Skocz do zawartości

Apexi avcr... Przeładowywuje


Smookier

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) od niedawna jestem posiadaczem gteka z roku 2000. Na pokładzie mam zamontowany komputer apexi który jak wiemy cechuje sie możliwością wybierania miedzy 2ma programami a i b. Program A ustawiony mam do jazdy spokojnej z wartościami niskimi oraz doładowaniem który nie przekracza 0,8-0,9bar. Program b został ustawiony znacznie wyżej i mimo iż zaznaczono aby nie przekraczał 1,2 bara to najwyższa wartość jaką dzis zapisał (ta funkcja wyświetla sie na głównym screenie) to 1,79 bara.(a moze to normalne ze turbina potrafi bic chwilowo takie wartości ? ) Wiem ze to dużo za wysoko niż w serii dlatego chciałbym wiedzieć czy jazda z docisnieciem od czasu do czasu pedału gazu jest bezpieczna ? I czy problem tkwi w programie czy moze jest inna przyczyna. Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram sie zrobić test z wykresem i dodać zdjęcie. Zegary boost, temp. Oleju, ciśnienie oleju juz w drodze. Zauwazylem ze nawet nie pałujac apexi potrafi zanotować 1,2 w trybie b potem oczywiście wartość sie zwiekszyła wlasnie do 1,79 ale jak tylko zobaczyłem takie ciśnienie to zmieniłem tryb w A. Teraz musze sie upewnić ponieważ program B dał mi dużo uśmiechu na twarzy :) Czy jest wogóle możliwe zeby seryjna turbina dawała takie cisnienie ? (Mam układ wydechowy 2,5 cala, sportowy katalizator, bov hks) ps. Nie wiem czy samochód był mapowany po tych zmianach.

Edytowane przez Smookier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy ktoś grzebał i mapował, bo 1,79 to ekstremalnie wysoka wartość i może to być błąd pomiaru.

Aczkolwiek, jeśli AVCR pokazuje Ci takie wartości to zaczął bym się martwić (chyba, że błędnie podłączone).

 

Jeśli ktoś grzebał, to boost cut pewnie został ustawiony wyżej niż w standardzie, ale jeśli nie odcina Ci przy 1,7 to tzn że zabezpieczenia brak (takie jest moje rozumowanie)

 

Generalnie Apexi AVCR to takie ryzyko dla kogoś, kto lubi sobie mieszać w parametrach turbiny. Namieszać można a potem ciężko wrócić do pierwotnych ustawień i silnik może zrobić kabum.

Oby nie w Twoim przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boost cut jest bo odcina... Ale co jest najciekawsze przy próbie kiedy wybiło 1,79 nie było odcięcia, zdażyło sie to kiedy był program B, a najwyższa zanotowana wartość przez apexi to 1,44... Moze rzeczywiście cøs pomiary miesza. Dzis sprawdzę jakie cisnienie sie utrzymuje przy wolnym przyspieszaniu, a jak jest przy szybkim starcie. I czy wysokie wartości sie utrzymują czy spada do normy. (chyba ze nawet przy szybkim starcie ani na chwile turbina nie powinna tak wysoko bic ciśnienia ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to jest AVCR, to nie jest to przede wszystkim zaden komputer - w sensie ECU, tylko kontroler doladowania.

Teraz rodzi sie pytanie - co jest w ECU - i prawde mowiac sens uzywania tego AVCR, jesli byl robiony Ecutek, jest taki dosc sredniawy moim zdaniem.

 

Generalnie to jedz do kogos, kto ogarnia strojenie, zeby w ogole zobaczyc co sie dzieje - bo, jak ktos juz wspomnial, idziesz najprawdopodobniej szybkim kursem na remont silnika obecnie. I nie ma sie co brandzlowac, czy turbo moze, czy nie moze nadmuchac tyle, nie ma sie co zastanawiac, czy moze to, czy moze tamto - to trzeba sprawdzic i ew. skonfigurowac poprawnie.

Jesli nie zrobisz tego teraz - zrobisz to po remoncie silnika.

Bedzie drozej.


Z Limanowej masz niedaleko do Nowego Sacza, gdzie Carfit w razie czego moze ogarnac temat Ecuteka - mysle, ze to bedzie dla Ciebie dosc dobra opcja.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie udam sie do carfita ;) a póki co bede jeździł na programie A nie przekraczającym 1bar

doszliśmy do ładu ;)

 

Tryb OFF ładuje 0,5-0,7 bara

Tryb A ustawiliśmy tak aby podczas jazdy po naszych górkach nie ładował wiecej niż 1,1-1,2 bara

Tryb B ustawiony na te same wartości tylko podczas jazdy po miescie :)

Dzieki wszystkim za pomoc i zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...