Jump to content

Skrzynia automatyczna w Foresterze 2.0XT


Recommended Posts

wniosek z zaworami mam zawsze ten sam skoro się zapychają to albo zbyt rzadko zmieniany olej i filtr w skrzyni oraz wniosek że nie demontowano miski olejowej w celu umycia z opiłków które osadzają się na dnie i w okolicach ewentualnego magnesu.

pozostałe zabrudzenia niemetaliczne są zwykle efektem przegrzania oleju w skrzyni co można zminimalizować zwiększając wydajność układu chłodzącego.

sam konwerter to pikuś.

Link to post
Share on other sites

Olej zmieniany, skrzynia w środku jak nówka, konwerter ogarnięty, tylko elektrozawory niestety dopięły swojego żywota, a że jest to wersja przejściowa i nie ma możliwości zakupić pojedynczych elektrozaworów, jest tylko cała płyta w zaporowej cenie. Trafiają się niestety rodzynki, nawet serwis rozkłada ręce, jak pech to pech.


 

 

wniosek z zaworami mam zawsze ten sam skoro się zapychają to albo zbyt rzadko zmieniany olej i filtr

Zawory niby pracują dobrze, ale przy sporym obciążeniu lub upalaniu skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, zawory są prawdopodobnie wypracowane. Nie ma problemu z wersją wcześniejszą lub późniejszą tylko w tej krótkiej serii nie ma dostępu do konkretnych części.

Link to post
Share on other sites

A w midparts coś pomogli, czy także nie ma możliwości ?

 

Kiedyś słyszałem także o regeneracji zaworów sterujących ale na obecną chwilę nie znalazłem u kogo o tym rozmawiałem.

Myślę, że gdyby ustalić producenta zaworów poszłoby z górki; tak kiedyś było z regeneracją alternatorów i rozruszników.

 

p.s.

daj znać jak będzie finał jak się zamknął koszt i sposoby na pokonanie trudności = może być i na PW.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

No to jak jeszcze silnik ogarniesz to już żadnych większych zaskoczeń nie powinno być i zacznie się sama przyjemność z jazdy. Pamiętam jak walczyłem z moim forkiem i jak przestałem go lubić. Teraz od ponad roku jest wszystko tip-top i mimo tego, że mam różne fajne zabawki do jeżdżenia to forka uwielbiam.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

 

Miałem przygodę ze skrzynia. Znalazłem z dawcy Angola, z tego co pamietam była chyba różnica w oznaczeniu. ASO w którym zmieniałem skrzynie stwierdziło ze wszystko jest ok. Działa do dzisiaj bez zarzutow. Koszt wymiany z olejem i filtrem to ok 650 zł .. Pozdrawiam

 

W ktorym Aso robiles wymianę ?

 

ASO Mikołów 

 

 

 

Sama wymiana oleju + filtr to ok. 450PLN, zależy ile wytoczą, ale zwykle schodzi 5-6l. A gdzie tu jeszcze wymiana skrzyni?

no właśnie , trochę dziwne .... że ASO za wymianę skrzyni bierze 200zł ...... nie uwierzę póki nie zobaczę :)

ASO w Mikołowie -> wycena za wymianę skrzyni 600zl po mojej stronie zakup olejów filtra

 

Ano własnie , więc ceny które tu przytoczył kolega @diamond są na 100% błędne ! 

 

Znalazłem fakturę za usuługe wymiany w ASO.  wymian skrzyni biegów 409 zł netto + olej 208 zł netto. fakturę dla zainteresowanych mogę przesłać na priva.

Edited by diamond
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Witam wszystkich.

Mam tę pechowa skrzynię TZ1B5LNYAA. Kupiłem używaną ale jak się okazało to:

1 . Inne polosie które nie pasowały z obecnego akurat tutaj je dostałem z tamtego auta

2. Nie pasująca elektronika

Teraz jestem w kropce mam skrzynie o tym samym numerze ale nie pasuje do mojego forka.

Jeden sprzedawca z UK twierdzi że będzie pasowała skrzynia TZ1B5LBZAA, czy mógł by ktoś to potwierdzić, może ktoś ma jakieś doświadczenia . Mechanik jest zaskoczony ze nie pasuje pomimo zgodności numerów tej skrzyni. Na rynku nie znalazłem drugiej takiej skrzyni.

Akurat dla rocznika 2003  jest tylko jeden model

Pozdrawiam

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...