Skocz do zawartości

VIAKEN + FreeSSM - problem z połączeniem


vtec

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

To ja jaki mam? Tańszy/droższy? Kupiła mi go córka wracając z KRK do domu, wysłałem jej ten link http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-kabel-obd2-kabel-piny.html który pokazała w sklepie i to jej dali. Ten z linku różni się opisami i nie wiem czy dali jej dokładnie taki sam jak z linku, czy te oznaczenia nie grają roli. Jak nie uda mi się tego interfejsu skomunikować z samochodem, to podjadę do nich z laptopem i niech oni próbują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

masz wersje EU czy US?

 

ja mam wersję EU.

 

 

 

Jesli kiedykolwiek miałeś skutecznie przeprowadzaną diagnostykę w ASO to raczej nie masz tego problemu.

 

nie bardzo rozumiem, czyli żeby interfejs VAG KKL skomunikował się z samochodem, to wpierw musi być uaktywniona linia K poprzez podpięcie skanera diagnostycznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem, czyli żeby interfejs VAG KKL skomunikował się z samochodem, to wpierw musi być uaktywniona linia K poprzez podpięcie skanera diagnostycznego?

działa albo nie działa, nic nie trzeba aktywować. tak jak pisałem wcześniej, obok w garażu stoi Sti i tam po podpięciu od razu wszystko działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z garażu gdzie miałem podobny przypadek ale z bawarskim produktem po różnych czarach i modłach stwierdziłem w akcie desperacji że w najnormalniejszy sposób (do tej pory nie wiem jakim cudem) z gniazda OBD wysunął się pin i za żadne skarby świata nie chciał się połączyć interfejs z ECU. Wiem że to ekstremalny przypadek (mój pierwszy) ale może sprawdź czy masz wszystkie piny na swoim miejscu, bo to może być przyczyna twojego kłopotu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam najprostsze OBD i jeszcze z tydzień temu dzialalo, ale już nie działa :(. Jak pech to pech.

Problem polaczenia poprzez viaken jest od dłuższego czasu.


wysłałem wczoraj krótkiego email do Viakena odnośnie zaistniałej sytuacji, zobaczymy co odpiszą.


to chyba będzie wyjaśniony wątek. wczoraj z Panem z viaken przeprowadziliśmy testy, wyniki poniżej. Sprawdziliśmy po kablu zwykłym, jak i kablu z wydzielonymi złączkami wpinając bezpośrednio na piny. Wynika z tego iż moja Tribeca nie łączy się poprzez pin 7 Linia K (ISO 9141/ISO14230).
jedyna opcja to połączenie CAN, a do tego trzeba posiadać np. poniższy zestaw:

http://viaken.pl/pl/nowy-polski-bezprzewodowy-elm327-v2-bluetooth-euroscan-2013.html

post-12894-0-03649000-1478162219_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wczoraj z Panem z viaken przeprowadziliśmy testy

 

byłeś u nich samochodem, czy rozmawiałeś telefonicznie?

Ja do nich dzwoniłem w poniedziałek, pan wpierw upewnił się czy sterowniki zainstalowane poprawnie, potem kazał mi instalować ponownie freessm z innego zródła, gdyż twierdził że mogłem zainstalować złą kopie, jak to nie pomogło to stwierdził że 64bitowy Win7 może być problemem. Po tej rozmowie odkopałem starego laptopa z Win XP 32 bitowy, zainstalowałem wszystko i dalej d......pa. Coś mi się wydaje że nie do końca oni wiedzą co sprzedają. Muszę do nich podjechać przy najbliższej okazji i jak sobie nie dadzą z tym rady to będę żądał zwrotu, bo nie potrzebne mi niedziałające dziadostwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wczoraj z Panem z viaken przeprowadziliśmy testy

 

byłeś u nich samochodem, czy rozmawiałeś telefonicznie?

 

telefonicznie i zdalne logowanie na mój PC. Kabelek zostawię do drugiego auta. Natomiast nie będę kupował kolejnego, odechciało mi się diagnostyki we własnym zakresie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

odechciało mi się diagnostyki we własnym zakresie ;)

 

mając odpowiedni skaner, fajnie jest sobie podglądnąć parametry pracy silnika, skrzyni lub móc coś poprzestawiać. Ja pluje sobie w brodę, bo mam skaner Snap On, który przez głupotę uszkodziłem podpinając do Infiniti w którym było coś skopane w złączu OBD a nie musiałem. Teraz bawię się w jakieś popierdółki, tylko żeby podpatrzeć parametry pracy skrzyni. Wiem że można podjechać do elektronika-diagnosty żeby podpiął się do TCM, ale każde podłączenie to min 50zł, a ja potrzebuje się podpiąć kilka razy i na spokojnie przeglądać parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam zestaw co wy beke z 2007 roku i dziala tylko sterownik archiwalny trzeba wgrać w XP i 7 odbywa sie to bez problemu natomiast w 8 i 10 przed instalacja tego sterownika trzeba uruchomic kompa wtrybie bez podpisywania sterownikow. Moze wam stery zlapalo poprzez windows update, to trzeba odistalowac je w menadzerze urzadzen wylaczyc dostep do neta i podac stery recznie z wczesniej pobranego pliku archiwalnego ze strony viakena.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez renegat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, daje ostatnią szansę.

rozebrałem okolice złącza, wszystkie kable siedzą, potwierdza to zdjęcie poniżej.

teraz kolejne kwestie. rzeczywiście win8 sam zaciąga sterowniki i to w bardzo szybkim tempie. niemniej jednak u mnie siedziały sterowniki zainstalowane jeszcze w sierpniu czyli przed pierwszym podłączeniem kabla, te ze strony viakena. jednak tak jak wiadomo, na tych sterownikach u mnie nie działa. pojawia się pytanie do renegata, jak zainstalować archiwalne? po odinstalowaniu sterowników portu, klikam aktualizuj oraz wybieram lokalizację katalogu w którym znajdują się archiwalne sterowniki ściągnięte od viakena - w tej opcji nie chcą się zainstalować (dodam że działam przy wyłączonym podpisywaniu sterowników), nie wiem dlaczego? druga opcja jaka jest możliwa (wg mojej wiedzy IT) to kliknięcie prawym na pliki ftdibus i ftdiport z rozszerzeniem *.inf oraz wybranie opcji zainstaluj - wyskakuje okienko pomyślnej instalacji. jednak i w tym przypadku sterownik nie instaluje się - co przedstawia znak zapytania w menu urządzeń przy "usb serial port". w archiwalnym nie ma pliku *.exe, także prośba do renegata o info, jak te sterowniki zainstalować?

post-12894-0-10075400-1478280775_thumb.jpeg

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vtec napisales ze w tej opcji nie chca sie zainstalowac, a jakiś błąd wyrzuca?

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Jeszcze mi przyszedl do glowy pomysl zebys zainstalowal freessm w Program Files a nie w Program Files (86) i dla pewnosci uruchom freessm jako administrator.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Odinstaluj stery w menadzerze, odłącz neta, podłacz viakena, podaj lokalizacje sterownika recznie. Wrzuc zrzut ekranu co tam masz w menadzerze po podłaczeniu kabelka. I jeszcze jedno pytanie czy test polaczenia z kabelkiem w freessm ci przechodzi?

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Chyba w wolnej chwili odinstaluje sobie stery i free ssm i zerkne jak to instalowalem bo juz jakis czas temu to robilem.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez renegat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie FREESSM zainstalowany jest bezpośrednio w Program Files.

Po odinstalowaniu pojawia się w menedżerze urządzeń info jak w kółeczku na zdjęciu poniżej, później wybieram aktualizację sterownika z katalogu na kompie (wybierając opcję uwzględniającą podfoldery), po czym pojawia się komunikat, że system nie może odnaleźć oprogramowania. I co dalej?

 

 

....

 

zaraz chyba zdębieje. udało się zainstalować stery archiwalne, co potwierdza screen poniżej, byłem w aucie z dużą nadzieją, ale nadal nie działa. freessm uruchamiam jako admin, wyłączam antywira i dalej nic, zmieniam porty, 1, 2 czy 5. nadal nic, ludzie, o co chodzi?

 

pomocny był filmik:

 

 

.....

 

ostatecznie, w ramach ostatniego podejścia, odinstalowałem archiwalny, zainstalowałem "po bożemu" (teraz już wiem jak to robić właściwie ;) ) podstawowy ze strony viakena i dalej nie działa.

Sprawdziłem jeszcze raz na VCDSie i daje info jak wyżej, tj. samochód nie jest kompatybilny poprzez OBDII.

 

KONIEC tematu :(

post-12894-0-82361900-1478337245_thumb.jpg

post-12894-0-13834200-1478340089_thumb.jpg

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki komunikat dawal freessm? A co ma wspolnego vcds z subaru? vcds to do grupy vag jest Volkswagen audi, wiec napewno ci nie polaczy z subaru stad komunikat o braku kompatybilnosci.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Ostatni zrzut wreszcie wskazywal ze masz prawidlowo zainstalowany sterownik. Napisz co mowil freessm

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Zainstalowac stery kabla, zainstalowac freessm ustawic taki sam port, podlaczyc kabel do auto, przekrecic stacyjke na zaplon, uruchomic freessm, polaczyc sie z autem. Taką kolejnosc zachowales jak juz miales ten archiwalny prawidlowo zainstalowany?

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez renegat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to od początku nie jest problem softwarowy. jeśli wszystko jest sprawne (kabel wyposażony w porządny przetwornik oraz jest fizyczne połączenie kl do ecu w aucie) to w tym modelu musi działać. Z tym kablem a w dalszej kolejności bez ew. sprawdzenia czy w ASO też będą się w stanie podłączyć darowałbym sobie dalsze próby - szkoda na nie czasu.

w czwartek byłem u gazownika, podłączał się jakimś scanem i było ok. Proste OBD wczoraj też mi działało, bo ożyło ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we wcześniejszych używali podróbek i w którymś momencie oryginalne sterowniki ftdi przestały z nimi współpracować

 

przecież większość tych tanich interfejsów jest na podróbkach, kilka takich mi przez ręce przeszło i zawsze działały najnowsze sterowniki ze strony ftdi - w sumie to z innego źródła sterowników nie instalowałem, bo tam najszybciej można było dorwać jak były potrzebne na szybko - nieraz się interfejs przydawał jak miałem go przy sobie ale nie miałem laptopa...

 

choć wydaje mi się, że tu jest raczej jakiś problem albo z gniazdem, albo z interfejsem - dioda po podłączeniu do obd w aucie i włączeniu zapłonu musi świecić cały czas, a tu było mrugnięcie, może kilka, i nic poza tym. interfejs jest zasilany przez obd, a wskaźnikiem tego jest dioda na nim(czasem jest druga do komunikacji, ale to można pominąć) - jeśli nie ma zasilania, to nie będzie działać... oddaj ten badziew do viakena i kup jakiś tani chiński na allegro, np od pmfactory(nazwa użytkownika na allegro, nie wiem czy to firma czy prywaciarz, swój tam kupowałem i po delikatnych modach radzi sobie również z flashowaniem) za 25 zł i używaj... chyba że faktycznie masz coś nie halo z instalacją w aucie, weź multimetr i sprawdź napięcie wkładając plus w pin 16(tam gdzie węższe gniazdo z brzegu, będą obok siebie dwa piny, chodzi o ten z brzegu) a minus w pin 4 gniazda(tam gdzie szersza część, 4 od brzegu przeciwnego do tego gdzie jest 16) i powinno wyjść coś w okolicach 12 V...

 

a swoją drogą, nie wiem po co płacicie ponad 50 zł za interfejs, skoro najtańsze chińczyki(poza tymi na ch340, ale tego nie sprawdzałem - ponoć nie działa) na ftdi działają... nie miałem do czynienia z kkl droższym niż 30 zł, który by sprawiał problemy - zachowują się tak samo jak te "porządne", a kosztują mniej...

Edytowane przez siewcu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...