Lewy_Rally Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Witam, Odkąd kupiłem swoją Impreze GT MY94 nie zagłębiałem się mocno w temat przełożenia jakie posiadam, ale wcześniejszy właściciel coś mi wspominał, że skrzynia i dyfer wsadzone są od Forka Turbo. Podczas aktualnych prac nad autem sprawdziłem oznaczenie skrzyni biegów i wynika z tego, że pochodzi od JDM Forka Turbo MY98 (TY753VB1AA) i wedle tabeli posiada przełożenie główne 4.44. Niestety wydaje mi się, że biegi są jakieś przydługie... Wprawdzie nie jeździłem Gt'kiem z ori skrzynią więc nie mam porównania do ori ale jeździłem Impreza Type, R gdzie przełożenie główne też jest 4.44 i różnica była bardzo duża. Czy aż taka różnica wynika z różnych dyfrów w tych autach? Czy może u mnie siedzi jeszcze ori dyfer, czy jest w ogóle taka możliwość. Ma ktoś doświadczenie jak to wygląda w ori Gt'ku i ze skrzynią od Forka? Aktualnie żeby przestawić jakiś obraz przełożenia, na 2-gim biegu osiąga ok. 90 km/h. Przeczytałem dużo wątków o wymianie skrzyni ale nigdzie nie było napisane jaka jest praktyczna poprawa. Z góry dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Obudowa i jej oznaczenie swoją drogą a przełożenia poszczególnych biegów swoją,być może ktoś wykorzystał tylko obudowę skrzyni z Forka,wkład natomiast pochodzi ze skrzyni GT. Przy takich "przeszczepach" nic nie jest pewne póki się nie sprawdzi co tak naprawdę siedzi w środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lewy_Rally Opublikowano 16 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Wątpię żeby tak było bo poprzedni właściciel mówił mi o tej zmianie i z autem dostałem starą skrzynię i półosie, więc nie wydaje mi się żeby zmieniał na to samo. Oczywiście istnieje jakieś prawdopodobieństwo, że jest tak jak mówisz. Bardziej interesuje mnie aby ktoś się wypowiedział co jeździł albo ma GT'ka z taką skrzynią, a może sęk tkwi w dyfrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 W przedniej osi też masz dyfer ,jak by się nie zgadzały przełożenia długo byś nie pojeździł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lewy_Rally Opublikowano 16 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Wiem o tym ale gdzieś widziałem, że dyfer do niektórych skrzyń o przełożeniu głównym 4.44 może być 4.11 ? W takim razie na czym polega taka różnica pomiędzy 4.44 z Forka a 4.44 z Type R? Albo na odwrót czy w Forku są tak samo krótkie biegi jak w Type R? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Aktualnie żeby przestawić jakiś obraz przełożenia, na 2-gim biegu osiąga ok. 90 km/h Czyli masz w miarę krótką skrzynie z Forka 4.44 GT jedzie na drugiem biegu 100km/h. Ta z TypeR jest po prostu mega krótka. W takim razie na czym polega taka różnica pomiędzy 4.44 z Forka a 4.44 z Type R? Albo na odwrót czy w Forku są tak samo krótkie biegi jak w Type R? No skrzynie mają takie samo przełożenie główne, ale inne przełożenia poszczególnych biegów. Poszukaj sobie tabelek. Moim zdaniem skrzynie masz krótką. Ta z typeR jest jeszcze krótsza, ale pamiętaj o tym, że TypeR kręci się do ponad 8000RPM i ta krótkość tam nie przeszkadza. U mnie jest 4.44 taka sama jak w P1, a na drugiem biegu spokojnie osiąga się ponad 100km/h właśnie dzięki obrotom. W seryjnie kręcącym się GTku do normalnej jazdy nie zmieniam skrzyni, bo nie chciał bym żeby 2 mi się kończyła przy 90.. Tak jest u mnie, znaczy chwilowo było jak działało 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr.kupczak Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 ja wrzuciłem do siebie skrzynie z forka jdm, myśląć, że auto bedzie sie lepiej napędzać ale faktycznie jest jak mówisz- niby 4.44 ale biegi są dłuższe niż np. 4.11 z wrx.. Właśnie taką skrzynie miałem poprzednio czyli 4.11 z wrx 97 rok. Na dniach wracam do poprzedniej skrzyni, bo na szczeście sie nie sprzedała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lewy_Rally Opublikowano 17 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 (edytowane) Właśnie o to mi chodziło żeby ktoś mi powiedział jak jest na tej skrzyni w praktyce No trudno, trochę "przydługa" jest dla mnie ta skrzynia bo autem startuję w KJS i RallySpirntach a tam czasami przydało by się krócej, to też robi swoje że GT'ki późno "wstają". Dobrze wiedzieć, że 4.11 z wrx jest krótsza na poszczególnych biegach ! Czy jest również tak wytrzymała jak ta z Forka, bo opinie są takie, że z Forka są bardziej pancerne jak ori z GT. Wiem, że może być różnica na poszczególnych biegach ale nie wiedziałem, że aż taka duża bo z tego co pamiętam, Type R na 2-gim biegu jedzie niecałe 70 km/h. Rozumiem, że na tej skrzyni od Froka 4.44 zamykam licznik (260) to też normalne? Edytowane 17 Września 2016 przez Lewy_Rally Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Przecież to o czym piszecie (4.111, 4.444) to jest przełożenie główne. Weźcie w końcu pod uwagę też część biegową skrzyni i jej przełożenia. Dopiero wtedy można będzie określić, czy dana skrzynia jest długa, czy krótka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lewy_Rally Opublikowano 17 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 (edytowane) Według tabeli to moja skrzynia to wielka niewiadoma, podane są tylko przełożenia 1-go (3.454) i 5-go biegu (0.738), ale gdzieś znalazłem takie przełożenia: 1st 3.4542nd 1.9473rd 1.3664th 0.9725th 0.738 Dla Type R wygląda to tak: 1st 3.083 2nd 2.062 3rd 1.545 4th 1.151 5th 0.825 Widać, że jest różnica. Tylko jak ta różnica przekłada się na prędkość na poszczególnych biegach. Link do tabeli: http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf Edytowane 17 Września 2016 przez Lewy_Rally Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Wpisz sobie wszystkie dane w kalkulator i będziesz wiedział, np. tutaj: http://calc.teammfactory.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lewy_Rally Opublikowano 17 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Dzięki, przydatny link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Istotny jest iloczyn przełożenia głównego i poszczególnych biegów. Wtedy można porównywać skrzynie. Niektóre skrzynie JDM. miały krótkie pierwsze 3 biegi, 4 i 5 takie do jazdy. ( krótkie w sensie całkowitym biorąc pod uwagę przeł. główne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się