Hiszpanu Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 (edited) Potrzebuję wymienić dyfer w gf4 ze stanów, problem jest taki że auto ma inny silnik niż na eu czyli ej222 n/a z jakiegoś legacy to pakowali na stany. i chyba inne podzespoły jak skrzynia/dyfer też są inne niż w 2.0 115/125 km ale tego dokładnie nie wiem. Od mechanika mam odczytane to co piszę na dyfrze, wysłał mi taką wiadomość: "ND 1021 05 W 5 Ale nie ma oznaczenia jakie przełożenie." Znalazłem w ogłoszeniu dyfer od legacy III 2.0 ma oznaczenie właśnie takie jak moja czyli ND 1021, ale z dopiskiem 275 i nie wiem co to jest to 275, przełożenie chyba to nie jest. Tak w ogóle to jeśli oznaczenia się zgadzają (czyli to nd1021) to mogę śmiało kupować i zakładać ten dyfer? Bo podobno wypadało by też kupić skrzynie do tego dyfra, tak żeby to było z tego samego auta żeby zgadzały się przełożenia. Nie wiem jak z tym sobie poradzić żeby to wszystko trzymało się kupy, żeby nie zrobić gorzej jak jest teraz, ktoś ma jakieś rady? Jak to rozgryźć bo muszę sam kupić ten dyfer. Jeśli to potrzebne to moja skrzynia ma oznaczenie HT-TY754VA1AA manual. Edited September 13, 2016 by Hiszpanu Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexter4127 Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 Pod deklem dyfra nie ma wybitego przełożenia, ew nie można czasem tego przeliczyć z ilości zębów? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 Nie wiem jak z tym sobie poradzić żeby to wszystko trzymało się kupy, żeby nie zrobić gorzej jak jest teraz, ktoś ma jakieś rady? Odkręcić pokrywę dyfra i policzyć zęby. Ja w swojej GF US kilka lat temu wymieniałem dyfer ale nie pamiętam od czego dokładnie zakładałem. Pod ręką nie było właściwego, kupiłem chyba od forestera, ale nie mam pewności. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted September 13, 2016 Author Share Posted September 13, 2016 Czyli wystarczy przeliczyć zęby pod pokrywą i po prostu kupić dyfer z tą samą ilością zębów czy jak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 No tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted September 13, 2016 Author Share Posted September 13, 2016 Super dzięki, ale jeszcze dla pewności się wolę upewnić i zapytać. Czyli teraz nie muszę szukać dyfra o oznaczeniu nd1021 tylko po prostu dyfra z taką samą ilością zębów? I musza to być dyfry ze starych n/a forków/legacy/imprez tak? Z nowszych n/a mocowania nie będą pasować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 gc/gd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted September 13, 2016 Author Share Posted September 13, 2016 Ok ale patrzeć tylko na ilość zębów, oznaczenia nie muszą być takie same? A z forków rozumiem że podpasuje tylko generacja sf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 SF/SG... Po co Ci oznaczenia, skoro przełożenie, mocowania i przyłącza się będą zgadzać?? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted September 13, 2016 Author Share Posted September 13, 2016 (edited) Tak dla pewności pytam, jeśli po zębach wystarczy dobrać to ok, już rozumiem. Dzięki wielkie dexter4127 wiem tylko tyle co mechanik mi napisał, przełożeń nie znalazł, dekla raczej nie ściągał. Edited September 13, 2016 by Hiszpanu Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 przełożeń nie znalazł, dekla raczej nie ściągał. Jakby ściągnął, to by znalazł. Możesz mu podpowiedzieć, gdzie szukać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted September 16, 2016 Author Share Posted September 16, 2016 (edited) Tak zrobię zaraz rano dostanie telefon z podpowiedziami Dostałem wiadomość że przełożenie to 10:39, znalazłem kilka ogłoszeń jednak w odwrotnym zapisie 39:10. Kolejność musi być taka sama czy to nie ma znaczenia? Sporo jest mostów 39:10 a według mechanika jest 10:39 mógł się pomylić? Edited September 16, 2016 by Hiszpanu Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 39 na talerzu, 10 na wałku atakującym. Odwrotnie było by to niemożliwe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted September 16, 2016 Author Share Posted September 16, 2016 Czyli się pomylił ma być 39:10? Bo mi "39 na talerzu, 10 na wałku atakującym" niewiele mówi Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Nie pomylił się. Policzył zęby na wałku atakującym, wyszło 10. Policzył zęby na kole talerzowym, wyszło 39. Jedynie niewłaściwie Ci to zapisał/powiedział. Odwrotnie. Taka ilość zębów wskazuje na przełożenie 3,9:1, czyli 3,9 obrotów wałkiem atakującym powoduje 1 obrót koła talerzowego. Dyfer jest zawsze przekładnią zmniejszającą obroty. Tylne dyfry z przełożeniem 3,9:1 występowały w automatach i chyba w manualach JDM. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted September 16, 2016 Author Share Posted September 16, 2016 Kilka na allegru jest z przełożeniami 39:10 czyli będzie pasować do mojej, jeden nawet jest z imprezy jakiejś. Dzięki za wytłumaczenie już wszystko jasne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Pamiętaj jeszcze o różnicach dyfrów rocznikowych. Znaczy między skrzyniami 752, a 754. Ty masz 754, więc jak chcesz zmieniać sam dyfer to musi być takie samo przełożenie i także od 754, bo tu są symetryczne półosie, w przeciwieństwie do 752. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted September 17, 2016 Author Share Posted September 17, 2016 (edited) Oki dzięki, teraz będzie trudniej znaleźć odpowiedni dyfer Edited September 17, 2016 by Hiszpanu Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted September 18, 2016 Share Posted September 18, 2016 @@Hiszpanu, może da się znależć pasujący do Ciebie dyfer z wiskozą? Tak gwoli przypomnienia . @@Bartek1986, te dyfry od 752 i 754 różniły się półosiami niezależnie od turbo i nieturbo? (visco) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted September 18, 2016 Share Posted September 18, 2016 Nigdy nie miałem do czynienia z Imprezami bez turbo, ale obstawiam z pewną dozą pewności, że było podobnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted September 18, 2016 Share Posted September 18, 2016 http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdftutaj masz rozpiskę - jest nawet Twoja skrzynia może pomoże Ci to 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted September 19, 2016 Author Share Posted September 19, 2016 Oki dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebba1 Posted September 19, 2016 Share Posted September 19, 2016 (edited) masz katalog jakie przełożenia- pozycja 13, ja szukałem do siebie takiego samego http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_5/train/differential_individual/ tutaj wszystkie 3,9 http://opposedforces.com/parts/info/38104AA010/ w wersjach europejskich Imprezy przełożenie 3,9 tylko w silniku 2.0 SOHC 125KM w skrzyni manualnej, automaty mają inne Pozdrawiam Edited September 19, 2016 by sebba1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now