Jump to content
sjak

Pomocy w dyskusji - Dlaczego Levorg?

Recommended Posts

Nie martwiłbym się za bardzo. Subaru juz 20 lat temu robiło w STI 300km z 2.0 turbo i teraz gniotą je na KJS-ach w Eu (Polsce) i dają radę☺

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik wysilony do tego stopnia (2.0 i 300KM) niezbyt nadaje się do 'postawienia' na niemieckiej autostradzie i przejechania 500km jednym cięgiem. A już na pewno nie ten silnik (który nie ma np. kolektora wydechowego w płaszczu wodnym, chłodzonej wodą turbiny czy np. systemu zmiennej kompresji).

A jeśli ktoś będzie to robił, czeka go kosztowna eksploatacja (i nie mam tu na myśli kosztów zużycia paliwa) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by wychodziło żę spalałby około 10l/100km. Na niemieckiej autostradzie nie grozi mu to. :D

Edited by przemekka

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Silnik wysilony do tego stopnia (2.0 i 300KM) niezbyt nadaje się do 'postawienia' na niemieckiej autostradzie i przejechania 500km jednym cięgiem. A już na pewno nie ten silnik (który nie ma np. kolektora wydechowego w płaszczu wodnym, chłodzonej wodą turbiny czy np. systemu zmiennej kompresji). A jeśli ktoś będzie to robił, czeka go kosztowna eksploatacja (i nie mam tu na myśli kosztów zużycia paliwa)
 

 

ogólnie w EU mamy nie tylko "niemieckie autostrady" 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik wysilony do tego stopnia (2.0 i 300KM) niezbyt nadaje się do 'postawienia' na niemieckiej autostradzie i przejechania 500km jednym cięgiem. A już na pewno nie ten silnik (który nie ma np. kolektora wydechowego w płaszczu wodnym, chłodzonej wodą turbiny czy np. systemu zmiennej kompresji).A jeśli ktoś będzie to robił, czeka go kosztowna eksploatacja (i nie mam tu na myśli kosztów zużycia paliwa) ;)

Musisz koniecznie powiadomic o tym zarząd Porsche ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racja ale chyba Ci którzy często robia trasy 500+☺ chyba mają swoje Audi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaleta Subaru w Dani jest to, ze sasiedzi mysla, ze to taki tani chinski podrobiony Mercedes.

Gwiazdek na tym logo jak na chinskiej fladze- mawiaja.

 

A co do zegarka to nosze zegarek z bylej NRD , taki z szarego plastiku ... Ruhla !!!!  (Kto to jeszcze pamieta?)

 

Jak sasiedzi widza ten zegarek i to auto...

 

Psa mi zaczeli dokarmiac i zonie wspolczuc, ze chlopa nieroba ma. :cry:

 

Nawet w urzedzie skarbowym (a to w Dani gorsze niz ciaza w watykanie) traktuja mnie dziwnie i pieniadze do czapki chca wrzucac.

I tak to juz 35 lat.

 

Mialem chyba jedno z pierwszych Subaru w Europie...

Mam nadzieje ze nie zostane ostatnim ktory Subaru jezdzi  :facepalm:

 

Nie jest to argument zeby kupic Levorga ?

Edited by Martin Vanger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik wysilony do tego stopnia (2.0 i 300KM) niezbyt nadaje się do 'postawienia' na niemieckiej autostradzie i przejechania 500km jednym cięgiem. A już na pewno nie ten silnik (który nie ma np. kolektora wydechowego w płaszczu wodnym, chłodzonej wodą turbiny czy np. systemu zmiennej kompresji).

A jeśli ktoś będzie to robił, czeka go kosztowna eksploatacja (i nie mam tu na myśli kosztów zużycia paliwa) ;)

Z silnika 2.0 turbo akurat można więcej wydobyć - mowa oczywicie o cywilnym i fabrycznym aucie.

 

przykład: Volvo S90 T6 - 2,0 turbo, 320KM.

Długie podróże to akurat dla tego auta codzienność.

Edited by mechanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

taki z szarego plastiku ... Ruhla !!!! (Kto to jeszcze pamieta?)

 

Pamiętam, miałem też :yahoo: . Ale, że Ci się tyle czasu uchował ???? Większość z nich były "bezkamieniowe", innymi słowy, z założenia nie miały być długowieczne :D

 

A argument za kupnem Levorga, nie do podważenia!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Wszystko fajne, ale R Variant + parę dodatków to 200 tyś...

 

taka cena jest w konfiguratorze.

 

w rzeczywistości sporo można utargować.

 

300 kucyków, 4x4, w kombi - najtaniej wychodzi właśnie golf :)

 

 

Tez zastanawiałem sie nad levorgiem, zniechęcił mnie jeden silnik i dealer :)

 

Wybór padł na R w kombi, kilka dodatków, rabat odpowiedni i wychodzi bardzo przyzwoicie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Silnik wysilony do tego stopnia (2.0 i 300KM) niezbyt nadaje się do 'postawienia' na niemieckiej autostradzie i przejechania 500km jednym cięgiem. A już na pewno nie ten silnik (który nie ma np. kolektora wydechowego w płaszczu wodnym, chłodzonej wodą turbiny czy np. systemu zmiennej kompresji).A jeśli ktoś będzie to robił, czeka go kosztowna eksploatacja (i nie mam tu na myśli kosztów zużycia paliwa) ;)

Musisz koniecznie powiadomic o tym zarząd Porsche ;)

 

Spokojnie, oni już to wiedzą :P Podobnie jak większość niemieckich producentów.

I podejmują dalsze kroki żeby uzdatnić swoje downsizowane silniki do intensywnej jazdy na długich dystansach.

Edited by Knurek1111

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Nie liczycie chyba, że levorg 300KM nadawałby się do takiej samej eksploatacji jak 170KM? To 150KM z litra vs. ok. 100KM z litra. Ta różnica wymusza zupełnie inne traktowanie.

 

Teraz 2,0L diesle mają seryjnie po 225KM czy 240KM więc ponad 100KM z litra to nie jest żaden wyczyn  ;)

 

Jak już inni pisali Subaru od wielu lat wypuszcza 2,0L 300KM w Japonii. Problemem są pewnie ekooszołomy w EU  :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

Wszystko fajne, ale R Variant + parę dodatków to 200 tyś...

taka cena jest w konfiguratorze.

 

w rzeczywistości sporo można utargować.

 

300 kucyków, 4x4, w kombi - najtaniej wychodzi właśnie golf :)

Tez zastanawiałem sie nad levorgiem, zniechęcił mnie jeden silnik i dealer :)

 

Wybór padł na R w kombi, kilka dodatków, rabat odpowiedni i wychodzi bardzo przyzwoicie :)

Bardzo funkcjonalne i ładne auto.

 

A dla tych ktorzy jednak pod wąsem śię uśmiechaja ze sportowości golfa i w nadwoziu kombi mam taki argument/ porównanie na które niedawnno gdzieś wpadłem : Golf R kombi jest szybszy do 100 od Ferrari Testarosa

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nie liczycie chyba, że levorg 300KM nadawałby się do takiej samej eksploatacji jak 170KM? To 150KM z litra vs. ok. 100KM z litra. Ta różnica wymusza zupełnie inne traktowanie.

Teraz 2,0L diesle mają seryjnie po 225KM czy 240KM więc ponad 100KM z litra to nie jest żaden wyczyn ;)

 

Jak już inni pisali Subaru od wielu lat wypuszcza 2,0L 300KM w Japonii. Problemem są pewnie ekooszołomy w EU :angry:

 

[del]

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nie liczycie chyba, że levorg 300KM nadawałby się do takiej samej eksploatacji jak 170KM? To 150KM z litra vs. ok. 100KM z litra. Ta różnica wymusza zupełnie inne traktowanie.

 

Teraz 2,0L diesle mają seryjnie po 225KM czy 240KM więc ponad 100KM z litra to nie jest żaden wyczyn  ;)

 

Jak już inni pisali Subaru od wielu lat wypuszcza 2,0L 300KM w Japonii. Problemem są pewnie ekooszołomy w EU  :angry:

 

Diesle to jednak inna bajka. Poza tym, projektowanie silnika 120KM/litr i 150KM/litr to dwie zupełnie inne rzeczy. I wiem to od osób... projektujących silniki ;)

 

Zauważ, jak eksploatowany jest levorg 300KM w Japonii. Rogrzewka przed autostradą, dojazd do pracy autostrada 100km/h, stop. Od czasu do czasu pewnie trochę jazdy miejskiej, sporadycznie tor.

I takie coś to auto jest w stanie zniejść (jeśli obciążenia to krótkotrwałe). Ale obawiam się, że stałe i długotrwałe obciążenie byłoby problematyczne dla tego silnika.

 

A że oszołomy w UE... to swoją drogą ;)

Edited by Knurek1111

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Diesle to jednak inna bajka. Poza tym, projektowanie silnika 120KM/litr i 150KM/litr to dwie zupełnie inne rzeczy.

 

No oczywiście że inna, trudniej to zrobić ;)

 

 

 

I wiem to od osób... projektujących silniki

 

To jest logiczne ale dobrze, że Ci to ktoś wytłumaczył  ;)

 

 

 

Zauważ, jak eksploatowany jest levorg 300KM w Japonii. Rogrzewka przed autostradą, dojazd do pracy autostrada 100km/h, stop. Od czasu do czasu pewnie trochę jazdy miejskiej, sporadycznie tor. I takie coś to auto jest w stanie zniejść (jeśli obciążenia to krótkotrwałe). Ale obawiam się, że stałe i długotrwałe obciążenie byłoby problematyczne dla tego silnika.

 

No w czym widzisz problem? 

 

Moje Subaru ma blisko 200tys. przebiegu a znam takie, które mają po 300tys plus a silnik nie był rozbierany, pierwsze turbo, tak jak z fabryki wyjechało, więc Twoje obawy są bezpodstawne. Jak dbasz tak masz    :)

 

Wiele firm oferuje silniki o wspomnianych parametrach w swoich samochodach a nawet wysilone dużo bardziej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Australii silnik 2.0 DIT oferowany jest z inną mapą niż w Japonii. Ma 350Nm i pod 200 kW. Właśnie zę względu na emisję.

 

Proponuję, aby w Polsce sprzedawać 2.0 DIT skastrowane nawet do 300 Nm i 150 kM byle obniżyć emisję. A pakiet Carfit Engine Upgrade każdy sobie sam dokupi ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Diesle to jednak inna bajka. Poza tym, projektowanie silnika 120KM/litr i 150KM/litr to dwie zupełnie inne rzeczy.

 

No oczywiście że inna, trudniej to zrobić ;)

 

 

 

I wiem to od osób... projektujących silniki

 

To jest logiczne ale dobrze, że Ci to ktoś wytłumaczył  ;)

 

 

 

Zauważ, jak eksploatowany jest levorg 300KM w Japonii. Rogrzewka przed autostradą, dojazd do pracy autostrada 100km/h, stop. Od czasu do czasu pewnie trochę jazdy miejskiej, sporadycznie tor. I takie coś to auto jest w stanie zniejść (jeśli obciążenia to krótkotrwałe). Ale obawiam się, że stałe i długotrwałe obciążenie byłoby problematyczne dla tego silnika.

 

No w czym widzisz problem? 

 

Moje Subaru ma blisko 200tys. przebiegu a znam takie, które mają po 300tys plus a silnik nie był rozbierany, pierwsze turbo, tak jak z fabryki wyjechało, więc Twoje obawy są bezpodstawne. Jak dbasz tak masz    :)

 

Wiele firm oferuje silniki o wspomnianych parametrach w swoich samochodach a nawet wysilone dużo bardziej.

 

Chcesz powiedzieć, że skoro Tobie silnik nie wybuchł przez 300tys.km. to wszystkie silniki o takiej mocy z tej pojemności są OK?

To może skoro mój SBD wytrzymał 200kkm to problemu SBD też nie ma? ;)

 

Z jakichś przyczyn konstruktorzy biorą pod uwagę to, czy silnik będzie ekploatowany w Europie, w Japonii czy w Stanach. I zapewniem, że nie chodzi tylko o emisje.

Trochę inaczej wygląda sprawa z perspektywy użytkownika silnika ("dajcie mi ten silnik i ja sobie poradzę!") niż z perspektywy producenta (ryzyko utraty klientów, złej prasy, pozwów sądowych itd.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Chcesz powiedzieć, że skoro Tobie silnik nie wybuchł przez 300tys.km. to wszystkie silniki o takiej mocy z tej pojemności są OK?

 

Do 300tys mi jeszcze ponad setka brakuje ale chce powiedzieć, że to że Ty masz obawę to nie znaczy iż wszystkie silniki o mocy powyżej 100KM/L wybuchają.   ;)

 

 

 

To może skoro mój SBD wytrzymał 200kkm to problemu SBD też nie ma?

 

Potwierdzam, z SBD też problemu nie mieliśmy  ;)

 

 

 

Z jakichś przyczyn konstruktorzy biorą pod uwagę to, czy silnik będzie ekploatowany w Europie, w Japonii czy w Stanach. I zapewniem, że nie chodzi tylko o emisje.

 

No to też jest oczywista oczywistość tylko nie rozumiem co ma do rzeczy. :rolleyes: 

 

 

Temat brzmi: "Przydałby się mocniejszy silnik w Levoru, silnik jaki jest dostępny w innych modelach i w omawianym modelu na innych rynkach."

 

Samochód jest homologowany na dany rynek a producent dostosowuje specyfikacje do wymagań rynku lokalnego.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat brzmi: "Przydałby się mocniejszy silnik w Levoru, silnik jaki jest dostępny w innych modelach i w omawianym modelu na innych rynkach."

 

Samochód jest homologowany na dany rynek a producent dostosowuje specyfikacje do wymagań rynku lokalnego.

No właśnie. A ja mówię: silnik 'z omawianego modelu na innym rynku' może nie wytrzymać europejskiej eksploatacji ponieważ nie jest do niej przystosowany konstrukcyjnie.

 

A homologacja nie ma tutaj żadnego znaczenia :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knurek1111 dziwne masz podejście. Twierdzisz, że silnik nie nada się w Europie, a w Japonii tak?

Czekaj przecież mamy na forum nowego WRXa z 270 konnym silnikiem 2.0 i jeszcze nie wybuchł..

Co gorsza te WRXy są dostępne w USA. Wiesz, że oni tam mają autostrady?

Wiadomo, że na autostradę wytrzymalsze będę stare V8 niż 300 konne 2.0Turbo, ale bez przesady.

Jeździłbyś takim Levorgiem non stop 240 km/h na tempomacie?

300 koni z 2.0 w dzisiejszych czasach to nie jest wysilony silnik. 500 owszem, ale i takie jeżdżą i nie wybuchają ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Temat brzmi: "Przydałby się mocniejszy silnik w Levoru, silnik jaki jest dostępny w innych modelach i w omawianym modelu na innych rynkach."

 

Samochód jest homologowany na dany rynek a producent dostosowuje specyfikacje do wymagań rynku lokalnego.

No właśnie. A ja mówię: silnik 'z omawianego modelu na innym rynku' może nie wytrzymać europejskiej eksploatacji ponieważ nie jest do niej przystosowany konstrukcyjnie.

 

A homologacja nie ma tutaj żadnego znaczenia :rolleyes:

 

 

jak rozumiem problem dotyczy tylko prędkości bliskich maksymalnym dla danego modelu i obciążenia termiczne 

 

powiedzmy że Levorg-iem 1.6 można śmigać ze stałą 200 km/h przez dłuższy czas, czy wobec tego Levorg-iem 2.0 DIT utrzymanie podobnej prędkości miałoby być niemożliwe ?

 

 

Knurek1111 dziwne masz podejście. Twierdzisz, że silnik nie nada się w Europie, a w Japonii tak? Czekaj przecież mamy na forum nowego WRXa z 270 konnym silnikiem 2.0 i jeszcze nie wybuchł.. Co gorsza te WRXy są dostępne w USA. Wiesz, że oni tam mają autostrady?
 

 

jeśli chodzi o specyfikę np. Niemiec to się z Knurkiem zgadzam, obciążenie przy 200 a przy 250 km/h jest znacząco wyższe,

to że w Japonii czy USA też mają autostrady niewiele tu znaczy bo maja określone limity prędkości które zazwyczaj są przestzregane

 

tyle, że w wielu krajach EU tez są limity prędkości i rzadko kto i kiedy śmiga z prędkościami maksymalnymi np. Levorg-a 2.0 DIT natomiast moc (moment) silnika takiego auta częściej używa w przypadku przyśpieszeń i związanych z tym manewrów na drogach a to już nie jest stałe obciążenie

 

 

Jeździłbyś takim Levorgiem non stop 240 km/h na tempomacie?
 

 

nie na tempomacie ale muszę odpowiedzieć tak, jeśli byłaby możliwość jechałbym z taką prędkością (choć częściej byłby to okolice 200)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Temat brzmi: "Przydałby się mocniejszy silnik w Levoru

Nooooo, nie całkiem - temat brzmi : dlaczego Levorg  :P 

A że na Forum mnóstwo tematów zbacza w kierunku mocniejszych silników, to pewna tradycja :)

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Temat brzmi: "Przydałby się mocniejszy silnik w Levoru

Nooooo, nie całkiem - temat brzmi : dlaczego Levorg  :P

A że na Forum mnóstwo tematów zbacza w kierunku mocniejszych silników, to pewna tradycja :)

 

Pozdrowienia

 

Obawiam się, że akurat w tym przypadku te dwa tematy są synonimami ;)

Jak dla mnie 2,0 DIT byłoby bardzo konkretnym argumentem na moje problemy w przekonywaniu niezdecydowanych ;)

Edited by sjak

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Obawiam się, że akurat w tym przypadku te dwa tematy są synonimami

Jeżeli tak, to jedynym argumentem przemawiającym za Levorgiem byłby silnik 2.0 DiT ( bo: synonim ).

Ale wobec powyższego wątek jako taki traci rację bytu, a zadane w tytule pytanie przestaje mieć sens.

Naturalnie z powyższym się nie zgadzam, ale jako że logiki podważyć nie sposób, wynika to a brakiem zgody samo sformułowanie "synonim".

Ale, że wyrażone zostało przez p.t. Autora wątku pozostaje jedyny wniosek : ten wątek to klasyczna "podpucha" dla czytelników & dyskutantów :P 

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...