co zrobiłem i nic nie dało. Druga diagnoza ze problem jest po stronie programu. 

Sprawdzalem u znajomego na lapku, sterownik Ok, program pobrany z innego miejsca i to samo. Wszystko widać tylko nie można skasować błędu ani zrobić testów.

Zaopatrzylem sie w to żeby skasować przed przeglądem aby się diagnosta nie czepiał i sprawdzać czy cod innego nie wyskakuje a później będę szukał rozwiązania z ta pompa, ale jak widać narazie d...pa.

 

Ma ktoś pomysł na ten problem, ewentualnie sprawdzony inny działający zestaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Zły napisał:

Odswieże temat choć z innej strony. Zakupiłem taki kabel 

https://viaken.pl/pl/interfejs-diagnostyczny-subaru-1999-2009-usb-we-wtyku-obd2.html

Forek 2.0 manulal 2005.

Zgodnie z zaleceniem mam zainstalowany FreeSSm. Sterowniki są zainstalowane prawidłowo, wszystko łączy się poprawnie, mogę ustawić podglad parametrów pracy. 

Nie działają dwie rzeczy. Nie mogę skasować żadnego błędu (mam tylko od pompy powietrza wtórnego i w sumie dlatego kupiłem interfejs, pojawił się od przepustnicy ale została wyczyszczona i jest Ok tyle ze błąd został w pamięci bo jako świeży już się nie pojawia). Druga rzecz to nie mogę wykonać żadnego z dostępnych w programie testów bo wyskakuje brak połączenia. Śle skoro brak połączenia to jakim cudem mogę odczytać inne rzeczy. 

Pisalem do Viakena. Jedno ze powinienem uruchomić program jako administrator co zrobiłem i nic nie dało. Druga diagnoza ze problem jest po stronie programu. 

Sprawdzalem u znajomego na lapku, sterownik Ok, program pobrany z innego miejsca i to samo. Wszystko widać tylko nie można skasować błędu ani zrobić testów.

Zaopatrzylem sie w to żeby skasować przed przeglądem aby się diagnosta nie czepiał i sprawdzać czy cod innego nie wyskakuje a później będę szukał rozwiązania z ta pompa, ale jak widać narazie d...pa.

 

Ma ktoś pomysł na ten problem, ewentualnie sprawdzony inny działający zestaw?

Jak masz awarię pompy powietrza albo wywaloną to zwykłym kablem tego nie zrobisz, potrzebujesz kabel Tactrix i np. EcuFlash żeby wyłączyć ten błąd w ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale innych rzeczy z tego samego powodu nie można usunąć? 

Pompa działa sama w sobie bo była sprawdzana, problem jest z jednym zacinającym się zaworem. 

 

Na stronie tactrix  piszą ze nie jest on wymagany do Forestera chyba ze mówią tylko o tych w US?!

Natomiast w chińskich "odpowiednikach" nie ma nic żeby obsługiwały silnik 2.0.

Edytowane przez Zły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Ok, ale innych rzeczy z tego samego powodu nie można usunąć? 

Pompa działa sama w sobie bo była sprawdzana, problem jest z jednym zacinającym się zaworem. 

 

Na stronie tactrix  piszą ze nie jest on wymagany do Forestera chyba ze mówią tylko o tych w US?!

Natomiast w chińskich "odpowiednikach" nie ma nic żeby obsługiwały silnik 2.0.

 

Jeżeli usterka występuje to błędu nie skasujesz. Za pomocą kabla Tactrix możesz go wyłączyć. Dotyczy to wszystkich błędów (no prawie default_smile.png)

 

Kabel współpracuje ze wszystkimi Subaru, tylko trzeba mieć trochę pojęcia o programowaniu ECU. Chińskich podróbek ja bym nie ryzykował, spalenie ECU potem sporo kosztuje. Zresztą taniej wyjdzie podjechać do kogoś, kto już ma kabelek i wie co i jak. Do mnie masz trochę daleko, szukaj u siebie kogoś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za wyjaśnienie. To jeszcze jedno pytanie laika. Jakim cudem zatem gdy byłem na sprawdzeniu lpg skasowali ten błąd? Mówili ze go kasowali skoro przy pompie i zaworach nie dłubali czyli problem nie jest usunięty i nie było go 4 -5 i znów się pojawił?! To chyba naprawdę musiałby być nie lada zbieg okoliczności ze chwilowo wszystko akurat zadziałało. Po prostu nie ogarniam jak jest on kasowany mimo ze przyczyna nie jest usuwana bo już kilka razy był skasowany i dlaczego nie da się usunąć drugiego błędu mimo ze usterka jest usunięta czyli problem z przepustnica. Jezdzilem z podglądem i nie pojawia się już widnieje tylko jako zapisany.

Edytowane przez Zły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...