Jump to content

Sczytywanie błędów w SG


rutra80
 Share

Recommended Posts

Wczoraj po tournee po bieszczadach, przy normalnym ruszeniu ze świateł, zapalił mi się CEL pierwszy raz od 100 tys. km. Cruise się nie świecił, tempomat działał, silnik działał normalnie (chyba nawet mniej mulił - może w trybie awaryjnym ignoruje czujnik stuku...). Po dwóch odpaleniach i krótkich jazdach lampka zgasła. Mam w związku z tym kilka pytanek:

  1. Czy błąd jest zapamiętany i da się go jeszcze sczytać mimo że CEL już się nie pali?
  2. Oprócz wypadania zapłonów (stare świece i kable i ogólnie kłania się przegląd 200k) co jeszcze może powodować takie tymczasowe CELe?
  3. Co musiałbym kupić aby samemu w rozsądnej cenie sprawdzać takie rzeczy? Mam telefony i laptopy z Windows.
  4. Czy za pomocą tego samego soft/hard-ware będę mógł sczytywać błędy w forku SG 2.5XT lub 2.0XT po lifcie?
Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

Elm 327 bluetooth,telefon komórkowy i torque wystarczą do sprawdzenia starych i aktualnych błędów.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisałem są kable wysokiego napięcia.

Kupiłem ten ELM327 bluetooth (http://allegro.pl/interfejs-elm-327-mini-bt-subaru-forester-impreza-i6452590078.html) i nie działa - soft łączy się z ELM ale nie może połączyć się z ECU : (

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisałem są kable.

Kupiłem ten ELM327 bluetooth (http://allegro.pl/interfejs-elm-327-mini-bt-subaru-forester-impreza-i6452590078.html) i nie działa - soft łączy się z ELM ale nie może połączyć się z ECU : (

 

Sprawdzasz na włączonym zapłonie ? Jaki protokół ustawiłeś lub czy masz możliwość wyboru automatycznego ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

U mnie działa na kablu od VW i software free ssm do subaru tylko ja mam my04

U mnie też - kabel do VAG'a (Viaken) + Free SSM na Windowsie 7 - działa bez zarzutu. Forester SG MY'07.

I tak jak napisał @STRAZAK - łączymy się na włączonym zapłonie. 

Link to comment
Share on other sites

Forester 2.0XT MY'04 - interfejs iCar (pochodna ELM) działający poprzez WiFi - łączy się bez problemu, a sama komunikacja o wiele szybsza niż poprzez BT.

Zarówno z telefonem, jak i zamontowanym w samochodzie tabletem. Dobra konfiguracja "Profilu samochodu" i hula.

Link to comment
Share on other sites

Ja próbowałem łączyć się apkami Windows Phone: Car Scanner oraz OBD Auto Doctor. Sprawdzałem na zapłonie i wszelkich innych kombinacjach. Protokół automatyczny. Będę próbował jeszcze jakimś softem na normalny Windows ale obawiam się czy mój forek 2.0 n/a my'03 nie jest ograniczony do jakichś starszych nieobsługiwanych standardów...

Link to comment
Share on other sites

Ja próbowałem łączyć się apkami Windows Phone: Car Scanner oraz OBD Auto Doctor. Sprawdzałem na zapłonie i wszelkich innych kombinacjach. Protokół automatyczny. Będę próbował jeszcze jakimś softem na normalny Windows ale obawiam się czy mój forek 2.0 n/a my'03 nie jest ograniczony do jakichś starszych nieobsługiwanych standardów...

 

Jeśli to jest rok 2003 to masz już OBDII więc kwestia ustawienia odpowiedniego protokołu transmisji danych i musi działać. Osobiście mam kilka interfejsów diagnostycznych (vag, elm I i II, i jeszcze dedykowany do subaru) i na wszystkich po odpowiednim ustawieniu mam komunikację, jedne działają wolniej drugie szybciej ale działają więc musisz posprawdzać ustawienia swojego interfejsu (chyba że masz to na układzie PIC jeśli tak to możesz mieć więcej zabawy) i łaski nie robi musi działać.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No niestety próbowałem jeszcze różnymi programami z załączonej płyty na Windows XP oraz Torque na Androida i nic. Z Fordem Explorerem z 96r też nie poszło. Poszło natomiast z Hyundai Atosem z 98r. Jak ktoś mi nie poda parametrów które mógłbym spróbować to będę to wymieniał.

Link to comment
Share on other sites

No niestety próbowałem jeszcze różnymi programami z załączonej płyty na Windows XP oraz Torque na Androida i nic. Z Fordem Explorerem z 96r też nie poszło. Poszło natomiast z Hyundai Atosem z 98r. Jak ktoś mi nie poda parametrów które mógłbym spróbować to będę to wymieniał.

Witam, dziasaj masz spot w Rz o 17 możesz tam zaglądnąć a na bank otrzymasz wszystkie informacje jak podłączyć OBDII

 

Wysłane z Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...