Smookier Opublikowano 18 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Witam od niedawna jestem posiadaczem gteka z roku 2000. Na pokładzie mam zamontowany komputer apexi który jak wiemy cechuje sie możliwością wybierania miedzy 2ma programami a i b. Program A ustawiony mam do jazdy spokojnej z wartościami niskimi oraz doładowaniem który nie przekracza 0,8-0,9bar. Program b został ustawiony znacznie wyżej i mimo iż zaznaczono aby nie przekraczał 1,2 bara to najwyższa wartość jaką dzis zapisał (ta funkcja wyświetla sie na głównym screenie) to 1,79 bara.(a moze to normalne ze turbina potrafi bic chwilowo takie wartości ? ) Wiem ze to dużo za wysoko niż w serii dlatego chciałbym wiedzieć czy jazda z docisnieciem od czasu do czasu pedału gazu jest bezpieczna ? I czy problem tkwi w programie czy moze jest inna przyczyna. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Takie rzeczywiste wartości doładowania wróżą rychłą śmierć seryjnemu silnikowi GT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 18 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Ale jaką efektowną. A długo utrzymywało sie takie doładowanie? Możesz monitorować ten parametr? Chyba mozna nawet rysować wykresy w apexi czy się mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 18 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Raczej wątpię w prawdziwość tego zapisu. Raczej nic nie wybuchnie. My99 ma boost cuta na niecałe 1,2 bara z tego co pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 19 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 (edytowane) Postaram sie zrobić test z wykresem i dodać zdjęcie. Zegary boost, temp. Oleju, ciśnienie oleju juz w drodze. Zauwazylem ze nawet nie pałujac apexi potrafi zanotować 1,2 w trybie b potem oczywiście wartość sie zwiekszyła wlasnie do 1,79 ale jak tylko zobaczyłem takie ciśnienie to zmieniłem tryb w A. Teraz musze sie upewnić ponieważ program B dał mi dużo uśmiechu na twarzy Czy jest wogóle możliwe zeby seryjna turbina dawała takie cisnienie ? (Mam układ wydechowy 2,5 cala, sportowy katalizator, bov hks) ps. Nie wiem czy samochód był mapowany po tych zmianach. Edytowane 19 Września 2016 przez Smookier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil263 Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 ale on ci tyle pokazał czy na tyle w trybie B masz ustawiony bo to różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 19 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Doładowanie w trybie B jest ustawione na max 1,2 bara przy czym poszczególne biegi sa ustawione na 0% każdy. Duty jest 90% do 4500 tys obrotów powyżej jest 65%. Te same wartości w trybie A zaznaczone sa dla max 0,8-0,9 i nie przeładowywuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Pytanie czy ktoś grzebał i mapował, bo 1,79 to ekstremalnie wysoka wartość i może to być błąd pomiaru. Aczkolwiek, jeśli AVCR pokazuje Ci takie wartości to zaczął bym się martwić (chyba, że błędnie podłączone). Jeśli ktoś grzebał, to boost cut pewnie został ustawiony wyżej niż w standardzie, ale jeśli nie odcina Ci przy 1,7 to tzn że zabezpieczenia brak (takie jest moje rozumowanie) Generalnie Apexi AVCR to takie ryzyko dla kogoś, kto lubi sobie mieszać w parametrach turbiny. Namieszać można a potem ciężko wrócić do pierwotnych ustawień i silnik może zrobić kabum. Oby nie w Twoim przypadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 My99 ma boost cuta na niecałe 1,2 bara z tego co pamiętam. FCD likwiduje takie cóś. Pytanie: czy FCD jest na pokładzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 19 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Boost cut jest bo odcina... Ale co jest najciekawsze przy próbie kiedy wybiło 1,79 nie było odcięcia, zdażyło sie to kiedy był program B, a najwyższa zanotowana wartość przez apexi to 1,44... Moze rzeczywiście cøs pomiary miesza. Dzis sprawdzę jakie cisnienie sie utrzymuje przy wolnym przyspieszaniu, a jak jest przy szybkim starcie. I czy wysokie wartości sie utrzymują czy spada do normy. (chyba ze nawet przy szybkim starcie ani na chwile turbina nie powinna tak wysoko bic ciśnienia ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Na bank błędne pomiary. Ale ogarnij to koniecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Jesli to jest AVCR, to nie jest to przede wszystkim zaden komputer - w sensie ECU, tylko kontroler doladowania. Teraz rodzi sie pytanie - co jest w ECU - i prawde mowiac sens uzywania tego AVCR, jesli byl robiony Ecutek, jest taki dosc sredniawy moim zdaniem. Generalnie to jedz do kogos, kto ogarnia strojenie, zeby w ogole zobaczyc co sie dzieje - bo, jak ktos juz wspomnial, idziesz najprawdopodobniej szybkim kursem na remont silnika obecnie. I nie ma sie co brandzlowac, czy turbo moze, czy nie moze nadmuchac tyle, nie ma sie co zastanawiac, czy moze to, czy moze tamto - to trzeba sprawdzic i ew. skonfigurowac poprawnie. Jesli nie zrobisz tego teraz - zrobisz to po remoncie silnika. Bedzie drozej. Z Limanowej masz niedaleko do Nowego Sacza, gdzie Carfit w razie czego moze ogarnac temat Ecuteka - mysle, ze to bedzie dla Ciebie dosc dobra opcja. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 19 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 W takim razie udam sie do carfita a póki co bede jeździł na programie A nie przekraczającym 1bar doszliśmy do ładu Tryb OFF ładuje 0,5-0,7 bara Tryb A ustawiliśmy tak aby podczas jazdy po naszych górkach nie ładował wiecej niż 1,1-1,2 bara Tryb B ustawiony na te same wartości tylko podczas jazdy po miescie Dzieki wszystkim za pomoc i zainteresowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się