Jump to content

2.0 NA 125KM (Forek MY01) Gaśnie po odpaleniu


Dyziek
 Share

Recommended Posts

Witam!

Daje na ogólnym bo to ten sam silnik co w innych subaru z tych lat.

 

Problem występuje jedynie po dłuższym postoju/zimnym silniku

 

Po odpaleniu trzyma podwyższone obroty przez ok 3 - 5 sekund po czym gwałtownie spadają na poziom normalny dla rozgrzanego silnika... czasami zaczyna się dławić i gaśnie. Jeśli nie zgaśnie to po kilku sekundach obroty wskoczą do góry i później już normalnie powoli opadają.

Ogólnie silnik pracuje bez zastrzeżeń

 

Świece OK

Przewody WN OK

Luzy zaworowe OK

Przepustnica wyczyszczona

Przeczyszczony czujnik położenia wału

Przeczyszczony czujnik położenia wałka rozrzadu

Dolot szczelny

 

Na co teraz zerknąć?? :)

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Daje na ogólnym bo to ten sam silnik co w innych subaru z tych lat.

 

Problem występuje jedynie po dłuższym postoju/zimnym silniku

 

Po odpaleniu trzyma podwyższone obroty przez ok 3 - 5 sekund po czym gwałtownie spadają na poziom normalny dla rozgrzanego silnika... czasami zaczyna się dławić i gaśnie. Jeśli nie zgaśnie to po kilku sekundach obroty wskoczą do góry i później już normalnie powoli opadają.

Ogólnie silnik pracuje bez zastrzeżeń

 

Świece OK

Przewody WN OK

Luzy zaworowe OK

Przepustnica wyczyszczona

Przeczyszczony czujnik położenia wału

Przeczyszczony czujnik położenia wałka rozrzadu

Dolot szczelny

 

Na co teraz zerknąć?? :)

 

Sprawdź może jeszcze, stan zabrudzenia krokowca.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Resetowany był.

 

O krokowcu myślałem ale bałem się za to zabrać... jakieś instrukcje jak bezpiecznie to ogarnąć??

 

Kolejna rzecz jaka przychodzi mi na myśl po przestudiowaniu forum to zaworek PCV - czy wieszający się, może powodować takie objawy??

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dyziek masz gaz? bo nie pamiętam. Jeżeli tak to problem występuję w membranie parownika ( jest do wymiany) i objawia się tym, że ucieka LPG przez przewód podciśnieniowy do kolektora ssącego i zalewa silnik po dłuższym postoju.

Sprawdzenie: na ciepłym silniku zdejmij wężyk z króćca kolektora ssącego i powąchaj czy czuć gaz w wężyku

Edited by SubBlackbird
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki, sprawdzę.

 

A przy okazji, może mi ktoś napisać za co odpowiedzialne są te 3 "cosie" i jak je czyścić?? Które bezpiecznie można odkręcać??

W sumie ten na kolektorze juz odkręciłem i przeczyściłem chociaż w sumie nie było co czyścic :]

 

 

post-4297-0-62512600-1475874128_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

U góry:

- z lewej - czujnik położenia przepustnicy

- z prawej - silniczek krokowy

 

Na dole - map sensor.

 

Żadnego z powyższych się nie czyści. W skrajnym przypadku główka zamykająca kanał od silniczka krokowego może się zabrudzić ale to raczej nie możliwe, przecież nie jest to volkswagen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

 

- z prawej - silniczek krokowy Na dole - map sensor. Żadnego z powyższych się nie czyści. W skrajnym przypadku główka zamykająca kanał od silniczka krokowego może się zabrudzić ale to raczej nie możliwe, przecież nie jest to volkswagen :)

 

a zaglądałeś tam, bo ja zaglądałem? IAC, czy jak wolisz krokowca, warto przeczyścić tak samo jak komorę, w której pracuje.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@@ozarek, a jak wygląda ponowny montaż?? Bo widzę, że jest tam "regulacja" w postaci owalnych otworów... mozna cos tym kręcic czy lepiej zaznaczyc pierwotne położenie??

Link to comment
Share on other sites

 

 

@ozarek, a jak wygląda ponowny montaż?? Bo widzę, że jest tam "regulacja" w postaci owalnych otworów... mozna cos tym kręcic czy lepiej zaznaczyc pierwotne położenie??

 

bez problemów, tam jest oring w środku i w zasadzie nie da się tego źle zamontować po czyszczeniu.

 

 

 

Sprawdź wężyk podciśnienia do kolektora czy jest drożne wyjście

 

który wężyk masz na myśli? Ten z zaworkiem recyrkulacji czy jakieś inne?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...