Jump to content

Skrzynia z Forka Turbo w Imprezie GT


Lewy_Rally
 Share

Recommended Posts

Witam, 

 

Odkąd kupiłem swoją Impreze GT MY94 nie zagłębiałem się mocno w temat przełożenia jakie posiadam, ale wcześniejszy właściciel coś mi wspominał, że skrzynia i dyfer wsadzone są od Forka Turbo. 

Podczas aktualnych prac nad autem sprawdziłem oznaczenie skrzyni biegów i wynika z tego, że pochodzi od JDM Forka Turbo MY98 (TY753VB1AA) i wedle tabeli posiada przełożenie główne 4.44. Niestety wydaje mi się, że biegi są jakieś przydługie... Wprawdzie nie jeździłem Gt'kiem z ori skrzynią więc nie mam porównania do ori ale jeździłem Impreza Type, R gdzie przełożenie główne też jest 4.44 i różnica była bardzo duża. Czy aż taka różnica wynika z różnych dyfrów w tych autach? Czy może u mnie siedzi jeszcze ori dyfer, czy jest w ogóle taka możliwość. Ma ktoś doświadczenie jak to wygląda w ori  Gt'ku i ze skrzynią od Forka? Aktualnie żeby przestawić jakiś obraz przełożenia, na 2-gim biegu osiąga ok. 90 km/h. 

Przeczytałem dużo wątków o wymianie skrzyni ale nigdzie nie było napisane jaka jest praktyczna poprawa.

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

 

Link to comment
Share on other sites

Obudowa i jej oznaczenie swoją drogą a przełożenia poszczególnych biegów swoją,być może ktoś wykorzystał tylko obudowę skrzyni z Forka,wkład natomiast pochodzi ze skrzyni GT.

Przy takich "przeszczepach" nic nie jest pewne póki się nie sprawdzi co tak naprawdę siedzi w środku.

Link to comment
Share on other sites

Wątpię żeby tak było bo poprzedni właściciel mówił mi o tej zmianie i z autem dostałem starą skrzynię i półosie, więc nie wydaje mi się żeby zmieniał na to samo. Oczywiście istnieje jakieś prawdopodobieństwo, że jest tak jak mówisz. Bardziej interesuje mnie aby ktoś się wypowiedział co jeździł albo ma GT'ka z taką skrzynią, a może sęk tkwi w dyfrze.

Link to comment
Share on other sites

Wiem o tym ale gdzieś widziałem, że dyfer do niektórych skrzyń o przełożeniu głównym 4.44 może być 4.11 ? 
 

W takim razie na czym polega taka różnica pomiędzy 4.44 z Forka a 4.44 z Type R? Albo na odwrót czy w Forku są tak samo krótkie biegi jak w Type R? 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Aktualnie żeby przestawić jakiś obraz przełożenia, na 2-gim biegu osiąga ok. 90 km/h

 

Czyli masz w miarę krótką skrzynie z Forka 4.44

GT jedzie na drugiem biegu 100km/h.

Ta z TypeR jest po prostu mega krótka.

 

 

 

W takim razie na czym polega taka różnica pomiędzy 4.44 z Forka a 4.44 z Type R? Albo na odwrót czy w Forku są tak samo krótkie biegi jak w Type R?

 

No skrzynie mają takie samo przełożenie główne, ale inne przełożenia poszczególnych biegów.

Poszukaj sobie tabelek.

 

 

Moim zdaniem skrzynie masz krótką. Ta z typeR jest jeszcze krótsza, ale pamiętaj o tym, że TypeR kręci się do ponad 8000RPM i ta krótkość tam nie przeszkadza.

U mnie jest 4.44 taka sama jak w P1, a na drugiem biegu spokojnie osiąga się ponad 100km/h właśnie dzięki obrotom. W seryjnie kręcącym się GTku do normalnej jazdy nie zmieniam skrzyni, bo nie chciał bym żeby 2 mi się kończyła przy 90..

Tak jest u mnie, znaczy chwilowo było jak działało :P

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ja wrzuciłem do siebie skrzynie z forka jdm, myśląć, że auto bedzie sie lepiej napędzać ale faktycznie jest jak mówisz- niby 4.44 ale biegi są dłuższe niż np. 4.11 z wrx..

Właśnie taką skrzynie miałem poprzednio czyli 4.11 z wrx 97 rok. Na dniach wracam do poprzedniej skrzyni, bo na szczeście sie nie sprzedała :)

Link to comment
Share on other sites

Właśnie o to mi chodziło żeby ktoś mi powiedział jak jest na tej skrzyni w praktyce :)

 

No trudno, trochę "przydługa" jest dla mnie ta skrzynia bo autem startuję w KJS i RallySpirntach a tam czasami przydało by się krócej, to też robi swoje że GT'ki późno "wstają". 

Dobrze wiedzieć, że 4.11 z wrx jest krótsza na poszczególnych biegach ! Czy jest również tak wytrzymała jak ta z Forka, bo opinie są takie, że z Forka są bardziej pancerne jak ori z GT. 

 

Wiem, że może być różnica na poszczególnych biegach ale nie wiedziałem, że aż taka duża bo z tego co pamiętam, Type R na 2-gim biegu jedzie niecałe  70 km/h. 

 

Rozumiem, że na tej skrzyni od Froka 4.44 zamykam licznik (260) to też normalne? 

Edited by Lewy_Rally
Link to comment
Share on other sites

Przecież to o czym piszecie (4.111, 4.444) to jest przełożenie główne.

Weźcie w końcu pod uwagę też część biegową skrzyni i jej przełożenia.

Dopiero wtedy można będzie określić, czy dana skrzynia jest długa, czy krótka.

Link to comment
Share on other sites

Według tabeli to moja skrzynia to wielka niewiadoma, podane są tylko przełożenia 1-go (3.454) i 5-go biegu (0.738), ale gdzieś znalazłem takie przełożenia:

1st 3.454
2nd 1.947
3rd 1.366
4th 0.972
5th 0.738 

 

Dla Type R wygląda to tak: 

1st 3.083

2nd 2.062

3rd 1.545

4th  1.151

5th 0.825

 

Widać, że jest różnica. Tylko jak ta różnica przekłada się na prędkość na poszczególnych biegach. 

 

Link do tabeli: http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf

Edited by Lewy_Rally
Link to comment
Share on other sites

Istotny jest iloczyn przełożenia głównego i poszczególnych biegów. Wtedy można porównywać skrzynie.

Niektóre skrzynie JDM. miały krótkie pierwsze 3 biegi, 4 i 5 takie do jazdy. ( krótkie w sensie całkowitym biorąc pod uwagę przeł. główne)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...