Skocz do zawartości

Sczytywanie błędów w SG


rutra80

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj po tournee po bieszczadach, przy normalnym ruszeniu ze świateł, zapalił mi się CEL pierwszy raz od 100 tys. km. Cruise się nie świecił, tempomat działał, silnik działał normalnie (chyba nawet mniej mulił - może w trybie awaryjnym ignoruje czujnik stuku...). Po dwóch odpaleniach i krótkich jazdach lampka zgasła. Mam w związku z tym kilka pytanek:

  1. Czy błąd jest zapamiętany i da się go jeszcze sczytać mimo że CEL już się nie pali?
  2. Oprócz wypadania zapłonów (stare świece i kable i ogólnie kłania się przegląd 200k) co jeszcze może powodować takie tymczasowe CELe?
  3. Co musiałbym kupić aby samemu w rozsądnej cenie sprawdzać takie rzeczy? Mam telefony i laptopy z Windows.
  4. Czy za pomocą tego samego soft/hard-ware będę mógł sczytywać błędy w forku SG 2.5XT lub 2.0XT po lifcie?
Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elm 327 bluetooth,telefon komórkowy i torque wystarczą do sprawdzenia starych i aktualnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem są kable wysokiego napięcia.

Kupiłem ten ELM327 bluetooth (http://allegro.pl/interfejs-elm-327-mini-bt-subaru-forester-impreza-i6452590078.html) i nie działa - soft łączy się z ELM ale nie może połączyć się z ECU : (

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem są kable.

Kupiłem ten ELM327 bluetooth (http://allegro.pl/interfejs-elm-327-mini-bt-subaru-forester-impreza-i6452590078.html) i nie działa - soft łączy się z ELM ale nie może połączyć się z ECU : (

 

Sprawdzasz na włączonym zapłonie ? Jaki protokół ustawiłeś lub czy masz możliwość wyboru automatycznego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

U mnie działa na kablu od VW i software free ssm do subaru tylko ja mam my04

U mnie też - kabel do VAG'a (Viaken) + Free SSM na Windowsie 7 - działa bez zarzutu. Forester SG MY'07.

I tak jak napisał @STRAZAK - łączymy się na włączonym zapłonie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester 2.0XT MY'04 - interfejs iCar (pochodna ELM) działający poprzez WiFi - łączy się bez problemu, a sama komunikacja o wiele szybsza niż poprzez BT.

Zarówno z telefonem, jak i zamontowanym w samochodzie tabletem. Dobra konfiguracja "Profilu samochodu" i hula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja próbowałem łączyć się apkami Windows Phone: Car Scanner oraz OBD Auto Doctor. Sprawdzałem na zapłonie i wszelkich innych kombinacjach. Protokół automatyczny. Będę próbował jeszcze jakimś softem na normalny Windows ale obawiam się czy mój forek 2.0 n/a my'03 nie jest ograniczony do jakichś starszych nieobsługiwanych standardów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja próbowałem łączyć się apkami Windows Phone: Car Scanner oraz OBD Auto Doctor. Sprawdzałem na zapłonie i wszelkich innych kombinacjach. Protokół automatyczny. Będę próbował jeszcze jakimś softem na normalny Windows ale obawiam się czy mój forek 2.0 n/a my'03 nie jest ograniczony do jakichś starszych nieobsługiwanych standardów...

 

Jeśli to jest rok 2003 to masz już OBDII więc kwestia ustawienia odpowiedniego protokołu transmisji danych i musi działać. Osobiście mam kilka interfejsów diagnostycznych (vag, elm I i II, i jeszcze dedykowany do subaru) i na wszystkich po odpowiednim ustawieniu mam komunikację, jedne działają wolniej drugie szybciej ale działają więc musisz posprawdzać ustawienia swojego interfejsu (chyba że masz to na układzie PIC jeśli tak to możesz mieć więcej zabawy) i łaski nie robi musi działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No niestety próbowałem jeszcze różnymi programami z załączonej płyty na Windows XP oraz Torque na Androida i nic. Z Fordem Explorerem z 96r też nie poszło. Poszło natomiast z Hyundai Atosem z 98r. Jak ktoś mi nie poda parametrów które mógłbym spróbować to będę to wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety próbowałem jeszcze różnymi programami z załączonej płyty na Windows XP oraz Torque na Androida i nic. Z Fordem Explorerem z 96r też nie poszło. Poszło natomiast z Hyundai Atosem z 98r. Jak ktoś mi nie poda parametrów które mógłbym spróbować to będę to wymieniał.

Witam, dziasaj masz spot w Rz o 17 możesz tam zaglądnąć a na bank otrzymasz wszystkie informacje jak podłączyć OBDII

 

Wysłane z Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...