Skocz do zawartości

Subaru Legacy 2.0 benz - opinia użytkowników


suselek17

Rekomendowane odpowiedzi

Moi Drodzy,

 

w grudniu na gwiazdkę (tak 24☺) urodził mi sie synek☺

Zaczynam potrzebować kombi i rozważam zakup Subaru Legacy kombi rok modelowy 03-09.

A teraz PROŚBA do szanownych użytkowników o opinię, informację, wskazówki☺

Na poczatek pytania

 

-silnik 2.0 136km - warto ? Jaka jest żywotność tych silników?

 

-skrzynia automat - lepszy wybór niż manual? Przyznam się że myślę o AT - ma być wygodny synkowozik BEZ szybkiej jazdy.

W AT występuja jakiś usterki/ po jakimś przebiegu szarpania czy inne diabły? ☺

 

- realne spalanie trasa/miasto?

 

Z góry dziekuje za wszelkie informacje/sugestię/porady ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest chyba milion wątków o tym aucie, silniku itd. W skrócie: niezniszczalny, prosty w serwisie, lubi lpg, najbardziej bezproblemowy silnik w Subaru tyle że muł trochę ale da się przeżyć:) Skrzynia manual i automat też bezproblemowe.

Wprawdzie mam ten silnik w wersji 125 kuni ale z grubsza to to samo, spalanie benzyny przy manualu to od 8,5 dla emeryta w trasie do 15 w mieście.

Edytowane przez kunu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię ☺ dokladnie to chciałem usłyszeć o bezawaryjności. Mułowatością się nie martwię - tu bardziej zależy mi na bezawaryjności i w miarę możliwości ekonomii. Mam jeszcze imprezę GT więc Legacy nie będzie mocno eksploatowany.

Chociaż te 15 litrów do ekonomicznych nie można zaliczyć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy IV 137KM SOHC ....

jeździ, skręca, przyspiesza, hamuje ... no z tym przyspiesza to tak na wyrost powiedziane po przesiadce z imprezy, ale tragedii nie ma. Jeździ wolno ale cicho i wygodnie, nawet bardzo wygodnie, nic się nie psuje, spalanie w mieście ok 12, w trasie 10 (lpg) (chyba, że z 4 rowerami na dachu, to wtedy potrafi nawet 16).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.0,165 km,automat,w miescie 12-13,Grass 10,ale jezdzi szybko,rowery na dachu,Box,krecac Do 130 -11 l.Auto wdzieczne,w miare szybkie,b.komfortowe,zero problemow.Serwis,jak wiekszosc aut tej klasy,Automat podwyzsza cene,bo oleju wchodzi wiecej.

 

Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię. Te od właścicieli cenię najbardziej ☺. Narazie same pozytywne☺

 

Ponieważ auto ma już swoje lata mam świadomość, że realne przebiegi to rząd nawet 250-300 tys km. Kolokwialnie zapytam do ilu km zazwyczaj pociągną☺? Czy te 300 tyś nie oznacza końcówki bezawaryjności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli akceptujesz mułowatość to będzie najlepszy wybór, nie martw się przebiegami, jeżeli kupisz od kogoś kto należycie i terminowo serwisował auto, nie będzie większych problemów.

Zwróć uwagę na sprzęgło i dwumasę bo to dość istotne wydatki  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Przyznam się że myślę o AT - ma być wygodny synkowozik BEZ szybkiej jazdy.

 

Zwróć uwagę na sprzęgło i dwumasę bo to dość istotne wydatki
  ?

W A/T sprzęgło i dwumasa nie są tematem :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Legacy 2.0 137 koni od niedawna. Kupiłem by wozić mała córeczkę:) Przesiadlem się z 3 drzwiowej Meganki w dieslu. Jestem mega zadowolony. Tak jak wszyscy piszą, nie jest mega szybki i nie przyśpiesza jak struś Pędziwiatr, ale ja większość czasu jeżdze po mieście i mi wystarcza osiagi tej wersji. Na trasie trzeba po prostu redukować ogień i do przodu :)Pakownosc też spoko, wózek, łóżeczko dojazdowka, jakieś graty. Walizka pod nogi i Małej.

A w marzeniach..... H6;)

 

 

Wysłane z Huawei P8

Sprzedam radio do Legacy IV przedlift Europa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę,że Kolega rekordowo niski przebieg ma.Ja w moim z 06 obecnie 125kkm,z czego do 89kkm ktoś inny przejechał,do 2012go.

 

 

Ja mam 2.0,165 km,automat,w miescie 12-13,trasa 10,ale jezdzi szybko,rowery na dachu,Box,krecac Do 130 -11 l.Auto wdzieczne,w miare szybkie,b.komfortowe,zero problemow.Serwis,jak wiekszosc aut tej klasy,Automat podwyzsza cene,bo oleju wchodzi wiecej.

PS.Ja mam sedana,piękna linia,bryła,niestety do pakowania fatalny.Z wózka już wyrosłem,ale nadal mam niedosyt.Uprzedzam,do sedana nie dokupisz już baga dachowego.

Edytowane przez lookita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he , dzięki :)  Outlander to druga strony mocy ... ta ciemna, niewłaściwa  ;)

 

P. S poczytałem wątek techniczny i pytanie do użytkowników co to tam się dzieje z błędem - kataliazatorów?

 

Przy jakim przebiegu należy liczyć się z wymianą "

 

- katalizatorów ( we wątku technicznym był nawet przypadek 130tyś km)

 

- dwumasy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozstałem się z Legacy My08, 2.0 benz 150KM w manualu, sedan.

5,5 lat, 110tys km zrobiłem

polecam to auto, oczywiście dwumasa (u mnie przy 113k) jest wydatkiem a poza tym standard Subaru

Jeździłem dużo po mieście wyszło mi jakieś 12l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejeździłem takim 2.0 137KM (manual, z 2004) ładnych parę lat i jakieś 100kkm (sprzedałem przy przebiegu 170kkm). Żałuję że nie założyłem LPG, to raz. Dwa, z grubszych usterek to oczywiście dwumasa (charakterystyczne ćwierkanie przy dodawaniu gazu na wolnych obrotach), wiskoza i łożyska w skrzyni. Poza tym to fajny, wygodny dupowóz. Spalanie od 7.6 do 12 w warszawskich korkach. Żeby sprawnie wyprzedzać na trasie trzeba redukować i wysoko kręcić.


Aha, pierwsza dwumasa wymieniona przez ASO jeszcze na gwarancji (przy ok. 90kkm), wytrzymała do 140kkm. Potem konwersja na jednomasę i spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chociaż te 15 litrów do ekonomicznych nie można zaliczyć.
 

Żeby nie było. Te 15 litrów to podobnie jak te 8,5 podałem jako skrajność. Zdażyło się raz w skrajnych warunkach. No i w sumie mam 125kuni a nie 137, więc może w trochę nowszym silniku jest trochę lepiej ale z tego co wiem to niewiele się one różnią.

Co do LPG to może mówienie o jakimkolwiek aucie, że "lubi" gaz to przesada ale przynajmniej mój dzielnie to znosi. Ogólnie to fajny silnik i auto bo wbrew całej otoczce, że do Subaru trzeba niewiadomo jakich magików tutaj bardzo dużo można nawet samemu zrobić. Takie solidne, w miarę proste auto w starym stylu (w tym dobrym znaczeniu:)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...