Jump to content

pomoc przy zakładaniu rozrządu


scoobie24
 Share

Recommended Posts

Witam, jestem w trakcie wymiany rozrzadu w foresterze NA 1998. Zdjąlem pasek ale nie ustawilem wałków do pionowej pozycji. Jak to teraz zrobić bez paska nie uszkadzając zaworów? Prosze o poradę

Edited by scoobie24
Link to comment
Share on other sites

Ja bym to zrobił tak:

Założył stary pasek. Najlepiej żeby ktoś ci pomógł i nie ruszył żadnych kół zębatych. Nawet jeśli przestawisz o jeden ząbek kręcąc ręcznie silnikiem raczej nic sie nie stanie. Nastąpie ustaw sobie wszystko wg znaczników ściągnij stary pasek ewentualnie skoryguj jeśli gdzieś cos przystawiło. I tak będziesz najbliższej prawidłowych ustawień.

Jedyna trudność jaka widze tutaj to użycie starego napinacza.

Trochę to łopatologiczne ale powinno sie udać

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Doszedłem do momentu gdzie mam znaczniki ustawione w góre tak jak powinno być z tym że wałek od strony kierowcy jest dość oporny i pewnie stoi w miejscu zaś przeciwny jest luźny, czy tak powinno być?

Co więcej doszedłem do tych znaczników dość dziwnie bo środkowym wałkiem obkręciłem w lewo bo tylko tak nie miał oporu by wejść na góre zaś boczne normalnie w prawo.

Teraz pytanie czy mogę zakładać pasek czy narobiłem więcej bigosu niż było?

Link to comment
Share on other sites

Robiąc rozrząd zarówno w 1.6 jak i w 2.0 kręciłem bez paska wałkami o 360 stopni i nic się nie stało. A jeśli chodzi o znaki na wałkach to gdy jeden znak się zgrywa z obudową to koło wałka chodzi dość lekko, można praktycznie ręką ruszać natomiast drugi wałek w swoim znaku chodzi dość ciężko. Nie pamiętam czy to lewy czy prawy ale jeden w znaku chodzi lekko a drugi ciężko.

 

Dodam że silniki te miały hydropopychacze a podobno niektórzy mówią że takie są bezkolizyjne.

Edited by Wade
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

kół nie ustawiłeś na znaki, pasek zdjąłeś, trudno , w takiej sytuacji znaczysz koła w na wprost znaków na obudowie znaczysz koło na wale zakładasz nowy napinacz, pasek i kręcisz do zgrania się znaków fabrycznych. zdejmujesz pasek, ustawiasz , i po sprawie. A tak po prawdzie to niewielkie ma znaczenie w jakiej pozycji kół zdejmiesz pasek jeśli sobie wcześniej poznaczysz znaki są po to by koła względem siebie były w prawidłowej pozycji.


Robiąc rozrząd zarówno w 1.6 jak i w 2.0 kręciłem bez paska wałkami o 360 stopni i nic się nie stało. A jeśli chodzi o znaki na wałkach to gdy jeden znak się zgrywa z obudową to koło wałka chodzi dość lekko, można praktycznie ręką ruszać natomiast drugi wałek w swoim znaku chodzi dość ciężko. Nie pamiętam czy to lewy czy prawy ale jeden w znaku chodzi lekko a drugi ciężko.

 

Dodam że silniki te miały hydropopychacze a podobno niektórzy mówią że takie są bezkolizyjne.

nie podobno a są bezkolizyjne. gdyby były kolizyjne miałbyś problem.

Link to comment
Share on other sites

Możesz założyć pasek, napinacz. tylko zanim odpalisz kręć kluczem za śrubę na wale w celu sprawdzenia czy aby jest dobrze jeśli znaki się pokrywają znaczy są na górze wszystkie trzy w tym samym momencie i silnik nie blokuje się możesz odpalic.   

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...