Skocz do zawartości

Wymiana dyfra w gf ej22 ze stanów


Hiszpanu

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję wymienić dyfer w gf4 ze stanów, problem jest taki że auto ma inny silnik niż na eu czyli ej222 n/a z jakiegoś legacy to pakowali na stany. i chyba inne podzespoły jak skrzynia/dyfer też są inne niż w 2.0 115/125 km ale tego dokładnie nie wiem. Od mechanika mam odczytane to co piszę na dyfrze, wysłał mi taką wiadomość:

 

"ND 1021

05 W

5

Ale nie ma oznaczenia jakie przełożenie."

 

Znalazłem w ogłoszeniu dyfer od legacy III 2.0 ma oznaczenie właśnie takie jak moja czyli ND 1021, ale z dopiskiem 275 i nie wiem co to jest to 275, przełożenie chyba to nie jest. Tak w ogóle to jeśli oznaczenia się zgadzają (czyli to nd1021) to mogę śmiało kupować i zakładać ten dyfer? Bo podobno wypadało by też kupić skrzynie do tego dyfra, tak żeby to było z tego samego auta żeby zgadzały się przełożenia. Nie wiem jak z tym sobie poradzić żeby to wszystko trzymało się kupy, żeby nie zrobić gorzej jak jest teraz, ktoś ma jakieś rady? Jak to rozgryźć bo muszę sam kupić ten dyfer. 

 

 

Jeśli to potrzebne to moja skrzynia ma oznaczenie HT-TY754VA1AA manual. 

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem jak z tym sobie poradzić żeby to wszystko trzymało się kupy, żeby nie zrobić gorzej jak jest teraz, ktoś ma jakieś rady?

 

Odkręcić pokrywę dyfra i policzyć zęby.

 

Ja w swojej GF US kilka lat temu wymieniałem dyfer ale nie pamiętam od czego dokładnie zakładałem.

Pod ręką nie było właściwego, kupiłem chyba od forestera, ale nie mam pewności. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki, ale jeszcze dla pewności się wolę upewnić i zapytać. Czyli teraz nie muszę szukać dyfra o oznaczeniu nd1021 tylko po prostu dyfra z taką samą ilością zębów? I musza to być dyfry ze starych n/a forków/legacy/imprez tak? Z nowszych n/a mocowania nie będą pasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla pewności pytam, jeśli po zębach wystarczy dobrać to ok, już rozumiem. Dzięki wielkie

 

dexter4127 wiem tylko tyle co mechanik mi napisał, przełożeń nie znalazł, dekla raczej nie ściągał. 

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię zaraz rano dostanie telefon z podpowiedziami :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dostałem wiadomość że przełożenie to 10:39, znalazłem kilka ogłoszeń jednak w odwrotnym zapisie 39:10. Kolejność musi być taka sama czy to nie ma znaczenia? Sporo jest mostów 39:10 a według mechanika jest 10:39 mógł się pomylić?

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomylił się.

Policzył zęby na wałku atakującym, wyszło 10.

Policzył zęby na kole talerzowym, wyszło 39.

 

Jedynie niewłaściwie Ci to zapisał/powiedział. Odwrotnie. ;)

 

Taka ilość zębów wskazuje na przełożenie 3,9:1, czyli 3,9 obrotów wałkiem atakującym powoduje 1 obrót koła talerzowego.

 

Dyfer jest zawsze przekładnią zmniejszającą obroty.

 

Tylne dyfry z przełożeniem 3,9:1 występowały w automatach i chyba w manualach JDM.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz katalog jakie przełożenia- pozycja 13, ja szukałem do siebie takiego samego

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_5/train/differential_individual/

 

tutaj wszystkie 3,9

http://opposedforces.com/parts/info/38104AA010/

 

w wersjach europejskich Imprezy przełożenie 3,9 tylko w silniku 2.0 SOHC 125KM w skrzyni manualnej, automaty mają inne

Pozdrawiam

Edytowane przez sebba1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...