scoobie24 Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 (edited) Witam, jestem w trakcie wymiany rozrzadu w foresterze NA 1998. Zdjąlem pasek ale nie ustawilem wałków do pionowej pozycji. Jak to teraz zrobić bez paska nie uszkadzając zaworów? Prosze o poradę Edited September 11, 2016 by scoobie24 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Zajrzeć do service manual i poczytać http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/1998/Service%20Manual/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek sz-n Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 W manualu masz ilosc zębów paska miedzy znakami na kołach Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
scoobie24 Posted September 11, 2016 Author Share Posted September 11, 2016 Ciężko mi znaleźć w tym manualu, teraz znaczki wskazują godz. 8 na wałkach i chcę wiedzieć czy potrzebuje znowu założyć pasek by kręcić nimi równocześnie czy mogę to zrobić ręcznie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzejmalut Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Ewentualnie jakis filmik na youtube. Jest ich tam sporo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scoobie24 Posted September 11, 2016 Author Share Posted September 11, 2016 Na yt wszyscy mają już ułożone z paskiem znaczniki do góry a ja popełniłem ten błąd że najpierw zdjąłem pasek i teraz chce je ustawić do góry Ktoś coś może? Utknąłem w połowie roboty Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Dokladnie w jakim położenie sa ustawione? Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomek Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Ja bym to zrobił tak: Założył stary pasek. Najlepiej żeby ktoś ci pomógł i nie ruszył żadnych kół zębatych. Nawet jeśli przestawisz o jeden ząbek kręcąc ręcznie silnikiem raczej nic sie nie stanie. Nastąpie ustaw sobie wszystko wg znaczników ściągnij stary pasek ewentualnie skoryguj jeśli gdzieś cos przystawiło. I tak będziesz najbliższej prawidłowych ustawień. Jedyna trudność jaka widze tutaj to użycie starego napinacza. Trochę to łopatologiczne ale powinno sie udać Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
scoobie24 Posted September 11, 2016 Author Share Posted September 11, 2016 Próbowałem ustawić bez pasa i zgubiłem zgranie wałków, czy jest sposób na ułożenie tego poprawnie od nowa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 zrób zdjęcie jak są ułożone koła Link to comment Share on other sites More sharing options...
scoobie24 Posted September 11, 2016 Author Share Posted September 11, 2016 Doszedłem do momentu gdzie mam znaczniki ustawione w góre tak jak powinno być z tym że wałek od strony kierowcy jest dość oporny i pewnie stoi w miejscu zaś przeciwny jest luźny, czy tak powinno być? Co więcej doszedłem do tych znaczników dość dziwnie bo środkowym wałkiem obkręciłem w lewo bo tylko tak nie miał oporu by wejść na góre zaś boczne normalnie w prawo. Teraz pytanie czy mogę zakładać pasek czy narobiłem więcej bigosu niż było? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Zakladaj pasek,raczej kuku nie zrobiłeś kręcąc recznie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Trzeba było posłuchać tego co napisał Cybel, w manualu jest pokazane jak kręcić wałkami żeby nie narobić bigosu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wade Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 (edited) Robiąc rozrząd zarówno w 1.6 jak i w 2.0 kręciłem bez paska wałkami o 360 stopni i nic się nie stało. A jeśli chodzi o znaki na wałkach to gdy jeden znak się zgrywa z obudową to koło wałka chodzi dość lekko, można praktycznie ręką ruszać natomiast drugi wałek w swoim znaku chodzi dość ciężko. Nie pamiętam czy to lewy czy prawy ale jeden w znaku chodzi lekko a drugi ciężko. Dodam że silniki te miały hydropopychacze a podobno niektórzy mówią że takie są bezkolizyjne. Edited September 11, 2016 by Wade 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 kół nie ustawiłeś na znaki, pasek zdjąłeś, trudno , w takiej sytuacji znaczysz koła w na wprost znaków na obudowie znaczysz koło na wale zakładasz nowy napinacz, pasek i kręcisz do zgrania się znaków fabrycznych. zdejmujesz pasek, ustawiasz , i po sprawie. A tak po prawdzie to niewielkie ma znaczenie w jakiej pozycji kół zdejmiesz pasek jeśli sobie wcześniej poznaczysz znaki są po to by koła względem siebie były w prawidłowej pozycji. Robiąc rozrząd zarówno w 1.6 jak i w 2.0 kręciłem bez paska wałkami o 360 stopni i nic się nie stało. A jeśli chodzi o znaki na wałkach to gdy jeden znak się zgrywa z obudową to koło wałka chodzi dość lekko, można praktycznie ręką ruszać natomiast drugi wałek w swoim znaku chodzi dość ciężko. Nie pamiętam czy to lewy czy prawy ale jeden w znaku chodzi lekko a drugi ciężko. Dodam że silniki te miały hydropopychacze a podobno niektórzy mówią że takie są bezkolizyjne. nie podobno a są bezkolizyjne. gdyby były kolizyjne miałbyś problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
login1234 Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 koła względem siebie były w prawidłowej pozycji. Jak to sprawdzić, jeśli były kręcone osobno bez paska?Czy jeśli teraz wszystkie znaki ustawiliśmy pionowo do góry to jest wszystko ok i można zakładać pasek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Możesz założyć pasek, napinacz. tylko zanim odpalisz kręć kluczem za śrubę na wale w celu sprawdzenia czy aby jest dobrze jeśli znaki się pokrywają znaczy są na górze wszystkie trzy w tym samym momencie i silnik nie blokuje się możesz odpalic. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now